Egy pár hete volt egy kis változás Pécs felé:az IAN-713 már csak 2naponta jön Pécsre,a többi napokon a HHY-797.A HHY/IAN amúgy merrefelé szokott járni,amikor nem Pécsre jön?
A harmadik, hogy a Z.egerszeg- B.csaba járat, hogy van megoldva?Arra gondolok,hogy a két sofőr hol cserél egymással.
Szegeden cserélnek. (Szeged-Zalaegerszeg és Zalaegerszeg-Szeged között 1 sofőr végzi a fordát, aki Zalaegerszegen alszik. Ezután a 2. sofőr csinál egy Szeged-Békéscsaba-Szeged kanyart.)
Valaki tud-e esetleg,hogy múlt hét pénteken (01.11) a Debrecenből 17.40-kor induló Tisza Volános járat miért ért be késve Debrecenbe? Azért gondolom,hogy késett, mert a buszállomáson állt az IES-036 még 18.40kor is. Ami még érdekesebb, hogy Kisújszállás-Szarvas-Szentes-Szeged tábla volt rá kitéve.
Másik kérdésem, hogy a Tisza Volánnak hány MAN Lion's Coach-a,Lion's Regio-ja, esetleg SÜ 313-ja, kék Volvoja, IK (illetve Volvo) E95-e, IK E98-a, IK E97-je, IK E99-e, illetve hány olyan busza van amivel távolsági járatokat szoktak csinálni?
A harmadik, hogy a Z.egerszeg- B.csaba járat, hogy van megoldva?Arra gondolok,hogy a két sofőr hol cserél egymással.
Múlt héten én is láttam már ezt a buszt a fordán (én örültem neki).
Egyébként valamelyik pénteken (talán múlt héten) Szegeden messze várakozásaimon felüli volt a kihasználtság: 8-9 átutazó, egy-két állóval indulás (vizsgaidőszakban). Egyszer néztem meg még alaposan az utasszámot: egyik szerdán 2 átutazó volt, kb. 30 utassal érkezett és félházzal indult.
Nem haragszom. Rád nem. Megértem, ha minden szentnek maga felé hajladozik a mellső végtagja :)
de eddig nem tünt fel az, hogy a gyorsjáratos buszok december 31-ig ugyanúgy csatlakozást adtak, illetőleg vettek át azz IC-nek/ről minden esetben?
Hát, nem nagyon, elsősorban a Hmvh. -> Szeged -> Bp. irányra gondolok.
Nem nevezném ugyanis csatlakozásnak két órás ütem esetében azt, ha egy busz óra 12-re beér az Indóház térre, és a vonatra 33 percet kell várni. Inkább mondanám úgy, hogy az előzőt késte le 27 perccel :)
Aki meg mindenképpen vonattal kívánt utazni, Vhelyről az felszállt a minden óra egészkor induló vonatra, s úgy ment át az Indóház térre.Ez így volt, s gondolom így is lesz a továbbiakban is.
Hűha, ez azért ennél bonyolultabb dolog. Ha csak abból indulunk ki, hogy Vásárhelyen a vasútállomás(ok) jóval kedvezőtlenebb helyen vannak, mint a buszmegállók, már kényelmesebb a Vásárhelyt jobban feltáról buszt választani a fővárosba tartó utasnak pl.
Még jóhogy ott vagy minden buszon, meg a forgalmi információknál, biztosan onnan tudod, hogy nincs probléma.
Több helyen vagyok jelen, mint gondolod. De hamarosan ezt személyesen is tapasztalni fogod ^^.
Megszűnt egy szigetüzem, egy aranyborjúval kevesebb. Utasként egyértelműen pozitív dolog a Mars téri buszállomási betérés, több okból is. Főképp amiatt, mert talán a Mars térről Vásárhelyre tartó utasok számára nem kell vadászni, hogy vajon a tér mely szegletéből indul a lázárhelyi nesiess. Hasonlóan pozitív, hogy a vásárhelyi buszállomást valamennyi "klón" érinti. Vannak változások, amelyek nem mindenkinek kedveznek egyértelműen, de messze nagyobb a füst, mint a láng.
Persze, ha személyes sértettség vagy ellenem irányuló ellenszenv van mondataid hátterében, akkor tök fölösleges írnod nekem, mert egyrészt az eddig, bennem, rólad kialakított, aránylag pozitív képet rombolod földig (ha lesz*rod, ha nem, akkor is), másrészt ez totál elhomályosítja a tisztánlátásodat, legyen szó bármilyen témáról legyen is szó.
Nem kell itt feleslegesen kelteni a hangulatot. Egy átalakításnak nyilvánvalóan vannak nyertesei és vannak vesztesei. Akik jól járnak, nem panaszkodnak, akik rosszul járnak, nagy valószínűséggel igen. A kérdés az arányokon van. Pl.: Egy Szeged-Vásárhely járatnál a vasúttól vasútig utazók jártak kevésbé jól a menetidő szempontjából. Ők viszont a két város közötti utasmennyiségnek csak egy töredéke.
Az átalakításoknak természetesen nem ez az egyedüli fejleménye, mellette előnyei is vannak: Igen, a buszállomási betérés miatt kicsit nő a menetidő (de lényegileg csak az egyik irányban), viszont legalább a buszok indulási helyei egységesedtek, nem kell a gyorsjárathoz kigyalogolni (amik legalább feleslegesen foglalják beszállításkor a Mars téri helyi megállót), miközben a lassú bentről indul; akik továbbutaznának, nem kell Vásárhelyen sem besétálni a kint megálló gyorsjáratról a helyközi pályaudvarra; több lett a Vásárhelyen továbbmenős járat; Szentesre több járatnál jelentősen csökkent a menetidő, egyenletesebb lett a járatok elosztása.
Úgyhogy igen, vannak panaszok, viszont azok az érintett utasforgalom nagyságához képest nem nevezhetők jelentős mennyiségűnek. Természetesen az utasok egy része morog, valakinek egyszerűen a megszokott rendszer felbolygatása fáj, míg mondjuk idáig nem vette észre az új rendszer azon elemti, amikkel jobban jár. Sajnos a megszokásnak is nagy a hatalma, de ezek előbb-utóbb megoldódnak. Jelentkeztek olyan problémák, amik ésszerű keretek közt megoldhatók és megodandók, akiknek a dolga, tenni fognak ennek érdekében, lehet még finomítani a rendszert.
Ne haragudj, hogy neked szegezem a kérdést, de eddig nem tünt fel az, hogy a gyorsjáratos buszok december 31-ig ugyanúgy csatlakozást adtak, illetőleg vettek át azz IC-nek/ről minden esetben? Bizonyára eszébe jutott az "újságfaragónak", s ezért sem érti a változást. Aki meg mindenképpen vonattal kívánt utazni, Vhelyről az felszállt a minden óra egészkor induló vonatra, s úgy ment át az Indóház térre.Ez így volt, s gondolom így is lesz a továbbiakban is.
Ha nincs probléma, akkor az utazóközönség csak úgy jókedvében elégedetlenkedik, mert ugye úgysincs más dolga. Még jóhogy ott vagy minden buszon, meg a forgalmi információknál, biztosan onnan tudod, hogy nincs probléma. Bizonyára az emberekkel van gond, ha nem látnak ebben az új menetrendben semmi jót.
Ennek is nagyob a füstje, mint a lángja. Az persze a t. újságfaragónak sem jutott eszébe, hogy netán a szegedi Indóház téren ezek a buszok - hogy, hogy nem - csatlakozást adnak/vesznek a pesti IC vonatokhoz/tól.
Komolyan mondom, ha nincs probléma, akkor majd vakerálunk egyet... semmiben sem látnak jót és előremutatót a népek.
Bár lehet nem ide tartozik ez a Szentes-Magyartés (központ) buszmegálló. Ami kb. 2hónapja készült el. Az "asztfalt" úgy felrepedezett , hogy a busz már nem áll be a buszmegállóba.Kb ugynézki mint egy szántás.