Nos voltam megnézni a hibát. Kicsit félre értettük egymást telefonban így másképp fest a dolog. Szóval ami van középkonzolon felül a két nagyobb, illetve felettük a két kicsi levegő befúvó, ott van a gond. Mind a két - két befúvót külön lehet állítani, hogy fújja vagy sem befelé a levegőt. A két nagyból jön a melegebb levegő míg a két kicsiből a hideg. A két kicsit meg nem lehet teljesen lezárni mert érezhetően fújja tovább a hideget befelé. Nem szedtem szét a középkonzolt, nem akartam több kárt mint hasznot. Valami robbantott ábrát tudtok mutatni, hogyan lehet levarázsolni a burkolatát? Esetleg valami leírást lépésről lépésre.
Már írtam egyszer,nekem is volt két újan vásárolt 112 CDI autómata Vito-m.Most egy 115 CDI automata van (most lett nálam 5 éves.)
A legnagyobb kiadásom a 115 CDI-nél volt,egy hátsó ablaktörlő csere,a vezérlés nyáklapja lett zárlatos....46 e br-t fizettem....
Én nem tudok sok rosszat mondani róluk.....
A Mercik előtt, két szintén újan vett Toyota Hiace-em volt,nagyon megbízhatóak, (igaz 7,5 e Km-kénti olajcserével nem is nehéz) de elég lassúak voltak.(meg nem volt klímájuk)
Azonban egy 2,5-ös szívódízellel sok bajod nem nagyon lehet,HA NEM gyilkolod.....
Én a Vito-kat sem gyilkoltam, pl: szerdán voltam Brno-ban...120 Km/ó-nál nem mentem gyorsabban.....
Tudom,sajnos egy új tgk vásárlása elég nehéz dolog,így maradnak a használtak....
Elég sok oldalt visszaolvasgattam és azt kell mondanom, ha 10 évvel ezelőtt teszem ezt, akkor lehet nem vettem volna 112 cdi vitót.Némelyik fórumozó olyan hibákat sorol fel itt, ami elrettentő.
Van aki nagyon szidja, és van aki dicséri, én az utóbbiakhoz tartozom, mivel nekem eddig nem volt vele komolyabb bajom a természetes kopásnál.
184 ezer km van benne és még eredetiek a fékbetétek, féktárcsák, az akkumlátor.
Amikor nézegettem hogy autót veszek, a Toyotát 7.500 km-nél, a Vitót 22.500 km-nél kellett vinni garanciális szervizre, ezért döntöttem a vitó mellett annak idején és nem bántam meg. Nekem nagyon bevált!
Ne hagyd magad lebeszélni a Vitóról ettől jobb és szebb autót ugy sem találsz.Csak arra kell,hogy ügyelj hogy kitől vaszed milyen volt a gazdája.Nekem egy 115-ösöm van ez 150 Lóerős autó,már öt éves de komolyabb bajom nem volt a generátor hibán kivül ami gyári hiba ,de megirtam hogyan lehet kiküszöbölni. A legnagyobb hidegben is azonnal indul pedig már 270000 van benne.Nekem van benne tempomat amit mostmár nem tudnék nélkülözni.Egy literrel kevesebbet fogyaszt és kétszer jobban gyorsul mint ha a gázpedált nyomom.Na még valamit,ez egy triptonik uatómata váltós Vitó amit szintén nagyon szeretek.Automata váltóval és tempomattal 7,5-8 litere esett a fogyasztásom.Előtte egy ugyanilyen 115-ösöm volt de csak két személyes volt ezért adtam el.Ennek az autónak sem volt semmi baja alig kellett rákölteni.Nekem már ez a harmadik de eddig mindel meg voltam elégedve.Az eső Vitóm az általatok annyira lejáratott CDI 112-es volt de nekem soha nem vol vele semmi bajom,és amikor eladta 234000km volt benne.Az uj tulajjal tartottam a kapcsolatot de soha nem panaszkodott.A probléma inkább az,hogy a szervizek a legkissebb hibát is felnagyitják,hogy minél többet tudjanak kérni!Elég sok tapasztalatra tettem szert az élmult évek során szivesen segitek bárkinek.
szia j.attila1118 ! nem lakunk relativ egymástól messze,én csorna mellett lakom,a toyotát győrben szervizelték,amig garanciás volt,szakszervizben ott aztán nagyon nem féltek a pénztől,7500!!! kilóméterenként olajcsere,35000forintért,garancián tul,én cseréltem benne olajat,meg pár apróságot,de gond nélkül elment gyenge 500ezret,de nem egy repülő volt. a 112 cdi-t ugy nézem ebből a tipusból két véglet van,valaki szidja valaki nagyon dicséri,de középut nincs. pár ismerősömnek van,volt,de ök sem ujonnan vették,( kivéve egyet,akinek az autómata váltós,390 ezernél,még egyben van,saját állitása szerint)mégis dicsérik,de ugye mind a két oldalt meg kell hallgatni,hogy tisztán lásson az ember.most már totál bizonytalan vagyok,valami jóll menő,erős megbizható szép autót szerettem volna a toyota helyett,kb olyan kaliberüt,amibe pakolni is lehet,meg 5 személyes is. uj toyota 106 lóval,kurva gyenge,és nem is kényelmes,a vito,meg nagyon tetszik,és jóll megy,azért gondoltam erre a tipusra,sima szivót kullogni nem akarok,akkor vennék toyotát. azért köszönöm a tapasztalatodat!!! ha valaki tud jót is mondani,azt is meghallgatnám,vagy még természetesen a rosszakat is. köszönöm!! kevés gondot mindenkinek a vitókkal addig is!!
Sajnos én sem tudok jobb képet festeni a 112 CDI-ről.Talán azt mondanám, hogy ha még nem adtál ki rá pénzt
keress valami kevésbé ramaty konstrukciót!!!!!Nekem ilyenem van igaz használtan vettem Ausztriából és nem autómata de havonta egyszer tuti szerelőnél vagyok vele.A szerelők vegyesen szakszerviz és magán.A márkaszervíz szívesen lát 15 000-20 000 Ft órabérével de frankó srác legyen a talpán aki 8-10 éves állapotú
kocsit mondjuk egy autómata váltót itt rakat rendbe.A maszek szerelő meg nem szívesen nyúlnak hozzá mert
sok munkával jár és a tulaj meg nem akar, vagy tud kifizetni egy rakat pénzt.
Egy példa: Éppen most szívok egy 112 CDI-vel.Eddig indult rendesen de ebben a hidegben nagyon nehezen indul.Akksi csere, Izzitógyertya mérés és szombaton megyek gépre merci szervíz 17 500 Ft diagnosztikai mérés.
Talán Izzitógyerta,porlasztócsúcs,vagy nagynyomású szivattyú.De ezt sem garantálja a szervíz, hogy tutira megmondja a bajt ,csak ha szétszedik.És ezután jön a munkadíj+ az alkatrész ára.
Én személy szerint kb 500 000 Ft-nél járok ráköltésben és ebben semmi exra nincs.Ehhez jön még a kályha
ami persze szintén Vito hiba!!!!
Ami még ide kivánkozik.Az autónak nem én vagyok az első tulajdonosa az előéletéről csak a kinti szervizkönyv
alapján ill. a komputer adatai alapján van infóm, végig szervizelt..Nálam az autó mindent megkapott (minőségi olaj 10 000km-t, tavaszi őszi szervíz és mindent amit megkívánt de a helyzet így is kiábrándító!
Azt nem tudom, hogy az árak minenhol ilyen magasak vagy csak nálunk ( Győr ).
Mindent egybevéve nem ajánlott olvasmány a 112 CDI, de persze vannak kivételek mint például 82 éves nagyapó aki végig szervizelte autóját és gurult vele 20 000 Km-t.
Talán ennyi, remélem tudtam segíteni.
Ps: minőségben a Toyotával szerintem nem említhető egy lapon.......
Van egy '99-es 110D Vito, közel a 600e km-hez. Hétvégén megszeretném nézni a fűtését mert az utastérben egyik oldalt(aszem bal oldalt) fújja a meleg levegőt, középsőkön már kicsit langyosabb, másik oldat pedig csak a hűvös jön. Tulaj szerint valamit elpiszkáltak mikor szerelőkhöz hordta a többi hiba javításánál. Nincs benne klíma. Esetleg valami vezeték húzódott le?
nem beszéllek le róla. inkább jóóóóóóóóóól gondold meg. A 112ek NEM váltak be. Nagyon jól mennek (személyautó nem ellenfél) nagyon kényelmes is, de ha csak rutinátvizsgálásra mégy akkor 100 ha szerelni legalább 300 legyen a zsebben. És hogy mennyi időnként kell
3 kilót ráverni a vasra azt használt autónál még a dalai láma sem tudhatja.
szevasz Vitusz 112! bakker te a fél autót kicserélted...mennyi kilóméter van most benne? ez kurva sok hiba...szerintem,mindegyik ilyen lehet? nekem volt egy toyota hiace kisbuszom nem rég adtam el,498000 kilóméterrel,de a kopó alkatrészeken,meg olajon kivül semmit nem cseréltem benne,se kuplungot,se adagolót,se generátort,semmit..........360 000 cseréltem benne izzitógyertyákat,és ennyi volt a motor javitása,igaz ujkorától nálam volt. az is igaz,az egy egyszerü konstrukció volt,mint a faék,és nem egy bombaerős motor,de a világból kiment. tetszenek ezek a vito-k kényelmesebb is,szebb is jobban is megy,tetszik. most próbálok infót szerezni,meg merjem-e venni. pár cimborámnak van,de ők nem szivtak összesen ennyit,mint te egyedül...azért köszönöm a tapasztalataid megosztását,még nem tettem le a vásárlásról!!!! valakinek van jó élménye is 112 cdi-vel kapcsolatban?
99-es évjárat. Hegerfej repedés volt még ami sokba került. Sorolom mik voltak. Kilóméter óra 15e,turbónyomás vákumkapcsoló 2X25e leégett utastérventillátor 25e,ventillátor kapcsolósor 20e,kiegészítő állófűtéskütyü 90e és megint rossz,beragadt termosztát miatt megfőtt motor 200e, autváltó 50e kiszerelés meg vizsgálatok aztán átépítve inkább kézire 150e, bicskakulcs tönkrement 45e lenne az új,de inkább nem kell, porlasztócsúcsok felújítása 35e/db, vezérműtengely leszorítócsavarok cseréje,mert eltőrt az egyik 35e, sofőrülés párna csere mert szétesett a szivacs(a huzatnak nincs baja)20e,kipufogódob szétrohadt 35e és még egy csomó bosszantó apróság,pl klíma hol jó hol nem, központi zár szintúgy,sokszor vészüzemmódba teszi magát a koputer, ez azt jelenti, hogy 3000 a max fordulat és 100km/o a max sebesség. Ilyenkor le kell állítani a motort, újraindítani és megint jó egy darabig. Szóval bosszantó egy szekér,de ezek ellenére azért szeretem. Nagyon kényelmes, jó vezetni. Bp -Stuttgart táv 2 pisiléssel lazán. Úgy szál ki az ember belőle,h semmi baja, mintha otthon ültem volna fotelban. Még annyit ,hogy ezelött a 112elött egy 108d t hajtottam. Az volt az igazi. Egyszerű volt mint a szög,de ma is hiba nélkül fut a barátomnál. 300e már elhagyta,de megy mint egy óramű semmi baja. Visszasírom!!!!!!
Nem tudom, hogy csak én fogtam ki egy ilyen példányt,vagy minden cdi vito szivatja a gazdit?
szia Vitusz 112! Köszi a választ! most nem tudom mit csináljak.....meg merjem-e venni,vagy ne. ez barom egy megoldás ebben a formában... amugy mikori az autód? volt vele más gondod? hogy vagy vele megelégedve? köszi!
Nekem 195e-nél szart be az autváltó. Álítólag típushiba,hogy a váltó főszűrőjét csak a váltó szétbontása után lehet cserélni. Egy ilyen szűrőcsere kb 250-300e ből kijön. Viszont ha nem cserélik, hamarosan beszarik, amiután kb400-450e ből kijön a felújítás. Én átépítettem végül kéziváltósra. 150e volt komplett, otthon szereléssel. 12l város 10 országút. Nagyon jó volt autómatával. Nagyon hiányzik is. Kéziváltóval kevesebb a fogyasztás,de az aut kényelmesebb.Lehet vissza is építem, ha lesz fölös 500ezrem.
SZIASZTOK!2001-ES MERCI VITO 112 CDI-T SZERETNÉK VENNI,TALÁLTAM IS EGY SZÉPET,AMI SZÁMOMRA SZIMPATIKUS,AUTÓMATA VÁLTÓVAL. TANÁCSOT SZERETNÉK KÉRNI,MIK A TAPASZTALATOK AZ AUTÓMATA VÁLTÓRÓL,FOGYASZTÁS NAGY VONALAKBAN,MENETDINAMIKA, KI HOGY VAN VELE MEGELÉGEDVE,VAGY A KÉZI VÁLÓ JOBB-E?.163 000 KM VAN A KOCSIBAN,SZERVIZKÖNYVES,DE UGYE MINDENT LEHET "VARÁZSOLNI" ...KÖSZÖNÖM A SEGITSÉGET ELŐRE IS!!
Köszi a segítséget...Bár én nem tudom milyen hűttőt emlegetett a szerelőm de kiderült, hogy egy csavar a hibás ( itt lehet állítólag olajnyomást mérni) 112 CDI.Most a reggeli hideg ( nem ) inditást kellene kitalálnom.
Irod hogy autószerelő vagy. Egy kis segitségre lenne szükségem.Van egy 2005-ös vitóm és a rádiójával küszködöm.Szükségem lenne egy biztositék táblázatra mert a bal alsó sarokban az első biztositék egy 15A-es rögtön kimegy ahogy beteszem.Tudnom kellene,hogy ez minek a bíztositéka.A rádiómnak az a baja hogy nincs memóriája,nem kapja meg a 12 voltot,de ha a rádiót kiveszem ez a biztositék akkor is kimegy.Ezért lenne szükségem a biztositék táblázatra.
Ugyan nem nekem szólt az ajánlat, de remélem kapok tippet, segítséget.
99-es 110cdi vitom van. Üzemi hőfok max 50, totál letakart hőtő és kiegészítő fűtés mellett....tudom sokaknak már uncsi, de engem bazira idegesít, főleg úgy hogy hideg van még 20 km után is....langyos levegőt már pár km után érezni, de ez marad még 60 km után is....termosztát? Egy hűtő tisztitás javíthat?
Állítólag a termosztát csere sem ajánlott, mert valami vezérlésiösszefüggés van a kiegészítű fűtéssel is. Igaz? Van valami veszélye a cserének?
Km óra fordulatszámmérőm nem megy? javítható? agy óracsere?
Nem világít az izzító szimbólum a műszerfalon, reggel nehezen idul (melegen pipec, de világítani még sosem láttam).
Nyitott motorháztetőnél az balakmosó tartálynál van egy fekete doboz szerű,aaonnak látszik hogy egy testkábel nincs bekötve. Gyári kábelnek nézem, csak nem tom van-e köze az izzításhoz, izzító reléhez.
Kiegéészítő fűtést hogy tudom megállapítani hogy jól működik vagy sem? Bekapcsolás után mint egy kis űrhajó, olyan hangja van....,
A külső tükrök fűtése az állandó? Amikor bekapcsolom a ventit automatikusan fűti? Vagy mivel lehet ezt szabályozni?
Korábban kaptam tanácsokat, amiket köszönök a srácoknak, sajna idő és hely hiányában még nem volt idő végipróbálni, ezért jelenleg minnél szélesebb infóhalmazt próbálok begyűjteni.
Pár hete eladtam A mercimet, így lettem Vito tulaj. :) Mivel az eladásnál nem figyeltek amikor a kódról beszéltem nekik, ők is elbalgálták...több napig szintén a "wait" felirat volt, de ők még rossz kódot is írtak bele. Levettem a sarukat, ismét ez a felirat jött elő. Már én is feladtam, mondtam is neki hogy ezt bizony elkódolták......közben beszélgettünk jónéhány percig....ránézek és már a CODE feliratot mutatja....talán próbáld meg te is...szerintem az ilyen "alapdolgok" közel azonos módon vannak minden tipusban beállítva.
4 vagy 5 jegyű volt a kód ha jól emlékszem...ha ez segít, akkor mindenképpen írd meg a fórumban, hátha segít valamikor másnak is :)
Szia. Az én tippem ha még mindig kerepel a motor, hogy hajtokar csapágy lehet. Azért csak 60 fokon kezdi mert ez a baj csak akkor jön ki ha felmelegszik a motor.A km. órában meg tippem szerint a processzor ment szét. Ha kérdésed van hivj bátran számom:0620-503-66-83. Autószerelő vagyok és Merci Vitora szakosodttam, mert az a meglátásom ,hogy ezeket az autókat nem igen szeretik a szerelők.