De legalább javítható, kf csigakerék: a bronz csigakerék a vasra úgy van ráöntve a legkisebb öntési hiba(hő) zárvány keletkezik és nagy terhelésnél képes egyszerre 2-3 fog akár egy darabban kitörni, most volt nálam javításon egy ilyen majd holnap lefotózom.
"leggyengébb láncszem" ma délután én is megjártam kf gcv160 1:24 áttétel 2x4 kapaegység rotálás egyszer csak kezd rázni, nézem görbe a kapatengely-dehogy görbe részben törött csavarodott. Levétel egyengetés 2x3 as egység végigbetétezve összehegesztve na most törj el, a legszélső egységek maradtak oldhatóak. Így maradt 2x3 vagy 2x4 kapaegység. Valószínű jobb lett volna a kétsebességes kf gépem használni az ekszíj kicsit kiegyenlíti az ütéseket(előzőleg kukorica volt de találtam fél téglákat is)).
Hát igen. Az olcsóság a fő. Mármint olcsón legyártani és jó pénzért eladni.
Az a helyzet, hogy az a 8 lovas motor felezővel, iszonyú nyomatékot ad le a hajtóműnek. Ha a talajban valami miatt megakad a kapa, akkor valahol engednie kell. A motor nem fulladt le, a kuplung nem csúszott meg, ez volt a leggyengébb láncszem.
Sziasztok! Van egy hibás briggs motoros rotakapám, már vagy 15 éves lehet (tavaly vettem). Azóta azzal küzdök, ha beindítom, eleinte jól megy kb 2 percig, azután egyszer csak szép lassan lefullad. Utána első rántásra beindul, majd kb fél perc és újra lefullad. Majd ezt ismételgeti. Ma próbálgattam azt, hogy a lefulladás első jeleinél kicsit behúzom a kuplungot, ilyenkor újra erőre kap. Lehet, hogy valami fúvóka baj, vagy esetleg az úszó által felnyomott szelep? Esetleg kellene még egyeb infó?
Fiamnak egy ismerőse azt vette észre a rotakapájánál, hogy csúszik a kuplung. Vett bele újat, de akkor is ugyan az volt a helyzet. Végül elvitte a fiamhoz, hogy próbáljon vele valamit csinálni, hogy használhatóvá váljon. A fiam azon csodálkozott, hogy lehetett a kerekeken előre hátra tologatni. Szétszedte a meghajtást és kiderült, hogy a csigakerék forog a tengelyen. De hiába kereste a reteszt, vagy reteszpályát. Az nincs. Most majd lesz bele maratva és akkor már ismét használható lesz. Azért a gyártó cég, hiába bízik annyira abban, hogy melegítve nyomják rá a csigakereket a tengelyre, azért biztosíthatná egy retesszel is.
Írja, hogy száraz volt a föld nála, és a nagy rögök szinte beton kemények voltak. Rotával ilyen körülmények között úgy pattogtál volna, mint a bikaródeón. Volt részem szántott kiszáradt agyagos földön hasonló élményben anno rotával, csak kínlódás volt.
Rotát nem használok szántás ásás elmunkálásra, idén 1.5 hete hétvégén rámentem boronával, a gép 2 felezővel körmös vaskerékkel boronával olyan nehéz volt, hogy inkább elásta magát a puha szétfagyott földbe. Helyette idén egy felezővel sarabolóval elmunkáltam az őszi ásást, mert már kezdett fél centis repedés lenni a felmelegedés és a szél szárító hatására, de rögös maradt a földfelszín. Ami nem igazán tetszett, de a talajnedvességet viszont sikerült még megtartani. Erre mentem rá ma a rögtörővel, és aprómorzsás földfelszínt varázsolt játszi könnyedséggel.
Képet a kertbe ma nem készítettem, legkésőbb hétvégén lesz fotó és beteszem ide. Héten lesz még egy kert, amire rámegyek a rögtörővel. Csak ajánlani tudom, rettentő jó adapter, 4T motor szerintem 1:1 elviszi, 2T motor rota tengelye igen sebes, oda felezővel inkább. Fsanyi88 9335 hozzászólásán ott a fotó is, enyém kb. ugyan így néz ki. Enyém 130cm széles, ⌀ 28cm, nem semmi, igen szapora a munka vele. Saraboló volt az első kedvenc adapterem felezővel, de a rögtörő felezővel brutálisan jó munkát végez a pöttöm gépen, apró morzsás talajt varázsol. Szomszédom látta munka közben, ő is csak nézett, hogy mit művel.
Szereztem rögtörő adaptert Robi 55-re, 130cm széles, álom jó volt vele dolgozni, apró morzsás talajt készít, aki teheti érdemes készíteni vagy venni, átalakítani.
Sziasztok! Az lenne a kerdesem hogy a karbit kitakaritottam es indul is a gep nem all le csak durrugva megy a regulatort mindig huzza kicsit ennek igy kene mennie ? Honda gcv160
A motor lényegtelen olyat tesz rá az ember amilyet akar.
A hajtómű viszont azonos minőségben és egyebekben is mint Pl: a Szentkirályi KF szériája Pl: Dragon 55, Dragon 65, Quantum 60 és Quantum 70 ott is csak a motorok változnak de minden más azonos és itt is motorból olyat tesznek rá amilyet akarnak.
Akkor most ez Magyar gyártmány? Mert ha a Szentkirályit és a "Marko" gépet szétszednénk egyeznének az alkatrészek, éppen annyira mint a Zongshen és Oleo esetben