A Gasolin Press értesülései szerint a VW komolyan fontolgatja, hogy az eddig csak dél-amerikában forgalmazott nehéz teherautóit kelet-európában is forgalmazza. Pillanatnyilag azzal foglakoznak, hogy felmérjék mennyire lenne kereslet a járműre. A járművek forgalmazásra vonatkozó végleges döntésüket 2007 végéig mindenképpen szeretnék meghozni. Mindeközben azon is dolgoznak, hogy felmérjék, megérné-e egy összeszerelő üzemet építeni Oroszországban, Törökországban, vagy Bulgáriában. Amennyiben a VW Contelation modell forgalmazásra valóban sor kerülne, akkor az alacsony gyártási költségek okán alapos felfordulás alakulna ki az Európai teherautós piacon.
Egy saját észrevétel: Már 1-2x boncolgattam annak a lehetőségét, hogy a Rába is aktívan részt vehetne egy ilyen projetben. Mivel a célpont kelet-europa és ott azért ismertek a Rába futóművei, egy futómű beszállítói szerződéssel még jól is járhatna. Másrészt a közelmúltban bejelentett hír, hogy nagyobb szeletet szánnak a polgári járműveknek, egy VW fülke a járműveken nem is mutatna rosszul és akár barterüzletként is megoldható lenne. Arról nem is beszélve, hogy az az összeszerelő üzem akár Mo.-ra is kerülhetne. Mivel a projekt folyamatban van de még az elején tart egy esetleges tárgyalás a VW haszongépjármű részlegével lehet kifizetődőlene...
Akit érint esetleg: a fuvarozás mint vállalkozási tevékenység témájában találtam egy érdekesnek tűnő írást (igaz, hogy tavalyi): a Cégvezetés c. lap 2005. októberi számában, pp. 57-75.
Sziazstok, ma-egyéb dologban-Renault szervizben jártam. Unalmamban olvasgattam az ottani, kitett, "Approved Parts" című prosit, és ilyeneket leltem benne: "a (fék)dobok súlyát-az egyenletes dilatáció érdekében-megmérték, ez a hűtőrendszer számára kedvező hatással bír"
meg: "Az automata fékkarok állandó beállítást kölcsönöznek, felszerelésük csökkenti a szervizben történő beavatkozásokat,így teszi rentábilissá a fékpadot"
vagy: "Vészfékezéskor a fékbetét garnitúra akár 20 tonnányi terhelésnek is ki lehet téve, hőmérséklete elérheti az 500'C-is.ezért ajánljuk Önnek a Renault Trucks fékbetét ganitúrákat".....
Ezért? Nem hiányzik innen valami konkrét? Bődület...
Az már csak hab a atortán, hogy lepusztult ügyfélváró,az ivóvíz automata mellet nincs pohár, illetve egy, az is tele csikkel- 70cm-re a "dohányozni tilos" táblától...
Lejár a hivatásosom. Körzetinél voltam, igazolást adott + szemészet, vizelet labor. Ezekkel a leletekkel goto foglalkozás-egészségügy, idáig rendben. Ráadásul régi típusú "hajtogatós" jogsim van, újat kell majd csináltassak, ha a dokitól megkaptam az alkalmassági lapot (ugye nem pecsételnek, mert régi a jogsi). Tehát csak ezen a ponton jutok el az ocsmányirodába, hogy kérjem az új kártya kiállítását. A gond ott kezdődik, hogy ez legkorábban azon a napon lesz, amikor lejár a mostani érvényessége :(
Mennyi idő szokott lenni, ameddig a kártyát legyártják? Asszonynak tavaly csináltatuk, valami 2 hét rémlik :-O
Azt feltételezném, hogy kezemben a foglalkozás-eü által kiállított igazolással (meg ugye a régi jogosítvánnyal) vezethetnék, hiszen az igazolja az egészségügyi alkalmasságomat, ami a jogsi érvényességének feltétele. Viszont attól félek, hogy ezt el fogják tőlem kérni amikor az ocsmánybüroban kérvényezem az új jogsit. Meg aztán ez csak az egyszerű halandó számára tűnik logikus folyamatnak, ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy a magyar hatóságok számára is az lenne...
Ocsmányirodában már próbáltam érdeklődni, természetesen kb annyiféle infot kaptam, ahány féle fazonra az irodai vakargatnivalók igazítva lehetnek ;)
Előre is köszönöm, mégha egy kicsit OFF is a téma ;)
Ezekhez a dolgokhoz csak annyit még,hogy ha valaki komolyan gondolja a cégalapítást akkor utánna néz ezeknek a dolgoknak rendesen,de irányadónak megfelelő amit én leírtam!!Szerintem.......
Nagyon sajnálom,hogy a fuvarozási dolgokból,te a rosszabik felét kaptad.
Nálunk a teherautókat targonca pakolja le és fel is.
Ha esetleg kézi rakodásos munka van azért meg plusz költség van felszámolva.
Ettől függetlenül egyik napról a másikra az én szűrömet is kirakhatják vagy megszünhet a munka.
Ezért váltom majd ki a nemzetközit is mivel abban a részlegben is van ismerősöm.Viszont a nemzetközizést nem szivesen csinálnám állandóan.
De ha nem lesz más akkor bele vágok abba.
Ha netalán egyik sem akkor meg felülök valami kamionra :o))
illeték: 50.000.- Ft közzétételi díj: 14.000.- Ft Közjegyzői díj: 4.500.- Ft(3 db címpéldány) Munkadíj: 24.000.- Ft (ügyvédi és ügyintézési díj) _______________________________________ összesen: 92.500.- (amely az áfát is tartalmazza)
Kft. alapításának költségei:
illeték: 100.000.- Ft közzétételi díj: 25.000.- Ft Közjegyzői díj: 4.500.- Ft(3 db címpéldány) Munkadíj: 30.000.- Ft (ügyvédi és ügyintézési díj) _______________________________________ összesen: 159.500.- (amely az áfát is tartalmazza)
jogi személy gazdasági társaság esetén az illeték a jegyzett tőke 2%-a, de minimum 60.000,-Ft., maximum 600.000,-Ft., a közzétételi díj pedig 20.000,-Ft.
jogi személyiség nélküli gazdasági társaság esetén a jegyzett tőke 2%-a, de minimum 20.000,-Ft. maximum 200.000,-Ft., a közzétételi díj pedig 10.000,-Ft.
Akkor úgy írom,hogy értsd 200ezer volt a nemzetközi vállalkozói,TIR 60ezer.
A KFT alapítást nem tudom annyira részletesen,de az ügyvéd,cégbejegyzés,erkölcsi,egyéb papír munkák durván 300ezer.
Magyarán,hogy a cég be legyen jegyezve és a ehez szükséges papirok meglegyenek ez volt 3kiló.
Ebben ugye nincs benne a minimum pénz a 3 millió bankszámlán.
Igaz ezt pár napon belül kiveheted,tehát ha kölcsön tudsz kérni ennyit 3 napra akkor nem saját zsebből rakod be.
A barátomnak nem tudom mi és miért került ennyibe a Bt-nél.
Természetesen az egy millát amit lenteb írtam csak körülbelülre írtam be összértékként.De ha figyelembe vesszük a sok rohangálást ügyintézést és kiadást akkor könnyen elérhetjük ezt az összeget.
A Közlekedés Felügyeletet nem részletezem mivel azt tudnod kell és szerintem a saját bőrödön is tapasztalhattad a bürokrácia eme verzióját.
De mint írtam a közösségi engedély olyan 100ezer.
Nagyobb autóknál nem tudom ,hogy még él-e a kaukció,de szerintem valós az az egy millió amit írtam.
Nem védeni akarom Roadtraint, de a kötelező közzétételi díj egy vállakozás alapításánál már elég jelentős summa. Én 2001-ben fizettem 60eFt-ot a Kft.-ért, és ha jól tudom ez ma 100eFt felett van.
Én 99.nov-tól 2006.febr-ig fuvaroztam.99-ben még 42e-ért tettem le a belf.vállalkozóit.Csúszópénz nélkül,igaz, két szóbelit egyszer ismételtem.NEM AKARLAK MEGSÉRTENI ,de megkérdezem,hogy neked ebben a 250-ben benne volt a csúszópénz is?Ha ezek után még elbírsz viselni,akkor lenne egy kérésem.LÉGYSZÍVES ,ha lehet ,legalább nagy vonalakban írd le,hogy mi került Neked és a Barátodnak eddig ennyibe.Köszönöm szépen.
Persze, hogy az volt ;) De ez akkor is tök komoly...miért pont egy jó buszt kell a "frontvonalra" beállitani?? Vagy napközben már nem pusztulnak eléggé?
off. Tector, Most néztem a hirekben, hogy BKV buszokkal csináltak úttorlaszokat a városban. Ráadásul egészen új fajtákat...ilyenkor mi van ha valaki nekiesik és összebassza??? Vagy ezek valami páncélozott vasak? :) on.
Én 95 óta fuvarozok,2004-ben csináltam egy KFT-t és idén tavasszal tettem le a közösségi engedélyhez való dolgokat.Abban igazad van,hogy a neten vannak iskolák akik ennyiért hirdetik a tanfolyamokat(mivel sokan nem szeretnek tanulni így a kis csúszópénz nincs oda írva),de nekem annyiba került amit leírtam.
Egyik barátom most akar fuvarozni Bt.-t csinált és még autója sincs,de már 400000-nél tart kiadásban.Még a Közlekedés Felügyeletnél nem is volt és ha jól tudom a vállalkozói vizsgája sincs meg.
Az idegesít ha megcáfolnak olyan dolgot amiről tudom,hogy igaz,mivel ÉN fizettem ki és tudom mennyibe került,nem pedig a józska pista haverja mondta,hogy ennyi meg annyi.
Jól van ,na.Ne idegeskedj.Én már idén tavasszal felszámoltam a bt-met és egyelőre nem akarok új vállalkozást alapítani.Csak egy kicsit sokaltam az áraidat.