Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35166

Nem.

Mantec a gépgyártó jóváhagyását ismeri el. A kenőanyag gyártóét nem.

(lehet ebben valami, de szerintem nincs senki a világon (a hamisítókat kivéve), aki ezt a rizikót felvállalná.)

Nem kételkedik az olaj minőségében, mert azt  nem tudhatja.

Azt viszont igen, hogy rendelkezik-e gépgyártói jóváhagyással, vagy nem.

 

Előzmény: márne (35161)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35165

Egy csomagoló cég mögött is állhat egy teljes vertikumú energetikai cég. Csak nem szokták propagálni.

A többlet eladás és profit számukra is fontos. (csak más néven)

Előzmény: mantec (35135)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35164

Nem így gondoltam, csak félre érthető voltam.

Azt akartam mondani, hogy a gépgyártói jóváhagyás hiánya nem jelenti azt egyértelműen, hogy ne lehetne a kenőanyag megfelelő minőségű.

Csak ebben az esetben a deklarációt a kenőanyag gyártója adja, nem a gépgyártó. Elvileg a kritériumok ismertek.

Előzmény: SLX-350 (35158)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35163

Hsz. 35013.

 

Bár néha lekapcsolják őket... :-)

Előzmény: SLX-350 (35156)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35162

 Szia!

 

 De akkor mivel magyarázod a Mannol honlapján fennlévő teszt eredményét, ahol a viszkozitás vizsgálatakor verte az összehasonlítási alapnak számító Castrolt.

 Illetve az érvelésed szerint, akkor ez egy jó olaj kell legyen.

 Sok pontot bukott a Mannol a dobozon lévő tájékoztató adatokon és jobbnak bizonyult a Castrol az adalékok terén.

Előzmény: SLX-350 (35158)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35161

 Szia!

 

 Nagyjából ez rendben is volt idáig nálam (amit írtál). Viszont amit írtál pont nem mantecet igazolja.

Én tegnap elolvastam a MB és a BMW jóváhagyását. Mantec viszont e bizonylat ellenére kételkedik az olaj minőségében.

Előzmény: 40-0832-2 (35153)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35160

 O.K. Köszi!

Előzmény: -prokee- (35152)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35159

 Szia!

 

 Mióta használod és mennyit futott az autód azóta?

Előzmény: MortalWombat (35151)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35158

" ... Ez nem feltétlenül minőségi kérdés. ... "

 

Akkor rég rossz.... :(( Szvsz egy olaj minősége épp az elsődleges kérdés, minden egyéb másodlagos.

Előzmény: 40-0832-2 (35153)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35157

Szerintem ez csak egy utalás volt a hamisításokra.

Előzmény: SLX-350 (35156)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35156

" .... Sok neves kenőanyag gyártó termékét "gyártják" itt... :-) .... "

 

Tudsz említeni (és hitelt érdemlően igazolni) egyet a sokból?

Előzmény: 40-0832-2 (35114)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35155

Persze.

Rájuk gondoltam első sorban. Az "igazán nagyokra"...

Csak itt megy ez a színészkedés...

A világ más részein nincs ez ennyire túlbonyolítva.

 

Előzmény: -prokee- (35154)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35154

"Alapvetően mantec topiktársnak van igaza abban, hogy a gyártóművi jóváhagyás igazolja, hogy a kenőanyag megfelel az adott helyen"

Egészítsük azért ki azzal, hogy ez akkor igaz, ha a gyár saját minősítéssel dolgozik (MB, BMW, GM, PSA, Renault, Fiat, VW, Ford nagyjából). Sok más gyártó, főleg a távol-keletiek gyakran elintézik a motorolaj-igényüket egy API és/vagy ACEA-besorolással. Ott pedig még mindig önbevallás van, arra nincs jóváhagyás.

Előzmény: 40-0832-2 (35153)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35153

Ez a kérdés már nagyon ki van sarkítva.

 

Alapvetően mantec topiktársnak van igaza abban, hogy a gyártóművi jóváhagyás igazolja, hogy a kenőanyag megfelel az adott helyen. Ezt az igazolást a motorgyártó adja ki, x évig érvényes.

Ezen nincs értelme vitatkozni.

 

 

De, ennek a hiánya nem jelenti azt, hogy az olaj ne lehetne megfelelő minőségű. Ezt a kenőanyag gyártója állítja, és vállalja a felelősséget.

 

Ez nem feltétlenül minőségi kérdés. Minden vizsgálat pénzbe kerül, melyet a végén a vásárló fizet meg.

 

Nagy általánosságban az európai motorgyártók motorolaj szabványai az acea valamely szabványa kicsit kibővítve. Mennél több gépgyártói szabvány, annál több vizsgálat. Több vizsgálat, több költség. Ezt valakinek meg kell fizetni.

 

Előzmény: márne (35143)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35152

Csak vázlatosan:

"Mannol-t beütve a keresőbe az első három oldalon 1(!) német oldal kivételével kizárólag magyar oldalak kerülnek feltüntetésre"
Persze, mert a Google rád szabott találatokat jelenít meg, figyelembe veszi az érdeklődési körödön kívül a földrajzi helyzetedet, a nyelvi beállításokat, az előzményeket és még számtalan más szempontot.

Próbáld ki ezt:
Dán
Holland
Belga
Spanyol
Litván

vagy valami extrémebbet:
Marokkó

 

Sőt:

Szovjetunió

"Az oldalukon magyarázatként szerepel az árral kapcsolatban a közvetlen értékesítés. Prokee viszont említette a hazai importőrt (akit az értékesítő hálózatukban kihagynak a videó szerint)."

A hazai importőr egy olyan cég, amelynek a tulajdonosai nem közvetlenül magánszemélyek, hanem eredetileg hét, már nyolc másik cég, többek között mi. Épp ezért valójában nincs importőr, a kamiont felpakolják olajjal Klaipédában, és a mi udvarunkban pakolják le. Még vámolni sem kell, hiszen EU-n belülről jön.

 

"Prokee ebben az esetben nem lehet megrendelő, mert sérül a független vizsgálat elve, mint ahogyan egy konkurens olajcég ilyen irányú tesztjét sem kezelném fenntartás nélkül ! "
Ez részben igaz, de egy komolyan vehető, független labor nem ad ki a kezéből olyan eredményt, amit bárki befolyásol. Ráadásul mi eleve vaktesztet szeretnénk, hogy a vizsgálatot végzőt se befolyásolja egy márkanév. Nem is volna ezzel gond, egy ilyen teszt jól ellenőrizhetően, függetlenül elvégezhető volna, de egyelőre nem találtunk erre vállalkozó labort.

Előzmény: márne (35147)
MortalWombat Creative Commons License 2016.10.16 0 1 35151

Magyarországon vannak olyan laborok, amelyek szakvéleményének objektivitását nem szokták megkérdőjelezni.

És ezeknek tök mindegy, ki viszi be a bevizsgálandó anyagot. Egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy részrehajló (más megközelítéssel:hamis) véleményt adjon ki. Mert csak egyszer bukik meg, és annak a cégnek kapáltak.

(Csalással még az ADAC is megbukott, alig bírt kikecmeregni belőle, és az elnök is ráment.)

 

Én azért kértem prokee-tól egyedi véleményt, mert annak az olajnak csak API specifikációja volt, más semmi, igaz, új volt a termék.  Nekem az ő szava elég volt, eddig - lekopogom - semmi problémám nincs.

 

Ezt a topicot folyamatosan olvasom, néha hozzászólók. És folyamatosan azt látom, hogy Mannol fronton nincs az az irat, dokumentum, adatlap, stb..., ami itt elfogadható lenne.

(Csodálom prokee hozzáállását, én már nem foglalkoznék ezzel a topiccal, elvégre nem itt van a Mannol vevőköre.)

 

Ja, és én már több alkalommal találkoztam olyan eladóval, aki megmondta, hogy ezt vagy azt az alkatrészt nem ajánlom. Pedig saját márkás alkatrész volt, saját boltban.

 

 

 

 

Előzmény: márne (35147)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35150

Tényleg utoljára, mert már többször linkeltem, és eddig mindig figyelmen kívül hagytad.

 

Classic 10W-40

 

Energy Combi LL

 

Elite

 

Legend+Ester

 

...de tudok ettől egzotikusabb, haszonjárműves tanúsítványt is adni (Volvo, MAN, MB, Cummins és hasonlók).

 

Még arról is van tanúsítvány, hogy a Mannol AdBlue joggal viseli az AdBlue nevet, mert annak jogtulajdonosa azt engedélyezte - és azt az engedélyt csak bevizsgálás után adják meg.

Előzmény: mantec (35149)
mantec Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35149

T -prokee-!

 

"... elérhetőek, letölthetőek, ellenőrizhető ..."

 

Hol?

Előzmény: -prokee- (35142)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35148

 Egyetem.

Előzmény: -prokee- (35145)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35147

"Te vegyél egy csomó olajat, Te vidd el egy független laboratóriumba, és Te fizesd ki a számlát. Mert Téged kell meggyőzni."

 Valóba ez is egy megoldás lenne, ha azonban értelmesen végiggondolod a folyamatot rá kell gyere többe kerülne a leves, mint a hús. Anyagilag jobban kijönnék, ha megvenném a már "bejáratott", azonban drágább termékeket. Így ez nem járható út.

 Viszont ha ezt 1000-en, 10000-en tesszük az egy főre eső költség már nem is olyan sok. Erre láthatunk példát a Mannol oldalán, ahol szakfolyóirat készített összehasonlító tesztet. Ezt a vizsgálatot azok fizették akik megveszik a szaklapot.

 Prokee ebben az esetben nem lehet megrendelő, mert sérül a független vizsgálat elve, mint ahogyan egy konkurens olajcég ilyen irányú tesztjét sem kezelném fenntartás nélkül ! Így erre a jellegű csalános példára nem is gondoltam. :-)

"Ha gebasz lesz, akkor elküldöm prokee-t melegebb éghajlatra, és átkozom magam, hogy miért nem néztem meg 1000 olaj mittudoménmilyen adatlapját. De ez az én hibám lesz."

 Én meg ezt szeretném megelőzni, elkerülni! Egy eladó nyilván nem fog lebeszélni az általa forgalmazott termékről. Nem fogja azt mondani, bizalmasan hozzám hajolva: -Pszt különben ez szar. Egy eladó honnan tudhatja, hogy jó-e a termék amit árul vagy sem? Nagyjából sehonnan! Üzleti szempontból mérlegel jövedelmező lesz-e vagy sem az értékesítés, vizsgálatokat előtte ő sem végeztet el.  Így nekem olyan bizonyosságot kell szereznem ami tőle független. Ezért fontos az ellentábor (konkurencia, szkeptikusok, márkahűek) érveit is meghallgatni és saját magamnak utánajárni a pro- kontra érvek jogosságának. Szerintem sok ember van ezzel így és ez prokee érdeke is. Hiszen ha leépíti ezeket a félelmeket nyilván nő a vevőköre.

 A jelenleg bennem felmerült kérdések (bizonytalansági tényezők):

-Van-e valójában fejlesztőlaboratórium vagy tényleg "csak" értékesítenek egy terméket saját név alatt? (ettől még lehet jó a termék, de a kommunikáció legyen tiszta, mondják azt, ahogy a valóságban történnek a folyamatok)

- Az oldalukon magyarázatként szerepel az árral kapcsolatban a közvetlen értékesítés. Prokee viszont említette a hazai importőrt (akit az értékesítő hálózatukban kihagynak a videó szerint).

- Mannol-t beütve a keresőbe az első három oldalon 1(!) német oldal kivételével kizárólag magyar oldalak kerülnek feltüntetésre. Lehet, hogy más néven forgalmazzák ugyan azt az olajat nyugaton vagy keletre szánt termékről van szó (ami megint csak ellentétes a honlapjukon feltüntetettel).

 A másik oldalról szeretném azt gondolni, hogy nem jelenhet meg termék valótlan adatokat feltüntetve a kereskedelemben.  Ha ez így van tökéletes választás lehet a Mannol. És az általam hivatkozott BMW, Mercedes tanúsítvány is pozitív dokumentum.

 És azt is gondolom, hogy működhet kis cég a nagyok mellett úgy, hogy jóval alacsonyabb áron értékesít hasonló minőségű terméket.

 Tehát nem támadni! Elfogadni, hogy az emberek különbözőek. Valaki beleugrik valaki bizonytalankodik más meg ellenez! Nagyjából ennyi.

Előzmény: MortalWombat (35144)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35146

Nem vagyok tribológus, vagy olajmérnök, de szerintem a kutatás-fejlesztés nem igényel nagy területű labort. A tesztelés kint zajlik az utakon, a levett minta meg nem foglal sok helyet.

Előzmény: márne (35141)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35145

Valójában szeretnénk független vaktesztet, de nem találtunk labort, amelyik elvállalná. Akit eddig megkerestünk, kihátrált a feladat elől. Legközelebb a MOL-Lubbal jutottunk, amíg el nem kotyogtam, hogy az AZ Meisterteilét is bevinnénk a vaktesztbe. Akkor hirtelen kiderült, hogy jaaa, ilyet nem is tudnak csinálni, félreértés volt.

MortalWombat Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35144

A független teszt (minél több), amire te is utaltál már az erősíthetné egyikőtök vagy másikotok igazát.


Egyetértek. Te vegyél egy csomó olajat, Te vidd el egy független laboratóriumba, és Te fizesd ki a számlát. Mert Téged kell meggyőzni. Ha erre nem vagy hajlandó, illetve kevesled a prokee által becsatolt iratokat, esetleg kétségbe vonod azok valódiságát, akkor egyszerűen ne vegyél Mannol olajat. 
Ez ilyen egyszerű! De nem kellene mást költségbe hajszolni. (más hímtagjával fizikálisan érinteni a csalánt.)

Az egyéni véleményem pedig az, hogy Te sosem fogsz Mannol olajat venni, még ha lenne is teszt.

 

Mondjuk én nem vagyok mérvadó, mert én megkérdeztem prokee-t, hogy jó-e a kocsimba ez és ez a Mannol olaj. Azt mondta, igen,én megvettem, lecseréltem, és kész. Igaz, egyszerű szívó benzines autóm van. 

Ha gebasz lesz, akkor elküldöm prokee-t melegebb éghajlatra, és átkozom magam, hogy miért nem néztem meg 1000 olaj mittudoménmilyen adatlapját. De ez az én hibám lesz.

Előzmény: márne (35143)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35143

Igen Ő a vitában a szkeptikus és Te vagy a meggyőző. Az igazságot keresők számára kellene bizonyítani egyértelműen, egyik vagy másik álláspontot. A független teszt (minél több), amire te is utaltál már az erősíthetné egyikőtök vagy másikotok igazát. Engem tényleg érdekel az igazság! Ha nem megfelelő a Mannol megveszem a drágább terméket a gépeimbe, ha viszont tudja a Mannol, amit tudnia kell nem látom értelmét a tradíciót szponzorálni a megfizetendő felárral.

Előzmény: -prokee- (35142)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35142

mantec nézete alapvetően az, hogy nem felelnek meg a szabványoknak, vagy legalábbis nem tudjuk, hogy megfelelnek-e, csak a gyártó (ill. az ő szóhasználatában csomagoló) állítja ezt.

 

Az sem változtat ebbéli meggyőződésén, hogy a Classicról és az Energy Combi LL-ről linkeltem már neki gyári tanúsítványt, illetve egy rakás más olajról is beszereztük ezeket, elérhetőek, letölthetőek, ellenőrizhetőek.

Előzmény: márne (35141)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35141

Igen!
De ha feltételezem mantec fórumtárs nézetét, miszerint a MANNOL (SCT) csak csomagol akkor természetesen ilyen tételek nem terhelhetik a céget. Más kérdés hogy, ha veszik az alapolajat, abban az árban már ezek a tételek is szerepelnek beleépítve.

 Megnéztem a videót a Litván üzemről és számomra kicsinek tűnik a labor. Ami kb arra elég, hogy folyamatosan ellenőrizzék az elkészült (bekevert) termék minőségét. Kutatás-fejlesztés nem nagyon beleférős a területbe. Szerintem!

 De még mindig nem tudom, hogy ha megfelel a szabványoknak, miért is fontos az, hogy eredetileg ki gyártotta az alapolajat?

Előzmény: -prokee- (35138)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 1 35140

Nem tájékoztatlak.

Tök felesleges, mert ha megteszem, figyelmen kívül hagyod, és felteszel egy másik kérdést, mondjuk hogy a terméket szállító kamionsofőrnek van-e ADR-vizsgája.

 

Egyrészt az, hogy egy adott olaj megfelelò minőségű-e általában és egy adott alkalmazásban, az nem egy csatolt vagy nem csatolt dokunentumtól függ, hanem a terméktől. Attól meg pláne nem, hogy te láttad-e már az adott dokumentumot.

 

Másrészt pedig a megfelelòség bizonyítása nem úgy múködik, hogy egy fórumtopukban meggyőzzük Szkeptikus Mantec kollégát, hanem úgy, hogy  bemutatjuk a minősítő által kiállított tanúsítványt. Ezt megtettem, linkeltem egy csomót már, ezeket elegánsan figyelmen kívül szoktaf hagyni.

 

Itt megjegyzem, hogy nemsokkal ezelőtt még olyan hozzászólásod is volt, amelyben API vagy ACEA besorolásról állítottad, hogy nem támasztja alá a gyártó állításán kívül semmi. Hát igen, az API és ACEA pont ilyen, önbevalláson alapuló besorolás. Így csinálja a Castrol és a Mobil is. Jó reggelt!

Előzmény: mantec (35139)
mantec Creative Commons License 2016.10.16 -1 0 35139

T -prokee-!

 

Mobil 1 ESP 0W-40

 

Kérlek tájékoztass, hogy a termékeken és termék adatlapokon (ha léteznek) feltüntetett jóváhagyásokból melyekkel rendelkeznek a termékek, és melyek a csomagoló ígéretei?

Hol nyilatkozik erről - hitelt érdemlően - a csomagoló?

Előzmény: -prokee- (35136)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35138

" az számomra a kutatás teszt üzeme, ahol extrém körülmények között további tapasztalatokat szerezhet egy komplex gyártó."

 

Na meg legalább 400 millió dollár csak a Deepwater Horizon katasztrófája utáni kárelhárításra, hogy csak a populáris vonalon induljunk el :)

Előzmény: márne (35137)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35137

 Szia!

 

 Nem vitatom az általad leírt különbségeket. Engem sem győzött meg teljesen az oldaluk tartalma.

Viszont, ha elfogadom a nézetedet, hogy csak egy csomagoló cég akkor is ott marad a kérdés, meddig értékesíthetne a piacon termékadatlapon feltüntetve a teljesítményi besorolást, ha nem felelne meg az adott szabványoknak? Adna-e a BMW, Mercedes jóváhagyási tanúsítványt egy nem megfelelő minőségű olajnak. Illetve nem lépne-e fel azonnal, ha az interneten ilyen dokumentum jelenne meg az ő jóváhagyásuk nélkül?

 Számomra a kutatás-fejlesztés az ami nem fellelhető az interneten. Amit ők magas költségvetésű reklámnak említenek (technikai sportok), ezzel magyarázva a termék alacsony árát, az számomra a kutatás teszt üzeme, ahol extrém körülmények között további tapasztalatokat szerezhet egy komplex gyártó.

 Végső kérdés, ha csak csomagolnak és valaki más fejleszt és gyárt, de a termék megfelel a szabványi feltételeknek, miért ne venném meg olcsóbban azt, amit nagy múltú vetélytársa duplájáért árul?

Előzmény: mantec (35135)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!