Ha egyértelműen nem állapítható meg, hogy ott megálló van (feliratból, oszlop, tábla bármilyen piktogrammal festéssel grafikával tökmindegy... stb) akkor kell használni a "normál" buszmegálló táblát. Persze lehet csak "úgy" is használni.
Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.
Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.
Ott most mi a helyzet? Nekem a CSAD megálló hangulatosabb és egyedibb volt, az olyan igazi csehszlovák. Miért kell mindent egységesíteni?
Esztergom környékét is a legutolsó puszta megállóig is. De a Duna túlfelén, Párkány környékén ugyanígy két nyelvű feliratokkal és egyben ők is áttértek a nálunk használatos kresz szabványú táblákra.
A balatoni csúcs idején Budaörs környékén lassul a sor először, a törökbálinti csomópontig. Az M0 kihajtója környékéig járható, majd az M0 becsatlakozásánál csontra beáll, majd szépen lassan oszladozik, persze elég egyetlen szerencsétlenkedő aki miatt nagyobbat kell fékezni, és áll is befelé az egész sor újra.. Természetesen ha bárhol a legkisebb koccanás is van, amíg írkálják a betétlapot a leállósávon, a sok katasztrófatúrista fékez, mert látni akarja a törött autókat, és a csöpögő vért, így újra beáll... Iskolás délután az érdi csomópont környékén már megszűnt a torlódás, ritka, hogy a sor vége a pályán is állna.
Köszönöm. Nemrég autóval mentünk föl Pestre az M7-esen egy szombat délelőtt. Dugó, araszolás a Balaton felé. Az M0-Marton szakasz nem tűnt olyan vészesnek. Inkább utána. Az érdi kihajtó környéke inkább suliidőszakban délután problémás emlékeim szerint - bár tény, hogy mióta odatették az Interspart, és piszkáltak valamit a csomóponton, nem jártam arra olyan időpontban.
Vasárnap reggel talán nem lesz durva dugó... én ebben a fekvésben Volánbusszal mennék. Közvetlen, alapjárat az IC-nél is kulturáltabb, és rendesen működő klíma van.
Vasárnap reggel kellene, csak párom nem igazán bírja a hőséget azért gondoltam hogy valami klímás kéne ( a vonattól elrémísztettek hogy IC kocsiban nincs klíma és még az ablak se nyitható tehát melegebb mint a Halberstadti kocsi) Akkor elvileg jó az IC is csak 39 fok helyett 30 lesz benne? :)
Veszprém nem jó ötlet, lefelé Fehérvár fölött szokott gond lenni a pályán (azon belül is M0-Martonvásár a kritikus).
Vasárnap felfelé teljesen más, ott ugye 3 sáv van Fehérvártól, ahol ha nincs nagyobb baleset, már nem szokott dugó lenni. Az Aliga-Fehérvár araszolás itt valóban megúszható Veszprém felé, ami Hévíztől busszal 4,5 óra, pályán ennél dugóban is minimum 1 órával gyorsabb.
Nyári hétvégén minden késik, ami Bp irányából a Balaton felé tart. Az autópálya bedugul, a vonatmenetrend szétverődik. Ha nekem kellene eljutnom ilyen időfekvésben, lehet, hogy Veszprém felé próbálnék járatot nézni magamnak. Lehet, hogy időben nem jobb, de nem lennék idegroncs a késés miatt.
Ha nincs esemény, a vonat csúcsidőben gyorsabb lehet a busznál, de Keszthelyen át kell szállni. Borulások persze előfordulhatnak, de nem "több óra".
Most megnézve az Elvirát, a keszthelyi expresszek ma 41, 11, 15, 6, 20, és 4 perc késéssel érkeztek, illetve egy 24 perc késéssel vánszorog (amikor elkeztdem írni a hozzászólást, még csak 18 perc volt, de legalább mozog)
Déli parti gyorsok helyén nyáron évek óta helyjegyes expresszek járnak, így zsúfoltság elméletileg sem fordulhat elő. Csekély felárért IC-kocsi is választható, ami minőségileg is rendben van, leszámítva az alulméretezett klímát, ami forróságban, teltház mellett csak pár fokkal csinál hűvösebbet a kintinél (ami laikusnak úgy tűnhet, mintha nem működne). Ide csúcsidőben érdemes 2-3 nappal előre foglalni. A sima kocsikban nincs klíma, sörszagú buliturista viszont sok.
Ha nincs esemény, a vonat csúcsidőben gyorsabb lehet a busznál, de Keszthelyen át kell szállni. Borulások persze előfordulhatnak, de nem "több óra".
Buszoknál 7:00-kor PEP-661, 9:00-kor PDC-983 a beosztott kocsi, szóval nyugati színvonal. Hétvégén ezen a két járaton jellemzően van másodrész is, ami bármi lehet, de általában nem T100, ezért sokat késik (klíma viszont alap). Szombat reggel-délelőtt viszont az alapjáratnál is borítékolható a késés. Elővétel elvileg kötelező, gyakorlatban felengednek készpénzzel is, kivéve ha tele van a busz, de ez idén ritka, egyre többen át/visszaszoknak a vonatra.
Volánbusz mellett ÉNYKK (ex-Zala) szolgáltat még, Tourismókkal és Setrákkal. Magán nincs.