Keresés

Részletes keresés

takatsbela Creative Commons License 2005.02.28 0 0 133
Bocs. Már nem olyan tetű lassú, mint 2-3 éve, 512-vel megyünk.
Előzmény: Tiborcsik (131)
tibra Creative Commons License 2005.02.25 0 0 132

Ma jobb versenyzők jönnek:

- a 34-es út eleje (négyes úttól kb 10 km Kunhegyes felé)

- a 32-es út Jászalsószentgyörgy-Jánoshida között

Na ez tiszta Európa.

Előzmény: tibra (128)
Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.25 0 0 131
Na most ebből igazándiból nem derül ki számomra, hogy van-e széles sáv, van-e nagysebességű internet, vagy még mindig olyan tetű lassú mint 2-3 éve? :)

Egyébként a 3 évvel ezelőtti tetű lassú interneteteteknek csak hálás lehetek, az volt ugyanis az utolsó lökés, hogy fizessek elő széles sávú internetre otthonra. :)
Előzmény: takatsbela (129)
takatsbela Creative Commons License 2005.02.25 0 0 130

A szövegdigitalizálásnak két "filozófiája" van. :-) Van aki a begépelésre esküszik (Arcanum Adatbázis Kft. - http://www.arcanum.hu), van aki a szkennelésre - felismertetésre - korrektúrázásra (Magyar Elektronikus Könyvtár - http://mek.oszk.hu). Nekem - talán mert nem vagyok profi gépíró - az utóbbi megoldás szimpatikusabb:

 

- szkennelés alatt mást is lehet csinálni,

- a felismertetést a gép elvégzi, ehhez szoftverünk (FineReader) van,

- a korrektúrázás során meg "csak" olvas az ember...

 

A MEK elég széles körű önkéntes segítő csapatot tudott szervezni, országosan ismert szerzők esetében ezen nem is lehet csodálkozni. Úgy gondolom azonban, hogy megyei szerzőink művei is érdemelnének helyet a virtuális világban.

 

Van egy digitalizálási tervünk is (http://www.vfmk.hu/konyvtar/digitalizalas/nyitolap.pdf) [Acrobat Reader kell hozzá!], ami ugyan itt-ott már frissítésre szorulna, de a célok kb. kiolvashatók belőle.

 

Mostanában készülünk egyébként egy profibb kivitelre, csak egyelőre se pénz, se szakember, DE van egy jó pályázati kiírás, hátha lesz belőle valami...

 

Egyszóval: igazából arra gondoltam, ha valaki kedvet érez ilyen munkához szívesen vennénk a segítségét. Az is nagy segítség lenne, ha valaki a személyesen ismert szerzők digitális kéziratait segítene megszerezni (egyre többen alkotnak Word-del), mert így is jól lehet haladni (kaptam így kéziratot Molnár H. Lajostól, az ESŐ-t Jenei Gy. pdf-ben szokta hozni (bár ezzel most van egy kis lemaradásom...)

Előzmény: janina. (112)
takatsbela Creative Commons License 2005.02.25 0 0 129
Még mindig a "főiskola köldökén lógunk" és ez így is marad egy ideig... Intézményünknek az internetet a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program biztosítja (http://www.niif.hu), melyen keresztül jelentős kedvezménnyel jutunk vonalhoz. Ennek a regionális központja a főiskola.
Előzmény: Tiborcsik (110)
tibra Creative Commons License 2005.02.24 0 0 128

Ok. Ok.

Holnap új megyei terepen, vélhetöen új versenyzökkel jelentkezem.

Apropó: Tisztenyön már belvizcsökkentö intézkedések kellettek ma.

 

 

Előzmény: mestska (127)
mestska Creative Commons License 2005.02.24 0 0 127

törökszentmiklósiként a 2-es számú versenyzőt támogatom :)

 

32-es út - Jászladány (bekötö út)

 

összekötő, és nem bekötő út. Csak hogy pontosak legyünk :)

Előzmény: tibra (126)
tibra Creative Commons License 2005.02.24 0 0 126

A megye legkátyúsabb útja versenyt ezennel meghirdetem:

Jelöltek:

1. Kunhegyes-Tiszagyenda

2. Törökszentmiklós-Tiszatenyö

3. 32-es út - Jászladány (bekötö út)

 

tibra Creative Commons License 2005.02.22 0 0 125

Hallatlan jó lehet ez a CD:)

Pl. biztos nincs benne az, hogy ez a tél igen erösen kikezdte a megye útjait.

Kátyúk, kátyúk hátán.

 

 

Tiborcsik Creative Commons License 2005.02.22 0 0 124
2005. febr.21 hétfő este 19.oo Szolnok TV - Aktuális:

Elkészült Jász-Nagykun-Szolnok megye népszerűsítő CD-je, nemtom hány gigabájton, Tokajiné Demecs Katalin a megyei közgyűlés helyettes halljakendje és valami Varga nevezetű (régi szolnoktévés) reklámvállalkozó ujjongva mesélte, nemtom hány ezer darab készült belőle és majd osztogatni fogják a potenciálisoknak meg kereskedelmi forgalomba is kerül, halleluja.

Pedig nem kéne más, csak feltölteni a megye honlapjára és egy link...
tibra Creative Commons License 2005.02.13 0 0 123

Hozzunk hát egy komoly intézetet Szolnokra! Ez egy kitünö lobbicél lehetne - szerintem.

 

Tisza Intézet felállítását kezdeményezi az MDF-ből kivált képviselők által létrehozott Nemzeti Fórum Egyesület - mondta el az MTI-nek vasárnap Debrecenben Lezsák Sándor. "A Duna, illetve a Balaton Intézet mintájára kell felállítani a Tisza Intézetet, amely tudományosan megalapozhatja a Tisza mentén élők jövőjét meghatározó kérdéseket" - mondta a Nemzeti Fórum országgyűlési képviselője, aki a nap folyamán tárgyalt erről Szolnokon.

makopa Creative Commons License 2005.02.11 0 0 122
Az átlagosnál nagyobbnak ítélik az árvízveszélyt a Tiszán a szakemberek, a Dunán ugyanakkor nem számítanak a szokásosnál nagyobb árhullámra.

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium tájékoztatóján kiderült: az árvíz elleni védekezésre felkészültek a vízügyi igazgatóságok. A tárca adatai szerint a Tisza vízgyűjtőin a sokéves átlag majdnem kétszerese, vagyis közel 6 köbkilométernyi a hóban tárolt vízmennyiség. Hasonlóan sok csapadék az elmúlt években 2000-ben és 2003-ban volt a folyó vízgyűjtőjén.

A minisztérium figyelmeztet arra is, hogy az állójéggel borított Tiszán a jégzajlás megindulása árvizet okozhat. (radio.hu)
Előzmény: tibra (121)
tibra Creative Commons License 2005.02.11 0 0 121

Nem elégedettek a Vásárhelyi-terv alakulásával a Tisza-mentiek

Bár jövő év végére megépül a Cigándi-tiszakarádi tározó, a környék polgármesterei mégsem elégedettek, részint a folyóhoz, részint az ígéretekhez képest kevésnek tartják az árvízvédelemre szánt összeget. A karácsony előtti napokban Veres János államtitkár úrral tárgyalt a Vásárhelyi-terv önkormányzati tanácsa - mondta el Veres Nándor Nagykörű polgármestere. Úgy tűnt, hogy az államtitkár úr megérti a Tisza-mentiek problémáit és változtatni is kíván ezen. Később azonban már csak azt igazolta vissza, amit néhány hónappal ezelőtt már Persányi Miklós miniszter úrtól, illetve Varga Miklóstól, a tárcaközi bizottság elnökének szájából is elhangzott, hogy 2006 végéig a Cigánd-tiszakarádi tározó megépül a hozzá tartozó infrastrukturális beruházásokkal együtt, valamint a tiszaroffi tározó előkészítése megtörténik.

Hogy ez az előkészítés mit jelent, azt még nem tudni pontosan. Sajnos ez az ütem lényegesen elmarad attól a programtól, amelyet a Medgyessy-kormány 2003 novemberi kormányhatározatában fogalmazott meg, azaz hogy hat tározó épülne ki, illetve a nagyvízi mederrendezés Szolnok és Tivadar környékén megvalósul, amely jelentős hatást gyakorolhatott volna már az árvízvédelemre, illetve árvízi biztonság szempontjából lényeges lenne. Sajnos, azt kell, hogy mondjam, hogy csak a Cigánd-tiszakarádi tározó megépülése vajmi keveset jelent majd árvízbiztonság szempontjából.

A Tisza-menti önkormányzatok szerint ez sem árvízvédelmi szempontból, sem vidékfejlesztési szempontból nem kielégítő. Ez egy átfogó, integrált vidékfejlesztési programnak lenne értelme. Egy önálló árvízvédelmi terv nem megfelelő már, nem elégíti ki az önkormányzatok igényeit.

MR H.Tóth Andrea

Tiborcsik Creative Commons License 2005.01.14 0 0 119
Plusz (bár nem kistelepülés) Szolnok-Kertvárosi Kisposta!
Előzmény: tibra (118)
tibra Creative Commons License 2005.01.14 0 0 118
A Zempléni Településszövettség megkezdte a kistelepülések
postáinak megmentéséért az aláírások gyûjtését népi kezdeményezés útján.
A kispostabezárások Magyarország valamennyi megyéjének összesen több
mint 1000 kistelepülését érintik.

Remélem nekik is sikerül valamit elérni, mert szerintem megyénk, bár nem sok településsel, de érintett az ügyben. 
Tiborcsik Creative Commons License 2005.01.12 0 0 117
Ez lehetett volna akár Szolnokon, a Piroskai úton. Az Eagle Ottawa tőszomszédságában.
Előzmény: tibra (116)
tibra Creative Commons License 2005.01.12 0 0 116
Felavatták az Electrolux új, nyíregyházi üzemét, ahol évente több mint félmillió hűtőt gyártanak majd. A miniszterelnök a megnyitón elmondta, hogy az idén hárommilliárd euró működőtőke érkezik Magyarországra.
Bővebben:
http://www.magyarorszag.hu/hirek/gazdasag/hutogyar20050111.html?h=1

Ez lehetett volna akár a megyében is:))
mestska Creative Commons License 2005.01.10 0 0 115

pénzínség.... de jópofa a feltevésed :)

 

(magam részéről egyébként nagyon vártam ezt a nyomvonaltervet, hisz ebből egyedül a híd helye biztos. Mivel sikerült úgy megépíteni a törökszentmiklósi elkerülőt, hogy oda a pályát csak igen nagy nehézségek árán lehet visszavinni, ráadásul a városra is rá van húzva nagyon, így itt vélhetőleg még egy párhuzamos nyomvonal fog létrejönni...

 

Az ilyen agyatlanságokra persze van pénz.

Előzmény: Tiborcsik (114)
Tiborcsik Creative Commons License 2005.01.10 0 0 114
Pénzéhség avagy pénzínség? Vagy mind a kettő, ezért írtad úgy?
Előzmény: mestska (113)
mestska Creative Commons License 2005.01.10 0 0 113

Hajrá az autópálya lobbiért is!!!

 

a nagy pénzihség miatt az NA eltolta (ismét) a Szolnok- Fegyvernek közti M4 szakasz részletes tanulmánytervének készítését.

Előzmény: tibra (111)
janina. Creative Commons License 2005.01.10 0 0 112
Arra gondolsz, hogy be kellene gepelni a muveket?
Előzmény: takatsbela (106)
tibra Creative Commons License 2005.01.10 0 0 111
Hajrá az autópálya lobbiért is!!!
Előzmény: Tiborcsik (109)
Tiborcsik Creative Commons License 2005.01.10 0 0 110
Hello Takáts Béla!
Kérdezem, meg van-e már oldva a Verseghy könyvtárban a széles sávú internet, vagy még mindig a főiskola köldökén lógtok?
Előzmény: takatsbela (106)
Tiborcsik Creative Commons License 2005.01.10 0 0 109
Eleve az egy kib@szás Szolnokkal, hogy minden gyorsvonat Nagykáta felé megy. Így a Cegléd felől közlekedő személynek meg a Nagykáta felől közlekedő gyosrnak egyaránt 1 óra 50 perc körül van a menetideje. Ráadásul kitalálták hogy a Keletibe, miután évtizedek hosszú soránm a szonokiak hozzászoktak, hogy a Nyugatiba érkezznek, ne a Keletibe.

Hát mi a lótúrót ér Szolnokról egy gyors Nagykáta felé a Keletibe, ha Cegléd felől a személy ugyanannyi idő alatt a Nuyugatiba ér????

Persze, értem én, menjünk IC-vel, meg ICP-vel, oszt fizessük a 350-500 Ft-or felátrat. Hát ezt neked MÁV!!! Inkább megszervezem a közvetlen Buszjáratokat Pestre! És mindezt úgy, hogy a MÁV humán vezére szolnoki gyökerekkel rendelkezik, tagadjuk ki Kugler Flórit (ha még ott van egyáltalán)!
tibra Creative Commons License 2005.01.07 0 0 108

Kinek pénzkérdés?

1. Menetrendkészítőnek?

2. A városnak?

Amúgy a pécsi esetet nézve inkább lobbikérdés.

Előzmény: http://www.alfold.info (107)
http://www.alfold.info Creative Commons License 2005.01.07 0 0 107

Az, hogy az IC megáll-e, vagy sem, _pénzkérdés_!

:-)

 

takatsbela Creative Commons License 2005.01.04 0 0 106

Üdvözlet mindenkinek!

 

Némi "öncéllal" szeretném felhívni a fórum figyelmét a Verseghy Ferenc Elektronikus Könyvtárra, mely a http://vfek.vfmk.hu/ címen tekinthető meg. Az oldalról el lehet jutni ennek régebbi változatához is (http://www.vfmk.hu/vfek/index.htm), melyről - szándékaim szerint - ebben az évben szép lassan átkerülnek az anyagok ide.

 

Az "öncél" annyi lenne, hogy e szolgáltatás továbbépítéséhez (melynek célja tehát a megyében élt/élő írók műveinek internetes közreadása, a megyéről írott tanulmányok publikálása) megpróbáljak segítőket szerezni, hátha kedvét leli valaki az ilyesféle "munkában". A Magyar Elektronikus Könyvtár építésében ez a "társadalmasítás" jól bevált, hátha...

 

A megyei könyvtár egyéb szolgáltatásait (Képeslaptár [http://kepeslaptar.vfmk.hu/], digitális hírlap- és folyóirattár [http://hirlaptar.vfmk.hu/] szintén érdemes - talán - megnézni.

 

Kérem, ha valaki ezek gazdagításában részt kívánna/tudna venni, vagy a Fórumban, vagy e-mail címemre (takats@mail.vfmk.hu) jelezze.

 

Köszönöm és minden olvasónak békés új évet!

mestska Creative Commons License 2004.12.07 0 0 105

hova lett a hozzászólásom??

 

Mindegy,akkor mégegyszer

 

Tszntmiklóson soha nem fog megállni az IC, míg Szolnokon igen!

De Törökszentmiklóson nem is kell, hog ymegálljon, bár most átestek a ló túloldalára az új menetrenddel. Kérem, hogy a megfelelő szerveknél tessék tiltakozni.

 

Érezze magát megtisztelve az a qrva IC, hogy megállhat Szolnokon

 

:)))))))))))

 

 

az Alföld fővárosában!!!!

 

Erre tök komolyan, semmi felhanggal kérek egy magyarázatot. Hogy miért is a fővárosa.

 

Előzmény: Tiborcsik (104)
Tiborcsik Creative Commons License 2004.12.07 0 0 104
Hijába acsarkodsz, Tszntmiklóson soha nem fog megállni az IC, míg Szolnokon igen! :)

Valami amortizálásról beszélsz, de szerintem nem az IC, hanem Szolnok városa lenne leamortizálva, ha nem állna meg az IC, ha már, akkor inkább robogkjon keresztül Hjdszoboszlón.

Érezze magát megtisztelve az a qrva IC, hogy megállhat Szolnokon, az Alföld fővárosában!!!!
Előzmény: mestska (103)
mestska Creative Commons License 2004.12.07 0 0 103

Egyszóval: elfogadhatatlan, hogy bármilyen gyorsvonat megáll a régió két megyeszékhelyén, a harmadikon meg keresztülrobogjon.

 

Már miért lenne elfogadhatatlan? Egész más paraméterekkel, közlekedési feltételekkel rendelkezik a 3 megyeszékhely. Az Intercity-ket távolsági közlekedésre találták, nem arra, hogy valaki 20 kilométereket utazzon vele,. Az, hogy ma már az IC 4 helyen áll meg Budapest és Nyíregyháza között, nevetséges, a szolgáltatási színvonal amortizálása.

Előzmény: Tiborcsik (100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!