Én csak mint laikus, de építtető ként rutinos egyén szólnék ehhez hozzá. Nála is a téglához van közvetlenül illesztve a tok, de a káva, tehát a falsíkra merőleges rész (gyakorlatilag a lyuk a falon) külön be van burkolva, szigetelve. Tehát nincs hőhíd, mert ez rátakar a tokra.
A rajz a tied alakításával készült, de nem oly szépen, elnézést a minőség miatt.
Figyeld meg nemsokára megoldják! Majd ha kész a profil egy automata szépen tele fújja olyan habbal ami nem tágul csak minimálisan- mint pl a szerelőhab ami olyan mint a purhab - osztán úgy lehet darabolni, hogy benne van a hab.
Nem tudom a pontos gyártást, hogy éppen hogyan folyik, de biztos nem kell majd Nobel díjat adni ha kitalálják a habbal töltést! ;)
A toktoldók kibélelése ellen nem tudom mi szólna. Semmi. Plusz a toktoldót ragasztóval megkenve pattintsd fel, ne csak azzal a vacak illesztő-közdarabbal. De még a toldó és a keret közé is tehetsz vékony xps-t, le tudod mérni mekkora kell. Egy hődrótos vágóval tutipontosra beszabható a nagy "lyukakba", de lehet, hogy a kisebbekbe is. Az ablaktoknál, keretnél pedig ugye összeolvasztás van, itt ha megfúrják a tokot (márpedig ígyis-úgyis megfúrják) akkor simán fel lehetne tölteni valamivel. (nem, nem sima purhabbal, ami ugye szétnyomná és tán soha meg se kötne) De lehetne eleve beletenni egy olyan anyagot ami a hőhatásra nem, de valami gázra megdagad pontosan annyit amennyit kell. (hasonlóan mint anno az a bitumenes dagadó szalag)
Ezzel a módszerrel amit írsz kiegészítve amit bedobtam, hát a méregdrága ablak tok nem tud annyit mint amit egy normál ablakból ki lehet hozni. Aztán fillérekből megvan!
Szerintem.... Én kipróbálom!
Teszek oda XPS ahol a toktoldó van ami egy nagy "szar" szigetelés szempontjából.
Annyira gyerekcipőbe járnak még a mostani profi ablakgyártók is, hogy a tokból kispórolnak egy kis purhab/XPS habot.
Az egész tokot fel kellene tölteni kb. De persze ezt olyan felárral teszik (és csak egy kis csíkot dobnak bele max!) hogy az egy élet alatt nem térül meg. Tudják ők is, már nehéz fejleszteni bármit is ami igazán értelmes dolog, ezért spórolnak vele - jó lesz az még vevővakításnak a későbbiekben.
Én nem vagyok ablakos, de nem értem miért óccckodnak ettől a megoldástól...
Nekem így lett/lesz. Nem tudom mi a hátránya- hacsak nem hogy minimális plusz költsége van és valamivel nehezebb gondolom a beépítés. De cserébe kb nulla lesz a hőhíd a falnál ahogyan a képen is látszik. Pont ott fog szigetelni ahol a leghidegebb pont lenne.
Marad a kérdés, hogyan kelle egy bejárati ajtó vagy egy nagy 2m-es tolóajtó alatt a szigetelést megoldani? Miyen rétegrend legyen, hogy ne legyen hőhíd? ezeknek az ajtóknak már van súlyuk is, gondolom alátámasztás is kell. Egy-két szakembert megkérdeztem, de ami közös volt, hogy az a 6-8db csavar, ami oldra megy az megtartja a súlyát, az a kis hőhíd, ami keletkezik, nemszámít..
Ismerősöknél igencsak csúnyán tették be az ablakokat. Már voltak reklamálni. Küldött is át képeket. A belső párkány és a falazat között 1,5cm van, állítólag azt mondták neki: Szilózza ki!
Előtte is müanyag ablakok voltak náluk és tudják hogy nézett ki előtte. Vagy pl kihagytak csavarokat- nem volt náluk elég...
Amit kérdeznék:
Valóban van valami "szabvány" ami felett lehet csak reklamálni pl a párkánynál a rés?
Én csak néztem mint a moziban, hogy ilyen is van... ezt mondták neki telefonban mérje meg és ha szabvány felett van hoznak új párkányt.De hogy mennyi az annyi, azt sem mondták meg neki.
Ablakcserén gondolkozok. Egy panellakásban lakom, ami kívülről be van szigetelve. Kömmerling 70es és 76 ad között vacilálok. Kinek mi a véleménye róla? Megéri a plusz pénz amivel többe kerül? Illetve elég a 2 rtgű üveg, vagy 3 rtgű üveggel rendeljen? Előnyök, hátrányokat gondolok itt...
-Brügmann 73(?) -157e beépítéssel, felméréssel(ami4e ft külön..), itt kértem plusz biztonsági extrákat, ami Mabisz zár, acélmerevítés, sarokmerevítés, Roto vasalat lenne(ez alapból nem Roto, hanem nem tudom mi).
Úgy olvasom, a Kömmerling Futur alapból tartalmazza a sarok és az acélmerevítőt, de ezek nem is biztonsági extrák úgy veszem ki, hanem a stabilitás miatt.
FUTUR AJTÓK EXTRA FELSZERELTSÉGEI, ALAPÁRON
Szárnysarok merevítő: a FUTUR bejárati ajtók szárnyának mind a 4 sarkába beszereltünk, sarkonként 1 pár, hegeszthető pvc sarokmerevítőt, melyek biztosítják a szárnyak acélmerevítőinek körkörös, statikai összekapcsolódását, mely nexus rendkívüli szárnystatikát eredményez.
Acél átlómerevítő: Az ellentétes oldalon elhelyezett, páros acél átlómerevítő profilok az ajtószárnyak derékszögűségét hivatottak megőrizni, mely így a rendkívül sok nyitási ciklusnak is ellenáll, a garancia időn jóval túl is kiszolgálja Önt.
Nem tudom, MABISZ zár benne van e. A Rehauba nem tudom mi van, csa ka szokásosak, 5 pontis zár, 3D pánt, hőhídmentes küszöb.
Még annyi, hogy kifelé nyíló változatok lennének. Meg azt mondta az eladó, hogy 90es az alap szélesség, ez igaz? Nekem alatta lenne valamivel, de sztem ha a vakolatot leverem akkor megvan a 90, de majd megnézem.