Sziasztok!Golf 5 1.6 -os benzines autóról van szó!Időnként kirakja a menetstabilizáló hibajelet az Epc -vel együtt.leállítom újra indítom,semmi baja.Ott tart,hogy már naponta többször megcsinálja de újraindítás után az EPC nem tűnik el.Egy alkalommal a chek lámpa is égve maradt újraindítást követően.Mi a bánata lehet?
Az is 97 fogas ,de azis feszes lehetett mert feszítő alaplemez végálásban volt ,és 2013 ota megette a görgöt,most nézegetem hogy a görgő ami benne volt nem olyan cikszámú mint amit irnak bele.
12810-71c0/02 volt benne most is ilyet adtak.de néztem neten hozzá,a gyári U12800-70c00.p.
Segitséget szeretnék kérni.Suzuki swift 1.3 16v 2003.cserélném a vezérműszijat de, a feszitő alaphelyzetben van és így ia alig lehet rátenni olyan veszes,görgő új, a szíj 97 fogas ,mindenhol azt mondják ez való ,de valami nem stimmel .Valakinek tapasztalat stb?
Szia s köszi, kifejezetten érdekes, amit írsz, mert 10 éves SXem van 1/4 millió kilométerrel, előírás szerint (azt hiszem, 2év/30ekm) cserélt féklével. Soha semmi rosszat nem tapasztaltam a fékkel (kivéve anno az első két garnitúra féktárcsát, amik 6000 km után kukásra hullámosodtak), megbízom benne. Lehet, nem kéne? Érdemes lenne néha nagy tempóról padlófékpróbát tartani? Ha beteg, akkor minden abs-es fékezésnél csinálja vagy csak random?
(Èpp a minap gondolkoztam rajta, hogy milyen rég kellett autópályán vészfèkeznem, szinte már nem is tudom, milyen, pedig régebben azért néha előfordult. Biztos a kor. Vagy a kór. :-) )
Ami nálam volt ilyen hibával, az tökéletesen működött normál esetben, amikor erős fékezéskor működésbe lépett (volna ) a rendszer, akkor darálta el a féket és esett be a fékpedál padlóig.
Vagyis a belső szivattyúja nem termelt nyomást.
Alattomos, veszélyes hiba. Semmi köze a fékolaj vizesedéséhez.
Mindenesetre a gyár ilyen sok meghibásodásra odafigyelhetne. Jó néhány első lengéscsillapítónak ( is ) ki kellett dőlni mire elkezdték cserélni garanciában...
Ennek ellenére nem tudom mennyire függhet össze az általad említett ék probléma az elvégzett karbantartással...
Érdekes meccsnek nézünk elébe: eladó - szerviz - tulajdonos....
Ha az a gond, akkor az ék tönkreteszi a tengelyt is, vagy elég lehet csak az éket cserélni?
Van esetleg javaslat abban a tekintetben, hogy mennyire és hol érdemes megbontani a motort, a kopás ellenőrzése miatt? Vagy meg lehet ezt úszni, esetleg?
Egy 1.7 cdti Opel Zafira a kérdés alanya. 2009-es évjárat, mesebeli 190.000 km-rel. 110 lovas.
(Belgiumból behozott, szép állapotú, de ismeretlen előéletű... mire megszólalhattam volna, megvették... egy hete, kereskedőtől... ez van. Nagyszerviz elvégezve saját költségen.)
Autópályán kb 300 km után kigyulladt az olajnyomás visszajelző. Először fel-fel villant, aztán folyamatosan világított. azonnal megálltak. Az autóval a szerviz után egy Pécs - Győr, majd egy Győr - (kb.) Paks távot tettek meg.
Van olyan ismert hiba ennél a konstrukciónál, ami miatt alaposabban is bele kell nézni a motorba?- gondolok itt olajszivattyúra például.
A kereskedő intézkedett, az autó már szervizben van, de tartok tőle, hogy átverés lesz a dologból...
Az új (nekem új, amúgy tizenéves) autóm alján valami ragacsos, kátrányszerű dolog van alvázvédőként felhorva. Mi lehet ez? Ha valahol pótolni akarom, mit vegyek? Még nem láttam ilyet, cask bitumenes alvázvédőket.
Először is köszönöm a segítséget. Nos a kiolvasó jó. Bár a VW konszern autóihoz készült. ( A kiolvasó típusa: Maxscan VAG405) Tehát Skodánál, Seatnál, VW-nél, Audinál tud élőadatot is. Az Opelnél viszont a KWP2000 protokoll alapján kommunikál.( élőadatot nem próbáltam meg vele az Opelnél) OBD2/EOBD-t tud kiolvasni és törölni lehet vele. Eddig hibátlanul tette a dolgát.
Igen, lett nézve élőadat, a szaki aki csinálta azt mondta,hogy minden jól működik és az értékek is jók. A lambdától kezdve minden. Amúgy a hőfok kör hibájára gyanakszom én is. Totál hideg állapotban vezeték mozgatásra csak simán elindul a hűtő ventilátor. Valahol valami gáncs van az biztos.
Uraim! Olyan gond van egy Opel Agila Z12XE motoros autóval, hogy állandóan P0170 hibakódot jelez, tárol el. Hidegen csak másodszori indításra hajlandó elindulni, ha nincs benne a hibakód. Ha hiba benne van akkor indul hidegen is elsőre. Elindulás után rángatás,gyújtás kimaradás, torpanás nincs. Húz rendesen, gyorsul.
A fojtószelep takarítva lett (koszos volt de nagyon), légtömegmérő, 2db hőfokmérő adó cserélve lett. A motortérben a csatik széthúzva és kontakt sprével kezelve lettek. A szívoldal ellenőrizve lett féktisztítóval a fals levegő miatt, de nem szív falsot. Hiba törlés után kb 60-70 km megtett út után már megint ott van a hiba. ( menet közben csak egyszer kigyullad a MIL de semmi rendellenes dolog nincs, úgy mintha nem is lenne benne hiba) Ilyenkor szemmel láthatóan fogy a benzin,gondolom "vészüzemben" megy a szekér. Kb 2 hete ahogy mozgattam az akksi alatt levő csatit a motor hideg állapotában elindult a hűtő ventilátor. (kapcsoló gombát nem találtam a vízhűtőben) ahogy ez megtörtént már adta is a P0115 (hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő - áramkör hibás működése) hibakódot. A ventilátor csak úgy állt le ha a biztijét kiszedtem. Itt ért a meglepetés. A bizti meg volt talpalva, de nem is akárhogyan. Biztosra ment aki ezt csinálta.(eredetileg 30A-os kell a hűtőventilátorhoz) nem lehet az,hogy a talpalás miatt nyírta ki a jeladókat és ezért dobja jelenleg a P0170 hibakódot? Még egy dolog van, az üzemi hőmérséklete jelenleg az Agilának 78-80 Celsius fok a műszerfalon levő óra szerint. Ez nem kevés neki? Na szóval jelenleg a kocsi megy teszi a dolgát, de a P0170 hibakódot kivillogja, viszont a kiolvasót rátéve nincs eltárolt hiba. Ez , hogy lehet? Valami nem egyenes az elektronikájában szerintem.
Minden tanácsot, segítséget meghallgatok. Szóval kérlek benneteket ha tudtok akkor segítsetek.
A régi. Most feltunt, hogy melegben itt is csinalja, de nem durvan. Alacsony fordulaton finom gaznal igen, padlot nyomva nem. 3000 felett pedig egyaltalan nem. Aztan lehet, hogy csak szart tankoltam, bar evekig nem volt haklis. Lehet ki kell kormolni, sokat megy setatempoban.