Eldöntöttem ford olajat rakok fordomba...még egy kérdés hátha tud rá valaki választ:
Két látszólag egyforma(doboza szerintem ugyanaz) olaj:
Ford Formula F 5w30 gyári motorolaj minősítései: ACEA A5/B5 Ford WSS-M2C-913 A Ford WSS-M2C-913 B Ford WSS-M2C-913-C - a korszerű Ford személygépkocsik számára.
Ford Formula F 5W-30 motorolaj 5L Minősítések: WSS-M2C913-C WSS-M2C913-B WSS-M2C913-A ACEA A1/B1
Minősitése :az egyiknál ACEA A1/B1 , a másiknál A5/B5 ...ez elirás lehet?
Nem akarlak meggyőzni. Csak egy embert akarok meggyőzni, saját magamat. A cél, hogy jó olajat választok a gépembe, ami minél hosszabb élettartamot garantál a motoromnak (persze, tudom ehhez pusztán az olaj nem elég). Viszont, ha a szkeptikusok kérdéseit (ami akár bennem is felmerülhet) megnyugtatóan meg tudom válaszolni előrébb jutok a döntésemben.
Az a longlife 98 már nem most volt, de a 229.51 meg az 504/507 nem rossz. Ezek a C3-as szintetikus olajok most aktuálisak, bár lehet már inkább 0W-20 a legújabb benzines gépekben.
Az első személyes tapasztalat. Jó lenne, ha olyan is írna, aki 40-60e is ment már vele.
Elképzelhető, hogy kipróbálom. A nyáron voltam egy autóalkatrész üzletben és rákérdeztem a MANNOL-ra. Azt mondta az eladó, hogy a szerelők viszik, mint a cukrot. Ők biztos többet tudnának mondani (nem arra gondolok, hogy milyen olajként számolják fel az ügyfélnek :-)).
Nekem egy periódust cirka 11 E km-t volt Mannol motorolaj a TDI motoros autómban.
Ami különbséget észrevettem az azonos viszkozitású 5W-40 Elf olajhoz képest,hogy a Mannol 5W-40 20 fokon kannából kiöntve hígabb,folyósabb.Mínusz fokokban nem fogta le úgy az önindítót indítózáskor a csillaggarázsban.Autó ment,gond nem volt vele.Csak a sok kételkedés meg miazamannol miatt újra Elfet vettem.Jó áron is volt szintén az Elf Kauffernél,cirka +500Ft a különbség / 5L flakon.
De akkor mivel magyarázod a Mannol honlapján fennlévő teszt eredményét, ahol a viszkozitás vizsgálatakor verte az összehasonlítási alapnak számító Castrolt.
Illetve az érvelésed szerint, akkor ez egy jó olaj kell legyen.
Sok pontot bukott a Mannol a dobozon lévő tájékoztató adatokon és jobbnak bizonyult a Castrol az adalékok terén.
"Alapvetően mantec topiktársnak van igaza abban, hogy a gyártóművi jóváhagyás igazolja, hogy a kenőanyag megfelel az adott helyen"
Egészítsük azért ki azzal, hogy ez akkor igaz, ha a gyár saját minősítéssel dolgozik (MB, BMW, GM, PSA, Renault, Fiat, VW, Ford nagyjából). Sok más gyártó, főleg a távol-keletiek gyakran elintézik a motorolaj-igényüket egy API és/vagy ACEA-besorolással. Ott pedig még mindig önbevallás van, arra nincs jóváhagyás.
Alapvetően mantec topiktársnak van igaza abban, hogy a gyártóművi jóváhagyás igazolja, hogy a kenőanyag megfelel az adott helyen. Ezt az igazolást a motorgyártó adja ki, x évig érvényes.
Ezen nincs értelme vitatkozni.
De, ennek a hiánya nem jelenti azt, hogy az olaj ne lehetne megfelelő minőségű. Ezt a kenőanyag gyártója állítja, és vállalja a felelősséget.
Ez nem feltétlenül minőségi kérdés. Minden vizsgálat pénzbe kerül, melyet a végén a vásárló fizet meg.
Nagy általánosságban az európai motorgyártók motorolaj szabványai az acea valamely szabványa kicsit kibővítve. Mennél több gépgyártói szabvány, annál több vizsgálat. Több vizsgálat, több költség. Ezt valakinek meg kell fizetni.
"Mannol-t beütve a keresőbe az első három oldalon 1(!) német oldal kivételével kizárólag magyar oldalak kerülnek feltüntetésre" Persze, mert a Google rád szabott találatokat jelenít meg, figyelembe veszi az érdeklődési körödön kívül a földrajzi helyzetedet, a nyelvi beállításokat, az előzményeket és még számtalan más szempontot.
"Az oldalukon magyarázatként szerepel az árral kapcsolatban a közvetlen értékesítés. Prokee viszont említette a hazai importőrt (akit az értékesítő hálózatukban kihagynak a videó szerint)."
A hazai importőr egy olyan cég, amelynek a tulajdonosai nem közvetlenül magánszemélyek, hanem eredetileg hét, már nyolc másik cég, többek között mi. Épp ezért valójában nincs importőr, a kamiont felpakolják olajjal Klaipédában, és a mi udvarunkban pakolják le. Még vámolni sem kell, hiszen EU-n belülről jön.
"Prokee ebben az esetben nem lehet megrendelő, mert sérül a független vizsgálat elve, mint ahogyan egy konkurens olajcég ilyen irányú tesztjét sem kezelném fenntartás nélkül ! " Ez részben igaz, de egy komolyan vehető, független labor nem ad ki a kezéből olyan eredményt, amit bárki befolyásol. Ráadásul mi eleve vaktesztet szeretnénk, hogy a vizsgálatot végzőt se befolyásolja egy márkanév. Nem is volna ezzel gond, egy ilyen teszt jól ellenőrizhetően, függetlenül elvégezhető volna, de egyelőre nem találtunk erre vállalkozó labort.
Magyarországon vannak olyan laborok, amelyek szakvéleményének objektivitását nem szokták megkérdőjelezni.
És ezeknek tök mindegy, ki viszi be a bevizsgálandó anyagot. Egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy részrehajló (más megközelítéssel:hamis) véleményt adjon ki. Mert csak egyszer bukik meg, és annak a cégnek kapáltak.
(Csalással még az ADAC is megbukott, alig bírt kikecmeregni belőle, és az elnök is ráment.)
Én azért kértem prokee-tól egyedi véleményt, mert annak az olajnak csak API specifikációja volt, más semmi, igaz, új volt a termék. Nekem az ő szava elég volt, eddig - lekopogom - semmi problémám nincs.
Ezt a topicot folyamatosan olvasom, néha hozzászólók. És folyamatosan azt látom, hogy Mannol fronton nincs az az irat, dokumentum, adatlap, stb..., ami itt elfogadható lenne.
(Csodálom prokee hozzáállását, én már nem foglalkoznék ezzel a topiccal, elvégre nem itt van a Mannol vevőköre.)
Ja, és én már több alkalommal találkoztam olyan eladóval, aki megmondta, hogy ezt vagy azt az alkatrészt nem ajánlom. Pedig saját márkás alkatrész volt, saját boltban.
...de tudok ettől egzotikusabb, haszonjárműves tanúsítványt is adni (Volvo, MAN, MB, Cummins és hasonlók).
Még arról is van tanúsítvány, hogy a Mannol AdBlue joggal viseli az AdBlue nevet, mert annak jogtulajdonosa azt engedélyezte - és azt az engedélyt csak bevizsgálás után adják meg.