Tök normális hangnemben írtam, de nem gondolnám hogy egy közérdekű bejelentéshez szükséges lenne a nevem, címem, telefonszámom, anyám neve, vércsoportom ésatöbbi.
Mivel névtelenül -pontosabban személyes adataim (lakcímem) megadása nélkül is meg lehet tenni egy bejelentést úgy gondolom teljesen indokolatlanul kezelik az adataimat.
De hogy megnyugodjanak, megadtam nekik,hogy Kiss Pista, Nagykanizsa Fő utca 1, aztán nyasgem.
Az EMKE Kft. a közismert pénztárgépeiből elkészítette a hőnyomtatós változatot. Most nem találom a dokumentumot a neten, de a régi pénztárgépek is átalakíthatóak ilyenre.
Szóval a felnyomás előtt nem ártana kicsit tájékozódnod a témában. Vagy talán nálad divat a névtelen bejelentés? Netalántán olyan hangnemben írtál, amit saját személyeddel már nem vállalnál?
A GDPR törvényt nem ír felül. A hivatkozott törvények pontjai:
(5) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
(6) Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
(7) A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
(5) * A 17/A. §-tól eltérően az ügyfélszolgálat minden esetben köteles a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő tizenöt napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát szóban közli és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.
És meg is érkezett a válasz a Zala Volántól (ÉNYKK)
Tisztelt XXXX!
Köszönjük, hogy panaszbejelentésével társaságunkhoz fordult.
Panaszával kapcsolatban kérjük, hogy az Ön azonosíthatósága érdekében nevét és lakcímét 3 munkanapon belül társaságunknak megadni szíveskedjen.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A § alapján a beérkező panaszokról a vállalkozás köteles jegyzőkönyvet felvenni, melynek tartalmi elemeit a hivatkozott törvény határozza meg.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B § (5) bekezdésére hivatkozva tájékoztatjuk, hogy amennyiben fenti kérésünknek nem tesz eleget, a válaszadás a hivatkozott törvény alapján (azonosíthatatlan személy által tett panasz) mellőzhető.
Szíves megértését megköszönve, tisztelettel:
PCsKatalin
kommunikációs munkatárs
ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.
Levélcím: 9700 Szombathely, Körmendi út 92.
Nooooooooooormális? Bejelentek egy panaszt, erre köszönöm szépen helyet majdhogynem lecsesznek hoyg adjam meg a személyes adataimat! GDPR az smafu ezeknél? Hol kell felnyomni őket?
A KRESZ választ ad szerintem erre a kérdésre is, azaz miért helytelen a buszmegálló tábla a buszöböl/peron kezdeténél.
40. § Megállás
..
..
(5) Tilos megállni:
..
..
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;
Ugyanígy a gyalogosátkelő hely előtt is tilos megállni. A tábla valóban a mögöttes részre vonatkozik, de a táblát megelőző szakaszra is lehet érvényben korlátozás.
Több országban, pl. Szlovéniában az a jellemző, hogy az autóbuszmegállóhely-tábla az öböl "elején" van. Van is ebben logika, hiszen a kék KRESZ-táblák jellemzően a "hátuk mögötti" területre adnak információkat.
csak egyetlen tábla jutott, a Siófok felé iránynak van, azon van a kifelé irány is
Sajnos ilyenből van jópár, okozhat is kellemetlenséget...Például, adott a Vas megyében található Szajki-tavak megálló. Itt naponta két járatpár megy el,és a járatpárok reggel és délután is kb. pont itt találkoznak. A megállót túrázók szokták használni, és bizony volt aki úgy járt közülük, hogy odaállt a megállóba, az ellenirányú buszt látta elmenni, az érkező másik kocsin pedig mondták hogy ez nem Zalaegerszegre hanem Sárvárra megy...
Szintén túrázóként szerzett élmény: azok a pontok talányosak még, ahol egy elágazásban van több megállóhely, és a táblákra mégis kikerül minden járat ami az elágazást érinti. Tipikus példa volt a nógrádi Nagymezői elág (nem tudom, lehet most is így van). Itt az Alsótold felé menő buszok, melyek Pásztó felől jönnek, vagy a "rövid úton" érkeznek ide a 21-es útról, vagy csinálnak egy vargabetűt Kozárd felé (vagy egy még nagyobbat Csécsének..). Az összeágazás előtt vannak a megállók, a domborzati viszonyok miatt egyik a másikból nem látható...
Én úgy emlékszem, amikor a mostani, valójában KRESz-tábla jellegű megálló-táblák elterjedtek a korábbi "szemafór-táblák" után, sok helyen rakták a megálló elé. Mert egy KRESz tábla mindig a tábla mögött lévő útszakaszra vonatkozik, sohasem arra, ami előtte van.
Elég gyakori, hogy a megállókaró a vizesárokban vagy az árokparton van leszúrva, és a közelben van utcatorkolat vagy kocsibeálló-híd. Ott is meg szokták találni egymást.
De pl. Balatonvilágos, Zrínyi u. 83. megállópárosnak csak egyetlen tábla jutott, a Siófok felé iránynak van, azon van a kifelé irány is (következő megálló a végállomás). Volt olyan beugró sofőr, aki kérdezte, hogy most akkor hol is kell neki valójában megállni.
A pongyola megfogalmazást akkor kell szóvá tenni, ha a leírtak miatt más a mondat értelme.
Az, hogy a fenékpusztai buszmegállóba, a megálló végébe szúrta le, Kovács 26 János segédmunkás a táblát, attól még a Fenékpusztai buszmegálló funkciója, szerepe, nem változik meg.
Szépség hiba.
Hiba.
Ezt nem vitatta senki.
Mondjuk a Zala Volán utasforgalmi ellenőrét (forgalmi előadói beosztás a forgalmi osztályon) azért fenékbe kell(ene) billenteni, mert Ő azért van, azért is van, hogy az ilyet észrevegye, és intézkedjen kijavítására.
Ja kérem, attól, aki oldalas kiselőadásokat tud tartani a pongyola megfogalmazások kifigurázásából, attól jogosan lenne elvárható, hogy nevén nevezze a gyereket, nem?
Van jópár olyan hely az országban, ahol nem esik egybe a tábla-peron-öböl-váróbódé (vagy ami épp van a négyből). Nem mondom hogy jó így, de van feje a sofőrnek is és az utasnak is, tök egyértelmű, hogy hol áll meg a busz. Ezzel szemben vannak olyan megállók, ahol tényleg csak találgatni lehet, meg kapálózni a busz felé, ha nem akar lassítani sem.