Lenne olyan kérdésem hogy írod a leállító tekercs majd félszáz ezerbe kerül :-O
esetleg van valami oldal ahol találni ilyet? Vagy meg lehetne nézni a pontos nevét?
Aztán még az is kérdés hogy a működése az úgy kéne hogy legyen : Járó motor le állításhoz kulcs le fordít itt ugye a mágnes kap egy impulzust egy idő relén keresztül ami elvileg (pl 5 másodpercig húzza)aztán old! ugye
és akkor a leállító karnak vissza kéne ugrani eredeti semleges állásba ugye? és elméletben a motor ismét indítható minden egyéb művelet p.l.: gázpedál nyomkodása egyéb, nélkül?
Jól írtam le így kéne működjön?
Mert ez most akár mit csinálok nem így működik!
Egyenlőre a mágnes tekercset meg hefteltük széjjel volt rohadva az eleje ahol mozog ki be a rúd ami a leállító kart húzza meg a rúd külseje is a vékonyabb rész el volt vékonyodva rohadva na ezeket úgy oldottam meg hogy 6 os menetes szárat hegesztettem a tekercs belsejében lévő vastagabb mozgó fém elejére a régi helyére
És kívülről hogy ne hulljon szét csináltunk rá lemezből egy (szoknyát) Ami nem engedi ki csúszni a közepét csak ameddig kell addig jön ki egyenlőre talán jó lesz így!
most a mágnes tekercs(talán jó) de a működése tuti nem :-((
mert hiába van akár gyújtásra vissza téve akkor is behúzva marad egész addig amíg a gáz kar nincs meg mozgatva(gázpedál lenyomva) gondolom ez így nem jó! mit lehetne tenni nem értem az összefüggést a gázkar és a leállító kar közt! nem látom hogy lenne közük egymáshoz azon kívül hogy egy konzolon vannak.
Ötletek?
Ja és még egy nagy kérdés: egy ilyen 2 hengeres motornak mi a reális értéke?? menyiért lehet megvenni?(valami közép ár érdekel ami nem is sok nem is kevés ami reális)
Engem meg az indító relé szopat. Folyton beég az érintkező pogácsa és csak morog az indító, nem forog. Ma pl az utcán egy körömreszelővel kapargattam meg, hogy tovább tudjunk menni. Még jó, hogy kéznél voltak a csajok. :P Nem az önindítón, hanem a motortérben egy kis fekete relé, váltó érintkezővel, gondolom indításkor lekapcsol valamiket... Még nem néztem meg a rajzot
A tekercs cseréhez sok szerencsét mármint az árához ...
Ja , majd félszázezer forint . Én az enyémet szétszedtem -- felhajtogatva a permezést -- és kibélelve pille palackból vágott csíkokkal megjavítottam , azóta is jó .
Egyik fórumtársunk Lada (önindító) behúzótekercsből csinált magának , csisszre befért , csak 2 fület kellett rá fabrikálni . Az egyik kocsim pedig egyszerűen bovdenesre ( Trabant szívató ) volt alakítva mire hozzám került .
Többször elolvasva sem találom a hozzászólásaidban, hogy le is vetted bocs... A tekercs cseréhez sok szerencsét mármint az árához. Nekem a rugó vissza csattintja a helyére amint az időzítés lejár.
A motorszám a blokk hátulján van a beépített adagoló házába, ha kiveszed a motort meg tudod nézni
Annyit pontosítanék , hogy nem az adagolóba van ütve , hanem a motortömbbe ott , ahol az adagoló van beleépítve -- vélelmezem ezt értetetted az adagoló házán . Hozzáfűzném még , hogy a Mitsubishi (Casalini) és a Yanmar ( JDM ) motorokban is ugyanitt található . Ha van egyáltalán benne , mert én találkoztam már teljesen kirohadt motorszámmal is .
AZ alvázszám még megtalálható a motortérben szegecseléssel rögzített adattáblán is .
Ha figyelmesen olvasod le is írtam hogy én a lekapáson már túl vagyok de széjjel van hullva a bele :-((
Ami mozog benne a belső vastagabb tömör fém egyben van de ami kiljebb van vékonyabb kar az el van rozsdásodva meg ami a helyén tartaná perem az is széjjel van rohadva :(
így az a tekercs cserés szerintem :(
de tetézi a gondot hogy az adagoló jol működik úgy ha kézzel be húzom a le állító kart az nem akar vissza menni a helyére csak ha a gázt meg nyomom kicsit!
Azt a tekercset a két hatos csavar meglazításával lehet oldalirányba mozgatva beállítani, hogy lazán mozogjon.Viszont, ha szoros kabd le nyugodtan és tisztítsd ki. Ez egy egyszerű behúzó tekercs a benne mozgó vagy szoruló vas darabbal ami a leállító kart mozgatja.
Az adagolón ami van leállító kar. azt egy szolenoid húz meg amit egy idő kapcsoló vezérel és ugye ha le veszem gyújtásról akkor pár másodpercig húzva tartja amég a motor le nem áll és utánna el kéne engedje! de ez nem engedi el hiába tesszük vissza gyújtásra a gázra rá lépve mehanikusan meg mozdul kicsit az a leállító kar és így már indul a gép.
Na most itt a kérdés az is hogy az idő kapcsoló lehet a ludas vagy a szolenoid tekercs!? mert elég ronda a kinézete rozsdás szétt hullot stb... nem mertem nagyon piszkálni mert még a végén le sem állítja :(
A motorszám a blokk hátulján van a beépített adagoló házába, ha kiveszed a motort meg tudod nézni de minek mert motor kód van ami Z400.A váz szám a hátsó ajtót felnyitva a jobbos oszlopba a lámpa mellett felett van.
Egy Aixam 400as eladásánál jól tudom, hogy csak eredetiség vizsga van ugye? Ahol alvázszám, motorszám ellenőrzésen kívül nincs más + pár darab fénykép készül.
Másik kérdésem az lenne hol találom a autón ezeket az adatokat?
... ha túl magasra állítod az alapjáratot elkezdi mozgatni a szíjat és tényleg árt az irányváltónak főleg a hátramenet kapcsolásakor. Mivel az jön át, hogy zavar a pici gáz adás indításkor ezért nézd át az adagoló elemeket, hogy nem e kopott valamelyik tehát egyforma az adott fordulaton az adott köbcenti, ezzel párhuzamosan a porlasztókat is mérd be nem e "pisál"kis fordulaton valamelyik és a végnyomás jó e.
gondoltam rá hogy egy ici picit tenni kéne rá így is szépen jár bár nagyon alacsonynak nem mondanám vagy ha jár az adagoló már szabályozza?
nagyon fölé nem lehet állítani? arra gondolok hogy ugye ezek autómata váltósak ha magasabb a fordulat nem lesz gond a váltás előre vagy hátra menetnél?
Bátyám április elején eladott az Alföldre egy Virgo III-ast . Most vett tőlem ugyanaz a család még egy kocsit , azt a Tasso-t tegnapelőtt vittem le lábon hozzájuk ( 200 km ) , akkor ránéztem a Microcar azóta összegyűlt hibalistájára . Többek között a hátsó lengéscsillapítókat kifogásolták , mert akik használják a kocsit olyan 100-100 kilósak , ha ketten belepattannak akkor annyira leül , hogy már kilyukasztotta a karosszériát a doblemeznél .
Úgyhogy a probléma nem ismeretlen , ma délelőtt nézegettem a még eladásra váró Microcaromat , hogy miképp lehetne megtalpalni a gyári rugót . Ez ügyben én eddig két barkácsmegoldást láttam a vásárolt kocsijainkon . Barátom egyik Casaliniján elől duplázták a rugókat , vagyis a gyárira kívülről ráhúztak még egyet , gyártottak hozzá szélesebb talpat . A megoldás kulturált , merem ajánlani . Egy nagyon lepusztult és rommá törten vett Ligierben pedig egyszerűen melléépítettek még egy lengéscsillapítót ( csak azt ) -- eléggé gányoltan nézett ki .
Én magam pedig jó tíz éve vettem gumituskókat -- utánfutóba-teherautóba áruálják ütközőnek -- és abból vágattam egy-egy vastagabb korongot , amibe még néhai kollegám esztergált akkora furatot , amibe belefért a lengéscsillapító . Ezzel előfeszítve a gyári (elülső) rugó a helyzet kezelhető lett .
Microcar Virgo II. hátsó komplett futómű, vagy lengéscsillapító érdekelne. A lényeg, hogy erős legyen mert sz enyém elég gyenge és nagyon "kopog", leül.
Az is megoldás lenne, ha valaki meg tudná mondani milyen autó lengéscsillapítójával lehetne helyettesíteni a gyárit!?
egy aixam 400 as ról lenne szó. 2 hengeres diesel az lenne a kérés: normális az hogy ha meleg, ha hideg csak úgy indul hogy egy kicsit meg kell nyomni mert külömben az akku lemerüléséig lehetne tekertetni akkor sem indulna be :-((
Ha egy ici pici gáz van nyomva meg azonnal indul és szépen jár hidegen melegen !!
Több mint valószínű ,hogy feszszabályzó ,mert gázadásra emelkedik a Volt és a felkapcsolt lámpánál a csatlakozón is ugyanazt az emelt 15-16,5 V mérem.Hol van ezen a feszszabályzó a generátorba vagy külön valahol?Mennyi 1 ilyen Aixam 400 vagy mivel helyettesíthető?
Már megint egy zavart hirdetés . Ha jól értelmezem akkor abból indul ki a pasas , hogy minden ami zárt kasztnis , de nem gépkocsi az egyenlő a segédmotoros kerékpárral . Így aztán segédmotorként árulja a zárt kasztnis 422 ccm-es 15-20 lóerős Piaggio ApePokert .
Csak morfondírozok a hibán...Mértétek a generátor töltését? Alapjáraton, fordulaton? Mármint, hogy egyenletes-e? 13,8-14,5 V szerintem...egy multiméter az akku + és - sarura...
Persze, a testvezetéket mindenhol érdemes ellenőrizni, megtisztítani...