Nekem volt már vele,lent maradt lükvercben és nem jött fel vagy ha fel jött nem talált egyest csak 3-as 2-es,aztán be 5ös haza jöttem vele így 400km-et éjszaka pályán,másnap szerelő,valami gyűrű féle eltört benne pár ezer ft volt a javítása.
Volt hogy lefullasztotta,de nem jellemző meg 1500 fordulat alatt nem használja,mindig azért kipörgeti.
Én úgy hallom mintha egy alkatrész szárazon forogna,darálna és már nem sok van neki,alapjáraton semmi,valahol reménykedem,hogy csak valami tartóbak öregedett el váltó vagy motortartó bak,minden más ami szóba jöhet elég költséges.
Holnap kiváncsi vagyok mit mondanak 3. -ban motorfék 40km/h -nál 1500-1600 fordulatnál a leghangosabb,meleg motornál.
2007.10.15 az autó 2008 -as modell alvázszám szerint JCR váltó kódja tehát 0A4-es váltó van benne ,de nem olyan hangot ad mint ha nyelestengely baja lenne....
Annak nincs semmi előjele. Csak egy nagy durranás és kész.
Nem a csavarokkal van baj. SD hajtókart kapott egy széria BXE 2oo8-ban.
Csak azok mentek szét. Én is megjártam, 12oe km-ben. Igaz, csippes volt.
Kikonyökölt a blokkon, kuka volt az egész motor. Szétszedtem, semmi kopás nem látszott sehol. A főtengelysalnik is teljesen rendbe voltak, a vezmű tengely is. 15ekm kapott rendesen olajat.
Maradt egy BXE hengerfejem, meg pár apróság, ha valakit érdekel... de elég nehezen tudnám elküldeni.
Nem ,pont most este haza fele próbálgattam és olyan száraz ropogo hangja van és már egyre hangosabb ,főleg 3. ban 40 km/H-nál 1500 fordulatnál,itt már olyan mint ha szét akarna esni "tuk tuk tuk tuk " ilyen hangja van,egyedül benyomom a kuplungot akkor nem hallani ,mikor huzatom akkor meg elnyomja a motorhang gondolom én.
Holnap viszem szervízbe,mert nem sok lehet már benne ,úgy érzem bármikor széteshet.
Hajtókar csapágy sem hangzik jól :(
Meg kell bontani az egész motort hozzá?
BXE híres volt a hajtókar szakadásokról ...hajtókar csavar törésről .....
Kuplung még mindig puha és ugyan ott fog mint amikor cserélve lett ,leállításkor nem csörren meg ,alapjáraton nincs hangja ha benyomom a kuplungot sincs semmilyen hangja ,sem érezni semmit ,a kasznit sem rázza se a kormányra nem jön át semmi.
Akkor csinálja ha a motor már meleg pl a hüttővíz hőmérséklete már eléri a 70 fokot legalább ( vezérlés most lett lecserélve,vízpumpával stb görgőkkel 7 ezer km-el ezelőtt)
Kezdek nagyon pipa lenni az autóra ,mert ezzel tényleg mindig foglalkozva volt és van.......
kuplung szerkezet nincs megégve mert puha a kuplung ,benyomva kinyomócsapágynak sincs semilyen hangja 63 ezer km-el ezelőtt lett kuplung kettős cserélve és SACHS kettős lett belerakva,nem tudom jó márkának mondják a lengéscsillapítók is Sachs-re lettek cserélve...panaszom nincs a márkával,nagyot csalódnék ha egy kettős tönkremenne 63 ezer km -alatt :(
Főleg úgy hogy Ausztriába jártam vele 80% -ban autópályán :(
Skoda Octavia 2 2007.10.15 (2008 -as model év) 1.9 pdtdi 105 LE 77KW BXE motorkód 267 ezer km-el 5 sebességes manual.
Tél óta kicsit kerepelősnek éreztem az autót ,motorhangal egy ütembe ,de nem a motortól inkább bal elölről vagy a váltó alól jött a hang,Mindig ráfogtam hogy a HDI -után átülve ez ilyen hangos és kész,de sejtettem hogy ez nem ilyen volt.
Jelenség 1500-1900 fordulatnál motorféknél már kopogó hang jön a motor ritmusával megeggyező ütemben ,enyhe gázadásra mint ha kerepelne a motor,huzatva és emberes gázra semmi hang ,se benyomott kuplungnál sem alapjáraton se 1. fokozatban 5. -ben meg 60 km/h körül motorfékkel már kopog 3. és 4. fokozatban motorféknél 40-70 km/h -nál is kopog,kerepel és 4. fokozatban már a váltó is rezeg ,ha lefogom és hátrafeszítem a kezemmel érzem hogy nagyon remeg,de csak 4.-ben
Először nyelestengely csapágy hibára gondoltam mert az 0A4-es váltónál ezt tipushibának olvastam annak utána jártam hogy JCR ,QGG váltókód erre utal,nem tudom kiolvasni az enyém milyen mert annyi ott a kosz hogy nem látom.
Vagy esetleg lehet váltótartó gumibak vagy egyébb valami ami elfáradt .......
Kettőstömegű kuplung cserélve lett 60 ezer km-el előtt,turbó újra lett cserélve 15 ezer km-el előtt,pd sor cserélve 15 ezer km-el előtt ,váltó olaj is ekkor lett cserélve,12 ezrenként van olajcserén a legutolsó 7 ezer km-el előtt volt az összes szűrővel együtt
Közel 600 ezer ft-ét költöttem az autóra 1 évvel ezelőtt,attól félek ez is valami nagy összeg lehet :(
Szót sem szóltam az autódról. Mindössze arra a kérdésre válaszoltam, hogy kinyomott kuplungnál melyik csapágy forog. Ettől függetlenül az a 110ekm semmire sem garancia.
a cégnek fénykorában volt kb 70 db ilyen autója, most csak kb 20 db van. Kb 300 000- 690 000 km van bennük. Az, hogy 5-600 ig semmi gond az nem igaz. Én azt mondanám, hogy egy nagyon jó autó akkor ha jó a sofőrje és a szerviz háttere. Vannak típus gondjai, gyenge pontjai ennek is. De melyiknek nincsenek ??? Ezeket a bajokat kezelni kell. A cég mostani autói jellemzően jumper, boxer ducato. Én százszor jobban szeretem a Craftert a francia csodáknál, de ez az én véleményem.
A típusgyengeségekről annyi elmondható, hogy valamelyik hiba minden példánynál előjön. Ilyen hiba pl a kardán keresztek tönkremenetele. Van olyan hiba ami típushibának mondható de nem minden autónál fordul elő. Ilyen pl: akkumulátor-gen- indítómotor főkábel elágazó csatlakozó szétégése.
Ha van olyan szerelő aki ismeri ezeket a gyakori hibákat és még kezdeti stádiumban elcsípi őket, pl:időszakos szervizkor tudatosan átnézi, akkor egész jól fenntartható autó.
A szar úton való csörömpölős zörgés miatt megnézném a hátsóhídnál, hogy a rugókengyel anyák nincsenek-e fellazulva. Elég sokszor kell utána húzni az anyákat. A kardán kersztek jó állapotban vannak? Néztétek már?
Jó Estét Urak! Ha valaki tudna segíteni! Saját!! Santa fe 2005 2.0 crdi autómatav. Tempomat meghalt. A netet böngészve mindenűtt a féklámpa kapcsolót emlegetik. 3 éve van nálam azóta hol jó hol nem. A féklámpa kapcsolót már kb. 2 perc alatt kiveszem csukott szemmel. Eleinte csere után jó volt 1 hónapig, mostanában 1 napig. kb 3 x cseréltem, + 5 x csiszoltam az érintkezőket. Most éppen nem reagál a cserére. Találtam egy cikket ahol azt írták, hogy a A/T karnál van valami kapcsoló ami nem érzékel. Valaki tudja e hogy az mi lehet ill. hol van? Diag látja a tempomatot?
hidd el ,ha nem egy 110e km-s ,tulzas nelkul szinte uj teherautorol lenne szo,azonnal megbontanam blindre is akar,de mivel nagyon sajnalom inkabb szedegetem be az infokat.