Keresés

Részletes keresés

KalásziM Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61012

 Tedd még hozzá, hogy az energia veszteség csak nyáron valós. Télen az is fűtésre fordítódik.

 Birom amikor valaki a lábas nagyságán parázik, hogy  a nem megfelelő mérettel sok energia pocsékba megy. Így van, de csak nyáron télen közömbös.

Előzmény: Wassernyolcas (61008)
maxpwl Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61011

cucu, nem betonban lett volna hanem lepesallo szigetelesben

de mar nem ott lesz, hanem felviszik a falba

 

vizgazfutes: o, mi a baj a kotessel?

kerdes, te offline is szakertenel? (budapest)

 

 

Előzmény: cucu (61006)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61010

A következő számítást találtam, igaz 2008-as közmű árakkal.  Nem akartam 2012-esre átszámolni, itt úgyis csak az arányok szemléletesek.

- Egy 100 - 200 literes indirekt fűtésű tároló vesztesége típustól függően 0,5-2,0 kWh/nap.

- Egy átlagos, kb. 10 fm hosszú cirkulációs vezeték hővesztesége naponta a hőszigetelés jóságától függően 

        .. szakaszos, félóránkénti vízforgatással 2-4 kWh/nap,

        .. folyamatos vízforgatással 5-10 kWh/nap.

- 1 kWh megfelel: 3600 KJ = 3,6 MJ

- 1 m3 gáz hőtartalma 36 MJ/m3

- Az előbbi két sorból következik, hogy 10 kWh megfelel 1 m3 földgáz hőtartalmának

- 1 m3 gáz ára 2008-ban kb. 100 Ft.

Fentiekből az következik, ha egy tárolónak a hővesztesége naponta legyen 1 kWh, a folyamatos cirkulációé pedig 6 kWh, akkor ez összesen  kb. 7 kWh hőveszteséget jelent, ami földgázzal pótlandó: 0,7 m3 naponta, azaz 70 Ft naponta.

Ha a cirkuláció szakaszos, akkor a hőveszteség: 1 + 3 = 4 kWh/nap, ez 0,4 m3 földgázt, azaz 40 Ft-ot jelent naponta (2008-as árszinten)

Ehhez jön még a cirkulációs szivattyú áramköltsége. Üdv. W8.

Előzmény: plusssuni (61002)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61009

Eddig direkt nem mondtam véleményt a vázlatodról, mert egy más témában igencsak kikaptam fórumtársainktól. Szóval óvatos akartam lenni. De ha már más is kifejtette abbéli véleményét, hogy nem fog jól működni a rendszer, én csak megerősítem ezt. W8.

Előzmény: plusssuni (61003)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61008

Abban tökéletesen igazad van, ha messze van a kombi kazánod a kézmosótól, akkor sok vizet kell kifolyatnod addig, amíg megjelenik a melegvíz. Kezet mosol és a csőben maradó melegvíz a következő kézmosásig visszahűl, ha a két kézmosás között sok idő telik el.

De gondold végig, hogy tároló és cirkuláció esetében ezidő alatt állandóan melegen tartja a csövet a szivattyú és közben nem használsz el a melegvízből semmit. Még akkor is van hőveszteség a csőben, ha az hőszigetelve van. Ha nincs, akkor meg pláne.

Ilyen esetben, ha költségérzékeny az ember, azt kell mérlegelni, mi olcsóbb: kifolyatni egy kis hideg vizet és hűlni hagyni a csőben maradót, vagy számolni a tároló és a cső hőveszteségével.

Ha az ember nem költségérzékeny, mert megengedheti magának, akkor természetesen komfortosabb megoldást jelent a tárolós rendszer.

Hamarosan küldöm a számítást, már tudom is, hol nézzek utána. W8.

Előzmény: plusssuni (61002)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61007

Utána nézek és küldök Neked ilyen számítást. W8.

Előzmény: plusssuni (61002)
cucu Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61006

Semmi képpen ne érintkezzen a betonnal, azt a polifom csövet rá kell húzni, de a polifomra is műanyag fóliát kell rakni betonozás előtt, mert a cement idővel azt is kikezdi.

Előzmény: maxpwl (60995)
vizgazfutes Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61005

"a szerelo azt mondja, ha a nyomasproban atmegy (egy hetig is lehet nyomasproba, nem sietunk) sosem fog elengedni"

 

Azért ez elég nagy baromság, már boccs.

 

Sok kötés van, ami a nyomáspróbát kibírja és még ezen felül sok sok évet is - akár - aztán csak megadja magát.

 

Amúgy nem tudom, hogy milyen lekötést linkeltél be, de a 16-os egál "T" érdekes :)

Előzmény: maxpwl (60995)
vizgazfutes Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61004

Amennyiben van lehetősége az idomoknak a hőtágulásra, akkor - elméletileg - nem lesz semmi bajuk.

 

Ismerősöm pl. homokágyba szokta rakni az idomokat - eddig probléma mentesen - .

 

A lényegy, hogy ne betonba legyen, vagy ha igen, akkor az idomoknak is biztosítani kell a hőtágulást.

 

Mellesleg, én padlóba nem teszek idomot semmi esetre sem.

Előzmény: maxpwl (60995)
plusssuni Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61003

Tobben megis azt mondjak, hogy nem fog jol mukodni.

A retegtaroloban nincs hocserelo? Miert nem hul ki benne a viz? Vagy a cirkulacio atviszi a kazanon is? Azt nem uzemeltetnem egesz nap.

Előzmény: Törölt nick (60985)
plusssuni Creative Commons License 2012.06.05 0 0 61002

Meg nem lattam olyan szamitast ami osszehasonlitja a ketfele megoldast. Ha az atfolyos melegitest hasznalom es meleg vizben mosnek kezet, akkor elfolyatok jo par liter hideg vizet. Majd a nagysokara felbukkano melegvizbol alig hasznalok. Szepen kihul a csoben es a kazanban.

Előzmény: Wassernyolcas (60998)
maxpwl Creative Commons License 2012.06.04 0 0 61001

Szia, koszi

 

a lelkem megnyugtatasara jeleztem hogy vigyek fel a falba a koteseket, pluszmelo, pluszpenz, igy jartam hogy nem gondoltam utana

holnap megnezik hogy lehet megoldani

 

amugy nem rehau a cucc athiszem (a cso tuti nem, az valami olasz)

 

 

Előzmény: Wassernyolcas (60999)
halaloszto Creative Commons License 2012.06.04 0 0 61000

es raadasul kicsi atgondolas utan semmibe nem faj a kotessel felkanyarodni a falra.

 

vajk

Előzmény: Wassernyolcas (60999)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60999

Szia! Nem minden csöves forgalmazó szereti, ha padozatba csőkötéssel, idomokkal bebetonozzák rendszerelemeit. Van aki kimondottan tiltja. Úgy tudom a REHAU nem ezek közé tartozik. A legjobb, ha előzetesen megkérdezed a kiválasztott csöves cég képviselőjét. W8.

Előzmény: maxpwl (60995)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60998

Szia! Mielőtt átalakítod átfolyó rendszerű HMV készüléked tárolósra, átgondoltad, hogy egy tárolós rendszer üzemben tartása sokkal költségesebb, mint egy átfolyósé? A következő többlet költségekre számíthatsz. A tárolóban állandóan forróvíz van, a hőszigetelés ellenére van hőveszteség, a nap 24 órájában. Egyszer azt olvastam, hogy egy jól szigetelt tárolóban is óránként 1 C fokkal csökken a víz hőmérséklete. Ez hamarosan ráfűtést igényel. A cirkulációs szivattyú üzeme miatt egész napos csőhálózati hőveszteséggel is számolni kell. A szivattyúnak van villamos energia felhasználása is. Ugyan ez utóbbi két veszteség csökkenthető, ha a szivattyút kapcsoló órával működteted.

Ezzel szemben a jelenlegi kombi kazánod csak akkor üzemel, ha valaki melegvizet kíván felhasználni. Nincs tárolási veszteség, nincs csőhálózati hőveszteség. Üdv. W8.

Előzmény: plusssuni (60964)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60997

Na jó, persze az nem ötrétegű, meg ha már kész van, akkor hiába is mondtam....

Előzmény: PetiCsokvaomány (60996)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60996

Helló!

 

   Nem azért írom, mert reklámozni akarom a márkát, de szerintem minden gépész-kivitelező eggyet ért velem, ha azt mondom, hogy a REHAU az 100%-os, még akkor is, ha toldással betonozom be. Mindenesetre várom az ellenpéldákat, de nem hiszem, hogy lessz olyan aki tudna mondani, hacsak el nem lett fúrva, vagy valami hasonló baleste nem történt vele :-)

Előzmény: maxpwl (60995)
maxpwl Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60995

sziasztok, kersesem lenne

 

vizgazfutes:

mennyire lehet megbizni az 5retegu cso padloszigetelesben t idomokkal , mennyire orok elet ez?

(tehat a padloszigetelesben futna a radiator es vizcso, nem a betonban, viszont kerulnenek oda t-idomok is)

 

a szerelo azt mondja, ha a nyomasproban atmegy (egy hetig is lehet nyomasproba, nem sietunk) sosem fog elengedni

 

ilyen:  

 

(a radiatorok csovezese toldasmentes, csak a mosdo zuhany, stb van t-idommal)

 

 

koszonom elore is

Előzmény: vizgazfutes (60233)
cucu Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60994

Mert így elegendő egy kazántest. A hőcserélő meg úgy működik mint egy tranformátor: egyik oldalát felmelegíti a kazánon átfolyó melegvíz, így a másik oldala is felmelegszik és ez lesz a HMV. Ez így praktikus.

Különben jóval nagyobb lenne az egész készülék. Igaz, azzal kevesebb baj lenne. (Én pl. nem vagyok híve a kombi készülékeknek. Jobb, ha külön készülék fűti a lakást és külön készíti a HMV-t. Csak erre nincs mindenhol hely.)

 

Olyasmi ez, mintha az autóba nem tennénk váltót. Nagy motor kéne bele, ami gazdaságtalanná tenné az egészet.

Előzmény: petike23 (60992)
Gyurco78 Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60993

Szerintem azér, mert így gyakorlatilag el van szeparálva egymástól a fűtéskör és a HMV. Nem lenne célszerű egymásba engedni a két fajta vizet.

De van olyan kombi is, aminek a fő hőcserélőjében eleve 2 kör van, ott egy váltószeleppel kevesebb van. Pl. a Hajdú HGK. Valahogy meg megoldották, hogy ha csak melegvizet csinál, nem forr fel a fűtési részben az álló víz.

 

Előzmény: petike23 (60992)
petike23 Creative Commons License 2012.06.04 0 0 60992

"Mert a HMV az egy víz-víz hőcserélővel készül, aminek az eggyik oldalán a HMV, a másik oldalán pedig a fűtővíz kering, és ha nincs fűtővíz, akkor ugye nincs hőátadás sem."

 

Tehát a gázláng a fűtőköri vizet melegíti fel akkor is, ha nyáron melegvizet akarok, és ez a (cirkón belül keringetett) víz fűti fel a HMV-t ?

 

Miért alkalmaznak ilyen faramuci megoldást ?

Előzmény: PetiCsokvaomány (60991)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.06.03 0 0 60991

Annyi legalábbis biztos, hogy nem szabad mondjuk nyáron leengedni a fűtéskört, vagy ha valamiért mégis le kell, akkor egy csövel össze kell kötni az előremenőt meg a visszatérőt a kazánon. Nem erre gondolt? Mert a HMV az egy víz-víz hőcserélővel készül, aminek az eggyik oldalán a HMV, a másik oldalán pedig a fűtővíz kering, és ha nincs fűtővíz, akkor ugye nincs hőátadás sem.

Előzmény: ilias (60990)
ilias Creative Commons License 2012.06.03 0 0 60990
van három elzáró is rögtön a bekötéseknél (HMV, fűtés ki/be).
Valahol azt olvastam (lehet, hogy sületlenség), hogy nem szabad teljesen lezárni a fűtőkört, hanem ha nem kell fűtés a cirkóról, akkor össze kell kötni a ki-be oldalt és feltölteni a megfelelő nyomásszintig. Érvelésre nem emlékszem. Erről mi a véleményetek?
Ha le lett volna zárva, akkor fel sem tűnik a hiba, így picit mázlis a dolog.
És ha lezárom, akkor mi lesz a cirkóban a melegedő vízzel, ami nem tud távozni és közben csak melegszik-melegszik?
Megkeresem valahogy a váltószelepet és megpróbálok ügyes lenni. :)
Köszi Neked is!
Előzmény: cucu (60983)
ilias Creative Commons License 2012.06.03 0 0 60989
Köszi a tippet.
Ha a fűtőköri nyomást felemelem 3 bárra és megpörgetem egy kicsit, akkor az segíthet, hogy megmozduljon a szelep vagy ennek így semmi értelme? Az 1% esély nem esély. :D
Előzmény: vizgazfutes (60982)
hAnd1 Creative Commons License 2012.06.02 0 0 60988

A szétosztást szobán belül szűkített T tagokkal (présidomok) oldottam meg (20-as gerincen 10-es leágazások, Tichelmann-ban szerelve). Páratartalom mérő szükségességét nem látom. Egy gerincen egy szoba van, az osztón így szobánként egy-egy termoelektromos szelep nyitja-zárja a köröket, egy egyszerű "ki/be" szobatermosztát jelére. Még nincs készen, most épül a "központ", miközben szárad a vakolat.

 

Előzmény: tronik (60984)
hAnd1 Creative Commons License 2012.06.02 0 0 60987

Köszönöm! Nekem is a "lógatás" tűnik szimpatikusabbnak, mert így a levegő el tud belőle távozni, nemcsak vízben oldva, hanem közvetlenül is.

 

 

Előzmény: Törölt nick (60986)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.02 0 0 60986

logatva jobb szerelni. a tartály membránja a höhatástol igy védetteb.

Előzmény: hAnd1 (60975)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.02 0 0 60985

amit rajzóltál az müködöképes.de ezt 3 vezetékkel eccerübben is megoldhatod.

ugy keresd a kapcsolást :rétegtároló.

ennél jobb melegvizkomfort nem is létezik.

sokat összeraktam curvajó.

Előzmény: plusssuni (60964)
tronik Creative Commons License 2012.06.02 0 0 60984

A többi kiegészítő? A páratartalom mérő, vezérlés, idomok, stb. mennyi volt?

Előzmény: hAnd (60979)
cucu Creative Commons License 2012.06.02 0 0 60983

A  másik, hogy ezért érdemes betenni egy elzárót a fűtéscsőbe ott, a kazán alatt, hogy el tudd zárni nyáron, így véletlenül sem fogja melegíteni a radiátorokat.

Persze, a problémát a váltószelep hibája okozza.

Vedd ki, szereld szét, persze óvatosan, jelegyezd meg, fényképezd le közben, hogy mi hol van benne, aztán rakd vissza. Nem egy ördöngős dolog.

Előzmény: ilias (60980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!