Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-prokee- Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35188

El tudok képzelni olyan hideg üzemállapotot, ahol nem nagy boldogság, ha hígabb az olaj, mint amire számítottál. Mondjuk kevésbé tapad meg a hengerfalon, mint egy sűrűbb olaj.

Előzmény: technoid34 (35187)
technoid34 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35187

"Mondjuk hogy 5W-s olajat akartál venni, és gyakorlatilag kaptál egy 0W-st."

 

A gyakorlatban ez milyen hátrányt jelent?

 

 

Előzmény: -prokee- (35186)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35186

" ... az Edge hideg viszkozitása olyan tartományban van, ami már inkább a 0W-s olajakra jellemző. ....  "

 

Ez milyen szempontból lehet hátrány?

 

Mondjuk hogy 5W-s olajat akartál venni, és gyakorlatilag kaptál egy 0W-st.

 

Hogyan épül fel a pontozási rendszer?

 

Fogalmam sincs, de biztos itt fórumozik az a sok német csóka, aki csinálta a tesztet, majd megválaszolják. Ja, nem.

Előzmény: SLX-350 (35185)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35185

" ... az Edge hideg viszkozitása olyan tartományban van, ami már inkább a 0W-s olajakra jellemző. ....  "

 

Ez milyen szempontból lehet hátrány?

 

" ... Bár az 5W SAE viszkozitási osztálynak nincs alsó határa, tehát névleg megfelel az előírtaknak, arra épp alkalmas ez az eltérés, hogy pontot veszítsen. ... "

 

Hogyan épül fel a pontozási rendszer?

Előzmény: -prokee- (35184)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35184

Deduktívan levezetve valószínűleg arról van szó, hogy (miként az például a termékadatlapokból kiolvasható), az Edge hideg viszkozitása olyan tartományban van, ami már inkább a 0W-s olajakra jellemző. Bár az 5W SAE viszkozitási osztálynak nincs alsó határa, tehát névleg megfelel az előírtaknak, arra épp alkalmas ez az eltérés, hogy pontot veszítsen.

Persze ez csak egy fordított következtetés, nem én csináltam a tesztet.

Előzmény: SLX-350 (35182)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35183

Nos, megnéztem, mert még nálunk is A1/B1 volt a webshopon, de az olajon A5/B5 van. Ez megerősíti, hogy megváltozott az olaj minősítése, és ezt sok helyen még nem vezették fel a termék adatlapjára. Például mi sem, de ezt most gyorsan pótoltam :)

Előzmény: trakeszv6 (35177)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 35182

" ... mivel magyarázod a Mannol honlapján fennlévő teszt eredményét, ahol a viszkozitás vizsgálatakor verte az összehasonlítási alapnak számító Castrolt. .... "

 

Ha elmondod nekem hogy "A" olaj viszkozitása mitől és hogyan lehet jobb "B" olaj viszkozitásánál akkor elmagyarázom.... :))

Előzmény: márne (35162)
márne Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35181

 Szia! Küldtem privátot.

Viszont abban nem teljesen a kérdésedre válaszoltam. Szóval először ásványit (gyártói előírásnak megfelelő viszkozitási értékekkel) aztán szintetikus olajat használtam, most viszont a hideg-meleg oldali viszkozitáson is szeretnék változtatni. Gépjármű csere okán.  A két írásból lesz teljes a mondanivalóm. Olajat illetően.

Előzmény: gsis (35176)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35180

Km óra állásra és évjáratra lennék kíváncsi hogy mibe kellene a gyári Ford olaj?

Ja a Ford nem gyárt olajat.

Előzmény: trakeszv6 (35177)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35179

Valamivel pontosabban is megfogalmazhattad volna a kérdést.

 

Ezt nyilván nem két flakonon találtad, hanem mondjuk két webshopban.

Valószínűleg annyi a magyarázat, hogy kettő közül az egyiken friss és/vagy pontos termékinfók vannak fent, a másikon meg régi és/vagy pontatlan.

 

A végeredmény valószínűleg ugyanaz az olaj.

Előzmény: trakeszv6 (35177)
mantec Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35178

T trakeszv6!

 

"... ford olaj ..."

 

Azt is a BP (Castrol, Aral) gyártja.

Előzmény: trakeszv6 (35177)
trakeszv6 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35177

Eldöntöttem ford olajat rakok fordomba...még egy kérdés hátha tud rá valaki választ:

Két látszólag egyforma(doboza szerintem ugyanaz) olaj:

Ford Formula F 5w30 gyári motorolaj minősítései: ACEA A5/B5 Ford WSS-M2C-913 A Ford WSS-M2C-913 B Ford WSS-M2C-913-C - a korszerű Ford személygépkocsik számára.

 

Ford Formula F 5W-30 motorolaj 5L Minősítések: WSS-M2C913-C WSS-M2C913-B WSS-M2C913-A ACEA A1/B1

 

Minősitése :az egyiknál ACEA A1/B1 , a másiknál A5/B5 ...ez elirás lehet?

gsis Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35176

Több napos eszmefuttatásodat olvasva , szeretném megkérdezni , hogy eddig milyen olajat használtál , és

hogyan választottad ki ? / ha nem titok /  Köszi !

Előzmény: márne (35175)
márne Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35175

 És persze az ár is ami, jelen esetben számít még.

Előzmény: márne (35174)
márne Creative Commons License 2016.10.18 0 0 35174

Nem akarlak meggyőzni. Csak egy embert akarok meggyőzni, saját magamat. A cél, hogy jó olajat választok a gépembe, ami minél hosszabb élettartamot garantál a motoromnak (persze, tudom ehhez pusztán az olaj nem elég). Viszont, ha a szkeptikusok kérdéseit (ami akár bennem is felmerülhet) megnyugtatóan meg tudom válaszolni előrébb jutok a döntésemben.

 

Előzmény: 40-0832-2 (35173)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35173

Nem engem kell meggyőznöd.

Az a longlife 98 már nem most volt, de a 229.51 meg az 504/507 nem rossz. Ezek a C3-as szintetikus olajok most aktuálisak, bár lehet már inkább 0W-20 a legújabb benzines gépekben.

Előzmény: márne (35171)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35172

Előzmény: márne (35171)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35171

Ezeket két napja linkelte prokee:

 

http://aruhaz.kauffer.hu/adatlap/mb_XY11-0530-04-001.jpg

 

http://aruhaz.kauffer.hu/adatlap/vw_XY11-0530-04-001.jpg

 

 A VW-t kevertem a BMW-vel. Elnézést! Viszont így a BMW-re kerestem a neten és a  bmwe39.hu oldalon is megtalálható a jóváhagyott olajak között.

 Longlife-98 kategóriában. Ők biztosan nem elfogultak a témát illetően.

 

http://bmw.e39.hu/Olaj.htm

Előzmény: 40-0832-2 (35166)
MortalWombat Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35170

Mondjuk nem sokat, 6ekm-et futott MANNOL 10W-40 Molibden benzin olajjal.

Ez az olaj - ha jól tudom - új olaj, mintha idén jelent volna meg, ezért nincs is lehet róla hosszú távú teszt.

De majd valami hozzáértő cáfol.

 

Előzmény: márne (35159)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35169

 Köszi!

 Az első személyes tapasztalat. Jó lenne, ha olyan is írna, aki 40-60e is ment már vele.

 Elképzelhető, hogy kipróbálom. A nyáron voltam egy autóalkatrész üzletben és rákérdeztem a MANNOL-ra. Azt mondta az eladó, hogy a szerelők viszik, mint a cukrot. Ők biztos többet tudnának mondani (nem arra gondolok, hogy milyen olajként számolják fel az ügyfélnek :-)).

 

Előzmény: Törölt nick (35167)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35168

 És a Mercedes, BMW nem a "gépgyártó"?

Előzmény: 40-0832-2 (35166)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35167

Nekem egy periódust cirka 11 E km-t volt Mannol motorolaj a TDI motoros autómban.

Ami különbséget észrevettem az azonos viszkozitású 5W-40 Elf olajhoz képest,hogy a Mannol 5W-40 20 fokon kannából kiöntve hígabb,folyósabb.Mínusz fokokban nem fogta le úgy az önindítót indítózáskor a csillaggarázsban.Autó ment,gond nem volt vele.Csak a sok kételkedés meg miazamannol miatt újra Elfet vettem.Jó áron is volt szintén az Elf Kauffernél,cirka +500Ft a különbség / 5L flakon.

Előzmény: márne (35159)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35166

Nem.

Mantec a gépgyártó jóváhagyását ismeri el. A kenőanyag gyártóét nem.

(lehet ebben valami, de szerintem nincs senki a világon (a hamisítókat kivéve), aki ezt a rizikót felvállalná.)

Nem kételkedik az olaj minőségében, mert azt  nem tudhatja.

Azt viszont igen, hogy rendelkezik-e gépgyártói jóváhagyással, vagy nem.

 

Előzmény: márne (35161)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35165

Egy csomagoló cég mögött is állhat egy teljes vertikumú energetikai cég. Csak nem szokták propagálni.

A többlet eladás és profit számukra is fontos. (csak más néven)

Előzmény: mantec (35135)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35164

Nem így gondoltam, csak félre érthető voltam.

Azt akartam mondani, hogy a gépgyártói jóváhagyás hiánya nem jelenti azt egyértelműen, hogy ne lehetne a kenőanyag megfelelő minőségű.

Csak ebben az esetben a deklarációt a kenőanyag gyártója adja, nem a gépgyártó. Elvileg a kritériumok ismertek.

Előzmény: SLX-350 (35158)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35163

Hsz. 35013.

 

Bár néha lekapcsolják őket... :-)

Előzmény: SLX-350 (35156)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35162

 Szia!

 

 De akkor mivel magyarázod a Mannol honlapján fennlévő teszt eredményét, ahol a viszkozitás vizsgálatakor verte az összehasonlítási alapnak számító Castrolt.

 Illetve az érvelésed szerint, akkor ez egy jó olaj kell legyen.

 Sok pontot bukott a Mannol a dobozon lévő tájékoztató adatokon és jobbnak bizonyult a Castrol az adalékok terén.

Előzmény: SLX-350 (35158)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35161

 Szia!

 

 Nagyjából ez rendben is volt idáig nálam (amit írtál). Viszont amit írtál pont nem mantecet igazolja.

Én tegnap elolvastam a MB és a BMW jóváhagyását. Mantec viszont e bizonylat ellenére kételkedik az olaj minőségében.

Előzmény: 40-0832-2 (35153)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35160

 O.K. Köszi!

Előzmény: -prokee- (35152)
márne Creative Commons License 2016.10.17 0 0 35159

 Szia!

 

 Mióta használod és mennyit futott az autód azóta?

Előzmény: MortalWombat (35151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!