El tudok képzelni olyan hideg üzemállapotot, ahol nem nagy boldogság, ha hígabb az olaj, mint amire számítottál. Mondjuk kevésbé tapad meg a hengerfalon, mint egy sűrűbb olaj.
" ... az Edge hideg viszkozitása olyan tartományban van, ami már inkább a 0W-s olajakra jellemző. .... "
Ez milyen szempontból lehet hátrány?
" ... Bár az 5W SAE viszkozitási osztálynak nincs alsó határa, tehát névleg megfelel az előírtaknak, arra épp alkalmas ez az eltérés, hogy pontot veszítsen. ... "
Deduktívan levezetve valószínűleg arról van szó, hogy (miként az például a termékadatlapokból kiolvasható), az Edge hideg viszkozitása olyan tartományban van, ami már inkább a 0W-s olajakra jellemző. Bár az 5W SAE viszkozitási osztálynak nincs alsó határa, tehát névleg megfelel az előírtaknak, arra épp alkalmas ez az eltérés, hogy pontot veszítsen.
Persze ez csak egy fordított következtetés, nem én csináltam a tesztet.
Nos, megnéztem, mert még nálunk is A1/B1 volt a webshopon, de az olajon A5/B5 van. Ez megerősíti, hogy megváltozott az olaj minősítése, és ezt sok helyen még nem vezették fel a termék adatlapjára. Például mi sem, de ezt most gyorsan pótoltam :)
" ... mivel magyarázod a Mannol honlapján fennlévő teszt eredményét, ahol a viszkozitás vizsgálatakor verte az összehasonlítási alapnak számító Castrolt. .... "
Ha elmondod nekem hogy "A" olaj viszkozitása mitől és hogyan lehet jobb "B" olaj viszkozitásánál akkor elmagyarázom.... :))
Viszont abban nem teljesen a kérdésedre válaszoltam. Szóval először ásványit (gyártói előírásnak megfelelő viszkozitási értékekkel) aztán szintetikus olajat használtam, most viszont a hideg-meleg oldali viszkozitáson is szeretnék változtatni. Gépjármű csere okán. A két írásból lesz teljes a mondanivalóm. Olajat illetően.
Eldöntöttem ford olajat rakok fordomba...még egy kérdés hátha tud rá valaki választ:
Két látszólag egyforma(doboza szerintem ugyanaz) olaj:
Ford Formula F 5w30 gyári motorolaj minősítései: ACEA A5/B5 Ford WSS-M2C-913 A Ford WSS-M2C-913 B Ford WSS-M2C-913-C - a korszerű Ford személygépkocsik számára.
Ford Formula F 5W-30 motorolaj 5L Minősítések: WSS-M2C913-C WSS-M2C913-B WSS-M2C913-A ACEA A1/B1
Minősitése :az egyiknál ACEA A1/B1 , a másiknál A5/B5 ...ez elirás lehet?
Nem akarlak meggyőzni. Csak egy embert akarok meggyőzni, saját magamat. A cél, hogy jó olajat választok a gépembe, ami minél hosszabb élettartamot garantál a motoromnak (persze, tudom ehhez pusztán az olaj nem elég). Viszont, ha a szkeptikusok kérdéseit (ami akár bennem is felmerülhet) megnyugtatóan meg tudom válaszolni előrébb jutok a döntésemben.
Az a longlife 98 már nem most volt, de a 229.51 meg az 504/507 nem rossz. Ezek a C3-as szintetikus olajok most aktuálisak, bár lehet már inkább 0W-20 a legújabb benzines gépekben.
Az első személyes tapasztalat. Jó lenne, ha olyan is írna, aki 40-60e is ment már vele.
Elképzelhető, hogy kipróbálom. A nyáron voltam egy autóalkatrész üzletben és rákérdeztem a MANNOL-ra. Azt mondta az eladó, hogy a szerelők viszik, mint a cukrot. Ők biztos többet tudnának mondani (nem arra gondolok, hogy milyen olajként számolják fel az ügyfélnek :-)).
Nekem egy periódust cirka 11 E km-t volt Mannol motorolaj a TDI motoros autómban.
Ami különbséget észrevettem az azonos viszkozitású 5W-40 Elf olajhoz képest,hogy a Mannol 5W-40 20 fokon kannából kiöntve hígabb,folyósabb.Mínusz fokokban nem fogta le úgy az önindítót indítózáskor a csillaggarázsban.Autó ment,gond nem volt vele.Csak a sok kételkedés meg miazamannol miatt újra Elfet vettem.Jó áron is volt szintén az Elf Kauffernél,cirka +500Ft a különbség / 5L flakon.
De akkor mivel magyarázod a Mannol honlapján fennlévő teszt eredményét, ahol a viszkozitás vizsgálatakor verte az összehasonlítási alapnak számító Castrolt.
Illetve az érvelésed szerint, akkor ez egy jó olaj kell legyen.
Sok pontot bukott a Mannol a dobozon lévő tájékoztató adatokon és jobbnak bizonyult a Castrol az adalékok terén.