Nem értek veled egyet. A Zágráb-Ljubljana szakaszon a két szakasz jelentős része autóút, ami marad az is elkerüli a lakott településeket. Maribor felé szerintem horror az út a sok kis falu miatt. Szerintem messze legjobb a Letenye-Zágráb-Ljubljana-Trieszt útvonal.
Egy hete jöttem meg Olaszországból és mindegyik területen voltam amről írtál.
Szóval útvonal:
Zágráb Ljuljana között két szakaszon nincs meg az autópálya, ott a haladás lassú.
Ajánlott Letenye-Vardar-Slovanska vagy Letenye-Tornyiszentmiklós-Maribor útvonalon menni.
Olasz autópállyán a Velencei leégazónál minden délelőtt dugó van, oda érdemes délután felé érni.
Szlovéniában Maribortól a határig végig jó az autópálya. Mindenhol lehet EURO-val fizetni, de magas árfolyamon, Tolárba többet adnak vissza. Simán lenyomható az út, ha jól vezetsz és megálssz párszor pihenni. Szombat hajnali utazás nem rossz, mert elekrülöd az olasz délelőtti dugókat
Gardaland-ban mi 11 körül mentünk, a belépőért kb. 2 percet álltunk sorba, sok pénztár van, gyorsan megy a dolog. Innentől benn 90%-ban minden ingyenes, van 4-5 játék ahol sokat kell sorbaállni, de a többségében a játékok pár perc alatt igénybe vehetők.
Az egész nagyon profi és jó, nagy élmény felnőttnek, gyereknek egyaránt.
A Garda-tó melletti utak napközben (estig) forgalmasak és lassan járhatók, általában nagy a forgalom, nem lehet előzni, úgy 50-60 km-es sebességgel lehet számolni.
Minden egyéb kérdésre szívesen válaszolok autópálya, útvonal és egyén vonatkozásban.
"- mindenhol Euro-val lehet-e fizetni? (nincs kedvem kunát meg ilyeneket váltani)" Szlovéniában elfogadják az eurót, abban is adnak vissza. Tudomásom szerint Horvátországban is elfogadják az eurót, de kunát adnak vissza. Olaszo. egyértelmű.
"- egy menetben lenyomható-e ez az út ~850KM (tökös vagyok-e ennyire?:))" Feltételezem, hogy meg kell állnod tankolni. Szlovénia déli részén bazi meleg lesz, erre készülj. 2-3 x 10 perc pihenővel nem veszítesz semmit, de kicsit pihizel. A napsütésben hosszú távon azért fárasztó a vezetés, akár van klíma, akár nincs.
"- szombati hajnali indulás gáz e erre az útvonalra kivetítve?" Szombaton van olaszoknál turnusváltás, nem lesznek kevesen a pályán sem.
Útvonal: én gondolkodnék egy Lenti-Maribor alternatíván a horvát szakasz helyett, így nem kéne tökölnöm a kunával.
Augusztus végén "elugranánk" a Garda tóhoz és a következő utat jelöltem ki, autópályás preferált (kivéve Mo. nincs M7 végig):
1. Szekszárd (start) 2. Eltepernék Letenyéig Kaposvár felé, valamikor éjjel 3-4-kor indulnánk. 3. Letenye 4. Zágráb 5. Ljubljana 6. Gorizia 7. A4 pálya (Verona után A22-ig) 8. A22 pálya (AFFI Lago di Garda Sud-ig) 9. Malcesine (döglés)
A következő kérdéseim merültek fel, ha tudtok segítenétek?
- mindenhol Euro-val lehet-e fizetni? (nincs kedvem kunát meg ilyeneket váltani) - egy menetben lenyomható-e ez az út ~850KM (tökös vagyok-e ennyire?:)) - szombati hajnali indulás gáz e erre az útvonalra kivetítve? - a Gardaland-ban mennyit kell sorbaállni a jegyért? MIkor érdemes odaállni, ilyenek. Találtam online jegyrendelést is. ONLINE JEGY - A közvetlen Garda tó melletti utak mennyire járhatóak (forgalom stb.)
Továbbá minden egyéb itt fel nem sorolt fontosnak tűnő dolgot, tanácsot szívesen vennék, köszönettel.
Szombathelyen az IBUSZ egyebek mellett pénzváltással is foglalkozik. Már korábban is jártam náluk, mert szombaton csak az volt nyitva délelőtt egy ekkora kib......... megyeszékhelynek csúfolt faluban. Bementem, mondtam, hogy mennyit mit hogyan, aztán adták. Amit neten bankos árfolyamokat aznap láttam, ahhoz képest két-három forinttal olcsóbb volt az euró. AKKOR.
Újra én. Az IBUSZ-nál váltottunk, ott volt a legkedvezőbb. Aztán hazajövetel után egy praktiker melletti konténeres pénzváltónál váltottuk vissza, ugyanolyan áron. Néztem a bankok honlapjait, 2-3-4-5 forinttal drágábban váltottak, mint az IBUSZ.
nem egészen értem, hol itt a probléma az euróval... kiviszed a bankkártyát, aztán nagyjából középen kiveszed a pénzt, de jobb, ha ki se veszed, hanem azzal fizetsz.
A szórakozási lehetőségekről: érdemes pár száz hsz-t visszaolvasni pl. az Olaszorzság (Észak) topicban. Gyerekkel a csúcs a Gardaland és a Jesoloi aquapark, de Bibionében is van.
Julius 22-én megyünk Bibionéba. Az Ibusz-on keresztül foglaltunk szállást egy apartman házba. Autóval megyünk Szlovénián keresztül,ahogy olvasom az előző hozzászlásokat többen ezt az utat vállasztottátok. Szeretném ha megosztanátok élményeiteket,vagy esetleg rossz tapasztalaitokat Bibionéról,vagy az utazással kapcsolatosan. A tengerparton kívül milyen szórakozási lehetőségek vannak? Volt-e esetleg valaki a Residenza Al Parco-ban?
Ízlés kérdése. Én Almádiból szokta indulni Ca'Vio-ba (Jesolon túl pár km), km-ben szinte mindegy.
Az osztrák út Tarvisio felé: nagy előnye, hogy már Grác előtt autópálya, szinte a tengerpartig. De a hegyek meredekek, Villachnál évek óta útépítés, a hegyek között a pálya csak kétsávos, leállósáv nélkül, előfordul, hogy parkolóból khajtva nincs gyorsítósáv, helyenként az útminőség szar. Az egész úton (főleg az olasz részen) rengeteg alagút és viadukt (néhány 10 méterestől sok km-esig). Ezek bemenete és kimenete világított. ezeknél előfordulhat torlódás. Olasz-osztrák határ nincs.
Végig pazarul táblázva.
Szlovénia (Tornyiszentmiklós/nyitva:6-22/-Ljubljana -Trieszt): autópálya a szlovén határig több részletben, Szlovéniában Maribornál kezdődik, előtte is volt már egy kész szakasz tavaly. A kettő között szar 2x egysávos, tavaly nagyot szívtunk rajta hazafelé. Az autópálya átlaga jobb, mint az osztrák, táblázás a szükséges minimális. Ljubljana és Maribor környékén célszerű odafigyelni. Viszonylag kevesebb a benzinkút. Kevés az igazán meredek, de az olasz határ felé jó hosszú emelkedők vannak. Az olasz határőrök lehetnek macerásak, az ui. schengeni határ. Innen gyakorlatilag autópálya a tengerig.
Ha olasz benzinkútnál nagy A betűs házat látsz a pálya mellett. az az Autgrill nevű szupermarket. Itt pazar capuccinót mérnek meg forró csokoládét a gyereknek.
Ausztria felé nem jártam. Az autópályadíjat a kapuknál lehet euróban fizetni, autópályán benzinkutaknál elfogadják az eurót, abban is adnak vissza, igen, a 95-ös benya 1,1 EUR körül volt. Monfalcone után azért mentünk főúton, mert az olasz pálya nekünk drága volt, megérte a + max fél órát, hogy nem kellett külön útdíjat fizetni. Visszafelé már néztünk egy nagyot, a főúton hatalmas dugó alakult ki, mindenki a tengerre akart menni. Feltételezhetően az autópályalejárónál ugyanilyen helyzet lehetett, úgyhogy tök mindegy, merre megy az ember. Dugókra számítani kell.
Ha esetleg hozzám hasonlóan valaki nem tudta volna előre: olaszoknál a körforgalmakra tessék figyelni, nem mindenhol van elsőbbsége a körforgalomban haladónak!!! Nincs gond, csak az elsőbbségadás táblákat kell figyelni.
Lámpás kereszteződésekben a szabad jelzés (zöld) előtt nincs sárga, a piros után egyből zöld jön, illik elindulni, minél előbb. Az olaszok vezetési stílusával én egyébként maximálisan elégedett voltam, dudaszót szinte nem is hallani, néha le akarnak tolni az útról, nem kell velük foglalkozni, ha akar, úgyis megelőz.
Megnyugtatásul közölném, négy kapu volt, igyekeztünk betartani a szabályokat, bár néhány lejtőn megszaladt egy kicsit a kocsi százötvenig :-)
A lóerőkkel nem hinném, hogy gond lenne, ezres "kisautóval" mentünk a párommal, nem volt gond. Néha visszakapcsoltam negyedikbe, de a kellemes tempó tartható volt. Monfalcone után főúton mentünk, sok a lakott terület, meg a hetvenes korlátozások. A hegyeken Ausztria felé is keresztül kell menni, nem tudod kikerülni. A szlovén pályán sok alagút lesz, de nem kell értük külön fizetni pályán. Gyönyörű a táj.
Valaki említette, hogy Ljubljanánál az elkerülő le volt zárva, mi ebből semmit nem vettünk észre :-)))) szombaton hazafelé.
Akkor az én 60 pacimnak is jobb a Szlovén. Ez megnyugtató! A magyar emelkedőkhöz viszonyítva, mint pl. ami van a mogyoródi/gödöllői M3-as szakaszon, ahhoz képest milyenek a szlovén emelkedők?
Hú ez fájint. Konkrétan hány kapun keresztül kellett fizetni? Az olasz határnál meg lehet állni, mint asszem a Tittíci mondta? Mennyivel mentetek? Nagyjából mettod mondani, hány km volt az autópályaszakasz? Nagyon emelkedős az a rész? :)
Hazaértünk gond nélkül Itáliából. Szlovénia felé mentünk-jöttünk. Autópályadíj: kb 10 EUR Maribortól az olasz határig. Benzin: 1,13 EUR. Útjavítás talán két helyen volt, összesen max. 2 km. Esetleg kisebb torlódás lehet a fizető kapuknál, de negyed órát ki lehet bírni. Ljubljana környékén volt nagyobb forgalom, hazafelé jónéhány kamion, de a pályával nem volt gond. Jó volt.
Egyébként horvátoknál 0,4 Kuna 1 km autópálya szakasz, a Szlovéneknél pedig 11.2 SIT 1km autópálya szakasz. Innen lehet számolni már könnyen. Drágáb, mint az osztrákoknál, az már biztos.
kb. 240km Maribortól az olasz határ a Szlovén pályán. Tehát 240*11,2=~10-11 euró. Mivel asszem a Ljubljanát elkerülő útszakasz ingyenes...