Keresés

Részletes keresés

Dr...Gonzo Creative Commons License 2005.11.03 0 0 471

Sziasztok!

 

Motoros sárkány trike-ot szeretnék építeni.

 

Milyen alumínium nyersanyagot ajánlottok?

 

Estetleges egyéb jótanácsok az építéssel kapcsolatban.

 

A szárny már megvan egy apollo c15tn , a motor egy gsxr 1000.

 

 

                                                  Az "építő jellegü" tanácsokat előrre is köszönöm.

T.o.m.i Creative Commons License 2005.11.02 0 0 470
Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.30 0 0 469
Árulnak is bontottat.
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=203815&command=ugras&screenwidth=1024
Amúgy a leggazdaságosabb, a 30kw-os Smart motor, ez egy dízel turbófeltöltős, autóban a kombinált fogyasztás 4l.
Előzmény: WooDoo (468)
WooDoo Creative Commons License 2005.10.29 0 0 468

Ha esetleg valaki smart motor beépítésén gondolkodik, kb. 1500 euroért lehet venni totalkáros smartot. Mivel a motor hátul van, ritkán sérül meg. Ha a használható alkatrészeket eladogatjuk, akkor a motor ára kb. 100 eFt-ba kerül. Elképzelhető hogy kis utánnajárással motort is lehet találni valamelyik bontóban, állítólag a 600 ccm-is benzinesekből sok van.

Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.25 0 0 467
Hát ha már "építenék" eggyet, biztosan arra törekednék, hogy minél kevesebbet egyen. Talán egy Cagiva Mito 125cc-s blokkal. Amúgy mi a helyzet a Swift féle hátivitorlázókkal? Azoknak a szárnyát már csak csak nem hasraütve csinálják.
Előzmény: WooDoo (466)
WooDoo Creative Commons License 2005.10.25 0 0 466

A sárkányszárnyak profilját szerintem nem profilkatalógusból választják, lehet csak hasraütésszerűen rajzolnak egyet. Egy flexibilis szárnynál amúgy is elég nehéz lenne precizen tartani a profil alakját. A motoros szárnyak polárisát sem szokták kimérni, néhány gyalogszárnyét (hangglider polar data) megtalálod a neten, de azok is elég elnagyoltak.

 

A sárkányrepülést nem kell túlmisztifikálni, vegyél egy szárnyat, tegyél alá egy trájkot egy erős motorral, aztán csak a gázt kell nyomni, és kannaszám tölteni a benzint a tankba. Nem sokat számít milyen a szárnyprofil, stb. Persze ha profi versenyző akarsz lenni, minden apróság számít, de gondolom nem ez a célod.

 

Előzmény: Vargha_Ferenc (464)
Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.25 0 0 465
Erre voltam kíváncsi!
Előzmény: Törölt nick (463)
Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.25 0 0 464
Tehát, ha jól vettem ki a szavaidból, akkor főképp a kétszemélyes repüléshez kell. Amúgy ha nem túl nagy teher, akkor nem tudnád bővebben kifejteni, vagy valamilyen linket adni, a repülő szárnyának a káros ellenállásáról, az optimális sebességről, vagy akár a szárnyprofilról?
Előzmény: WooDoo (462)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.25 0 0 463

Sziasztok!

A meteorológiai léggömbre fel szoktak tenni egy külön visszaverő felületet. Ez alu fóliával borított karton négyszögekből összeállított térbeli alakzat. Igen jól látható ha a méretét a rdarhoz számítva választották meg. Ugyanilyen ún. "szögvisszaverőket" használnak a modern, kisláthatóságú repülők kísérletei közben is.

Szia   Tóni

Előzmény: T.o.m.i (459)
WooDoo Creative Commons License 2005.10.25 0 0 462

Nem teljesen szakszerű magyarázat, de talán így érthetőbb számodra:

Nagyon nem mindegy milyen sebességgel repülsz. A sebesség növelésével négyzetes arányban növekszik ugyan a felhajtóerő, de sajnos a káros ellenállás is. Minden szárnynak van egy optimális sebessége, ahol a legjobban siklik, ha gyorsabban vagy lassabban repülsz, rosszabb lesz a teljesítménye, ezért nagyobb tolóerőre van szükség. Pl. egy átlagos motoros sárkány 70 km/h-nál elrepül félgázzal is, de ha gyorsabban akarsz repülni, akkor előfordulhat, hogy maximális gázadással is csak merül a gép.

 

Az én sárkányomon csak egy 120 ccm-is láncfűrész motor van, nem is fogyaszt csak 2,5 lit. benzint óránként.

 

Kétszemélyes trájkra, a biztonságos repüléshez min. 50 Le-s motort fel kell tenni. Egy könnyű kétütemű motor ekkora teljesítményt 10-12 lit/h-s fogyasztás mellett tud produkálni. Ha egy jobb hatásfokú 4ütemű motort teszel rá, valamennyit javul a helyzet, de a 2x olyan nehéz motor miatt nem sokkal lehet kisebb fogyasztással számolni.

Előzmény: Vargha_Ferenc (461)
Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.25 0 0 461
Mielőtt elkezdek okoskodni, leszeretném szögezni, hogy semmilyen légijárművel nem utaztaztam(bár nagyon szeretnék), kivéve vitorlázórepülővel, meg Airbussal. De mégis az hiszem, hogy jogosan merül fel bennem a kérdés, hogy miért tesznek olyan nagy motorokat a repülőkbe, amikor igen gazdaságtalan. Ezt az egészet, meg arra alapoztam, hogy szerintem nem jelenthet különbséget, ha gyorsan, illetve az, ha lassan repülök(de jó lenne), mert legjobb tudomásom szerint is, általában hobbirepülésre használják e nemes szerkezeteket.
Előzmény: T.o.m.i (459)
Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.25 0 0 460
Milyen anyagból csinálják ezeket a meterológiai leggömböket?
Előzmény: T.o.m.i (459)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.10.25 0 0 459

"...nem lehet-e megoldani, hogy a sárkány fogyasztása jóval alacsonyabb legyen az átlag tíz liternél(biztosra veszem hogy lehet, csak nem értem miért nincs erre megoldás)? "

 

De lehet. A négyütemű motorok kevesebbet fogyasztanak, és létezik segédmotoros sárkány is kicsi motorral, pl Woodoo.

 

"A másik pedig az, hogy a sárkány látszik-e a radaron?"

 

Szerintem látszania kell. A visszaverő felülete legalább akkora mint egy meteorológiai léggömbé, azt pedig láttuk anno a seregben.

 

T.

 

Előzmény: Vargha_Ferenc (458)
Vargha_Ferenc Creative Commons License 2005.10.20 0 0 458
Ne haragudjatok, hogy ide pofátlankodok, eladó gyalogsárkányt kerestem, de ide bukkantam. Régóta érdekel a repülés, egyszer vitorlázóztam, az kiváló élmény volt. Az okból vettem a bátorságot hogy ideírjak, mert tele vagyok megválaszolatlan kérdésekkel. Az egyik, hogy nem lehet-e megoldani, hogy a sárkány fogyasztása jóval alacsonyabb legyen az átlag tíz liternél(biztosra veszem hogy lehet, csak nem értem miért nincs erre megoldás)? A másik pedig az, hogy a sárkány látszik-e a radaron?
Egyelőre ennyi, már annak is örülök, hogy ha ezekre tudtok nekem válaszolni.
WooDoo Creative Commons License 2005.09.12 0 0 457
Egy ismerősöm smartokkal üzletel, tudna behozni motort is. Látott már valaki diesel smart motort trájkba építve?
tomxxtom Creative Commons License 2005.08.29 0 0 456

Sziasztok van egy Subaru EA 81-es motorom eladó. Adatok a honlapomon. www.repulostomi.atw.hu

 

FeriT Creative Commons License 2005.08.28 0 0 455
Köszönöm a segítséget, tudtam is vele beszélni :-) "Projekt" rövidesen folyamatban...
Előzmény: tomxxtom (453)
WooDoo Creative Commons License 2005.08.27 0 0 454

Nekem már csináltak spéci összecsuklós carbon légcsavartollakat, gyönyörűen néztek ki, de amikor full gázon elszállt az egyik toll, már nem is tetszett annyira. Szerencsére nem sérült meg senki, pedig elég sokan tébláboltak a gép körül, de a légcsavartengelyem leamortizálódott. Azóta csak fa légcsavart használok, olcsó, és még nem szállt el egy sem.

 

Egyébként kisérletezni sokkal jobb a fa, aztán ha már bevált a sróf, le lehet sablonoztatni.

 

Előzmény: FeriT (451)
tomxxtom Creative Commons License 2005.08.27 0 0 453
Velez gyárt  fonyódon
Előzmény: FeriT (451)
Pierre2cv Creative Commons License 2005.08.26 0 0 452

Nézz körül itt:

 

UL hirdetések

http://ul-flying.fw.hu

FeriT Creative Commons License 2005.08.26 0 0 451
Na még egyszer!

Valaki biztos csinál kompozit légcsavart egy ekkora országban :-)

FeriT Creative Commons License 2005.08.25 0 0 450
Köszönöm a gyors válasz!

Annyit nem tettem hozzá az előzőhöz, hogy igazán vmi gyártó féle kellene, mert egyeni "lökött" ötleteim vannak :-)

A Halley-t kérdeztem, csak kész árú van náluk. Tényleg rendesek voltak, korrekten tájékoztattak.
Sajnáltam is, hogy nincs náluk amit szeretnék, de hát ez van... :-(

A szlovákok gyártják? (hor-prop?)

Beszélnek "madzsar"? :-)
Előzmény: hókuszpók (449)
hókuszpók Creative Commons License 2005.08.25 0 0 449

Szlovákiában vegyél, vagy a Halley kft-től, Vereb Gyurit keresd!

 

Segítenek, rendesek de nem olcsó dolog kb 80-100E ft.

Előzmény: FeriT (448)
FeriT Creative Commons License 2005.08.25 0 0 448
Sziasztok!

Építgetnék.

Tudnátok segíteni, hogy van-e vki aki Mo-n, aki üvegszálas légcsavart tud csinálni ("gyártani").

Köszönöm.
Patronn Creative Commons License 2005.08.02 0 0 447

Szervusztok!

 

Újra van online hirdetési oldal és linkgyűjtemény, motoros sárkány, merevszárnyú, hátimotoros és paratrike témában:

 

http://www.ul-flying.fw.hu/

 

A hirdetés-feladás egyszerű, csak beírod a szöveget és máris megjelenik, nincs regisztráció, sem jelszó.

Hasznos böngészést mindenkinek!

WooDoo Creative Commons License 2005.07.05 0 0 446

 

Horváth Áron
Budapesti Svéd Csapágy Kft.
H-1091-Budapest
Üllői út 55.
tel.:215-32-71, fax: 215-32-73
mobil: 20/ 439 7789
aron.horvath@bscs.hu

 

Ha megadod a tárcsák fogszámát, keresni fog neked olyan méretű szíjat, amivel a kívánt tengelytávot el tudod érni. Ha szerencséd van járatos méret lesz, ha nem akkor gáz van, mert csak nagyobb menyiség esetén gyártanak le bizonyos méreteket. Mindenképpen meg kellene próbálni az Optibelt HTD 8M-es Omega HP szíjából összehozni az áttételt, mert ez nagyon jó szíj, és fele annyiba kerül mint a többi hasonló. Ha nem sikerül megfelelő méretű szíjat találni, megpróbálhatsz keresgélni a Feming Kft-nél. Náluk a Dayco RPPplusz szíjat lehet kapni, amit más fogszámban is csinálnak, mint az Optibelt szíjakat. Ez ugyan nem HTD-szíj, de jó hozzá a HTD tárcsa, talán csak a fejkörből kellett leesztergálnunk néhány tizedmillimétert.

 

Ha csak 28-as fogszámú a kistárcsa fér el, és a tengelytáv is elég kicsi, lehet jobb lenne 100 mm széles szíjat használni.

 

Fogazott szíjtárcsát lehet gyártani sima marógépen is, de biztosan nem lesz jó. Ilyen marógépet lehet találni sok gépműhelyben, jó pénzért el is vállalják a tárcsák gyártását. Tökéletes munkát csak lefejtőmarón lehet végezni, ez minden fogaskerekeket gyártó gépműhelyben van. Ezen a gépen egyszerre forog a munkadarab és a marófej is munka közben. Debrecenben tudok egy fogaskerékgyártó céget ahol profin dolgoznak, és "csak" 2500 Ft volt tavaly náluk a gépmunka óránként.

 

 

Előzmény: T.o.m.i (445)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.07.05 0 0 445

Szia!

 

"Nem kell megmondani mibe kell az áttétel!"

Már késő...

"Keresd Horváth Áront, nekem mindig szokott segíteni. Ha kell megkeresem a mobil számát."

Légy szíves, keresd meg nekem!

"Gondolom állótengelyes áttételt akarsz csinálni, és a légcsavart közvetlenül a nagytárcsára akarod fogatni, ezért kb. 72 körüli fogszámú nagytárcsát javasolnék (kb. 180 mm átmérőjű), abba kényelmesen beleférnek a csapágyak, és még a légcsavar agyat is fel tudod fogatni átmenő csavarokkal."  

Az általam számolt méretek:

nagytárcsa 70 fog, kb 180mm átmérő

kis tárcsa 28 fog, kb 70 mm átmérő

tengelytáv kb 130 mm

és ami miatt az egész ekkora kell hogy legyen: a hajtó tengely közepétől a hajtott tárcsa legtávolabbi pontja max 230 mm lehet.

" Fogazott tárcsákat csak olyan gépműhelyben szabad csináltatni, ahol van lefejtőmaró, osztófejes marógéppel csak kókányolni lehet, ilyet még a fiam gokartjába sem tennék."

 

Ehez nem értek. Kifejtenéd bővebben?

 

"Az ékszíjat felejtsd el, kellene belőle vagy 6-8 db, egy csomó teljesítményt elpocsékolnál, gyakran kellene utánfeszítened, és néhány év alatt teljesen elkopnának a szíjak és a tárcsák is."

Ezért nem szeretnék ékszíjat.

Előzmény: WooDoo (444)
WooDoo Creative Commons License 2005.07.01 0 0 444

Nem kell megmondani mibe kell az áttétel!

 

Én csak az áttételi arányt, és a hozzávetőleges tengelytávot szoktam megadni. A tárcsák fogszámát is én határozom meg, és a Powerbeltes srác megmondja hogy milyen fogszámú szíj kell az adott tengelytávhoz. Biztos van rá valami programja, mert ahogy diktálom az adatokat, rögtön mondja a telefonban az eredményeket. Keresd Horváth Áront, nekem mindig szokott segíteni. Ha kell megkeresem a mobil számát.

 

A szíj szélességét "tapasztalati úton" saccolni szoktuk, szerintem a suzukihoz a 8M-es Omega HP szíjból 80 mm széles elég lesz, de ha túl akarod méretezni, max. 100 mm-ig növelheted a szíj szélességét. Gondolom az áttételi arányt 1:2 körülire tervezed, így az átfogási szög elég nagy lesz a kistárcsán, nem kell félni hogy átugrik a szíj.

 

Szürkeöntvény tárcsákat vehetsz a Powerbeltnél, de kicsit olcsóbban le is lehet gyártatni AlMgSi-1 alu rúdanyagból, és még egy csomó súlyt is meg tudsz spórolni. A gépmunkát nem úszod meg akkor sem, ha kész tárcsákat veszel, mert a gyári tárcsákban csak egy vezetőfurat van. Fogazott tárcsákat csak olyan gépműhelyben szabad csináltatni, ahol van lefejtőmaró, osztófejes marógéppel csak kókányolni lehet, ilyet még a fiam gokartjába sem tennék.

 

Gondolom állótengelyes áttételt akarsz csinálni, és a légcsavart közvetlenül a nagytárcsára akarod fogatni, ezért kb. 72 körüli fogszámú nagytárcsát javasolnék (kb. 180 mm átmérőjű), abba kényelmesen beleférnek a csapágyak, és még a légcsavar agyat is fel tudod fogatni átmenő csavarokkal. Elvileg lehetne menetes furatokat is készíteni az agyba, de nem tartom jónak, sokkal biztosabb az átmenő csavar, 8.8 v. 10.9 anyagminőségben, és a menetes rész nem lehet terhelve.  

 

Az én gépemen 1:3,6 az áttét aránya (9500-at forog a motor), ezért kénytelen voltam 20 fogú kistárcsát csináltatni, így csak 5 fog kapaszkodik a szíjba. Ennek ellenére a 20 mm széles szíj tökéletesen bevált. Ha van elég hely, jobb ha nem csináltatsz 30 fogúnál kisebb tárcsát, de inkább a 40-hez közeli fogszámot javasolnám. 

 

Az ékszíjat felejtsd el, kellene belőle vagy 6-8 db, egy csomó teljesítményt elpocsékolnál, gyakran kellene utánfeszítened, és néhány év alatt teljesen elkopnának a szíjak és a tárcsák is.

 

Esetleg a hátimotoros ernyőkön használt mikrobordás (poly V, hosszbordás) szíj beválhatna, de az is megcsúszik, hamar el is kopik, és csak CNC géppel lehet jól legyártatni a tárcsákat. 

 

Nem kell félni a fogaztottszíjtól, szerintem ettől jobb megoldást nem találsz!

 

 

Előzmény: T.o.m.i (441)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.01 0 0 443
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.01 0 0 442

Sziasztok!

A Szuzi motorhoz: Az USA-ban nagyon szeretik ezeket a blokkokat az ő experimental nevű kategóriájukban. Meg általában az auto motorok konverzióját. Ezeket mind szuperszéles szíjakkal áttételezik le. Előszeretettel használják a Chevy V6 motorját mert igen rövid, tömör. 160-230 lóerő megy át a szijáttételen. Rengeteg gyári áttételmű kapható még ilyen nagy teljesítményre is. A Google-be ird be a automotive motor conversion-t.

Volt egy nagy gyűjteményem a linkekből, de hála a winfosnak, elvesztek. Ha megtalálom, belinkelek egy párat.

Üdv   Tóni

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!