angol vagy ausztriába nehéz kikerülni? Én már halottam olyat is hogy angol céghez elmész uniozni balkormányos kamionnal, tehát ez olyan mint ha itthon gyuribácsinál unioznál szaros 300 ért csak ott megkapod a 3x-át is és szerintem ez nem mindegy, de szerintem a külföldi söfőr oktatást is meglehet nézni, főleg a svájcit, szakközépbe tanulják a kamionozást és négy alatt van gyakorlatuk meg összes papirjuk!!!De ez már mo.-ág szoc probléméja, sajna:(
Don, Ilyen határon othagyós dolgokat hallottam én is :) Volt a reptéren 2 régi HC-s kollégám -ők akkor hagyták ott amikor vállalkozókat akartak a sofőrökből csinálni- sok dolgot meséltek. Például Damaszkuszról, Irakról, Iránról. Állitólag akkor még tényleg nagyon jó volt...bár akkor nem is nagyon volt más.
Szabi, Hazafele ha nem pesti az első lerakó, akkor nekem is ilyen szokott lenni. Egyetlen egyszer aludtam Nickelsdorban, hát szerintem soha többet. A mérlegesnek simán integethettem volna :)
Az egy más világ. Szombaton másfélszeres napidíj kajapénz címén ha áll, vasárnap dupla napidíj ha áll, mármint külföldön vagy a lakóhelyétől távolabb. Ruhapénz. Sőt a verdába ágyneműpénz, meg ilyenek. Az Angolnál még a kaját is külön fizeti csak a péztárblokkot vidd a tulajnak. Ők nem ismerik a kajásládát. :))
Olvastam a cikket, semmi újdonság nem volt benne. Nagyon PR szagú az egész.
Viszont elgondolkodtam egy pillanatra, ha annyira kevesebb a románoknál és a környékbeli országokban az adóteher, akkor döntően miért magyar rendszámmal futtaja az autóit? Miért nem kérdezi már meg egy tökös újságíró, hogy miért olyan nagy a fluktuáció a cégnél, stb.?
Teljesen mást. Az uncsitesómnak van egy nagy cége és 11 megyében én felügyelem a dolgait. 2001 ben mondta hagyjam abba csavargást és dolgozzak neki. Hállistennek nem irodai meló mert azt nem csinálnám ennyi év kocsizás után. Itt is lecsavarok 6-7 ezer kilométert egy hónapban a meló közben, de az nem baj mert ellenőrizni kell cégeket, és személykocsival nem ügy. Most nagyon jó mert itthon vagyok, bár néha szállodázok, de idegesebb vagyok mert emberekkel kell foglalkozni. De az asszony is ideges hogy itthon vagyok. :)) Én azt javaslom ha valaki fiatal és még nem nős az húzzon ki valamelyik külföldi céghez és ott szedje össze magát. Lehetőleg minnél messzebbre, mondjuk Angolba pl.
Azért még vannak a régiekből ott, de már menekülnek ők is, pedig ők már nem nagyon akartak váltani 20-30 év után. A mai fiatalabb generáció meg beleszarik. És jól teszi sőt kurvára jól. Mert a mai világban nagyon nehéz hátteret kialakítani, lakást venni satöbbi, egy pályakezdőnek. Ezért azt mondom oda kell menni ahol több a zsé. Az ilye törzsgárdás elhivatottságot le kell szarni. Már 2001 ben voltak olyan új kollégák akik a határon otthagyták a kocsit mondván húzzák a faszukra. Lehet nekik volt igazuk. Ha egyszer lenne egy belevaló szakszervezet és úgy működne mint a nyugatabbra levőknél akkor nagyon jó kis meló lenne ez. De sajna ezek is meg vannak véve kilóra, és seggnyalók lettek.
Sziasztok! Katasztrófa amiket olvasok az ex Hungarocamionról. És hallok a volt kollégáktól, akik elmenekültek onnan jó sok év után. Azt már nehéz is kimondani hogy Waberers nekem. :) Én öt éve hagytam ott akkor telt le tizennyolc és fél évem nálluk. De már az utolsó pár évben is állandó harc volt a levonogatásokból. Ami a leginkább felbaszta az embert az a telefondíj levonás volt, amikor a nyomorult telefon csak a céges bekódolt hívásokra volt alkalmas. Mást nem lehetett hívni és mégis azzal indokolták hogy sok volt a kimenő hívás. Persze a főnököd baszott visszahívni és intézkedni, szart rád, de a költségért ugatott. Az üzemanyagról nem is beszélve. Hiába van korrekt computer a kocsikban az nem számít csak az általuk kreált norma. Így visszaolvasva a dolgokat, meg a volt kollégákat hallva és levonva a következtetéseket, azt hiszem a Waberers az a cég amelyik inkább szükséges rosszként használható. Bár neveztek minket állami gondozottaknak is de higyjétek el hogy kb 1997-ig ennél nem volt jobb cég Magyarországon. Én is befutottam a közelkeletet, a ruszki pályát, és a legtöbbet Angolt, és nagyon frankón lehetett keresni. Igaz az utóbbi pár évben alig volt itthon az ember, mert ha meg volt két hétvége egy hónapban az már király volt. Bocs a közbeszólásért.
Mondjuk, ha lenne elég sofőr, akkor talán jobb lenne a helyzet, de ehhez normális bér kellene. Sztem ha lenne egy fix 250 netto, még az is jobb lenne, mint ez a levonogatás.
Lehet, hogy ők is igy gondolják a Nagykőrösin és már költöztetik át az irodákat Bukarestbe :) (hónapok óta újitják, de olyan mintha belül már nem is lenne semmi)
Papa, Az előbb néztem végig az expressz sofőr hirdetéseit (az előbbi is onnan van), hát szartig van Eu-s munkával. Szerintem aki akar dolgozni, az simán el tud helyezkedni.
Zola, Ha nem akarsz egy hónapra kimenni, akkor próbálj meg ilyesmi helyeket: http://www.expressz.hu/allas/kozlekedes/gepkocsivezeto/showAdvert,3136113,413,1.html Még ponyvázni se kell :)
Mondok egy aktuális C kat. jogsi árat Dunaújvárosból (Alba Volán): - Elméleti oktatás: 92 óra 66.000,-Ft - Gyakorlati vezetés: 30 óra 120.000,-Ft - Vizsgadíjak összesen: 20.200,-Ft - Belföldi árufuvarozó vizsga: 12.000,-Ft
Összesen: 218.200,- Ft
Csak sajnos ehhez még kell venni egy KRESZ könyvet (cirka 3.000,- Ft), el kell menni PÁV-ra (az is ugye 12.000,- Ft), meg kell EÜ 2-es igazolás (10.000,- Ft). Tehát a vége ott van majdnem 245.000,- Ft-nál (HA NEM BUKSZ MEG SEMMIBŐL EGYSZER SEM...)
deps!
Mi van veled mostanában? Mi ez a citrojennel furikázás az országba-kűföldre?? Jogsit elkezdted már?
Amúgy Alba Volánnál Merci Ategoval oktatnak (asszem 815-össel).