Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31970
Errol tud valaki valamit?

Szerintem Photoshop...

fff
Cmelak Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31969

Készülőben egy óriási "repülőszerencsétlenség" Magyarországon!

 

Tisztelt Repülős Testvérek!

 

Nem tudom olvastátok-e a január 3-i Magyar Nemzet cikket a „Külföldről dirigálják a magyar légügyet?” címmel. Amennyiben nem itt megtaláljátok, érdemes: http://www.mno.hu/index.mno?cikk=390242&rvt=2&s_text=l%E9g%FCgyi+hat%F3s%E1g&s_texttype=

2007.01.03-ai hír, hogy miután frissen belépett Bulgária az EU-ba, sokminden egyéb között a bolgár civil légügyi hatóságukat (BCAA) is szerették volna akkreditáltatni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA). Erre már a csatlakozásuk előtt készültek, hogy milyen sikerrel azt itt találjátok meg: http://www.ma.hu/page/cikk/ab/0/160229/1

Nos ez olyannyira „sikerült” nekik, hogy az egészet, úgy ahogy volt visszaminősítették, aminek az lett a következménye, hogy a nemzeti légitársaságuk, most már csak belföldön láthat el tevékenységet. Továbbá az összes bolgár civil légügyi hatóság által kiadott papírt (szakszót) visszaminősítették, tehát még a legutolsó PPL-est is hazavágták. És mindezt miért?  A brüsszeli felügyelők vizsgálata kiderítette, hogy a BCAA megfelelően képzett személyzetének létszáma igen alacsony, ami miatt nem tudják megfelelően ellátni a légitársaságok személyzetének felügyeletét és karbantartást, valamin az egyéb tevékenységi köröket.

 

Magyarország,

 

2006.október:a PLH-t akkreditálni „próbálja” az EASA (European Aviation Safety Agency), de ismét sikertelenül. Már ekkor kevesellték a létszámot és azt mondták, hogy ilyen kevés emberrel nem lehet olyan hatékony és alapos munkát végezni, amit ők el tudnának fogadni.

 

2006.december vége: a PLH-nál miniszteri utasításra kirúgtak 6 embert, az amúgy is kis létszámú csapatból. Ezzel most már teljesen ellehetetlenítették a működését, ami már régóta akadozott a létszámhiány, a nem megfelelő körülmények és feltételek hiánya miatt. (jelenleg egy nagygépes emberük sincs)

A helyzetünk vészesen kezd hasonlítani a bolgárokéhoz, függetlenül attól, hogy mi már EU tagok vagyunk. Lehet hogy a Magyar Nemzetben megjelent cikkben igaz, hogy tudatos ellehetetlenítésről van szó a minisztérium részéről? Hát egyre inkább úgy tűnik, csakhogy már nem a PLH van ellehetetlenítve, hanem, ha így haladunk a Magyar Repülős Társadalom is.

Azt gondolom, hogy mindenféle nézeteltéréseket, személyes ellentéteket, pártpolitikai hovatartozásokat ideje félretennünk és közösen összefognunk, mert ha nem, ebben az intenzív leáramlásban, még nagyobb baj is lehet, mint amilyen most van.

További részletek itt:

http://www.mno.hu/index.mno?cikk=393862&rvt=2

 

 

Ui: nem a magyar repülőpark tíz százaléka van veszélyben ahogy azt a MN írja, hanem a Magyar Repülés.

                                                                                               Cmelak

 

Abeto Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31968
A Malév teljes jogú úniós légitársaság (ez az egyik legfőbb privatizációs vonzereje). A bolgároknál az a gond, hogy mivel az Únióban nem fogadják el a hatóságuk döntéseit, az általuk kiállított engedélyek sem érvényesek az EU területén. Kaptak ugyan bizonyos türelmi időt, de mindenképp valamely idegen légügyi hatóság fogja őket auditálni.
Előzmény: DAttis (31965)
t-bird Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31967
Állítólag már 3 vagy 4 éve nyüglődnek ezekkel az auditokkal, de nagyon úgy néz ki, mintha nem is akarnák, hogy sikerüljön. A megelőző felkészülést gyakorlatilag mindig átugrották.
Előzmény: trikó (31964)
phoenix Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31966
Es ezt ki es hol irta?
Előzmény: trikó (31960)
DAttis Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31965

ország kénytelen volt megnyitni légterét az úniós légitársaságok előtt, megszüntetve minden korábbi kereskedelmi és kapacitás korlátozást, viszont a bolgár légitársaságok nem kapták meg az úniós státuszt,

 

Na ez az amit jogilag nem értek de nem is kell hogy értsem :))

 

Nem vagyok ellensége az EU-nak sőt...de ez már off lenne...

 

Szóval én azt nem értem például a friss Bulgária és nagy EU kapcsán, ha az EU elvár ezt-azt, nyilvánvalóan az új belépőtől meg egyáltalán tagjaitól és itt a bolgár társaságok nem kaptak uniós státuszt ez vajh mit jelent?

Merthogy a csatlakozás előtt is járkáltak bolgárok az EU-ba saját gépükkel (pld Ferihegyre is). Na most akkor mi változik?

Vagy esetleg azzal büntet EU, hogy Bulgáriába nem indít EU-s légitársaságok járatait akkor ez Bulgáriának nem igazán a büntetés a saját légitársaságukkal még elrepkedhetnek, ahogy ezt tették eddig is.

Na ezt nem értem :)))

 

Magyarország és MALÉV esetében ez hogy is volt csatlakozáskor, MA-nak van úniós státusza?

Előzmény: Abeto (31957)
trikó Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31964
Most épp igazságot oszt a villamosipari dolgozóknak :))) Persze hogy nem ér rá...

Én nem kívánom az országnak ezt a szégyent, de nem biztos hogy rosszat tenne a PLH-nak, a SZAKMAI irányításnak, meg úgy általában a semmire alapozott gőgből való politizálásnak egyes ifjú titánok részéről.

Kíváncsi vagyok, ha bekövetkezik a dolog, ezt hogy húzzák rá a kettővel ezelőtti kormányra :))))
Előzmény: t-bird (31962)
Abeto Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31963
Ha csupán felügyelné :-(((
Előzmény: trikó (31961)
t-bird Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31962
És képzeld, szegény már eladta, mert nem volt rá elég ideje.
Előzmény: trikó (31961)
trikó Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31961
Kis is a felügyelő miniszter? Csak nem az én kedvenc helikopterpilótám?
Előzmény: Abeto (31957)
trikó Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31960
Főleg hogy nem is kínai :)))....

De azért egy általánosító köpködősnek jó kis cikk :)))


Előzmény: phoenix (31951)
Vgyuri Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31959

Nem olyan bonyolult dolog az a megvonás. Nem a hivatalt zárják be, az az adott ország ügye. Csak az általa kiadott engedélyek és tiltások nem lesznek érvényesek az EU területén, azaz a saját országában sem.

 

 

Előzmény: Abeto (31957)
mpx Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31958
Jaja, pedzegetik, hogy valami hoax lesz...
Előzmény: ZE (31956)
Abeto Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31957
Hogy is van ez, elvehetik a Magyar Légügyi Hatóság önnállóságát??

 Ez nem egy olyan dolog mint mondjuk a külügy, hogy kívülről nem dumálhatnak bele, hogyan és mit csinál a Magyar Külügyminisztérium?

 

Nyilván vannak egy normák és megállapodások (nemzetközi és EUs szint)  hogy és mint kell eljárni de nem foszthatják meg az autoritástól.

 

Bár végletesen leegyszerűsítve de a válasz: De igen.Megtehetik. De igen. Megfoszthatják. És végső esetben (amihez már nagyon közel vagyunk) meg is fogják tenni. Ahogy a bolgárokkal már lényegében megtették. Aminek többek között az is lett az eredménye, hogy az EU-hoz frissen becsatlakozott ország kénytelen volt megnyitni légterét az úniós légitársaságok előtt, megszüntetve minden korábbi kereskedelmi és kapacitás korlátozást, viszont a bolgár légitársaságok nem kapták meg az úniós státuszt, és így az ezzel járó kedvezményeket sem élvezhetik. Elég szép perspektíva?

Előzmény: DAttis (31950)
ZE Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31956
Érdemes ám a hozzászólásokat is végigmazsolázni, némi jereváni rádió íz is felbukkan...
Előzmény: mpx (31955)
mpx Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31955

Namostan valamit nem értek.

Elszáll egy hajtómű, a képek alapján megevett vmit. Leszállnak valahol Ok.

Meghegesztik valami spaniferrel, hogy ne pörögjön útközben. Ezek után 3 hajtánnyal felszállnak, hogy hazakússzanak, de félúton kifogy a nyál, és leszállnak tankolni Frankfurtban, ahonnan már nem engedik tovább őket.

A kérdés csak az, hogy ezt a barbatrükköt melyik reptéren adták elő, és onnan hogyan mehettek el ??? Egyáltalán : milyen gép ez ?

Előzmény: phoenix (31951)
phoenix Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31954
Cikkben az van, hogy a nemetek teljes atvizsgalas es 3 hajtomu csere utan engedtek ujra felszallni a gepet :).
Előzmény: DAttis (31953)
DAttis Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31953

Ajaj, ez nem néz ki biztatónak

 

Elképzelem, hogy az a "fogógyűrű" elszáll töri a lapátsort mint állat.. turbinának sanyi :(

 

Ezek nagyon betegek és felelőtlenek... :(

Előzmény: phoenix (31951)
Vgyuri Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31952

Miközben évek óta hiába próbálja auditálni a magyar Polgári Légügyi Hatóságot a légtér biztonságáért felelős európai szervezet, az EASA, a honi hatóság szakemberei egy konzorciummal egy nemzetközi tenderen elnyerték a bosnyák légügyi hatóság felkészítésének és auditálásának jogát – tudtuk meg Fejéregyházi Lászlótól, a december 31-én a Nemzeti Közlekedési Hatóságba beolvasztott Polgári Légügyi Hatóság korábbi igazgatójától.

 

Ezt persze lehet úgy is magyarázni, ahogy a volt főnök a cikkben írja, de akkor is eszembe jut Parkinson törvényeinek a külső szakértőkről szóló része. Persze ha mi is, megfelelő közvetítők segítségével külső felkészítőt vennénk igénybe, jobban menne a dolog :-)

 

 

 

phoenix Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31951
Vki irta, hogy azokkal a gepekkel, amit nem feher ebmer uzemeltet sok a baj. Meggondolano, hogy erdemes-e kinai tarsasaggal utazni:

lapatok1lapatok2

Cikk itt:Kinai repulogep karbantartas
DAttis Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31950

Hali!

 

Én megint mint kivülálló olvastam de 1-2 dolog zűrös.

 

1. Hogy is van ez, elvehetik a Magyar Légügyi Hatóság önnállóságát??

 Ez nem egy olyan dolog mint mondjuk a külügy, hogy kívülről nem dumálhatnak bele, hogyan és mit csinál a Magyar Külügyminisztérium?

 

Nyilván vannak egy normák és megállapodások (nemzetközi és EUs szint)  hogy és mint kell eljárni de nem foszthatják meg az autoritástól.

 

2. Ka helcsi balesete kapcsán. Miért akarják "tagadni", hogy esetleg típushiba miatt estek le. Nem mai járgányok azok se és bármennyire jól karban tartották előfordulhatnak meghíbásodások.

Nem tudom manapság a Kamov helcsik alkatrész ellátása mennyire megbízható félek nemigen jó.

 

3.

 

"A magyar légügy minősítésének azonban nem csak ilyen akadályai vannak, létezik egy jogharmonizációs probléma is, amelynek megszüntetését a külföldi auditorok és a hazai légügyi hatóság szakemberei évek óta hiába várják a magyar jogalkotóktól. Ahhoz ugyanis, hogy az auditot egyáltalán el lehessen végezni, az EASA JAR–FCL1 jelű ajánlását be kellene emelni a magyar jogba. Annak ugyan már hat éve, hogy az európai dokumentumot csaknem 18 millió forintért angolról magyarra fordították, ám annak az egymondatos jogszabálynak a megalkotása, amely szerint az európai standard Magyarországon érvényes, és a pilóták szakszolgálati engedélyeinek megszerzéséhez az abban rögzített feltételeknek kell megfelelni, még nem sikerült."

 

Ebben az országban semmit se tartanak túl fontosnak és "ej ráérünk arra még - Pató Pál úr" a hozzáállás.

Természetesen ez nem a repülős társadalmat minősíti hanem a jogalkotókat 

 

4

 

"Információink szerint január elején akkora volt a fejetlenség, hogy a szakszolgálati jogosítványok megújításához még csekket sem tudtak adni a jelentkezőknek..."

 

"...A kétely annál inkább is jogos lehet, mert a közlekedési minisztériumon belül évtizedekig működő légügyi főosztályt tavaly felszámolták: mindössze két olyan munkatárs maradt, aki korábban repüléssel foglalkozott..."

 

"...Horváth Csaba Zsolt szerint a létszámfejlesztésnek az sem lesz akadálya, hogy a hatósági fizetések jóval alulmúlják a pilótaként megkereshető jövedelmet, mert mint mondta, az emberek legalább ötféle szempont szerint mérlegelnek egy állás elfogadásakor, s abból csak az egyik a pénz..."


Ez is Magyarország, ideje lenne a fejetlenséget megszüntetni meg ezt az óriás bürokráciát amitől nem tudunk szabadulni.

És ez megint csak nem a repülős társadalom hibája

 

de félek, hogy az új tagok (Románia és Bulgária) is hamarább túllépnek ezeken az akadályokon és mi csak "integethetünk" utánuk, és kedvenc politikusaink meg csak hajtják a szöveget "de mi mindenben az EU szintjéhez akarunk és fogunk csatlakozni"  De kérdem én mikor??

 

És itt tényleg nem csak a gazdasági szintet értem, hanem a hozzállásról, a jogi szabályozásokról.

Mert az szép dolog papíron meg van a törvény, kihírdették, hatályba lépett de ha a magyar mindig keres vmi kiskaput mit várunk az EU-tól?

 

Na bocs kissé OFF lett a vége de véleményem szerint vmi nem jól működik ebben az országban, hogy ilyenek megtörténhetnek, hogy a hazai légügyi hatóság önállósága is veszélyben forog.

 

Előzmény: neofrix baszmacs (31946)
--Reaper-- Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31949
Ez vicc...:(
Előzmény: neofrix baszmacs (31946)
Devil 505 Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31948
Hasonló karakter Tex Johnsonhoz, aki a hátára tette a 707-est. :-)
Előzmény: Allesmor Obranna (31935)
rali Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31947
Ez szörnyű - még kívülről olvasva is szörnyű.
Előzmény: neofrix baszmacs (31946)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2007.01.26 0 0 31946
heted7 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 31945
A leszállópályáról útra csúszáshoz épp kapcsolódik amit felvetni akartam.

Ha az A4-es osztrák autópályán mész Bécsből Hegyeshalom felé, akkor az OMV finomító után van egy furcsa építmény az autópálya felett: olyan, mint egy híd, de amint átér a pálya felett, mintha elvágták volna. Azt mondták többen, hogy a schwechati reptér kifutópályájának a vége. Megnéztem a GoogleEarthen, és tényleg: "félhíd" a 34-es pályának pontosan a meghosszabbításában van. Mondjuk nem közvetlenül: kb. 3500 m hosszú a pálya, és a végétől kb. 950 méterre van ez a dolog, közte valami mező van. Mellesleg további 850 méter és ott a Duna.

Szóval fura: szerintetek van értelme? Gondolom azért van, hogy a túlcsúszó gép ne essen be a pályára. De ha már csúszik majd egy kilométert, mi az esélye, hogy egyenesen az alig 125 méter széles hídra csúszik, és nem mellé? Ráadásul, ha oda is ér, annak igen kicsi az esélye, hogy pont a 80 méter hosszú hídon áll meg, jó eséllyel leesik róla. Akkor pedig, ha nem is gyullad ki az autópályán semmi, a tömegkarambol pusztán a látvány miatt is valószínű. Szóval nem értem, miért tették ezt oda? És ha már ott van, miért nem csináltak valami folytatást a túloldalra, ami levezetné az esetleg odacsúszó gépet... (Bár ahogy elnézem ott valami erdő van.)

Mellesleg jól néz ki a finomító is a reptér mellett. Egy eltévedt gép komoly rendet vághatna benne... A távolság kb. 3 km csak, ráadásul majdnem a 29-es pálya folytatásában.
V.Gy. Creative Commons License 2007.01.25 0 0 31944
Gondó'tam én, hogy a tűzzel játszok... :-D
Előzmény: ZöPö (31943)
ZöPö Creative Commons License 2007.01.25 0 0 31943
Na csak idézgess ilyeneket, nem volt még ebből a témából elég paláver itt... :-/
Előzmény: V.Gy. (31937)
dzsoszer3 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 31942

Na akkor csak eltaláltam ;) A Regional az gyakorlatilag megegyezik az Air France-szal, legalábbis ami a gépek festését illeti:)))

Thx

Előzmény: Törölt nick (31938)
V.Gy. Creative Commons License 2007.01.25 0 0 31941
Nemtom, de az megmagyarázná a dolgot.
Előzmény: lborli (31940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!