Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Jaja elöl is BTR új 6 golyós hologrammos eredeti ruszki féltengelyek! mikor megláttam azt hittem beélvezek! Asszony meg is sértődött mert azt mondtam ,hogy ezek jobbak mint a sex :-))
Youtubéra majd teszek fel videókat 1 pár hónap múlva szerintem!!
Előkerültél már végre tesó?! Na, akkor végül elöl is btr zárad lesz, valami spéci féltengelyekkel... Nem rossz nem rossz, majd a vallatást kérjük feltenni a youtube-ra szigorúan!!! És a Jézuska meg is hozza, vagy várni kell rá sokat?
Tetszik a kocsi, látszik hogy van benne rengeteg munka!!! Az meg még külön, hogy minden fontos mozzanat le van fényképezve, és meg lehet mutatni másoknak, hogy milyen egy általában félig roncsból egy gyönyörű és egyedi verdát "gyártani"! Nem tudom nálam is melyik lehet ez a hibás gén, de talán az egész építés dologban ez a legjobb számomra, hogy valami bontó felé kacsintgató autóból egy olyat csinálni, ami után minden ember elismerően fordul...!!!
Apropó, a gaz-projekt nálam is megkezdődött, már szedegetem szétfelé, és ha még az alagút végén nem is látom, de eljutottam a kezdésig...:-)))
Én is "építettem" egy Samurait magamnak, igyekeztem meghagyni a gyári jelleget, ha kíváncsiak vagytok rá, itt: http://gportal.hu/gindex.php?pg=2722386 megnézhetitek.
M.A.N. 22.402. bogi tengely kitámasztólya asszem. Ami keresztül megy rajta, azt úgy képzeld el, mintha lenne egy 35-ös rúd, és a közepén van egy gömb forma. Ebben tud minden irányba mozogni. Itt egy műanyag persely van benne, de ha a huszon tonnához jó, akkor sztem a mi terepjárónkba túlméretezett. A két végén ahogy látod, 14-es csavarok vannak, de én már ezt 18-ról szűkítettem le. Erős. Porvédelemnek, kétoldalról teszek rá waresz féltengelycsukló gumiharangot. Ezeket én úgy szereztem ,hogy egy havernak van ez a kamionja, és ő cserélte, mert rosszak.De kivettem belőle egy hézagolót, összébnyomva erre a célra még tökéletesek. _Lehet hozzá kapni felújító készletet kb. 7-8000/db. Komplett kart is lehet venni, amin 2 ilyen csukló van, de az valami 40 papír körül lehet.
A görbe kar nem jó, de lehet a motor nem fog férni tőle. Azért csináltam így mert már nem volt más lehetőség. Nem fér máshova. A Lengőkarokat is a kerék fordulási szöge miatt kellett belülre raknom. Kívül útban lett volna keréknek mikor alátekerema kormányt.
Azt már én is hallottam ,és biztos igaz is, de nekem muszály volt így. Ha nem lesz jó, majd kitalálok valamit. :)
jo erősnek néznek ki a szilentek, milyen kamionból valok, mekkora átmenő csavar van benne, és kb mennyi volt darabja??
kemény az ifa teló, de csak az 1ik irányba, igy szerintem nem gáz!!!
én is most vettem drótkötelet, eddig volt, h kiesett a rugó, most ugy csinálom meg, h a rugót nem fogatom fel, hanem a drótkötélell határolom be!!!
de miért jo a görbe kereszkar??
egyépkény nekem azt tanácsolták, (nézd meg a képeimen) hogy kb párhuzamos legyen a kormány ruddal, h ne tolja fel a kasznit, a kormánymű!!! ráengedett futóművel próbáld majd ki!!!
Még nincsenek benne a telók, de előre robur volt itthon, hátra meg zsigulit vettem, az volt olcsón és viszonylag az útja sem rövid. Egy haver tett már be ifa telót egy toyotába laprugóhoz. Abba nagyon kemény volt! :) A rugót majd az alsó tányérba akarom belefogatni, a hidat pedig majd egy drótkötéllel vagy valami ilyesmivel akarom behatárolni. Itt vannak képek! Elől a kereszt lengőkar, vagy kereszt tartó- kinek hogy tetszik, még ideiglenes. Majd kicserélem egy görbére...
Igen a 230 az rövid lehet, elvileg a 280 benzinben meg a 300GD-ben volt hosszú... De az a tuti ha megnézed a diffiházon kistáblát ,vagy megszámolod a fogakat :) az áttétel 2.14 körül van.
szerintem is, ahogy mondod, mert az enyém meg sem moccan, én külföldi oldalakról másoltam a futómüvet, ott mindenki hasonlóképp csinálja, sőt lehetne venni komplkett átalakító szettet is, nagyon durva!! uaz-os barátunk tudna mondani web-cimet bőven!!!
Ifa gátló van benne, nem drága, 28,5cm utja van, és bitang erős!!!!!
értem akkor, nekem meg sem moccan a hátsó híd, még a szélső merevítőket, lehet hogy elörébb viszem, hogy ne mozduljon elöre hátra a rugózásnál!!
jo az 1,9tdi, de ahhoz még a portálok is gyengék!! nekem nagyon bevált az 1,6 16v 95lo körül van!! bár az 1,3as vezérmütengellyel, szerintem harapósabb lett!!!
ja, jók a vitara felnik, ritka, de lehet találni, még kellene nekem kettő, majd utána kell néznem, h legyen pótkerekem, mert 6gumit vettem, ugy volt olcsó:)))
tiédbe milyen telók vannak?? hid ki van kötve az alvázhoz?? illetve a rugók nem esnek ki a helyükről??
Most nézegetem a képeidet a futóműről. Asszem rájöttem: A tiéd azért nem tud billegni, mert egy pontban van a háromszog, és a lengőkar vége, ha jól látom a laprugó helyére tetted. A spannak onnan indul a lengőkar, viszont a háromszög, vitaráé van betéve egy-az egyben. Ki lett vágva a vitara alvázból, betéve a samu alvázba. Sztem ezért tudott billegni. Szerintem. :)
A billegés: Mikor megrúgod, a híd a saját tengelye körül hátrafelé billen a csavaró erő miatt. Mármint ahogy hajtja a féltengely. De neki lehet akkor pont határon volt.
Gondolkoztam WV 1.9 tdi-ben is, de most arra sincs csipa, meg az is nehéz. Viszont erős és nyomatékos. Meg mindenki azzal riogat, hogy nem győzök majd kúp-tányérkereket cserélni... Hát nem tudom. Egyenlőre marad sztem a fiat motor.
Ez a grand vitara felni nagy ötlet! :) kár hogy nem előbb beszéltünk! :) Nem kellett volna kinlódani a zuk felnikkel....
persze, már 3-4hónapja tesztelgetem, csak a kaszni miatt nem tudtam igazán, mert beleér a kerék!! jol megy, nagyon kényelmes lett, a spilár miatt, de akár ugratni is lehetne vele a hosszúságuk miatt, a kerék ugyan akkora mint a tíéd magasságra, csak szélesebb, jol viselkedik vele!!!
nem pontosan értem, merre billegett a hidja???
elöl a kaszninál nekem is a pahnhard vas a vassal van, hátul a hídnál, tehát a pahnhardnak 1ik rúdja fém, a másik szilentes!! nem vettem észre semmit sem, már törött el sziguli fej, azért lett átpántolva, de multhéten, az esőben nyomtuk a siratózást rendesen, ott kapta az ütéseket a híd, nyomvályúba be-ki sima négykerék szabályzáson:))
grand vitara felnit vettem, nem volt drága 25volt a 4
ok tegyél még képet!!!
haveom most rakott be valami argenta dizelt!!!még nincs kész, az 2,5 sima szivó!
Haveromnak egy nagyon lepukkant régi ezerötösbe van ilyen motor (karburátorral), de valami eszeveszett ereje van neki:-)))) A tuningolt zsigák a fasorba sincsenek...
A túrában én is benne lennék, csak várjatok meg míg kész lesz a kocsi!!!:-))))
Asszem omega szervokormányt érdemes beletenni, mert alig szükséges faragni, hogy belemenjen, hisz olyan felfogatási szisztémája van, mint egy gaznak vagy uaznak...
Engem Uaz-os olt már egy ideje a portáljával, ami biztos hogy nagyon jó dolog, mert emel a kocsin rengeteget. De én maradi vagyok és elég nekem a két zár, meg magas kerekek. A többi már egy erős motoron múlik... a laplander pölö nekem túl nagy falat lenne:-))))
Nem a történet az hogy bratyómnak van egy g-je már vagy 6 éve. Járt eleinte vele versenyekre, de van egy 3 éves kislánya, és azóta nem érdekli az off road! Namost a megmaradt motyóit én átvettem, köztük hidak, terepváltó, és apróságok. A cuccokból ki lehet hozni egy hibridet, de alvázam, kasznim nincs. Így két okból is döntöttem úgy, hogy gazból csinálok ilyet. 1. Mert egy gaz olcsó, és a cuccok kijönnek belőle, eladogatom lassanként, és szinte ingyen lesz az alváz rugókkal, meg a karosszéria. 2. Egy komplett G tényleg jó, mert ki van találva, de túl nehéz. Bazi nagy alváz, és vaskos karosszéria, ami egy autóépítőnek nem feltétlenül előny...
Szóval amit készülök építeni az egy vízió, és remélem hogy nem tévedek ha kész lesz, és olyan lesz, mint amilyennek elképzeltem.
4,88 / nagy kerékkel kis motorral hosszú,ez van nekem is / 5,33 6,17 (ritka)
A váltók között is van különbség 4,6-3,8 között van az egyes. Nekem 32"-es kerékkel könnyen megy országúton is,de a nagyobbhoz szerintem már rövidebb áttétel kellene. Igaz, 88Le-s 3000szívódízellel járok.
Akkor Te sem bíztad a véletlenre! :) Jóóó! ;) Az anyag erősséggel tuti nem lesz gond! Brutál! Mentél már a kocsival? Amit lejjebb írtam egy samuról, aki háromszöges futóművet csinált, ugyan így tette a lengőkarfölfogatást a híd elejére, és nagyon billegtette a hidat a teherváltás. Lehet a tiéd nem fogja, de azért majd nézz rá! Ami a zsiguli szilentek hátránya a tapasztalat szerint: Nagyon keveset csillapít az ütéseken. Csináltak itt a környéken zsiguli karokból spirálos futóművet, és ő mondta ezt. Én nem mentem a kocsival, ezért csak az ő érzéseira tudok hagyatkozni. Lehet másnak föl sem tűnik. Mert a laprugónál ugye mindkét vége gumiszilentben van, és a rugó is rugalmas. :) Nekem csak a hídon lesz szilent, az alvázon nincs semmi csillapítás, vas a vassal! :)Majd kiderül. Lehet az enyém is kopogóslesz...
Nekem 235/ 85 16 asszem a gumi. 32"-nek felel meg. Milyen felnire tetted? Én zuk-ból csináltam. Szélesítve, kifurkálva. Sok meló nagyon.
Van itthon egy fiat motorom 2.0. dupla veztengelyes 8 szelepes, hengerenkénti injektorral. Zsiguli váltóval passzol. Lehet azt teszem bele. Csak k..va nehéz. (145 kg szőröstül bőröstül) Tudok most egy vitara motort, de nem nagyon van rá csipa... Holnap teszek képet!