Keresés

Részletes keresés

molnibalage Creative Commons License 2018.04.06 0 0 35827

És szerinted az elmúlt 25 év alatt nem csináltak semmit? Hány ilyen hírt olvastál az elmúlt 15 évben? Mert én egyet sem...

Előzmény: Biga Cubensis (35826)
Biga Cubensis Creative Commons License 2018.04.06 0 1 35826

Mi a baj vele? Néha össze-vissza olvas konteókat, de nem személyeskedik, nem politizál, nem veszekszik... Pár hozzáértő itteni topiktárssal ellentétben kulturáltan fogalmaz. 

Az F-16 futóműproblémáknak meg van alapja, nyilván azért is erősítették meg...

 

"F-16 experiences a series of mishaps
In the early to mid 90's the F-16 heavy weight aircraft began experiencing a series of mishaps due to landing gear collapses."

http://www.f-16.net/f-16-news-article1030.html

Előzmény: Ridley4Lev (35825)
Ridley4Lev Creative Commons License 2018.04.06 -1 0 35825

Nem...a kérdésem az volt miért teszed tönkre ezt a forumot? Mi az a belső kényszer, akarat ami téged arra vissza hogy bizonyos dolgokat leírj? 

Előzmény: etomcat (35823)
M.Zoli Creative Commons License 2018.04.06 0 0 35824

Hasznalat utan felujitottak oket a nyiregyhazi legogyarban?

Előzmény: etomcat (35823)
etomcat Creative Commons License 2018.04.06 -1 0 35823

> Kérlek válaszolj a kérdésemre amit korábban feltettem

 

Erre gondolsz?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147397821&t=9120320

 

(Mondjuk most nem aktuális a téma, mert úgy tűnik az eleve használtan-felújítottan vett magyar Sidewinder-ek élettartama lejárt vagy egyéb bonyolítás van - ezért az "éles" felszállásokat az utóbbi időben AMRAAM-mal repülik a HunAF Gripenk, ami viszont nagyon drága mulatság.)

Előzmény: Ridley4Lev (35822)
Ridley4Lev Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35822

Kérlek válaszolj a kérdésemre amit korábban feltettem. 

Előzmény: etomcat (35819)
Ridley4Lev Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35821

"MANPADS launch tubes reportedly seized by pro-Hadi forces in Yemen."

molnibalage Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35820

Semmivel sem sincs extrémebb 3 tengely körüli kormányozhatósági AoA limitje és más AoA limit téren sem több egyik sem, kb. 30 fok táját tudnak tartósan. Az F-18 és SH vagy F-35 szintű 55-70 fokos három tengely körüli kormányozhatóság közelében sincs egyik sem, az F-16 szinten vannak, minimálisan talán felette, de semmi extra. A Hornethez képest meg főleg...

 

A te példáidra akkor hozzak hasonló egyelemes ellenpéldákat? A jenkiknél volt F-15 és F-16 ütközés, ahol aztán az F-16 repült haza és az F-15 palacsintázott le. (A HTKA-s F-15 írásban megtalálod.) Statisztikailag értékelhető minta alig van azonos generációba tartozó gépekről. A orosz Szu-25 estén sincs jó ellenpélda Afganisztánból, mert MiG-29 és Szu-27 nem lrepült ott bevetéseket.

 

A 2,5x tömeg is nettó kreténség, mert a kezdetekről volt hozzá 600 gal pótos áttelepüléshez, amivel a pótos esetén az F-16A is közel F-16C tömeggel repült. BTW a mai F-16C-kre aggatott cuccok tömege a két poddal több, mint az F-16-n és a két AIM-120 plusz tömege. Az alig 1 tonn és a gép sárkánya lett megint párszáz kilóval nehezebb. Szó nincs akkora szorzóról, amit te behaluzol.

 

1981-ben Osirak.

2xAIM-9 (a másik kettőt a légellenállás miatt nem tették fel, nem a gép súlyhatára miatt, a hatósugár fontosabb volt)

2xMk-84

2x370 gal.

1xECM pod

 

F-16C ma.

2xAIM-9

2x AIM-120 (csak ennek tömege nagyobb, 2x100 kg sincs)

2xGBU-31 vagy 4xSDB vagy bármi más kb. ua.

1xTGP (ez kb. 400 kg függesztővel)

1xHTS (ritkán vanegyütt a kettő, ez sincs 300 kg így fejből)

1xECM

 

Az F-16A és F-16 Block 50 üres tömege között 2000 font eltérés van, ami alig 900 kg. Tehát mindennel együtt fullra feltöltve az egyik gép mondjuk 16 tonna a másik meg 17,5. Na, hol van itt a 2,5-szeres szorzó? A CFT-s gépek meg át vannak tervezve, mert nyilvánvaló, hogy a 3 pótos + CFT-vel repülva a gépek nehezebbek még kb. 2,5 tonnával így fejszámolva gyorsan.

 

Továbbra sem értem, hogy te mi a francnak jársz ide... Szopni...?

Előzmény: etomcat (35819)
etomcat Creative Commons License 2018.04.05 -1 0 35819

> A Rafi és EF aerodinamikaiag nem jelent generációs ugrást at F-16-hoz képest...

 

Pedig de, az EFA esetén például a szívócsatorna betápját is aktívan vezérlik, így csillió fokos állás-szögön is tud repülni. Ők már a Szu-27 ellen készültek, az F-16/F-18 (YF-17) viszont csak F-5 utódok.

 

> Az egy és kéthajtóműves gépek közötti túlélőképességbeli eltérést eddig nagyon kevésszer sikerült kimutatni.

 

Pedig éppen most aktuális, a jemeni husziták által megrakétázott szaúdi F-15-ösök, kissé tépetten bár de visszatértek. A zsidóknál leesett az F-16, de ugyanakkor egy másik, lérak által kicakkozott F-15I visszatért. Az egy dolog, hogy esetleg gazd. totálkárként a pálya végéről egyenesen tolják be a kohóba a hazaért gépet - de a PR harakiri, meg a személyzet fogságból kiváltása / díszsírhelye elmarad, ami a mai CNN-es időkben igen sokat számít.

 

> A túlterhelt futóművön röhögök

 

Zsidóknál is, lengyeleknél is volt olyan, hogy F-16 felszálláskor hasra esett, mert kiment alóla a lába, nem bírta a gumi, nem bírta az oleo. Annó a típus egy radar nélkül apró játékvadász lett volna, azóta meg zsírhízott disznó lett belőle, 2.5x tömeggel tipeg az apró kerekein.

Előzmény: molnibalage (35817)
skitnica13 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35818

anno 92-3 körül, még az USA kezdeményezésére nem ajanlottak nekünk hasznalt F16-ot, nehogy felboritsuk a térség eröegyensulyát.....legyen 29-es helyette...

Most meg szinte minden szomszéd azzal (fog) repkedhet:-)) akkor mégsem annyira rossz harcértékü az "egycsöveshez " képest:-))))

Rafale, EFA.-.egykutya....méregdrága a tudashoz képest( valodi, nem a beigért...lásd megkésett radarok, stb) már az Osztakok is szabadulni akarnak a Typhoonoktol.....annyira drága

Előzmény: molnibalage (35817)
molnibalage Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35817

A Rafi és EF aerodinamikaiag nem jelent generációs ugrást at F-16-hoz képest...

 

Az egy és kéthajtóűves gépek közötti túlélőképességbeli eltérést eddig nagyon kevésszer sikerült kimutatni. Vietnami minta a legnagyobb, de ott az F-105 és F-4 között nem volt statisztikai értelemben eltérés. Az IAF F-15-jét segbelőtték, de egyelemes a minta... Ezzel szemben bevetésarányosan az F-15E vesztesége nagyobb volt, mint az F-16-é a Sivatagi Vihar alatt.

 

A túlterhelt futóművön röhögök. Te tényleg azt hiszed, hogy az F-16A és mondjuk az Block 60/70 futóműve azonos?

 

A Rafale repteljesítménye kb. F-16C szinten van, semmit nem esz meg reggelire. Az airshow-kon nagyon sok manővert lendületből hajt végre, amit mondjuk egy F-15 vagy F-35A nem.

 

Ellenhullámú zavarra meg inkább nem is reagálok. Mondhatni hozod a szokásos formádat...

Előzmény: etomcat (35815)
_Berci Creative Commons License 2018.04.05 -7 0 35816

 

Az F-35 elvileg 5. generációs lopakodó gép lenne, ami egy teljesen új minőséget képviselne, ha egycsövű is.

 

Ez igaz (ennek ellenere van benne fedelzeti gepagyu is). Valojaban majd (szinte) mindig jo tavol kell, hogy legyen a "veszelyes" helyektöl.

(Persze, ha A-10 feladatokat is raruhaz(na)nak, akkor nehez minden veszelyt elkerülni.)

 

Ez így csúnya rászedés, hiszen mindkét nagy "eurokacsa" megeszi az F-16-ost reggelire, ...

 

Harcertekben valszeg igen ... viszont költsegben?

 

https://www.quora.com/Is-the-Eurofighter-Typhoon-really-worth-the-price-You-can-buy-about-8-F-16s-for-the-price-of-1-Typhoon-Is-the-Typhoon-much-better

 

Előzmény: etomcat (35815)
etomcat Creative Commons License 2018.04.05 -1 0 35815

> Pedig 1esek sokkal dragabban megiscsak egylyuku F-35-öket vasarolnak (hasonlo hajtomüvel).

 

Az F-35 elvileg 5. generációs lopakodó gép lenne, ami egy teljesen új minőséget képviselne, ha egycsövű is.

 

Molni viszont annak örült, hogy egyesek 4.5 generációs, kétcsövű EF / Rafale gép árában vesznek 4.0 generációs, egycsövű F-16-ost - ami mégiscsak egy elavult sárkány, túlterhelt futóművel, mondatni ő napjaink Me-109G10/K-ja.

 

Ez így csúnya rászedés, hiszen mindkét nagy "eurokacsa" megeszi az F-16-ost reggelire, mind az iszonyú kinematikájuk, mind a nagyobb radarjuk révén, nem is kell Meteor rakéta hozzá. (Rafale esetén még ott az ellenhullámú zavarással végzett "Spectre" kvázi lopakodás is.)

Előzmény: _Berci (35813)
etomcat Creative Commons License 2018.04.05 -1 0 35814

> (224) each Computer Control Groups and Airfoil Groups for GBU-12 Paveway II 5001b Guided Bomb Kits;

(20) Enhanced Computer Control Groups for Enhanced Paveway II (GBU-49);

(150) KMU-572F/B Guidance Kits for Joint Direct Attack Munition (JDAM) 5001b Guided Bomb (GBU-38);

(60) LAU-129 Guided – Missile Launchers; thirty-six

(400) MK-82 or BLU-111 500 lb Bomb Bodies;

400) FMU-152 Joint Programmable Fuzes;

(6) AN/AAQ-33 Sniper Pods <

Paks I. és II. körül lesz turbólézer ágyúkból, EMP-vetőkből, Gauss sínágyúkból, kabbalista átokvetőkből, 

rádió-gemátriai drón szomorítókból, 33. fokozatú hackerekből és 256-lövetű VLSI indítókból font légv. gyűrű vagy majd hülyén nézünk ki a fejünkből, mikor a tótok újra előadják nekünk az Operát?

Esetleg egy megelőző csapás a tótok és románok atomerőművei ellen, amíg nem teljes harcértékűek az F-16-osaik? Putyin meg majd megvéd a következményektől, talán...

Az mindesetre biztos, hogy Pakson addig kell összebarkácsolni atombombát, amíg még megvan Paks. Annyira nem lehettek hülyék / korruptak / hazaárulók, hogy minden grammot bevalljanak és leadjanak a NAÜ ellenőröknek.

Előzmény: molnibalage (35808)
_Berci Creative Commons License 2018.04.05 -7 0 35813

Pedig 1esek sokkal dragabban megiscsak egylyuku F-35-öket vasarolnak (hasonlo hajtomüvel).

Előzmény: etomcat (35812)
etomcat Creative Commons License 2018.04.05 -1 0 35812

> A gépek egyáltalán nincsenek túlárazva szerintem, kb. Rafale és EF ára.

Az ugye megvan, hogy a EFA és a Rafale kétcsöves gépek, az F-16 meg egylyukú? Ha meglövik nagyon nem mindegy, hogy egy lábon hazasántikál vagy leesik és a pilótát vasketrecben megégetik, mint a szegény jordánt. Oroszok sem használnak már egycsövű gépet. Szóval, ugyanannyi pénzért egycsövűt venni nem nagy biznisz.

Előzmény: molnibalage (35808)
M.Zoli Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35811

Ott nem irok, de lattam a hsz.-ekbol, hogy nem jott le nekik, hogy a megadott vetelar az egy felfujt opcios keret. 1,2 milliard dollart le lehet belole szamolni. Ha minden igaz, akkor ez egy biztonsagi keret, amibol tovabbi vasarlasokat eszkozolhetnek kulon engedelyeztetes kenyszere nelkul.

Előzmény: molnibalage (35808)
Platon Creative Commons License 2018.04.05 -1 0 35810

Persze hogy olcsóbb. Minden olcsóbb ha nincs rajta a magyar korrupciós felár.

Előzmény: M.Zoli (35807)
_Berci Creative Commons License 2018.04.05 -7 0 35809

Ha ezt elosztod a 10 evre szant (legyen ~40 000 oraval), akkor (kamatok nelkül) ~45 000 $ költseg jön ki üzemorankent (plussz üzemanyag, + szerelgetes, +pilotak, +tartalek alkatreszek  ...).

Előzmény: M.Zoli (35807)
molnibalage Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35808

https://forum.htka.hu/threads/general-dynamics-lockheed-martin-f-16-falcon.133/page-37#post-437801

 

A gépeken túl baromi sokminden van benne és ezek 0 órás gépek. 

 

 

(30) AIM-120C7 air-to-air missiles,

(100) AIM-9X air-to air missiles;

(12) AIM-9X Captive Air Training Missiles,

(2) AIM-120C7, twenty-four (24) AIM-9X additional guidance units;

(224) each Computer Control Groups and Airfoil Groups for GBU-12 Paveway II 5001b Guided Bomb Kits;

(20) Enhanced Computer Control Groups for Enhanced Paveway II (GBU-49);

(150) KMU-572F/B Guidance Kits for Joint Direct Attack Munition (JDAM) 5001b Guided Bomb (GBU-38);

(60) LAU-129 Guided – Missile Launchers; thirty-six

(36) MK-82 or BLU-111 500 lb Inert Fill Bomb;

(400) MK-82 or BLU-111 500 lb Bomb Bodies;

400) FMU-152 Joint Programmable Fuzes;

(6) AN/AAQ-33 Sniper Pods.

(14) Joint Helmet Mounted Cueing System II; fourteen

A fentiek együtt kb. alsó hangon 300-400 misi között vannak, és erre jön még rá az EW csomag és a + 2 db hajtómű. A gépek egyáltalán nincsenek túlárazva szeritnem, kb. Rafale és EF árak. Sőt, TR3 előtti EF is volt talán ennél drágább. Ennyibe kerül egy 0 órás flotta, aminek megvan a hardveres háttere az AA és AG-hez is.

Előzmény: M.Zoli (35807)
M.Zoli Creative Commons License 2018.04.05 0 0 35807

Szlovak hirek:

 

http://aviationweek.com/awindefense/us-approves-slovakia-buy-16-f-16v-fighters

 

Nem tudom, te hozzafersz-e a teljes tartalomhoz, en nem.

 

Mindenesetre a szlovak vedelmi miniszterium szerint a 2,91 milliard $ egy keretosszeg, amibol 1 milliard € csak opcio. Magyaran direkt felfujtak a csomagot ennyivel, hoghya tovabbi vasarlasokat szeretnenek a jovoben, azt ne kelljen keresztulhajtani a kongresszusi jovahagyasi proceduran, hanem vasarolnak majd ebbol a keretbol.

 

Tehat 14 db. F16V Block 70-72 meg a korites kb. 1,8 milliard dollarert. Ez vetel. Nekem ez olcsobbnak tunik, mint a Magyar legiero 20 eves Gripen berlete, de az ordog nyilvan a reszletekben lakozik.

 

 

Előzmény: molnibalage (35806)
molnibalage Creative Commons License 2018.04.04 0 0 35806

Horvát hírek.

 

Some details aired by Jane's Defence Weekly correspondent Igor Tabak:

- 12 aircraft (10 + 2), all 'Peace Marble II' F-16C/D Block 30 upgraded to Barak 2020 standard. SLEP to ensure 3,000 additional flying hours beyond expected service life;
- Simulator, spares, pilot/technician training and local installation upgrades included;
- Total package value: HRK2.9 billion (USD480.3 million) payable in 10 years;
- Four bidders responded to the RFP: Israel, USA (new F-16 Block 70), Sweden (new Gripen C/D) and Greece (used F-16C/D Block 30 upgradeable to Block 50). Israel and Sweden made it to the final (unofficial) shortlist;
- Selection criteria: strategic relations (33% impact), finances (32%), capabilities (25%), and investment potential (10%).

Előzmény: M.Zoli (35801)
molnibalage Creative Commons License 2018.04.04 0 0 35805

Erre a linkelt írásom is utal. Meg arra is, hogy szarok a svéd marketingre.

Előzmény: Platon (35803)
Platon Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 35804

Igen, ez jó ötlet.

Előzmény: M.Zoli (35801)
Platon Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 35803

Arra hívtam fel a figyelmedet, hogy a Gripennél a korrupciós felárral együtt vett árat hasonlítgatod a korrupciós felár nélküli használt F-16 al. 

Előzmény: molnibalage (35802)
molnibalage Creative Commons License 2018.04.04 0 0 35802

Most akkor döntsd már el, hogy a magyar korrupciós helyzettel vagy a gépek valós repültóra költségével akarsz foglalkozni...

Előzmény: Platon (35800)
M.Zoli Creative Commons License 2018.04.04 0 0 35801

Az USA most fog ajanlatot tenni Szlovakianak 14 db F-16-ra. A masik versenyzo a szlovak kiirason a Gripen. Az USA FMS programon keresztul fog ajanlatot tenni, amiben a maximalis vetelar lesz meghatarozva, ha minden opciot lehivnak a szlovakok. A szlovakok ugyanezen programon kersztul vettek 9 db UH-60M Black hawk-ot.

 

Szoval kell figyelni a hireket a szlovak kiiras haza tajan, es akkor kb. lesz egy friss osszehasonlitasi alap, raadasul darabra ugyanannyi gepre.

Előzmény: Platon (35800)
Platon Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 35800

Tényleg azt gondolod hogy ugyanannyiért vettük volna mint az olaszok?

 

Csak úgy mondom hogy abban az országban élsz ami 5x annyiért épített autópályát mint Ausztria a hegyekben. Persze alagutunk meg viaduktunk az van az alföldön. 

Előzmény: molnibalage (35798)
M.Zoli Creative Commons License 2018.04.04 0 0 35799

Az eredeti szerzodes 14 uj Gripenre es 10 eves lizingre ha jol emlekszem kb. 300 milliard forint volt. Aztan a hasznalt gepek ujabb 10 evre valo lizingje ujabb kb. 300 milliard. A gepek ara amortizacioban mar kb. le lehetett irva az elso 10 ev utan, igy eleg nehez volt akkor es most is felfognom, hogy mi kerult megint 300 milliardba? Mellesleg Hende irta ala.

Előzmény: molnibalage (35798)
molnibalage Creative Commons License 2018.04.04 0 0 35798

Az USA nem lízing ajánlattal házalt nálunk, mert számukra ez egész egyszerűen értelmezhetetlen volt akkor. A jenki új vagy használt és felúított gépeket akart ide eladni. Abban túlárazás nem volt, csak gazdasági ellentételezés sem, ergo az országnak nem telt rá, pontosabban nem akartak erre költeni.

 

A vita arról szólt ezidáig, hogy van az USAF F-16 repóra, amiben minden benne van és a magyar lízingdíj fele vagy harmadába kerül. Nem arról, hogy egy nem létező USA ajánlatra te mit hallucinálsz be. Itthon a 29-es flottára költöttek annyit, mint kb. 2,5 gripenes évre. Ez azt jelenti, hogy a 29-es olcsón üzemel? Frászt. Azt, hogy szart sem költöttek rá és a flotta saját magát falta fel, hogy a végén 4 gép legyen röpképes. (Hogy mennyi volt harcképes, azt nem tudhatjuk.) Szóval olyan kurvajó, hogy megint a fingot reszeled, forrás meg semmi, egy vastag "szeritnem" amit idehánytál kb.

 

Mivel nincs USA-magyar F-16 lízing, ezért nem lehet ahhoz viszonyítani. Két dologhoz lehet. USAF F-16 óraköltséghez, meg az olasz szerződés árai is ismertek és a repórák is.

http://www.f-16.net/f-16_users_article10.htmlhttps://theaviationist.com/2012/05/18/leased-f16/

 

10 év, 777M USD akkori áron, de ebben volt némi upgrade (saszosan csak kommrendszerek), meg 45000 repült óra, amit végül 47000-re toltak ki. A 45k órával is 17100 USD/óra, de ebben nincs benne az olaszok bére és a keró. Valahol 22k USD/óra jöhet ki a végén.

 

Ez nem elmélet volt, repültek ennyit.

https://www.milavia.net/specials/italian-air-force-f16-40000hrs/

 

Tehát az, hogy a Gripen itthon ennyibe kerül három dolog miatt lehet.

  1. Valóban ilyen kurvadrága. Ez esetben a svéd marketing duma megdől. (Igen vastag arcbőrrel tolták a '90-es években.)
  2. Korrupció. Dél-Afrikában bizonyított, hogy így adták el...
  3. Mindkettő. Lehet, hogy nem lenne ennyire drága, de a korrupció ettől még megdobta.

Szóval nekem idézőjelben tökmindegy - ha korrpció, lámpavasat fel tudok ajánlani - , hogy mitől ennyire drága, de az F-16C szintű gépek Block 30-52 közötti tartományban a magyar lízingnél biztosan olcsóbbak.

Előzmény: Platon (35797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!