A kettő más kategória, a bérletet el kell fogadni, ha a viszonylat azonos. Az automata környékén valahol ki van írva, hogy mely járatokra NEM érvényes az onnan váltott jegy. Emlékeim szerint ugyanez a helyzet pl. Érden is az Alba Volán dunaújvárosi járatain.
Ilyenkor a helyes megoldás az, hogy szépen, nyugodtan, szándékoltan lassan és tagoltan megkérdezed a buszvezető édesanyja nevét (nem vicc) mert kell a feljelentésedhez, amit ellene teszel.
Erre már a bunkók fele visszakozik.
Mondjuk én ráérek, ezért van időm, legutoljára vagy 10 éve (?) csináltam hasonlót a hatvani volán buszvezetőjével szemben, aki Debrecenben nem akarta elvinni a Debrecen-Hajdúszoboszló diákot, mert az a bérletét nem nála vettem.
Feljelentettem:
- Vezérigazgatójánál,
- a minisztérium főosztályvezetőjénél,
- a fogyasztóvédelemnél.
Tudtommal már egy hét múlva nem járta a Hatva-Gyöngyös-Debrecen járatot.
A Volánbusz automata a Volánbusz járataira ad jegyet.
Kmkk hoz nem érkezik be az automatás bevétel csak ha a jegypénztárba veszed pl.:Stadion aut. áll.
A Kmkk össz 3 ex. Jászkun, valamint 1 Hatvanis Buják-Bp, 1 Eger-Gödöllő-Bp járattal illetve ellenirányba még + 2 Bp-Gyöngyös il Bp-M3-Gödöllő-Hatvan járattal ill. egy iskolaidőszak péntek vasárnap járattal érintett a Gödöllő Budapest szakaszon.
Budapestről M8.15 M11.45 M12.05 X 12.45 M13.40 X 14.30 15.40 +16.15 P 18.15 h18.15
Az átadás, mint ahogy a cikk első mondatából is kiderül jelen esetben a buszállomás felújítást követő átadására - ha úgy tetszik, forgalomnak visszaadására - vonatkozik.
A probléma abból adódik hogy amikor tervezték 31esek 620asok farosok stb. voltak. Ezek tetejére állva sem tudtál volna felmászni a tetőre. Azóta túlhaladt a kor a pályaudvaron. Megjelentek a púpos buszok, légkondik. Nőtt a hosszuk is. Már 15mes buszok is egyre gyakoribbak felénk.
Lehet, hogy "hülye országban" élünk, hogy hogy te sem vagy 100-as, az biztos...
Gyakorlatilag azt állítod, hogy tettél egy normális panaszt, amire meg visszakérdezett a szolgáltató, mert jogilag van lehetőségük arra, hogy visszakérdezzenek. Erre te adatvédelmi szempontból teljesen tájékozatlanul idejössz hisztizni a fórumba, utána meg megadsz nekik egy kamu nevet és címet... Mire volt jó ez? Miért nem tudod az adataidat egy állítólagosan normális és hiteles panaszbejelentés során normális ember módjára megadni?
És nem, nem mi vagyunk kíváncsiak a Te IRL adataidra... Fórumos karriered anélkül is tökéletesen értékelhető :)))
Ha 1967-ben épül egy ilyen szocdizájn, az mitől műemlék? Nem lehet magasabbra építeni? vagy nagyob kört a buszoknak, így - bár nem bírna teljesen alá állni, de talán meg se koccolná.
A Hévizi állomással most mi a terv? Nekem mondjuk ha már retró az nagyon tetszene egy kicsit felújítva (de nem dizájnosítva) Aztán épült Hévíz túlsó végére egy buszmegálló vagy 4 db LED kijelzővel amit nem használnak. Azzal mi a terv?
Az ilyenek már sokkal látványosabbak lesznek mert az ívet hungarocellel oldották meg és nyilván az fog előbb engedni nem a busz. Pedig maga a tető legalább 10cmrel magasabban van. Ne aggódj betontetőnél valószínű a busz húzta volna a rövidebbet...
Pedig már jó ideje ez van. Nálunk decemberben lesz 1 éve hogy ilyen van. Jött Egerbe vagy 1x db ami teljesen felújított thermos. Aztán a többinél már csak a nyomtatókat cserélgetik de nem újítják fel. A teljesen felújított gépészetű az szürke műanyagos.
Jójó. Baromi gyors és csendes. Főleg a számlánál nagyon hasznos. Záráskor hogy nem 5 percig csattog. Hanem 170dbos bizonylatlistát kb fél perc alatt kinyom. Nem kell tintaszalagot cserélni ami hidegben halovány pl. Kevesebb a mechanikus rész kevesebb a problémaforrás. Kisebb porral jár mert a régi szalag nagyon mocsokolta a mechanikus részeket. Ez is porol de lényegesen kevesebbet. Ezzel a a szalaggal dupla annyi műszakot kibír.
Egyedüli probléma amit már jeleztem nálunk az illetékes szerelőnek hogy továbbítsa Szeged felé. Idő közben kijött egy szoftverfrissítés így mielőtt kiadom a számlát a kijelzőn tudom ellenőrizni a számla nevének helyességét. Ami tök buli. Csak rosszul írták meg a szoftvert mert egy esetleges korrigálás és másik számlacím beadása után valahogy a számlacímlistából olvas tovább a gép. És mwgállóknak is számlacímet ad be! Úgy megzavarodik a gép hogy csak vonalzárással tudom észheztéríteni. Így születik pl olyan jegy hogy egy 20kmes vonalra kiadok egy krikszkrasz számlanévre 180km-es! ( nem ismer onnantól mást csak 180km és 3130ft) jegyet sehonnan sehová és ez nem vicc.
Tök normális hangnemben írtam, de nem gondolnám hogy egy közérdekű bejelentéshez szükséges lenne a nevem, címem, telefonszámom, anyám neve, vércsoportom ésatöbbi.
Mivel névtelenül -pontosabban személyes adataim (lakcímem) megadása nélkül is meg lehet tenni egy bejelentést úgy gondolom teljesen indokolatlanul kezelik az adataimat.
De hogy megnyugodjanak, megadtam nekik,hogy Kiss Pista, Nagykanizsa Fő utca 1, aztán nyasgem.
Az EMKE Kft. a közismert pénztárgépeiből elkészítette a hőnyomtatós változatot. Most nem találom a dokumentumot a neten, de a régi pénztárgépek is átalakíthatóak ilyenre.
Szóval a felnyomás előtt nem ártana kicsit tájékozódnod a témában. Vagy talán nálad divat a névtelen bejelentés? Netalántán olyan hangnemben írtál, amit saját személyeddel már nem vállalnál?
A GDPR törvényt nem ír felül. A hivatkozott törvények pontjai:
(5) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
(6) Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
(7) A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
(5) * A 17/A. §-tól eltérően az ügyfélszolgálat minden esetben köteles a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő tizenöt napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát szóban közli és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.
És meg is érkezett a válasz a Zala Volántól (ÉNYKK)
Tisztelt XXXX!
Köszönjük, hogy panaszbejelentésével társaságunkhoz fordult.
Panaszával kapcsolatban kérjük, hogy az Ön azonosíthatósága érdekében nevét és lakcímét 3 munkanapon belül társaságunknak megadni szíveskedjen.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A § alapján a beérkező panaszokról a vállalkozás köteles jegyzőkönyvet felvenni, melynek tartalmi elemeit a hivatkozott törvény határozza meg.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B § (5) bekezdésére hivatkozva tájékoztatjuk, hogy amennyiben fenti kérésünknek nem tesz eleget, a válaszadás a hivatkozott törvény alapján (azonosíthatatlan személy által tett panasz) mellőzhető.
Szíves megértését megköszönve, tisztelettel:
PCsKatalin
kommunikációs munkatárs
ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.
Levélcím: 9700 Szombathely, Körmendi út 92.
Nooooooooooormális? Bejelentek egy panaszt, erre köszönöm szépen helyet majdhogynem lecsesznek hoyg adjam meg a személyes adataimat! GDPR az smafu ezeknél? Hol kell felnyomni őket?
A KRESZ választ ad szerintem erre a kérdésre is, azaz miért helytelen a buszmegálló tábla a buszöböl/peron kezdeténél.
40. § Megállás
..
..
(5) Tilos megállni:
..
..
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;
Ugyanígy a gyalogosátkelő hely előtt is tilos megállni. A tábla valóban a mögöttes részre vonatkozik, de a táblát megelőző szakaszra is lehet érvényben korlátozás.