Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ivecoslaca Creative Commons License 2006.11.12 0 0 15170
Sziasztok!

Rég jártam errefelé, de azért mindent elolvasok.:)
Megvettem 3. autómat, a nickemtől eltérően egy Mercit. 1424-es, Ifa póttal, szerencsétlem édesapám rajta a sofőr, aki 30 éve nem tolatott póttal, ráadásul csak a szélességjelző lóg ki oldalra a kereket nem lehet látni, így mikor kezd törni oldalra, már későn lehet csak észrevenni......fater szerint rémálom......mondtam bírja ki tavaszig, veszünk hozzá tandemet, amit kis szerencsével összenyithatunk a géppel és nem kell akasztgatni.
Kétszer megbüntettek jogosulatlan pályahasználatért. Múlt hónapban le volt zárva az M0 végén az 1-es főútra vezető híd, és így befele kellett volna kerülni egy lehajtót, hogy rá tudjunk menni az 1-re. Még én mondtam faternak, hogy nyugodtan menjen autópályán (2 lehajtó csak H.halom) és ha lát kontroll kocsit, megvehetjük utólag a matricát, mivel az a tárgynapra szól, így nem számít az utólagos vétel. Nem látott egy kamerást sem, így nem vettünk matricát. Most a héten kijött 2X 75000 Ft, ami 15 napon túl 312500 Ft......kiderült, hogy már ott is van telepített kamera......:(
Hozzátartozik még, hogy soha nem blicceltem az autópályán 5 év alatt, most is csak a lezárás miatt. De ezután sem fogok, az biztos......
deps Creative Commons License 2006.11.12 0 0 15169

bréékóó urak!

 

megjöttem kis berlingómal a sógoroktól megint...... ki kellett tegnap menni bécsújhelyre, meg kismartonra és bécsbe.... ja nem pályán mentem, mert nem volt lóvém.... a tetűűűűűűű automata nem adott, mondván nem jóóóóó...... de volt 8euróm..... sovány, de nem haltam éhen és csak 100mkellett tolnom a kocsit a soproni molkúthoz..... ja az osztráknak nincs pénze kitáblázni a sima főútvonalon, se névtábla se főútpálya irány.... tradíció vezet szemüvegest... de kicsesztem velük, mert tudok english-t.... igaz ők nem nagyon beszélnek angolt, de vhogy elmutogatták, hogy mi van.... ja és nem igaz, hogy egyik sem közlekedik főúton, mert volt egy kis kedves lány, akit hazahoztam volna, de megszólalt és felállt a hátamon a szőr.... beálltam a parkolóba egy A6os mellé.... kérdi melyikkel vagyok????? és odábbment, de azért elmondta, hogy csak pályán közlekedik....

 

ja hoztam képeket...... lehet szemezni.... a 8 eurót meg aludtam sopronban, és megnéztem hazafelé győrt.. mindkettőbe csalódtam, de nagyon....

alvás és mehetek éjszakára.....

 

cisszzzz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MALWIN Creative Commons License 2006.11.12 0 0 15168
Pedig volt; ha jól emlékszem, Rába 843 volt a típusjele.Valahol megvannak az adatai, és egyszer láttam egy ilyet a valóságban is-katonai illetőségű az autó.
Előzmény: Porond (15165)
Gerob Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15167
Hali!

Közel-Keletes témához annyit tudok hozzáfűzni, hogy aki erről a témáról szóló képeket szeretne látni az látogasson el erre az oldalra:

www.toprun.ch

Vagy ha sok ideje és kedve van olvasni, akkor az alábbi két könyvet javaslom a figyelmébe:
- Moldova György: A pénz szaga
- Cserhalmi Imre: Ha nincs fék, gáz van
cicó Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15166
Azért félelmetes, hogy bármilyen téma irányából 2 hozzászóláson belül el tudsz kanyarodni a fizetés témakörébe :))
Előzmény: S.Zola (15164)
Porond Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15165
Tényleg sok volt a kérdés, köszi a hosszú választ!
Az F89-es Volvók mindig is tetszettek nekem, bizonyára abban a korban jó gépek voltak.
Ellenben V8-as MAN motoros Rábáról még sosem hallottam, mindig tanul az ember.
Előzmény: Don 166 (15163)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15164
Fizu mennyi volt az akkori átlaghoz képest? VAgy mondjuk mai áron?
Előzmény: Don 166 (15161)
Don 166 Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15163
Elment Ede de azért a Merci volt a dominánsabb a keleti pályán. Oda inkább a dupladifis pótos volt a legalkalmasabb pláne télen. A régi 320 lovas V10-es. Egyszerű volt mint a faék. Ja és akkor légkondi sem volt. :) Meg kompresszoros hűtő sem járt a kocsikhoz. Meg voltak kis f89-es Volvók de azok leginkább hűtős verdák voltak. Volt Rábába is néhány dübörgő, ez volt beceneve, ez is dupladifis volt de ebbe eredeti V8 MAN motor volt.
Előzmény: S.Zola (15160)
Don 166 Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15162
Állóháború ökölrázással.:)
Előzmény: S.Zola (15159)
Don 166 Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15161
Hú ez sok. :)
a fuvar hossza mindig a körülményektől függött . Jó két három hét. De volt több is amikor ötnapos határ volt. Irakba katonai árut, vagy kőolajos cuccot Basraba,de egyébként mindenfélét. Úgy is mondtuk huzagolt öntözőcsövet. :) A cégnek volt lent több szervizes kocsija is. Azok a csávók nagyon pengék voltak, a szerelők krémje. Nem volt lehetetlen szinte. Ha meg volt akkor platón hoztuk haza egymást. A telek nagyon kemények Törökben is meg Iránban is. Dupla kosár hólánc a húzóra mert a szimpla lánc szart sem ért. A pótra is kellett hogy ne csússzon oldalra. A Norvégoknál is kell hatot feltenni. :) Az volt a duma hogy úgy mentünk talpig vasban mint Don Quihote. :) A célállomásokon Pl Bagdadban saját vámparkolóban álltunk de kocsiban aludtunk. Nyáron szar volt nyitott ablak ventillátor. :( Fürdő is volt konyha stb. Én akkor Rábáztam de kibírta. Gyenge verda volt de ha figyeltünk rá elvitt mindenhová. Hétvégeken nem ártott fülkét billenteni vízbilincseket ellenőrizni, szűrőt cserélni meg ilyenek. A kompresszort szerette zabálni. Na meg a kerékcsavarokat állandóan utánna kellett húzogatni mert azt valami szörnyű szarból csinálták annakidején. De ez volt. Akkor még jártak le nyugatiak is Németek Hollandok, de leginkább Angolok. A keleti blokkból valók mint mi például nem léphettünk be Szaudiba, mert oda komcsi nem tehette be a lábát. Sokat lehetne írni róla de nem volt egy nagy szám. Az igaz hogy teljesen szabad voltál mert nem basztattak vezetési idővel, de bármi másért le kellet perkálni a baksist vagy az egy két doboz cigit. De megérte. Egyedül nem szabadott menni de nem is volt olyan fuvar hogy nem álltál volna össze legalább egy kollégával. Így biztonságosabb is volt meg egymásnak is tudtunk segíteni. A nagy konvojozás sem jó mert mindenki mást akar és nem lehet haladni. Nos tán ennyi, de erről lehetne beszélni órákig. Az biztos hogy akkor volt feeling a melóban, volt összetartás, vidámság móka kacagás. Ez a mostani világ a gazember fuvarozó tulajokkal egy nagy szar sajna. Ja és nem volt mobiltelefon meg gps. Ott voltál amit te mondtál be a górénak. :))
Előzmény: Porond (15149)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15160
Miket szállítottatok? Tényleg, a Rába összehasonlítva egy korabeli nyugati kamionnal, milyen szinten volt?
Előzmény: Don 166 (15158)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15159
1200 km-es frontvonal volt..
Előzmény: Don 166 (15158)
Don 166 Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15158
A tranzit utak azt messze elkerülték. Ezek az öblön keresztül lövöldöztek egymásra leginkább meg feljebb a Kurd rész környékén. Nagy durrogtatás volt csak az egész.
Előzmény: S.Zola (15151)
Don 166 Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15157
83 tavaszától 2001 őszéig.
Előzmény: S.Zola (15156)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15156
Don a 80-as években volt a Hungaronál.
Előzmény: Porond (15152)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15155
Itthon is volt ám ilyen képzés, gépjárművezető és karbantartó volt a neve. Nem tudom, van-e még.
Előzmény: EXO (15091)
Roadtrain Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15154

Nem tudom miért vannak ott.

Ha gondolod lakik arra egy barátom megkérdezhetem tőle.

Előzmény: MALWIN (15153)
MALWIN Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15153
Mi van, Mogyoródon villamos járat lesz?
Előzmény: Roadtrain (15150)
Porond Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15152
Az irak-iráni háború 1980-ban tört ki, tudtommal a közel-keleti fuvarok aranykora a 70-es években volt.
Előzmény: S.Zola (15151)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15151

Engem meg az érdekel, hogy járkálhattak arra, amikor dúlt a háború(Irak-Irán), illetve milyen útvonalon, és mi a nyavalyát szállítottak oda.. :)

Távol-Kelet szintén.

Előzmény: Porond (15149)
Roadtrain Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15150

Sehova!!Ide jöttek vagyis oda ahol fényképeztem.

Mogyoródon van az M3 felüljáró előtt.Gondolom az ott lakó manusz vette meg,már van ott vagy 5-6db ilyen most láttam fél órája.

Előzmény: MALWIN (15147)
Porond Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15149
Don 166

Szeretném ha írnál azokról a legendás közel-keleti fuvarokról! Annyi kérdés van bennem:
- hány nap alatt tettél meg egy Bp-Teherán-Bp vagy Bp-Bagdad-Bp utat?
- mit szállítottatok oda és visszafelé?
- ha lerobbantatok, akkor segített a kint levő Hungarocamionos szervizkocsi vagy mindent egyedül?
- nyáron lehetett-e aludni a fülkében, volt-e fürdési lehetőség valahol?
- milyen ott a tél?
- mennyire voltak összetartóak az azonos nemzetiségű illetve más nemzetiségű kollégák?
- mennyire bírtáka Rábák a keleti utakat?
- nyugat-európaiak közül mely nemzetek képviseltették magukat a Közel-Keleten?
- bármi olyan dolog, ami mai szemmel furcsa, nehéz, vicces, szomorú, sokkal jobb vagy rosszabb mint ma...

És ne haragudj, hogy egszerre ilyen sok kérdéssel "letámadlak".

Porond
Előzmény: Don 166 (15093)
kacagógerle Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15148
MALWIN Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15147
Hát ez meg hova megy???
Előzmény: Roadtrain (15144)
bxzolee Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15146
nem rossz oldal érdemes belenézni.
Előzmény: bxzolee (15145)
bxzolee Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15145
Roadtrain Creative Commons License 2006.11.11 0 0 15144

Hoztam nektek két képet tegnapról :o)

 

muki1001 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 15143
Ez ám az igazi cél!!!! :))))))
Előzmény: S.Zola (15142)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.10 0 0 15142
Na majd amikor megveszem a Volánt! :D
Előzmény: muki1001 (15141)
muki1001 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 15141
Láttod Zola, már van is egy célod az életben!!! :))
Előzmény: S.Zola (15139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!