Keresés

Részletes keresés

Bölény Creative Commons License 1999.10.18 0 0 76
Ha jól emléxem, 14V volt az érintett járat neve, de abban már nem vagyok biztos, hogy sima 14-es is létezett mellette. Legalábbis 90-ben, amikor én odakerültem, már szerintem nem volt. Valszeg a "V" télleg arra utalt, amit Te mondasz, de voltak elég furcsa elnevezések is, pl. az egyik viszonylaton volt "Y" (pl. 6Y), de azt már nem tudom, hogy ez mit jelentett. Aztán pár éve átszámozták az összes viszonylatot, akkor lett a 14V-ből 4-es.
Előzmény: névtelen (70)
névtelen Creative Commons License 1999.10.18 0 0 73
offolok:
Villamost a Bözse hídra!
miért nem: szakmai indok: Nem jut hely az autónak,a mai modern villamosnak nagyobb űrszelvény kell, mint a réginek.
Előzmény: SzigDani (71)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.18 0 0 72
Ugyan ez is sarga, de off: Az 5806 es 5808 Budafok, az 5807 Szava kocsiszinben lakik. Altalaban a budafokiak a 47-esen vannak, ritka a 49-es. A Kiskoruton mindegy:))) Amugy aszzem a 08-as meg nincs meg 60 eves, csak decemberben lesz annyi.
Előzmény: névtelen (53)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.18 0 0 71
A 9-es busz troliva alakitasa O.K., a tervekben benne van. A Rakoczi ut viszont nekem uj. A 4-es metrohoz kapcsolodva en csak a 83-as mellett egy uj troli beinditasat lattam tervezve (de szepen modottam volt:))) a Szabadsag hidon keresztul. Ez valtana ki a 49-es villamost. Az Erzsebet hidon maradnak a buszok, sot a 7-esrol azt irtak, hogy mindenkeppen szet kell szabdalni, nehogy a metro helyett arra menjen az utas! No Comment...
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (69)
névtelen Creative Commons License 1999.10.18 0 0 70
Carpy:
régen Veszprémben a vonatcsatlakozást úgy oldották meg, hogy volt egy busz: 4-es. ez indult a vasútról, úgy általában. S volt egy 4v. Ez volt a vasúti járat... de ezt csak régi térképen láttam, ősveszpémiek: így volt????
jaés: ma a 6:45-ös 8:38-ra ért be... brrrrrr. hol van a régi szép 8:15-ös érkezés......

lazar: az 1:40-es menetidő az a gyorsjárat lehetne, ami nem megy fehérvárra. Most 1:50-n. a lassújárat 2:15. oda-vissza 2x25 perccel több. vagyis rutinos ember csak végső esetben megy lassúval...

Előzmény: Carpy (60)
NZA Creative Commons License 1999.10.18 0 0 68
A RET fek lenyege, hogy akkor fog, amikor minden ki van kapcsolva. Ugyanis bekapcsolt allapotban suritett levego tartja vissza a rugot a fek megfogasatol. Ezert nem kell elvileg kezifek ra. Szerintem beragadt a fekpofa.
Előzmény: Korter (19)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.18 0 0 67
A haragomat nem vívod ki, de egy erős fejcsóválást igen.
Rögtön a troli. OK, én is szeretem valamennyire, ám pont a nagy forgalmú viszonylatokon nem szabad csökkenteni a tényleges kapacitást. Merthogy a troli a korlátozott mozgásterével egy kicsivel alacsonyabb kapacitást képvisel mint az autóbusz. Mádfelől az utasforgalom még nem teljesen támasztja alá a telepítés gazdaságosságát. Vannak aztán problémás helyek, ha már említetted a miskolci 35-öst. Ha az nem ott menne fel ahol felmegy, akkor lehetne csuklósítani is, ami igazi megoldás lehetne. Ám nem lehet, mert a megállóhelyek lejtésére vonatkozóan szigorú szabály van, és csuklós buszok esetén ez a maximális megengedett lejtés kisebb, mint szólóknál. Sűríteni a járatot nem lehet, maradnak az egyéb alternatívák, a forgalom elterelése, de ez jóval komolyabb kutatóminkát igényel, minthogy itt hirtelen leírjuk. Csak azért mondom ezt így, mert épp ezzel a problémakörrel foglalkoztam is.

A vasút alkalmazkodása a helyi közlekedéshez a farok általi kutyacsóválás esete lenne. Csak annyit mondok, hogy mennyivel kötöttebb üzem a vasút, mennyivel nagyobb utasmennyiséget szállít, és -bármennyire is nem értesz vele egyet- tény, hogy a vasútállomást/pályaudvart érintő helyi járatoknak fő feladata a vasútról érkezők el-, illetve a vasútra érkezők odaszállítása. Kész, ez nem vitás, másként nem menne oda, világos, hogy alkalmazkodnia kell a vasúthoz. Egyébként is nonszensz, hogy minden egyes vonatot (pár száz utas) az összes érintett település helyi közlekedéséhez (járatonként kb. 100 utas) kelljen igazítani. Mondjam, hova küldenének a bakterok ezzel az ötleteddel? ;)

Előzmény: Carpy (60)
Benyó Creative Commons License 1999.10.17 0 0 66
"Nalunk Nagykanizsan kb ugyanannyi a Budapestig tarto menetido busszal es IC-vel"

_Botrány_.
Ennyit a MÁV menetrendszerkesztőiről, üzleti életképességéről és naprakészségéről.

B.

Előzmény: lazar (65)
lazar Creative Commons License 1999.10.17 0 0 65

Egy velemeny a busz kontra vonathoz:
Nalunk Nagykanizsan kb ugyanannyi a Budapestig tarto
menetido busszal es IC-vel (IC -vel egy kicsit rovidebb)
Pro busz:
- A helybeli paraszteloszto (buszallomas :))) ) bent van a a varosban, sot meg ket masik helyem is megall a varosban
Pest fele menet.
- viszonylag jo menetido 3 ora 15 perc (208 km)
Kontra busz:
- Felszallasnal ket kezzel kuzdeni, hogy odajuss az ajtohoz.
- Ha sikerult uloheleyet talanod, akkor is majd megfulladsz, hiaba van legkondi, ugy erzed magad mint a heringesdobozban (hetvegen) .
- Hiaba van kozel a ket nasik megallo kozul az egyek a hazunkhoz, meg se probalom, mert megtelik addigra a busz
- Nincs helybiztositas
- viisza kell tartanod az egyeb szuksegleteidet , elzsibbadsz nem tudsz felallni setalni.

Na kontra IC vonat:
- A vasutallomas a varos szelen van (szerencsere normalisan van helyijarat csatlakozas (max 15 perc atszallas) az IC-hez legelabbis ,de a gyorsokhoz is szerintem., ez igazan nem kontra erv ezek utan
-Dragabb kb 200 Ft-tal (67.5 %-os jeggyel)
(teljesarunal gondolom hasonlo kbseg lehet)
Pro IC vonat:
Menetido: 3 ora 12 perc vagy 2 ora 58 perc (attol fugg hpogy van-e keszthelyi resz) (221 km)
aztan majdnem mindennek az ellentet, amit felrottan a busznak.

Tessek merlegre rakni

Armand

Benyó Creative Commons License 1999.10.17 0 0 64
EZ AZ!!!!!!
Akkor mondjátok meg nekem, hogy az Erzsébet téri dzsumbujból való kikecmergést és a fehérvári 5-10 perces állást is beleszámítva, hogyan jön ki a busz 1ó 40 p.-e? Szépen 80-nal az autópályán és 70km/h a 8-ason? Na neeeeeee!!
Bocs a hirtelen érzelmeimért.

Bence

Előzmény: lazar (63)
lazar Creative Commons License 1999.10.17 0 0 63
Na azt a 1,5 orat megneznem. ha jol szamolom most 1 ora
(50 perc a Delibol) a Keletibol a menetido Fehervarig, ott
amig atcsattog az ujabb 5 perc, eddig 67 km (na jo 75 km)
Veszprem- Fehervar 45 km, ezt kene megtenni 25 perc alatt
ez ha jol szamolom 108 km oras atlag. Na ehhez aztan vegig
120-szal kene dongetni, ami a palyaallapotokat ismerve nem
megy. 1 ora 40 percnek mar orulnek.
(Bocs kicsit antitopic voltam)

Armand

Előzmény: Benyó (58)
lazar Creative Commons License 1999.10.17 0 0 62
Ugyan miert csak akkor kezdened a vonatozast?
Az Ic-ken most sem kell atszallogatni .

Armand

(atpislantottam egy piilanatra a vonatos topicbol).

Előzmény: Wolverine (22)
Benyó Creative Commons License 1999.10.17 0 0 61
Jogos a MÁV kritika, teljesen jogos. Röhely, hogy 11 pótlékot adnak ki a menetrendhez.

Viszont a Volán menetidőt illetően kitartok amellett, hogy ennél lényegesen rövidebb menetidő nem lesz (O.K., te vagy a szakember :-)), max. hivatalosan lesz annyi, mint most gyakorlatilag.

Bence

Előzmény: Carpy (60)
Carpy Creative Commons License 1999.10.17 0 0 60
En is trolimanias vagyok, de ahhoz sajna olyan jaratsuruseg, helyesebben fogalmazva olyan viszonytlatrendszer kell, ahol gazdasagosan kiepitheto. Nem sok varost tudok ilyet, de pl. Miskolcon a 35-os busz, Pecsett a 6-os es 7-es, Bp-en a 11-es es egyeb vonalak eseteben erdemes lenne elgondolkozni a dolgon.
Uj tarsasagot nem kellene alapitani a trolik uzemeltetesere, esetleg modositani a tevekenysegi koret a jelenlegieknek.

Veszprembe en a tempo 100 bevezetese eseten 1 ora 35-40 perces hivatalos menetidot varok, de a 8-as ut atepitese nyoman ez tovabb csokkenhet.

A szombathelyi gyorsokat nyilvan nem tolnak be a regi vasutallomasra, de a mindenki kedvence Interpici...
Szoval a Volan tarsasagoknak tobbnyire nem erdeke jol csatlakozni a vonatokhoz. Ez abbol a helyzetbol adodik, hogy a helyi kozlekedest biztosito Volan tarsasagok erosen jelen vannak a varost erinto helykozi, sot tavolsagi kozlekedesben is, es ha jo a csatlakozas a vasutallomasrol be a varosba, akkor lehet, hogy kevesebben valasztjak a buszt, mint a helykozi kozlekedes eszkozet.
Csakhogy altalaban nem jo, sot nem csak az erkezo allomason nem jo, hanem a kiinduloallomason sem. Es ez mar komolyan megneheziti a vasuti utazast.
A helyi kozlekedesben meg a menetrendet is az onkormanyzat hagyja jova, azaz ha az onkormanyzat ugy dont, hogy a Volannak, illetve nehany varosban (Miskolc, Pecs, Kaposvar, reszben Szeged es Debrecen) a helyi kozlekedesi tarsasagnak biztositania kell a csatlakozast a vonatokhoz, es erre meg is teremti az anyagi hatteret, akkor OK. Csakhogy erre nincs hatter.
Ennek ellenere sok helyutt egesz jo a csatlakozas, foleg ott, ahol "normalis", azaz a helyi kozlekedes szempontjabol konnyen megkozelitheto, esetleg utbaejtheto helyen van a vasutallomas.
Amit viszont a MAV-nak nem szabadna elfelejteni, es lehet, hogy ezzel kivivom majd bagojj kollega haragjat, de a menetrend tervezesenel igenis oda kell figyelni a helyi kozlekedes adottsagaira. Nem varhato el, hogy egy vonat par perccel kesobbi/korabbi erkeztetese/inditasa miatt egy helyijaratot kesobb/elobb inditsanak, mint ahogy azt a varos kozlekedese indolkolja. Egy vasutallomasrol indulo helyijaratnak ugyanis csak egyik funkcioja az, hogy a vonattal erkezoket szetteriti a varosban, de ezen felul meg tobb(szaz) funkcioja lehet, amit nem szabad alarendelni a vonaterkezesnek.
A MAV-nak torekednie kellene az allando menetrendre, a jol bevalt fekvesekre, de amig egy-egy vonat menetrendje allandoan modosul, addig nem varhato el a helyi kozlekedestol, hogy olykor honaprol honapra alkalmazkodjon hozza. Kulonosen nem varhato el ez utemes helyi kozlekedes eseten.
Ezen felul egy vonat kesese nem borithatja fel a varosi kozlekedes menetrendjet sem, ezert en a menetrendtervezok helyeben mindenkeppen figyelembe vennem a helyi kozlekedes jellemzoit, amikor egy vonat fekveset megtervezem.

Bölény Creative Commons License 1999.10.17 0 0 59
Igazad van, Benyó, hogy eddig is, ahol lehetett, a sofőrök tolták neki. Rengeteget jártam kocsival a Bp.-Vp. útvonalon (egész pontosan Bp. Keleti - Vp. Egyetem), M7: 100-110, 8-as: 80-90, város: 50-60 km/h, hát nem sokat tudtam ráverni a buszra, pedig én még meg se álltam útközben. 1,5 órán belül nemigen tudtam megcsinálni az utat.
Előzmény: Benyó (58)
Benyó Creative Commons License 1999.10.17 0 0 58
"lenne esélye a vonatnak Veszprémben"
"lenne esélye a vonatnak Veszprémben"

Hogyan? A Bp.-Szhely gyors (netán IC) betolatna a belvárosi vonatmegállóba? :-I

A vasút esélye csakis azon múlik (nemcsak Veszprémben, hanem mindenhol), hogy meg tud-e egyezni a MÁV a helyijáratot üzemeltető Volán céggel. Szerintem mindketten jóljárnának, csak kommunikációkészség kellene hozzá mindkét részről.

Carpy, azt írod, hogy az 1 ó 50 p-es menetidő gyakorlatilag 1 ó 40-45 p, és ez rövidülni fog 15 percet a Tempo 100-zal. Szerinted az M7-esen jelenleg nem mennek 100-zal? Kocsival mérve gyakorlatilag minden busz ennyivel megy. Még az esztergomi csuklósbusz sem tartja be a sebességkorlátozást!!! Az este 8-9órakor Pestről induló járatokon P.csaba után a 10-esen úgy kihuzatják a buszt, mintha már oda is járna a 100-as sebesség...
Szóval, szerintem csak a hivatalos adatok fognak csökkenni, vagyis az 1 ó 40 p hivatalossá lesz. A gyakorlatban azért nem lesz ennél kevesebb, mert ez már most is 100-assal jön ki.
A vonathoz meg annyit, hogy a jelenlegi vonatmenetidő siralmas. Max. másfél órás menetidő lenne indokolt Bp.-Veszprém között.

Egyébként minden bigott és mániákus vasútimádatom ellenére indokoltnak látom a buszon a 100-as tempót pl. autópályán. Viszont a tachográfot és az adatainak az ellenőrzését is.
Üdv

Bence

Előzmény: névtelen (48)
Bölény Creative Commons License 1999.10.17 0 0 57
A Carpy által belinkelt miskolci sztorikban megragadott egy mondat, amiben a kolléga arról értekezik, hogy a trolibusz az ideális hegyvidéki járgány lenne, de Mo.-n csak és kizárólag síkvidéki városokban tenyészik. Ez messzemenően egybecseng az én (amúgy meglehetősen amatőr) véleményemmel, miszerint Veszprémből lehetőleg száműzni kéne a buszokat. Aki totyogott már 15-tel száguldó helyijárat után a Brusznyai úton, az tudja, miről beszélek. Veszprémnek megvan az az előnye, hogy viszonylag kis területen fexik, tehát nem kellene sok tyúkbelet kihúzni, és azt több járat is tudná használni. Azt megértem, hogy Sztálinban boldogult Papp elvtárs idején a busz volt a csodafegyver, de talán ideje lenne felülvizsgálni ezt a koncepciót. Eszébe jutott ez már valakinek a vezetőségből? Aztán pl. a Volánnak van joga trolibuszt üzemeltetni, vagy ahhoz már közlekedési vállalatot kell alapítani?
division by zero Creative Commons License 1999.10.17 0 0 56
OFF
legutóbb amikor láttam őket:
5806: 49
5807: 50
5808: 47
ON

Sátoraljaújhely környékén valami borzalmas az "utastájékoztatás", azt hiszem Borsod Volán az...
Igaz vannak szép menetrendek a megállókban, de közük nincs a valósághoz: csak hétvégi járat jön hétköznap, vagy egyáltalán nem jön semmi, vagy jön olyan busz ami nincs is a menetrendben...
Az egyetlen megoldás az, hogy bemegy az ember a kocsmába, és ott kifagatja a helyieket, hogy mikor is jön a busz.

Előzmény: névtelen (53)
Carpy Creative Commons License 1999.10.17 0 0 55
Honnan hova?
Előzmény: bugahu (54)
bugahu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 54
A Somló Volán viszont nagyon cool, rengeteg buszt indítanak napközben.
névtelen Creative Commons License 1999.10.17 0 0 53
OFF
:-))))))))))))
Nagymosoly annak, hogy mégse én vagyok az egyeten, aki nézi a villamosok pályaszámát és némelyikről tudja, hogy mi van mögötte....
az 5806 és az 5808 ugye a 47-en van?
az 5807 a 49-en?
OFF*2
a vonatos topicot elkezdtem letölteni, de a gépem picit kiakadt bele, de a melóhelyen megoldom..
ON

Carpy:
arra, hogy ki kit mennyire enged be van-e valami szabályozás? Egyáltalán törvényes-e, hogy nem engedi be, vagy irreálisan sok pénzért engedi...?
Pl a szlovákokkal összehasonlítva a magyar Volán hálózat sokkal jobb, sűrűbb. Szombatonként pl. alig van busz/vonat Érsekújvárról Révkomáromba, pedig nincs messze..remélem itt nem ezt a példát igyexenek követni..

Amúgy szerintem balf** a Várpalotaiak, mert ha jól szervezik össze a 2 járatot, az nekik is több utas. Pl. felszáll az utas a Debrecenire, leszáll mongyuk Dunaföldváron, onnan megy tovább a Várpalotai falujáróval, s nem pedig vonatozik Pesten át....dehát: névtelen_most_idealista

division by zero Creative Commons License 1999.10.16 0 0 52
OFF
tudjuk bizony! a Vasútmániás topicban emlegettük is..
de csak az 5806 kapott emlékfeliratot, a 5807,5808 nem...
Előzmény: névtelen (50)
Carpy Creative Commons License 1999.10.16 0 0 51
Hat, bizony eleg pofatlan dolog volt Varpalota reszerol az akadekoskodas, foleg azert, mert egy eve meg szinte egy ceg voltak. De hat a nemzetkozi, akarommondani a menetrendi helyzet egyre fokozodik...
Amugy ez meg kismiska ahhoz kepest, amit pl. a Kapos Volan, vagy a Kisalfold Volan csinal. Somogy megyebe alig lehet belepni valamilyen uj jarattal, sot ok sem nagyon akarnak sehova sem ujat inditani, igy meg van fagyva a tersegben a buszkozlekedes. A Kisalfold Volanrol meg azt hallottam, hogy mindig nagysagrendekkel tobb ellentetelezest ker cserebe, mint amihez o hozzajarul.
Előzmény: névtelen (48)
névtelen Creative Commons License 1999.10.16 0 0 50
hát nekem ez /0 volt télleg.
nem vagyok öreg gyerek, de az egészpicinykorom rémik fel a kép láttán: a 41-es villamos, meg a 43-as. Szerettem ezeket az öreg villamosokat, csöndesek voltak, békések, most roncsok, :-(
Tudja-e valaki Pesten, hogy 3 db UV középső kocsi 580x pályaszám alatt 1939 óta, 60 éve rójja az utakat!!!!!!!!!
nahát, ez nagyon off volt. ON
hát igen. 2 db lámpát felszerelni nem lenne nehéz, a vezérlés se nagy durr. és az teljesen nemzetközi lenne....
Előzmény: division by zero (49)
division by zero Creative Commons License 1999.10.16 0 0 49
"Ajtócsukás előtti csöngő: mind piros, így esetleg a süketnémák is észreveszik, hogy menni akar a villamos-busz. Technikailag ez nem kivitelezhetetlen.... "

de nem ám: a régi villamosoknak volt az ajtó mellett egy szép nagy piros lámpa az indulás jelzéshez...
itt egy kép példának

Előzmény: névtelen (48)
névtelen Creative Commons License 1999.10.16 0 0 48
Benyó:
a tempo-100 azt jelenti, hogy az ilyen minősítéssel megáldott buszok mehetnek 100 km/h val, ott ahol ez engedélyezve van. Mert most csak 80-al mehetnek, a sztrádán is.
Veszprém: a vonat a villamosítás előtti szakaszban 1:50-körüli menetidőt fut, mint a buszos gyorsjárat (a 2-2:15 a lassú)
ha vvillamosítás után _csak 1:40 alatt ér le az katasztrófa lesz..
Amúgy van egy kis veszprémi-pikantéria: a vasútállomás a város legszélén van, mindetől nagyon messze, és a helyijárat egyáltalán nincs hozzáigazítva.. a buszállomás meg a központban van.

Korter: Miskolcon 1x jartam ebben a rendszerben, szerintem nagyon zűrös/bonyolult. Pl. figyelned kell. hogy világít-e a lámpa az elején...stb. részemről nem tartottam be, de mások se. A javallat eccerű: az ajtóban legyen egy piros meg egy ződ lámpa. ha mindenhol szabad felszállni, akkor mindenhol zöld, ha csak az 1. ajtón, akkor első ajtő ződ, többi piros. Ajtócsukás előtti csöngő: mind piros, így esetleg a süketnémák is észreveszik, hogy menni akar a villamos-busz. Technikailag ez nem kivitelezhetetlen....

Carpy: megnéztem, amit írtál a Debreceniről. Há elég szemét a Várpalota Volán hogy nem hagyta. (pont egylapon vannak a menetrendben) Meg lassú a debreceni. 50km/h alatti az átlaga, ez a gyorsjáratoknál 55-60, ahogy néztam. a rekorder a Lenti-Bp... A megoldás szerintem eccerű: Most a Debreceni ér később oda. meggyorsítva picit, lecsökkenthető ez a különbség, a debreceni meg kihagyna néhány megállót (Dunaföldvár és Kecskemét közt), amit a palotai nem, csatlakoznának egymáshoz. Mivel a keleti országrészbe szinte-néhány kivételtől eltekintve- csak pesten át lehet eljutni, meghát Veszprém és Debrecen is egyetemi város... lenne elég utas, ha a menetidőt le tudnák szorítani. Szemétség, hogy egy irányon 70 km-en párhuzamos járat van (a teljes vonal 9,1%-n!!!-visszafele más időben megy..) és emiatt nem mehet mindennap...

Amúgy a tapasztalaom az, hogy a Volán meg a máv Veszprém környékén pl. sz** egymásra. a tavalyi MÁV menetrend-ben érkezett egy vonat 22:00-ra (nem tudom, hogy idén mikorra érkezik, de talán 21:55. ez se jobb..). Na az utolsó helyijáratok 21:55-kor mennek el...
Régen volt külön busz a vonatokhoz. Most a helyijárat duplaszardínia, ha épp vonat is jött be. Nameg pl. a postavonathoz nincs busz... Vagy peches esetben várhatsz rá fél órát. Na ha ezt hozzáadjuk a menetidőhöz, akkor a vonat sose éri utol a buszt Veszprémben. Én is busszal járok, pedig inkább vonatpárti lennék...
Ja (off) szept. 30. volt a 30. évfordulója, hogy megszüntették a városon át Almádiba és Alsőörsre vezető mellékvonalat. Kb minden 35 év feletti emléxik rá...ezt csak azért, mert ha lenne, lenne esélye a vonatnak Veszprémben...

Carpy Creative Commons License 1999.10.16 0 0 47
sopt=sőt, bocs
Előzmény: Carpy (46)
Carpy Creative Commons License 1999.10.16 0 0 46
A kaposvari IC-busz ugy szuletett, hogy mar olyan sok utas volt a Kaposvarrol 5.20-kor, Bp-rol 15.20-kor indulo jaraton, ami raadasul bement Siofokra, Fehervarra, sopt nyaron meg Igalra is, hogy mar nem fertek el. Ezert inditottak egy olyat, ami nem all meg sehol, csak Kaposvaron es Budapesten. Az erkezesi adatai pedig megegyeznek az eredeti jarateval.

Akkor meg nem volt IC Kaposvaron. A busz 6.30-kor indul Kaposvarrol, 16.30-kor Budapestrol, menetideje kerek 3 ora.
Kezdetben minden utas ingyen uditot kapott.
Ezt nevezem szolgaltatasnak.

A Bp-Veszprem kozotti gyorsjaratok hivatalos menetideje 1 ora 50 perc, ami a gyakorlatban 1 ora 40 es 45 kozott van, de persze ez jaratonkent valtozik. Ha bevezetik a Tempo 100-at, akkor akar tovabbi 15 perccel is csokkenhet a menetido.
Azert lesz mindigis nyero a busz, mert a vasutallomas Veszpremben nagyon messze van a buszallomastol, mig a buszallomas pontosan a kozpontban, es ez tovabbi 20 perc megtakaritast jelent. (Valaha volt Veszprem belvarosaban is vasutallomas, es a jelenlegi volt a Veszprem kulso, de az a Veszprem-Alsoors vonal resze volt, es megszuntettek. Az epulet ma is all, tobbbekkozott idosek klubja mukodik benne.

Igen, a Tempo 100 100 km/h sebesseget engedelyez autopalyan. Fouton bonyolultabb a helyzet, mert nem tiszta a fout es autout fogalma meg az EU-n belul sem. Valoszinuleg 90 lesz az autout, es 80 a fout (szemben a jelenlegi 70-nel), de ezzel meg varjuk meg a modositast.
Nepszabadsag cikk

Előzmény: Benyó (45)
Benyó Creative Commons License 1999.10.16 0 0 45
Igen, a zalaegerszegi IC busz léte elég sok kérdőjelet von maga után, még a vasútbarátok szemében is; szerintem mindenképpen fából vaskarika. Szerencsére tavasztól meg fog szűnni, ha elindul a zegi IC.
A szabolcsi IC busz ilyen hátteréről nem is tudtam, innen nézve tényleg másképp' áll a dolog. Ilyen együttműködésnek már van értelme.

IC busz: a kaposvári vonalról hallottam, hogy van. Nomármost: ha két IC vonat között van, akkor semmi gond. De ha a vonattal párhuzamosan indítják (nem tudom, hogyan működik!), akkor nagyon nem tartom jónak a dolgot.

Még a veszprémi buszhoz: azt írjátok, hogy 2 ó ill. 2 ó 15 p a busz menetideje a Bp.-Veszprém szakaszon. A vonatnak a villamosítás után 1 ó 40 p lesz (a gyorsvonatnak). Eltekintve a járatsűrűségtől (ebben tényleg a VOLÁN a nyertes), miért olyan egyértelmű, hogy a busz a nyerő?

Egy kérdés: mit jelent a Tempo 100? 100 km/h lesz a busz engedélyezett sebesége autópályán? És a főúton?
Üdv

Bence

Előzmény: Carpy (44)
Carpy Creative Commons License 1999.10.15 0 0 44
A MAV es a Volan kapcsolata valoban nem harmonikus. Ahol a vasut gyenge, ott a busz erosodik. Ugyanez forditva nem jellemzo, de azert elofordul: epp Balassagyarmat a legjobb pelda erre.

Az IC szerzoi joga: erdekes felvetes, mintha a MAV se maga talalta volna ki. Amugy melyik IC-buszra gondolsz?

A Szabolcs Volan fele Busz-city nagyon tanulsagos tortenet. Sokat toprengtek a szabolcsiak azon, hogy van-e esely az Intercity ellen Budapest fele. Tettek is egy jaratinditasi probalkozast, de a miniszterium visszautasitotta, mondvan, hogy csak a vonattol venne el az utast. Teljesen jogos volt a dolog, a szabolcsi volanosok is elfogadtak, de mivel mindenkeppen fejleszteni akartak, kitalaltak, hogy akkor nem az Intercity ellen, hanem annak segitsegevel javitanak a kozlekedesen. Ezert jott a Busz-City otlete, ami az IC-re hord. Amit fontos kiemelnem: elobb volt ez, mint az Inter-Pici! Tehat ha ugy vesszuk, akkor a MAV volt etikatlan, hogy rainditott a Volanra.

Semmikeppen nem mondanam, hogy "a MAV-ot kihasznalva, a MAV ellen". A Busz-city miatt talan valamivel kevesebben vannak az Interpicin 50 km-en at, de legalabb ennyivel tobben is vannak az InterCityn, 270 km-en at. En nagyon jo dolognak tartom a Busz-cityt, nagyon szep pelda arra, hogy a Volan rahordo funkciot lat el a vasutra.

Ha mar etikarol esett szo, akkor megkerdezem, hogy etikusnak tartod-e azt, hogy a MAV kozuton is vegez szemelyszallitast, ld. zalaegerszegi IC-potlo busz.

Előzmény: Benyó (43)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!