Olvasgatok itt már egy ideje, csak érdekes volt tegnap. Véletlenül beülhettem egy kamionba, aztán kiderült, hogy hasznos ez a fórum. :)
A vasban (épp ez egy TGA volt, de mindegy) az a látványos, hogy 101%-ig munkaeszköznek van építve, egyszerű, praktikus, kényelmes, robosztus megoldások. Valami holland behozat, feliratok persze mind rajta, tiszta retek, itt-ott leütve, aztán hadd termeljen (belföld).
És vajon miről volt szó a 15 perc alatt? 1. "Kétsíkos" váltó (gombos mo.) :)
2. Waberer's nem köszön vissza (ehelyett épp beszólt), és keres embereket. :)
Pluszban a sokat aggódóS Zolának üzenem, hogy attól a vizsgabiztos hölgytől sem kell félni :) Bár azt mondja, hogy a C az eggyel nagyobb kategória, tehát eggyel jobban is kell tudni! És szereti látni, hogy egy kicsit küzd-szenved-izzad a jelölt, erre rá lehet játszani (be is jött). És szerintem a tudásodat nézi. Erről csak ennyit akartam (nekem csak B van sajnos).
Piros Merci az a DUN-268? Egyszer arra jártam, és végignéztem a tanpályán, hogyan tanulnak saroktolatni a póttal. Oktató bemutatta: 2 korrigálás. Tanuló életében először: N alkalommal javított előre, és tartott vagy 5 percig, de sikerült (utána ki is szállt egy kicsit)!
Sziasztok! Most csatlakoztam hozzátok,s hát kérdezni szeretnék tőletek.A sógorom kamionozik,s kedves felesége féltékeny.Három hétig dolgozik,s az egy hetet pedig a páromnál tölti,aki vállalkozó. Kevés időt tölt a feleséggel,s nem is küzd azért,hogy ez másképp legyen.Valyon jogosan féltékeny? Őszintén!
Semmi jelentősége nincs, ha fuvar/irány szempontjából nézem, mivel már szinte elmosódnak az "angolos" "spanyolos" stb. irányok. Személy szerint az számít, ki az irányítód, mennyire pörgeti feléd a "hosszú" melót, mennyire figyel rád, stb.
Váltó: az Eurotechemben pofozós váltó van, ami az én számomra rémálom. Szerencsére ritkán megyek vele, rengeteget kell vele dolgozni. Igazából rövid távra, sűrű váltogatásra szerintem nem való. A 1424-es Merciben felezős váltó van, klasszisokkal kényelmesebb. Terhelve csak egy pöccintés, kuplung be, és már egy felet ugrott is. Az enyém az egészet nem bírja súllyal. Emelkedőnél is, ha hosszúban van, egy pöcc, kuplung, egyből megugrik a fordulat vagy kétszázat. Sokkal jobb!
A régi telcsit is kicserélték egy teljesen új, nagyképernyős "gk. kontrol" telcsire. Még azt is kimutatja a központban, hogy mennyit tankoltál, pillanatnyilag hogy álsz, stb.
Erre mondta az unokaöcsém néhány hete: "Még jó, hogy azt nem figyelik hányszor recskázok..."
Egyre figyelj, ha DAF-fal, vagy Mercivel jársz majdan, akkor töltesd le az agyát ha túlfogyasztásod van, akkor egy idő múlva jóváírják. Mert ha nem, akkor levonják, és nem írják jóvá.
Pl. ilyet a cégnél senki nem mond, kollégáktól hallottam én is, de üzemel a dolog.
Ha "kismegával" jársz, akkor 1400 fordulatnál többet ne pörgesd, mert túlfogyaszt.
Az új Volvók nagyon fapadosak, viszont a köbcenti, és egyébb paraméterek alapján nem 400-asok, hanem 480-asok. Csakhogy "gyuri" rakott egy csavart az adózásba, és 400-asként vannak levizsgáztatva. Jó a fogyasztásuk, és általában is jó gépek.
Egy hátrány, hogy csak új rendszerű, kártyás tachóval jönnek. A régi telcsit is kicserélték egy teljesen új, nagyképernyős "gk. kontrol" telcsire. Még azt is kimutatja a központban, hogy mennyit tankoltál, pillanatnyilag hogy álsz, stb.
Visszatérve a felvételihez.
Sajna, eléggé laza a rendszer, már mindenféle szerencsétlent felvesznek, aki be tudja indítani a kamiont. Vagy aki ki tudja fizetni a nemzetközi vizsga árát.
"Ha jól emlékszem ott ha fel akartál váltani akkor előre toltad a kart, ha vissza akartál kapcsolni akkor visszafele húztad. Ha mindezt túl gyorsan csináltad, akkor egy géppuskasorozathoz hasonló hangot adott ki a szerkezet. Na ilyenkor újra kapcsolni kellett a fokozatot."
Van az oldalán egy gomb, ha azt benyomtad és úgy toltad, előre akkor tudtál másfelet váltani, szimplán felet meg csak annyi hogy kar előtt van egy kis kapcsoló és azt fel vagy lehúzással, tudtál felezni. De a legidegesítőbb az egészben hogy előbb váltasz, fokozatott, és utána van 8 másod perced, hogy kuplungoly, szörnyű egy szerkezet szinte csak kipróbálás szinten vezettem actrost de nagyon furcsa volt: o)
Próbáltam Scania 114-est kis H sémával.Kicsit bonyolult volt, de kb öt kapcsolás után már ment rendesen,elvezetes volt. Egy Turbostart próbálnék ki Fuller váltóval(harmadolós). Actrosban én is emlékszem a géppuska hangra illetve lassításkor folyamatosan hátrahúzva megkereste az éppen megfelelő fokozatot amivel mondjuk kanyarodni lehetett.Királyság az I-shift amitől elájultam annyira tetszett.
A Gasolin Press értesülései szerint a Rába Rt. az első 3/4 évet 1,1MrdFt nyereséggel zárta. A nyereség nagy része a Jármű Kft.-nek és pénzügyi erdményeknek köszönhető. A Futómű Kft. még mindig veszteséges de már csak minimális mértékben. A Futómű Kft. amerikai eladásai csökkentek, de ezt ellensúlyozandó nőtt az Európai és a FÁK országokba történtő kiszálítás.
Na ebbe a váltó dologba nem nagyon akarok belebonyolódni, aki már használt ilyen váltót az megérti azt ahogy Gabesz és Pavel elmondta, de akinek még nem volt ilyen a keze ügyében annak bonyolultnak tűnhet. Egy apróság. A 16-os váltók 2 féleképpen működnek. Vagy tartománykapcsolóval kapcsolód /ált a váltó bal oldalán van a kapcsoló/ az alsó sort és a felső sort, vagy pofozós kivitelű. Mindekettőre van példa ugyanazon váltó esetén, mert az MAN az F2000-es sorozatig a pofozós ZF váltót használta, míg ugyezet a váltót a DAF és a ZF váltós R. Magnum tartománykapcsolóval szerelte. Az hogy ugyanaz a váltó az azt jelenti, hogy ZF 16 S151 OD vagy DD, ZF S181 OD vagy DD, ZF S221 OD vagy DD. Azaz ugyanaz a váltó lehet pofozós vagy tartománykapcsolós is attól függően, hogy a járműgyártó hogyan kéri ill. szereli be. Pofozósnál a kapcsolás alsó és felső sor kapcsolósánál ugy történik, hogy 4.-ből üresbe kapcsolsz és finoman, de határozottan eltolód balról jobbra (ilyenkor hallasz ey határozott kapcsolási hangot) majd kapcsolhatód az ötödik fokozatot. Én szerettem a pofozós váltót férfiasabb a kezelése mint a tartománykapcsolós kivitel (igaz ezt kényelmesebb használni) Terítő fuvarban főleg városi árúterítésnél viszon nem olyan jó használni, mert a városi forgalomban sűrűn fel "pofozni" a váltót ami elég kényelmetlen.
Actros váltó. Vezetni még nem vezettem, de ott voltam amikor egy ismerős tesztelt egy ilyen gépet úgy 5-6 éve (ezért a mostani dolog emlékezetből megy, és nem kell leharapni a fejem, ha esetleg nem 100%-ban így van). Ha jól emlékszem ott ha fel akartál váltani akkor előre toltad a kart, ha vissza akartál kapcsolni akkor visszafele húztad. Ha mindezt túl gyorsan csináltad, akkor egy géppuskasorozathoz hasonló hangot adott ki a szerkezet. Na ilyenkor újra kapcsolni kellett a fokozatot.