Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

EBah Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15242

Sziasztok! Kérem aki tud segítsen:

Most B kategóriám van vagy 10 éve, szeretnék C+E kategóriát.

Ennek előfeltétele,hogy 'C'-ből legyen 2 évnél régebbi, nem kezdő jogosítványom?

Vagy lehet rögtön C+E-t rakni?

Kösz

cicó Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15241

Aha:) Na így legalább a tulaj is csak akkor nézegeti ha muszáj:)

Viszont annyi előnye megvan, hogy nem zaklatják őket a na hol tartasz tipusú kérdésekkel, hanem lökik a következő felrakót...:)

Előzmény: Don 166 (15240)
Don 166 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15240
Minde egyes belépés a megfigyelő rendszerbe az pénzbe kerül amit a tulaj fizet. És hát 99% ban szarrágók. Üdv a brigádnak.
Előzmény: cicó (15227)
S.Zola Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15239
Szakállas volt az oktató? :)
Előzmény: 9-115 (15238)
9-115 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15238

Olvasgatok itt már egy ideje, csak érdekes volt tegnap. Véletlenül beülhettem egy kamionba, aztán kiderült, hogy hasznos ez a fórum. :)

 

A vasban (épp ez egy TGA volt, de mindegy) az a látványos, hogy 101%-ig munkaeszköznek van építve, egyszerű, praktikus, kényelmes, robosztus megoldások. Valami holland behozat, feliratok persze mind rajta, tiszta retek, itt-ott leütve, aztán hadd termeljen (belföld).

 

És vajon miről volt szó a 15 perc alatt? 1. "Kétsíkos" váltó (gombos mo.) :)

2. Waberer's nem köszön vissza (ehelyett épp beszólt), és keres embereket. :)

 

Pluszban a sokat aggódóS Zolának üzenem, hogy attól a vizsgabiztos hölgytől sem kell félni :) Bár azt mondja, hogy a C az eggyel nagyobb kategória, tehát eggyel jobban is kell tudni! És szereti látni, hogy egy kicsit küzd-szenved-izzad a jelölt, erre rá lehet játszani (be is jött). És szerintem a tudásodat nézi. Erről csak ennyit akartam (nekem csak B van sajnos).

 

Piros Merci az a DUN-268? Egyszer arra jártam, és végignéztem a tanpályán, hogyan tanulnak saroktolatni a póttal. Oktató bemutatta: 2 korrigálás. Tanuló életében először: N alkalommal javított előre, és tartott vagy 5 percig, de sikerült (utána ki is szállt egy kicsit)!

 

Balesetmenteset mindenkinek!

szabitdi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15237
inkább mindhogy jósolgassak hogy kinek jogos és kinek nem a féltékenység!!!!!!!!!:::---))))
Előzmény: Roadtrain (15236)
Roadtrain Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15236
Arra volna eszed mi??? :ĐĐĐĐĐĐĐĐ
Előzmény: szabitdi (15235)
szabitdi Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15235

elvigyem a sógor feleségét egy 5 napos kanyarra???????

hátha a férj is féltékeny lessz????? :::::-----))))))))

 

de hülye vagyok:::::_-----)))))

Roadtrain Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15234

OK!!

Én benne vagyok a részleteket megdumáljuk e-mailbe majd.

Előzmény: Pavel (15233)
Pavel Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15233
szósz oszt megyünk :)
Előzmény: Roadtrain (15232)
Roadtrain Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15232
Na mi lesz a biznisszel??? :o))
Előzmény: Pavel (15231)
Pavel Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15231
Bocs, de szerelmi ügyekben kétlem, hogy tudnánk segíteni :)
Előzmény: dokrexcv (15228)
Roadtrain Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15230

Ha a párodnál tölti a sógorod az idejét akkor a sógorod felesége joggal féltékeny,gondolom én.

De ha értelmesebben leírnád,hogy ki-kire és miért féltékeny!!

Előzmény: dokrexcv (15228)
szabitdi Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15229

Őszintén..:::----)))

 

erre elég nehéz ám válszt adni::::----))))

Előzmény: dokrexcv (15228)
dokrexcv Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15228
Sziasztok! Most csatlakoztam hozzátok,s hát kérdezni szeretnék tőletek.A sógorom kamionozik,s kedves felesége féltékeny.Három hétig dolgozik,s az egy hetet pedig a páromnál tölti,aki  vállalkozó. Kevés időt tölt a feleséggel,s nem is küzd azért,hogy ez másképp legyen.Valyon jogosan féltékeny? Őszintén!
cicó Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15227
Sajnos a cégnél ahol a férjem dolgozik nem adják ki a kódot amivel a neten láthatnám, hogy éppen hol van ;))))))))
Előzmény: lucifecó (15226)
lucifecó Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15226

Persze minden előfordulhat.

 

De tényleg sok mindent tud a telcsi. A fedélzeti kompjuter adatait egy az egyben látják itthon.

Előzmény: cicó (15223)
lucifecó Creative Commons License 2006.11.17 0 0 15225

Semmi jelentősége nincs, ha fuvar/irány szempontjából nézem, mivel már szinte elmosódnak az "angolos" "spanyolos" stb. irányok. Személy szerint az számít, ki az irányítód, mennyire pörgeti feléd a "hosszú" melót, mennyire figyel rád, stb.

Előzmény: bxzolee (15222)
ivecoslaca Creative Commons License 2006.11.16 0 0 15224
Szevasztok!

Váltó: az Eurotechemben pofozós váltó van, ami az én számomra rémálom. Szerencsére ritkán megyek vele, rengeteget kell vele dolgozni. Igazából rövid távra, sűrű váltogatásra szerintem nem való. A 1424-es Merciben felezős váltó van, klasszisokkal kényelmesebb. Terhelve csak egy pöccintés, kuplung be, és már egy felet ugrott is. Az enyém az egészet nem bírja súllyal. Emelkedőnél is, ha hosszúban van, egy pöcc, kuplung, egyből megugrik a fordulat vagy kétszázat. Sokkal jobb!
cicó Creative Commons License 2006.11.16 0 0 15223

A régi telcsit is kicserélték egy teljesen új, nagyképernyős "gk. kontrol" telcsire. Még azt is kimutatja a központban, hogy mennyit tankoltál, pillanatnyilag hogy álsz, stb.

 

Erre mondta az unokaöcsém néhány hete: "Még jó, hogy azt nem figyelik hányszor recskázok..."

 

 

Ki tudja ?:)))

Előzmény: lucifecó (15220)
bxzolee Creative Commons License 2006.11.16 0 0 15222
valaki esetleg tudna mesélni Gyuribácsinál a 320-as csoportról?
egy jó barátom akar odamenni.
lucifecó Creative Commons License 2006.11.16 0 0 15220

Végül is hogy tetszik a Waberer's?

 

Egyre figyelj, ha DAF-fal, vagy Mercivel jársz majdan, akkor töltesd le az agyát ha túlfogyasztásod van, akkor egy idő múlva jóváírják.  Mert ha nem, akkor levonják, és nem írják jóvá.

Pl. ilyet a cégnél senki nem mond, kollégáktól hallottam én is, de üzemel a dolog.

Ha "kismegával" jársz, akkor 1400 fordulatnál többet ne pörgesd, mert túlfogyaszt.

 

Az új Volvók nagyon fapadosak, viszont a köbcenti, és egyébb paraméterek alapján nem 400-asok, hanem 480-asok. Csakhogy "gyuri" rakott egy csavart az adózásba, és 400-asként vannak levizsgáztatva. Jó a fogyasztásuk, és általában is jó gépek.

Egy hátrány, hogy csak új rendszerű, kártyás tachóval jönnek. A régi telcsit is kicserélték egy teljesen új, nagyképernyős "gk. kontrol" telcsire. Még azt is kimutatja a központban, hogy mennyit tankoltál, pillanatnyilag hogy álsz, stb.

 

Visszatérve a felvételihez.

Sajna, eléggé laza a rendszer, már mindenféle szerencsétlent felvesznek, aki be tudja indítani a kamiont. Vagy aki ki tudja fizetni a nemzetközi vizsga árát.

Előzmény: Törölt nick (15203)
_Globetrotter Creative Commons License 2006.11.16 0 0 15219
"Ha jól emlékszem ott ha fel akartál váltani akkor előre toltad a kart, ha vissza akartál kapcsolni akkor visszafele húztad. Ha mindezt túl gyorsan csináltad, akkor egy géppuskasorozathoz hasonló hangot adott ki a szerkezet. Na ilyenkor újra kapcsolni kellett a fokozatot."

Van az oldalán egy gomb, ha azt benyomtad és úgy toltad, előre akkor tudtál másfelet váltani, szimplán felet meg csak annyi hogy kar előtt van egy kis kapcsoló és azt fel vagy lehúzással, tudtál felezni.
De a legidegesítőbb az egészben hogy előbb váltasz, fokozatott, és utána van 8 másod perced, hogy kuplungoly, szörnyű egy szerkezet szinte csak kipróbálás szinten vezettem actrost de nagyon furcsa volt: o)
Előzmény: Gasolin (15214)
soonó Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15218
Hát a felhúzós Fordosat ? Na az a katasztrófa.
Előzmény: Pavel (15206)
csabicsucsu Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15217
Próbáltam Scania 114-est kis H sémával.Kicsit bonyolult volt, de kb öt kapcsolás után már ment rendesen,elvezetes volt.
Egy Turbostart próbálnék ki Fuller váltóval(harmadolós).
Actrosban én is emlékszem a géppuska hangra illetve lassításkor folyamatosan hátrahúzva megkereste az éppen megfelelő fokozatot amivel mondjuk kanyarodni lehetett.Királyság az I-shift amitől elájultam annyira tetszett.
Előzmény: Gasolin (15214)
Buvana Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15216
Igazán kimerítő hozzászólás volt, köszi! Rég óta kerestem ilyen részletes megnyilvánulást!
Előzmény: Törölt nick (15203)
Gasolin Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15215
A Gasolin Press értesülései szerint a Rába Rt. az első 3/4 évet 1,1MrdFt nyereséggel zárta.
A nyereség nagy része a Jármű Kft.-nek és pénzügyi erdményeknek köszönhető. A Futómű Kft. még mindig veszteséges de már csak minimális mértékben.
A Futómű Kft. amerikai eladásai csökkentek, de ezt ellensúlyozandó nőtt az Európai és a FÁK országokba történtő kiszálítás.
Gasolin Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15214
Na ebbe a váltó dologba nem nagyon akarok belebonyolódni, aki már használt ilyen váltót az megérti azt ahogy Gabesz és Pavel elmondta, de akinek még nem volt ilyen a keze ügyében annak bonyolultnak tűnhet.
Egy apróság. A 16-os váltók 2 féleképpen működnek. Vagy tartománykapcsolóval kapcsolód /ált a váltó bal oldalán van a kapcsoló/ az alsó sort és a felső sort, vagy pofozós kivitelű. Mindekettőre van példa ugyanazon váltó esetén, mert az MAN az F2000-es sorozatig a pofozós ZF váltót használta, míg ugyezet a váltót a DAF és a ZF váltós R. Magnum tartománykapcsolóval szerelte. Az hogy ugyanaz a váltó az azt jelenti, hogy ZF 16 S151 OD vagy DD, ZF S181 OD vagy DD, ZF S221 OD vagy DD.
Azaz ugyanaz a váltó lehet pofozós vagy tartománykapcsolós is attól függően, hogy a járműgyártó hogyan kéri ill. szereli be.
Pofozósnál a kapcsolás alsó és felső sor kapcsolósánál ugy történik, hogy 4.-ből üresbe kapcsolsz és finoman, de határozottan eltolód balról jobbra (ilyenkor hallasz ey határozott kapcsolási hangot) majd kapcsolhatód az ötödik fokozatot.
Én szerettem a pofozós váltót férfiasabb a kezelése mint a tartománykapcsolós kivitel (igaz ezt kényelmesebb használni)
Terítő fuvarban főleg városi árúterítésnél viszon nem olyan jó használni, mert a városi forgalomban sűrűn fel "pofozni" a váltót ami elég kényelmetlen.

Actros váltó. Vezetni még nem vezettem, de ott voltam amikor egy ismerős tesztelt egy ilyen gépet úgy 5-6 éve (ezért a mostani dolog emlékezetből megy, és nem kell leharapni a fejem, ha esetleg nem 100%-ban így van).
Ha jól emlékszem ott ha fel akartál váltani akkor előre toltad a kart, ha vissza akartál kapcsolni akkor visszafele húztad. Ha mindezt túl gyorsan csináltad, akkor egy géppuskasorozathoz hasonló hangot adott ki a szerkezet. Na ilyenkor újra kapcsolni kellett a fokozatot.
Előzmény: deps (15207)
_Gabesz Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15213
Milyen igaz :D
Előzmény: Pavel (15212)
Pavel Creative Commons License 2006.11.15 0 0 15212
De amúgy a C-s kreszkönyvekben ez is benne van :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!