Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 1999.10.20 0 0 149
Ha jól emléxem a metró4 oldalán láttam:
A Móriczon a 61+(47, 18, 41) összekötés van tervbe véve, a 41-es hurokvágányának a megszüntetésével.
Az utazási szokások indokolják a Kelenföldi hosszítást? (..áthelyezett Voolánpu)
Anno tervbe volt véve a 4-es villamos hosszabítása a Kosztolányira...ez Kelenföldig nem mehtene el? Jól tudom, hogy az ottlakók torpedózták meg a 4-es hosszabítást... ja meg a fasorért is kár lenne...
Előzmény: Törölt nick (147)
névtelen Creative Commons License 1999.10.20 0 0 148

"Nem volt az szakember, aki kategorikusan jelentett ki ilyesmit, bar valo igaz, hogy nem ajanlatos a funkciok keverese. Megis van nehany pelda ra Bp-en, ami szepen mukodik. Gyanitom, hogy az ilyen szakemberek ervei alapjan hamarosan fel is szamoljak oket..."

Szerintem nem a szakertővel volt a gond, hanem velem....

Előzmény: Carpy (125)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.20 0 0 147
A Móriczhoz nem kellene nyúlni, elég jó, hogy leegyszerűsítették a villamosok útját. Ha a 6-61 összeköttetést, vagy akár a Karinthy-Bartók átmenet megvalósítása komoly forgalomszervezési problémákat vetne fel. Beküldenénk a 6-ost a málnásba a Kelenföldi irányában. Sok lámpa, igazából be se férne a Bartókra való kikanyarodásra várva, jól lezárná a Fehérvári irányából oda bekanyarodni szándékozók útját, stb.
A 6-61 összekötés valóban a kapacitások miatt nem indokolt. Többek között, mert lehetnek egyéb akadályai is.
John Howard Creative Commons License 1999.10.20 0 0 146
Igaz, a gomb mellé zuhant a böte kezem, '20-as évek akart lenni...
Előzmény: NZA (143)
John Howard Creative Commons License 1999.10.20 0 0 145
Igaz, a gomb mellé zuhant a böte kezem, '20-as évek akart lenni...
Előzmény: NZA (143)
névtelen Creative Commons License 1999.10.20 0 0 144
Bocs, nem jól érveltem.
Nem a Billa a lényeg, hanem a keresztirányú kapcsolat.
Amin nincs.
Vagyis, ha a Fehérvári úton lakó egyén a Budafokin dolgozik (közel van!!!!-de nem gyalog), akkor nem tud normálisan eljutni a munkahelyére, hanem 2(!!) átszállásal, vagy nagy kerülővel, olyan járatokon, amik már tele vannak (3-as busz effektus, épp Te mondtad, hogy miért megy épp a Budafokin!)
Azaz, egyetértek az érveiddel, de én olyan megoldást látnék célszerűnek, ami nem rontja az Albertfalvaiak közlekedési lehetőségeit.
Vagyis szerintem legyen közlekedés a Fehérvári út és a budafoki közt.
(3-as, budafokfelé: kiesik, nagy kerülő és nagyon tele van, 103 kiesik, csúcsidőben ritka és dugig van /..ez utóbbit jól tudom ?/
Vélemény?
Előzmény: Berendi Peter (122)
NZA Creative Commons License 1999.10.20 0 0 143
Egy kicsit a korjaratokrol: J.H. irta:
"Egyébként az említetthez hasonló körjárat a '30-as években létezett...Az egyik járat volt a 39-es, a másik a 41-es."
Nos ezek 1920 korul megszuntek azota csak 81-es (kesobb 58-as) es 83-as (56) villamos volt Zugligetbe ez Huvosvolgybe a Moszkva terrol (Retek utcatol).
Anno 1920-ig Budapest belvarosaban csak harom olyan vegallomas volt, ahol a potkocsis vonatok megfordulhattak (a 6-os ket vegallomasa - Nyugati es Boraros ter ill. a Rokus korhaz), emiatt aztan nagyon sok olyan kifuto vonal volt, ami egy nagy hurkot tett a belvarosban - ilyen volt az emlitett 39-es es 41-es is - vagy atmeros viszonylatkent uzemelt (pl. 71-es: Kobanya-Kelenfold). Ezek kenyelmesek voltak a kifuto vonalra utazoknak, de a nagy utasforgalmu belvarosi vonalakon akkora egyenetlensegek voltak (a Rakoczi uton pl. 12 viszonylat kozlekedett), hogy igen zsufoltak lettek egyes kocsik. Ennek igyekezett veget vetni a BSzKRt 1923-tol kezdve. Ennek az eredmenye lett pl. hogy a Nyugati pu-tol delre 1930 utan csak egy viszonylat kozlekedett, es az is hamarosan megszunt. Ekkor epultek a nagy vegallomasok is (Baross ter, Nyugati pu., kesobb Nagyvarad ter, Boraros ter, Moszkva ter, Korter).
Szoval minel nagyobb lett az utasforgalom, annal inkabb torekedtek a rovid, de surun es egyenletesen kozlekedo viszonylatokra - illetve hagy egy utvonalon csak keves viszonylat uzemeljen. Ez az alapelv szerintem azota is ervenyesul a BKV-nal is.
Előzmény: John Howard (141)
nori Creative Commons License 1999.10.20 0 0 142
Etele tér
Való igaz, a Déli pu megnyitása után sokkal kedvezőbb a helyzet, de a piros hetesre alig lehet felszállni, terveznek-e más BKV kapcsolatot a sárga buszokhoz az Etele téren? A 103-as túl ritka ahhoz, hogy a 47,41, 18-as villamost azzal próbálják elérni a Dél Budára igyekvők, így marad a 7-es 14-es átszállás, melyből a 7-es zsúfolt, a 14-es ritka.
Más, Volán busz
Érdről Budapestre a 20 km-es bérlet érvényes a 6-os és a 7-es úton, de nem érvényes Nagytétény felé, holott a 14-es buszig (pl. átszállás a Camponánál) az útvonal rövidebb. Miért?
nori
John Howard Creative Commons License 1999.10.20 0 0 141
Pillanatnyilag az 56-61 vonalak egyesítése látszik értelmesnek. Az utassűrűség, követési idők a kihasználtság közel azonos, a járművek (2*T5C5) azonosak. Ezzel le lehetne pusztítani a Moszkva téren az 56-os hurokvégállomást, meg a 61-es fejállomását. Igaz, az 59-es ott maradna, de a mostani három vágányból lehetne kettőt (esetleg egyet?) csinálni.

Egyébként az említetthez hasonló körjárat a '30-as években létezett: Hűvösvölgy, Széll Kálmán (Moszkva) tér, itt osztódott a vonal, az egyik ág Margit híd, Nyugati, Kiskörút, Szabi híd, Bartók Béla, Villányi, Alkotás, majdi vissza Hűvösvölgy, a másik ág pedig ellenirányú kör. Az egyik járat volt a 39-es, a másik a 41-es. A két viszonylatszám a számtábla két oldalán volt, könnyen lehetett a "másik" vonalra átirányítani. A szentendrei múzeumban a 1047-1074 villamoson ez a tábla van fent.

Előzmény: Carpy (135)
Benyó Creative Commons License 1999.10.20 0 0 140
Asszem, végülis nem kell újabb topic. Tegyük fel, hogy csinálunk egy-két újat, aztán a városiban szóbajön a veresegyházi elővárosi vonal, akkor azt írjam: "Cliccejjé át a vonatosokhon, merhogy erre csak ott reflöktálok". Erre ott meg aszongyák, hogy mit offolok itten, ez a "Veresegyházi elővárosi vonal" topicba való.
A troli még belefér a buszos topicba, az UV meg a vonatosba. De a farmotoros Ikarus a Szergejek és Csörgők között már tényleg túlzás, bármennyire is esztétikai élmény még számomra is (!) ...

Bence

Előzmény: Benyó (127)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.20 0 0 139
Na ne! A 6-os 3 percenként jár, a 61-es 7-8 percenként csúcsidőben. A járműhosszakrol nem is beszélve. Hogy lehetne ezt összehangolni? Mondjuk minden masodik 6-os menjen 61-nek? E helyett a luxus helyett valami értelmesebbet is ki lehetne találni, ha már álmodik a nyomor... Egyebként, ha nem gondolkodnék, nekem is tetszene.
Előzmény: Carpy (137)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.20 0 0 138
Na ne! A 6-os 3 percenként jár, a 61-es 7-8 percenként csúcsidőben. A járműhosszakrol nem is beszélve. Hogy lehetne ezt összehangolni? Mondjuk minden masodik 6-os menjen 61-nek? E helyett a luxus helyett valami értelmesebbet is ki lehetne találni, ha már álmodik a nyomor... Egyebként, ha nem gondolkodnék, nekem is tetszene.
Előzmény: Carpy (137)
Carpy Creative Commons License 1999.10.20 0 0 137
Termeszetesen tovabbmenne a Moszkvarol, valodi koralaku vonal lenne. Nem sok muszaki akadalya van, forgalomszervezesi szempontbol jonak, es utasbaratnak tartanam.
Előzmény: division by zero (136)
division by zero Creative Commons License 1999.10.20 0 0 136
És a Moszkván tovább menne, egy újabb körre...
de szerintem a körtér-Moszkva tér szakaszra sok lenne a két Ganz...
Előzmény: Carpy (135)
Carpy Creative Commons License 1999.10.20 0 0 135
Ha mar itt Morics Zsigmond korteri vaganykapcsolatoknal tartunk: mit gondoltok a 6-os es 61-es villamosok osszekapcsolasarol?
Előzmény: Berendi Peter (124)
Carpy Creative Commons License 1999.10.19 0 0 134
Gondolom ezzel meg sokan igy vagyunk. Ennek ellenere jo lenne torekedni valami rendszerre... Bar mindegy, csak porogjon mind a 2!
Előzmény: division by zero (132)
Bölény Creative Commons License 1999.10.19 0 0 133
Majdnem aszondom, hogy inkabb ossze kene zuttyantani a vonatos topikkal, hiszen a torzskozonseg majdnem tok ua. Es hiaba offtopik "odaat" a faros Ikarus, ha egyszer ott esett szo rola, akkor utana mar nehez atiranyitani a dolgot ide. Szo mi szo, en ellene vagyok a tovabbi topikszaporitasnak, az atnevezest sem tartom kulonosebben lenyegesnek. Mar mexoktuk, igy szeressuk... :-)))
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 132
nehéz lesz kiválogatni...
mindegy, mindegyik topicot beraktam a kedvencekbe...
Előzmény: Carpy (130)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.19 0 0 131
Epp akartam kerdezni hogy miert nincsenek vonatok a BKV topicban :-)'
Előzmény: division by zero (129)
Carpy Creative Commons License 1999.10.19 0 0 130
...itt meg metro... eleg erdekes, nem?...
Előzmény: division by zero (129)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 129
érdekes módon most éppen a farmotoros Ikaruszok mennek a vasutas topicban... :)))
Előzmény: Benyó (126)
Carpy Creative Commons License 1999.10.19 0 0 128
Tehat akkor ugyrendi a kerdes: legyen uj topic? Esetleg kerjem ennek a topicnak "Varosi Kozlekedes" cimre valo atkereszteleset? Legyen vasut, es nem vasut, kotottpalyas es nem kotottpalyas? Egyik rosszabb, mint a masik.
Mindenesetre ha valaki uj topic nyitasara szanna ra magat, akkor semmikeppen ne irja bele, hogy BKV, mert akkor vitatkozhatunk megint a bliccelok emberi jogairol...;(
Előzmény: Benyó (127)
Benyó Creative Commons License 1999.10.19 0 0 127
Az előző levelemben nem azt akartam írni, hogy a troli meg az UV nem a vasúti, vagy a Volán topicba való! Félre ne értsetek! De ha ezek itt helyet kaphatnak, akkor mindenképpen szó eshet itt az elővárosi közlekedésről is, hiszen a Volán és a MÁV legtöbb utasa innen kerül ki.
Ha esetleg mégis új topicot nyitnátok, rám számíthattok.
Bence
Előzmény: Benyó (126)
Benyó Creative Commons License 1999.10.19 0 0 126
Én nem vagyok ellene, bár ezek a témák szerintem sokkal inkább ezekbe a topicokba valók, mint az UV meg a troli (bocs a villamos- és trolikedvelőktől)... Végülis az agglomerációs közlekedést a Volán és a MÁV látja el főként.
Bence
Előzmény: SzigDani (118)
Carpy Creative Commons License 1999.10.19 0 0 125
Szepjoestet!

Nevtelen: "egy szakértő ember elmondta, hogy nem célszerű a körjáratok végét kiegyenesíteni..ezért megy az 1-es majd Kelenföldre"

Nem volt az szakember, aki kategorikusan jelentett ki ilyesmit, bar valo igaz, hogy nem ajanlatos a funkciok keverese. Megis van nehany pelda ra Bp-en, ami szepen mukodik. Gyanitom, hogy az ilyen szakemberek ervei alapjan hamarosan fel is szamoljak oket...

Ali!

Hogy mi legyen a DBR helyett? Nagyon hosszan kifejtettem az allaspontomat 99 januar eleje kornyeken a DBR-topicban. Szerintem tanulsagos, mert rengetegen tamadtak ott nekem, de vegulis asziszem sikerult oket meggyoznom arrol, hogy szakmai ervekkel is indokolhato a beruhazas elhalasztasa, annak remenyeben, hogy van jobb alternativa.

Visszaterve Miskolcra: komolyan lecsereltek mar a bengalikat? Sot at is festik a Tatrakat a "diosgyori szivnek kevesbe kedves" sargara? Valamint elejtettel az utravalokban egy megjegyzest arra, hogy miert is nem Ganzokat vett az MVK a Tatrak helyett,... ha van idod.....
Komolyan meg akarjak szuntetni az 1-est meg az 1A-t? Minden info es terv erdekel!

SzigDani!

Ertesits, ha elerheto a dolgozatod az Eszak-deli HEV-osszekotesrol!

A Parkanyi hidon tudtommal nem lesz vasut. Eleg erdekesnek tartanam, ha Parkanybol Budapestre az esztergomi vonalon zajlana az "ingazas", tekintve, hogy a 70-esen ma is be lehetne erni masfel ora alatt.

Bagojj!

Orommel jelentem, hogy nem talaltam kivetnivalot a 110-es hozzaszolasodban :) (Te sem az en 102-esemben? 102.... de imadtam az a jaratot! Foleg ha eppen 20 fok volt..)

Tisztelettel:
Carpy

Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.19 0 0 124
Ha valaki kifizette volna, akkor abbol a szempontbol nem, hogy ertelme lett volna.

Jopar km vaganyt kicserelt a MAV, az a +50m vagany meg sem latszott volna a koltsegeken. Mas kerdes hogy se a BKVnak se a MAVnak nincs penze masra csak a legszuksegesebbekre.

Erdekes lenne elgondolkodni a vg. kapcsolat helyen!

Karithyrol a Bartokra eleg egyertemu, nem fordul be a Vali utcaba, ott a sin tovabb (kerdes hogy milyen allapotban) majdnem eler a Bartokig.

Masik iranyba macerasabb. Egyik lehetoseg hogy az elozovel parhuzamosan, csak akkor hol lesz a megallo. Masik, visszarakni a vaganykapcsolatot a Bartokrol a 47es magalloja fele, de akkor meg hogyan ugorja at a megalloban allo 47est vagy 18ast...

Előzmény: SzigDani (121)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.19 0 0 123
A hosszú járatok általában nem jók. Ha csinálunk egy egyenes lefuttatást egy körirányú járatnak, akkor a menetrendszerűségét veszélyeztetjük. Lehet, hogy van más oka is, most ez jut eszembe hirtelen. Menetrend-elkenődés, ez lehet a kulcs.
A Billával kapcsolatosan ezt szerettem volna mondani én is. Megint csak a farok csóválná a kutyát. A mamókák majd járnak a sok Plusz egyikébe pl. Elég kretén helyre rakták azt a Billát. És pl. a Campona fizet mint a köles, hogy a BKV bemegy oda, ráadásul erre még nem is lennének rászorulva, merthogy a Lépcsős utcai megállóhoz is közel vannak. És ez így jó, ha egy üzlet, avagy vállalkozás azt akarja, hogy menjen oda busz, akkor fizessen érte, és akkor menni fog. Vagy települjön olyan helyre (lásd pl. Duna Plaza).
Előzmény: Berendi Peter (122)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.19 0 0 122
Nem az a gond, hogy nincs elég busz, hanem az, hogy albertfalvától kifelé gyakorlatilag csak a Móricz Zsigmond Körtérre vezet járat.

[...]

egy szakértő ember elmondta, hogy nem célszerű a körjáratok végét kiegyenesíteni

A korjaratokat nem celszeru kiegyenesiteni, de a kifutojaratokat el kellene "gorbiteni"? Bocs, de ez nekem magas. Egyebkent erdekelne hogy miert nem jo korjaratot kiegyenesiteni. bagojj?

az Építész utca környékén a Budafoki út és a Fehérvári út között ez az EGYETLEN kapcsolat, gyalog kb 10 perc, ami télen és id?s embernek...(arra sok id?s lakik...ez is benne van a "körökben"...?) ugye... illetve a Budafoki úton, ott egy "Billa", a Fehérvárin meg a lakótelep."

A Billa nem kozszolgalati intezmeny, hanem uzleti vallalkozas. A BKVnak nem szokasa hogy ilyen helyek miatt inditson jaratot, csak ha az uzlet is beszall valamennyivel.

Gondolom a fovaros es a BKV kozotti szerzodesban vannak ilyenek hogy biztositani kell az emberek munkaba es iskolaba jarasat, de olyan nincs hogy a lakatlan teruleteken levo boltok megkozeliteset is.

Előzmény: névtelen (103)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.19 0 0 121
Ha valaki kifizette volna, akkor abbol a szempontbol nem, hogy ertelme lett volna. Mas kerdes, hogy nem valoszinu, hogy a vegallomas fogadokepes lett volna csatolt Ganzokra, illetve a megallok eleg hosszuak lettek volna. Erdekes lenne elgondolkodni a vg. kapcsolat helyen!
Előzmény: Berendi Peter (120)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.19 0 0 120
Kulonben volt felmeres arrol, a Deli ideiglenes kiesese mekkora tobbletforgalmat generalt es milyen iranyokba? A 206-oson pl. eleg konnyen talaltam ulohelyet.

En viszont eleg nehezen talaltam a 7esen allohelyet. Nem Kelenfoldon, beljebb. A csomagok szamabol es meretebol itelve azok az utasok nem a Kosztolanyin vagy a Moriczon szalltak fel. Ez varhato volt. Nem helybeliekre fokozottabban igaz, hogy nehezebben alkalmazkodnak a jaratok valtozasahoz. Egy ideiglenes vaganykapcsolattal esetleg ki lehetett volna vinni a 6os villamost a palyaudvarig. Vagy ez vad otlet?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!