Autószerelősdit játszottam ma a kékkel. :) Mikor megvettem,kicseréltem benne a gyújtáskapcsolót,mert volt egy új,két kulccsal az eredeti meg kicsit szorult,és nem volt tartalék kulcs hozzá.Rutinból ment a csere,nem egy bonyolult valami.Szintén tavaly kicseréltem a fűtés csapot,mert a 16 év állás miatt szorult a régi,az új úgy működött mint a vaj,....eddig :) Ma elakartam kezdeni a pót fékpedál beszerelését,na odáig nem jutottam. Mikor kinyitottam az elejét,hogy aksi sarut rátegyem,észre vettem,hogy hiányzik a hűtővízből,megnyomkodtam a felső vízcsövet,bőven pumpált ki légbuborékot.Indítás na nézzük honnan folyik,....sehonnan.Na hengerfejes,gondoltam megint bőven tudtam levegőt kipumpálni a csőből a "dunsztosüvegbe".Viszont nem bugyog,nem gőzöl,nem vizes az olaj,könnyen indul,akkor mi a bánat,leállítás után megint csőnyomkodás,levegőbuborékok,csak most szerencsére,bal oldalán álltam és halk szuszogást hallottam,persze hogy az új fűtés csap műanyag része volt alul zárványos és pont úgy folyatta el a vizet,hogy nem látszott.Na akkor meg vagy :) :),fűtés csap csere vissza az eredetit,indítás hogy légtelenítsek.....porrá hullt az utángyártott új gyújtáskapcsoló spiáter eleje,ahová a kulcsot dugjuk =D =D =D Szétszedtem az eredeti kapcsolót,kimostam a belsejét,a visszaszerelés holnapra marad,biztos ami biztos elviszem a kulcsmásolóhoz tartalék kulcsot csináltatni. Szóval a lényeg,amíg lehet keressük az eredeti alkatrészeket,mert sokszor az után gyártott,hiába új csak kitölti a helyet azon a bizonyos ponton ahová beszereljük. :)
Volt idő, amikor a makettezésben próbáltam elmerülni... azt gondoltam, hogy valami hasonlóval foglalkozol Te is.
A profi makettezők ismernek egy csomó trükköt. Alkatrészt, sablont gyártanak, szinte lehetetlen dolgokat csinálnak meg. Ez a rács is olyan lehetetlen dolog nekünk...
Én "csak" számítógépen modellezek. Nyomtatni nem tudok. A művemet elviszem kinyomtatni. De sajnos nem keveset kóstál egy ilyen, matchbox méretű tárgy sem.
Úgyhogy, ha eredeti méretről van szó, az jelenleg biztos nem éri meg.
+ a visszapillantó tükör króm. És a kilincsek is azok amin a nyomógombban van a kulcslyuk. És persze ügyelj arra is, hogy első sárvédőn még a lámpakeret kivágása is az 1300ast idézi.
1310(amit posztoltál képet) a szembetűnő különbségek,"C" oszlopi szellőző,csomagtértető perem,illetve díszlécezés,és elég jellegzetes a króm tank sapka.
A "sima" 1310 az látványosan különbözik a TLX-től. Hűtő maszk,és a lámpák körüli műanyag,teljesen függőleges,a "C" oszlopon lévő szellőző rács függőleges keskeny rács.Nincsen a gumi spojler a csomagtértetőn,helyette fényes díszléc fut körbe egy feketére festett részen. Amire gondolsz az 1310 TX,és TLX közti különbség, fekete lökhárító,végig futó gumi szalaggal a lökhárító gumi babákkal szemben. korai TX modelleken,krómozott tükör,és kilincsek,a fekete műanyagokkal szemben. TLX, típuson gyári tető antenna. Korai modelleknél,látványos lehet a felnik különböző kialakítása. Az oldal helyzetjelzők és a kis kerek oldal irányjelző évjárat függők. Belső TLX szövet ajtó kárpitok,szövet szőnyeg,(a műbőr kárpittal,és a műanyag szőnyeggel szemben.) Bordázott(hurkás)fejtámlák ülések. Szögletes váltókulissza takaró. Fordulatszám mérős műszerfal. Nincsen kiegészítő műszer az "utas előtt"(ez hiányzik a korai "sima" 1310 típuson is.) //jól írtam kb fiuk??//
Milyen méretarányban, illetve mekkora valós alkatrész méretig? Illetve melyik évjáratot/évjáratokat szeretnéd modellezni? Vagy melyikből akarsz kiindulni?
Amúgy nagy vonalakban látható különbségek:
-kormány
-műszerval
-lámpamaszk/hűtőrács
-oldalfények
-lökhárítók/+légterelő
-felnik
-kartervédő
Ha feltöltesz egy képet, hogy ezt a modellt szeretnéd megcsinálni, akkor többet tudunk segíteni Neked.
A Dacia 1310 modellezéséhez szeretnék további segítséget kérni. Milyen látható különbségek vannak a sima 1310 és a TLX között? Próbáltam közeli, apró részleteket mutató képekre keresni az interneten, így lehet, hogy a két típus összekeveredett. Ha lehet képet, kép linket adjatok. Segítségeteket előre is köszönöm.