Keresés

Részletes keresés

PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61258

 

Helló!

 

Úgy kell kialakítani a keverőkört, hogy   kettős keverő kapcsolás legyen, itt a háromjáratú bay-pass-án kívül van még egy rövidzár van  a körben. Azért jó így csinállni, mert ha tényleg valami baja lenne a kerverőszelepnek, akkor is mindig kevert vizet kap a padlófűtés a másik rövidzár miatt. Am meg csak érdekességképpen tennék fel egy képet, hogy mitörténik a betonba az ötrétegű csővel, ha 100 fokos víz éri. nem Photo-shop, tudom, mert én csinálltam a képet. 

Előzmény: teszvesz (61254)
morgen66 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61257

Na akkor 

 

Van padlófűtés cső ami oxigéndiffúzió mentes.http://www.alternativenergia.hu/wp-content/themes/alternativenergia/videok.php?videoid=11

 

Van ötrétegű cső amit használnak,fűtésre, vízre és most egyre tőbben a padlófűtést is ezzel tekerik le.

http://www.haka.hu/link/futes

 

Csak egy asok közül.

Előzmény: teszvesz (61254)
morgen66 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61256

Olasz,Német,  Magyar, stb. gyártók vannak,neked kell eldönteni melyikre van pénzed.

 

Én Wavinnal szereltem nem volt vele gond.

 

Egyszer kell jól beszabájozni utánna úgysem nyúlsz hozzá.

 

Az olcsóak is ugyan olyan jók szerintem,mint a drágábbak,csak ott a nevet kell megfizetni.

 

Előzmény: teszvesz (61251)
Gyurco78 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61255

Kell hozzá egy torx(?) kulcs talán, meg egy csavarhúzó, azokat a fényes lapkákat kihúzogatva bonthatóak a rézcsövek, a HMV hőcserélőről meg le kell csavarozni. Előtte azt a fényes nagy bigyót, meg az abba menő csöveket ne bántsd, mert az meg a gázszelep. A vizes részét tuti, hogy egy kis kísérletezéssel ki lehet cserélni. A csapokat persze zárd el a cirko előtt, mert különben elönt a víz.

 

Előzmény: petike23 (61245)
teszvesz Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61254

Padlofutes csovek temakorben egy kis felhomalyositasra lenne szuksegem: padlofutescso nev alatt mind tobbretegu  oxigendiffuziomentes muanyagcsovet talalok az inerneten. Ezzel szemben a szerelo, akivel szobaalltam, azt mondja, hogy o pex-al csovet ajanlana inkabb, mert az magasabb homersekletet is kibir a benne levo aluminiumreteg miatt, es ha netan egyszer a keveroszelep elromlana es tul magas homersekletu eloremenot kapna a rendszer, akkor azt elviseli, mig a sima muanyag csovek nem. Higgyem el neki, hogy jobban jarok ha pexal-t hasznalok vagy vehetem nyugodtan a gyartok altal ajanlott termeket?

wizardry8 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61253

Köszönöm a válaszokat mindenkinek.

Erről a 1,5 méteres védőtávolságról nem is tudtam. 

Műanyag cső esetén is ajánlott a derékszögű elvezetés? 

Előzmény: Wassernyolcas (61187)
teszvesz Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61252

hogy jobb legyen, meg muanyag oszto gyujtot is talaltam (uponor), ami elso hallasra nekem legalabbis furcsa, de ha mar gyartjak es forgalmazzak, akkor megbizhato kell legyen . Segitseg, teljesen le vagyok tevedve...  Adjatok tippet megbizhato, jo minosegu, nem elszallt aru darabra . Privatban is jo, ha valaki a forumra nem szeretne markanevet beirni.

teszvesz Creative Commons License 2012.06.26 0 0 61251

igazad van, mert az egyik gyarto oldalan (FIV) irja hogy minden termekuk nikkelezett kivitelu. Igaz nem irja mi van a bevonat alatt, en vasra tippelek, de igazabol mindegy.

 

most mar inkabb az erekelne, hogy ha az anyaga mellekes, akkor mire kell vigyazni az oszto-gyujto vasarlasanal, illetve hat mi indokolja a nagy arkulonbsegeket? 9 koros szerelt valtozatot keresek padlofuteshez. Az aramlasmerovel, homerovel, kezi szabalyzoval, golyoscsappal es legtelenitovel szerelt darabok netes arlistakon ugy 60.000-100.000 Ft kozott mozognak (az elozokben emlitett ICMA pl 59000 Ft, Oventrop 86000 Ft, Pipelife 98000 Ft). Ezek realis arak, vagy lehet jo minoseget olcsobban is venni?  

Előzmény: morgen66 (61250)
morgen66 Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61250

Bocsánat nikkel bevonatra gondoltam,nem kadmin,az alpanyag réz nikkel bevonattal azért fényes.

 

De teljesen mindegy hogy fényes vagy nem nincs jelentősége.

Előzmény: teszvesz (61243)
Zoltanuss Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61249

  

Bizony nem, de a szakember is melléfoghat néha. A jó öreg Astra classikomon 2 éve az első jobb kerék nagyon vert - akár a géppuska. Na ennek fele se tréfa elvittem az ismerős szerelőhöz. Felemelte nézegette, majd monja, hogy valószinű a sebeségváltóval lesz a gond.

Az lenne 140 eft - szereléssel, anélkül már nem emlékszem. Hazamentem, majd figyeltem . Hol ütött, hol nem. Majd másfél hónap múlva összefutottam a sógorral, akinek jött haza az unokája nagy kétségbe esve , hogy tönkre ment akocsi. Valóban a kereke tönkre ment.

Szálszakadásos volt a gumi , sőt kiderült az enyémnek is.

Pedig az a gumi csak 4 e km tett meg addig. Nyári , így nyáron óvatós vagyok, nem megyek 80 -nál többel soha az autó pályát kerülöm és inkább a téli gumit használom. De a sebességváltónak semmi baja.

Ennyit az objetívitásról.

Előzmény: zordonC3 (61247)
Zoltanuss Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61248

 Bizony nem, de a szakember is melléfoghat néha. A jó öreg Astra classikomon 2 éve az első jobb kerék nagyon vert - akár a géppuska. Na ennek fele se tréfa elvittem az ismerős szerelőhöz. Felemelte nézegette, majd monja, hogy valószinű a sebeségváltóval lesz a gond.

 Az lenne 140 eft - szereléssel,  anélkül már nem emlékszem. Hazamentem, majd figyeltem . Hol ütött,  hol nem. Majd másfél hónap múlva összefutottam a sógorral, akinek jött haza az unokája nagy kétségbe esve , hogy tönkre ment akocsi. Valóban a kereke tönkre ment.

 Szálszakadásos volt a gumi , sőt kiderült az enyémnek is.

 Pedig az a gumi csak 4 e km tett meg addig.  Nyári , így nyáron óvatós vagyok, nem megyek  80 -nál többel soha az autó pályát kerülöm és  inkább a téli gumit használom. De a sebességváltónak semmi baja.

 Ennyit az objetívitásról.

Előzmény: zordonC3 (61247)
zordonC3 Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61247

"OFF: egyszer nekem is koccant a kocsin hátulról; a sarokelem horpadt be.

A márkaszervizben kapásból cserélték volna az adott alkatrészen kívűl a lökhárítót, és a belső merevítőjét, 150e Ft-ért; én rendeltem egy gyári karosszériadarabot (10e Ft), és színre fújatva beszereltettem (másik 10e Ft)."

 

A gyár előírásai szerint koccanáskor a fenti belső merevítőt és a lököst cserélni kell. nem a szépség miatt, hanem ha legközelebb a nyergesvontató talál telibe, az a bent hagyott elem nem biztos hogy a korábbi kocc miatt mm-eket nem deformálódott vagy picit hajszálrepedt, a lökös nem tartja fenn, és a hátsó ülésen lakó gyereketen keresztülnyomja a csomitartóban a babakocsit (brr)

 

Szóval vmi ilyesmi. Amivel nem szokás szórakozni:

 

lökösök és tartóik

motorháztető (zsanér miatt lefejez)

vonóhorog (alváz ill. kaszni deformáció)

fékrendszer

 

:)

Előzmény: petike23 (61241)
petike23 Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61246

"De ugye a te fejedet sem szorítja a glória?:-))"

 

Szerencsére nem vagyok rászorulva arra, hogy embereket becsapjak.

 

"Teljesen "normális" ma Magyarországon, hogy a szervizek ácsceruzával írják a számlát, vagy kicserélik a fél autót, ha tudják, hogy a biztosító fizet..."

 

Aztán ezt mindennayian fizetjük a biztosítási díjakban.. :-(

Előzmény: sjohn (61242)
petike23 Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61245

Helló,

 

itt van kép a háromjáratú szelepről beépített állapotban, és külön:

Előzmény: vizgazfutes (61244)
vizgazfutes Creative Commons License 2012.06.25 0 0 61244

Tegyél fel róla fotót (mármint a 3járatú szelepről), bár, még meggondolom, hogy ide bármit is felírjak, mert még a végén megint 18-an esnek nekem XD

 

 

A másik:

 

Teljesen "normális" ma Magyarországon, hogy a szervizek ácsceruzával írják a számlát, vagy kicserélik a fél autót, ha tudják, hogy a biztosító fizet... Én pl. egy hátsó ajtóra nem tartok reálisnak 320.000.-Ft-ot, főleg, hogy szerintem egy kalapács nyéllel kinyomták az ajtókárpit lebontása után, de ez van. :D

Előzmény: petike23 (61241)
teszvesz Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61243

a rezet tudtomal nem szoktak kadmizalni, nem hiszem sok ertelme lenne, kulonben is sargas a kadmizalt felulet. Inkabb az lehet, hogy sima vas, es az kapott fenyes bevonatot, ha mar bevonatosnak kell lennie. Ezt jo lenne tudni, mert sokkal jobb, ha nem csak a bevonat ellenallo.

Előzmény: morgen66 (61240)
sjohn Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61242

Sajnos a szakemberek egy (szerenécsre: kis) része kihasználja a vevő/kuncsaft hozzá nem értését, és igyekszik megvezetni.

 

De ugye a te fejedet sem szorítja a glória?:-))

Előzmény: petike23 (61241)
petike23 Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61241

Nekem a szerelő telefonban utólag beismerte, hogy igazából nem kellett volna kicserélni azt az alkatrészt (biztonsági szelep); és hogy ha legközelebb jön, visszateszi az eredetit, és visszaadja a cseredarab árának egy részét.

 

OFF: egyszer nekem is koccant a kocsin hátulról; a sarokelem horpadt be.

A márkaszervizben kapásból cserélték volna az adott alkatrészen kívűl a lökhárítót, és a belső merevítőjét, 150e Ft-ért; én rendeltem egy gyári karosszériadarabot (10e Ft), és színre fújatva beszereltettem (másik 10e Ft).

 

Magyarul a lököst és a merevítőt teljesen fölöslegesen cserélték volna (vagy lehet, hogy csak papíron...), a biztosító 130e Ft-ján..

 

Sajnos a szakemberek egy (szerenécsre: kis) része kihasználja a vevő/kuncsaft hozzá nem értését, és igyekszik megvezetni.

 

Ezért kérte, hogy aki tudja, írja le legyen szives a háromjáratú szelep cseréjét; mérnök vagyok, szereltem már sok mindent az életemben, ha meg végképp nem megy, ráérek akkor szerelőt hívni.. :-)

Előzmény: Wassernyolcas (61235)
morgen66 Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61240

Szerintem ez is réz csak van rajta kadmínium réteg,az Óventrop az saválló hasonló a Wavinéhoz,

szereltük már családiházba semmi különös nincs benne.

 

Jó ez is.

 

Igaz ez magyar és egy kicsit drágább,fogalmam sincs miért.

http://nemethszerelveny.hu/catalog.php?cat1=14&cat2=1#14

Előzmény: teszvesz (61239)
teszvesz Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61239

ez pl. egesz jo arban van es a fenykep alapjan ez is nemesacel. Van valakinek tapasztalata (megbizhatosag teren) ezzel a markaval?

 

http://vezuv.hu/termek/icma_szerelt_oszto-gyujto_aramlasmerovel_8_koros.html

teszvesz Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61238

Hat pl. ilyenre, de tobbet is talaltam. Arfekvesben pedig ugy latom nem meghatarozo az anyag, erdekel ha netan inoxot talalok jobb arban, van-e valami hatulutoje.

 

http://www.oventrop.hu/download/getfile?id=113

Előzmény: morgen66 (61237)
morgen66 Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61237

Milyen nemesacélra gondolsz?

 

Az osztók anyaga réz,esetleg van rajta kadmínium réteg,de ha jól emlékszem a Wavin-nak van 

vagy volt saválló padlófűtési osztója.

Előzmény: teszvesz (61236)
teszvesz Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61236

Urak,

 

padlofutes oszto-gyujto temakorban: van valmilyen jelentosege, hogy rez vagy nemesacel az anyaga? Netan a racsatlakozo alkatreszekkel megegyezo anyagu kell legyen valamilyen okbol (pl. hotagulasi kulonbsegek)?

Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.24 0 0 61235

No persze azt én sem tudtam megítélni, mennyire volt szükséges annak a bizonyos alkatrésznek a cseréje. Az is előfordulhat, hogy csak alibi csere volt, hogy indokoltnak látsszék a 18.000 Ft-os végszámla. Az mindenesetre fontos körülmény volt, hogy télen beinduljon a kazán.

Azért nem kérek még gondolatban sem elnézést a szerelőtől az előbbi feltételezésért, mert már megéltem hasonlót, igaz más szakmaterületen egy szgk. koccanáskor. Hátulról belém jöttek, álltam egy lámpánál. Nem volt nagy koccanás, a nyomát is "szinte nagyítóval" kellett keresni, de azért elvittem a márkaszervízbe, nem keletkezett-e valami rejtett hiba. Mivel a biztosító fizetett, gondolom ezért, olyan szép kerek számla kerekedett ki a végére, hogy majd el hűltem: 220.000 Ft. Mondom, nagyítóval kellet keresni a hibát. Kicserélték a hátsó karosszéria elemet, a vonóhorgot és még sok egyebet. W8. 

Előzmény: petike23 (61234)
petike23 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 61234

"Semmiért nem szoktam fizetni."

 

Alább leírtam a szorit:

 

A feleségem volt otthon, két gyerekkel.

 

A szerelő kicserélte a bizt. szelepet, aztán megnyitotta a vizet; látta, hogy máshol csöpög; erre mondta, hogy az nagyobb meló lesz.

Kifizettette a cserét, elment.

Én telefonon beszéltem vele.

 

Ha én otthon vagyok, akkor 1. nem engedem kicserélni azt, amit nem kell; 2. nem fizetem ki.

Sajnos munkahelyen voltam.

 

 

Előzmény: pajaci (61232)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.23 0 0 61233

Egyszer, úgy 3 éve én is úgy éreztem, hogy 18.000 Ft-ot fizettem a majdnem semmiért. Ez egy télen leállt kombikazán újraindításáért történt (1 db. alkatrész csere azért volt), és ha már itt volt a mester, "átnézettem" a kazánt (olyan biztonsági felülvizsgálatot kértem). W8.

Előzmény: petike23 (61231)
pajaci Creative Commons License 2012.06.23 0 0 61232

Semmiért nem szoktam fizetni.

Előzmény: petike23 (61231)
petike23 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 61231

Köszi mindhármótoknak !

 

Sok mindent szereltem már, de cirkót még nem.

Mestert már hívtam ki, 15e Ft-ba került a semmi.. :-(

Előzmény: Wassernyolcas (61230)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.06.22 0 0 61230

Ha nincs gyakorlatod hasonló szerelgetésekben, akkor jobban teszed, ha áldozol rá és kihívsz egy mesterembert. Ha ilyet nem ismersz, akkor egy szakszervízt. Vélhetően nem lesz olcsó, de legalább jól lesz megcsinálva.

Látatlanban, egy ilyen fórumon nem kaphatsz használható segítséget, ha eddig nem szereltél semmit sem.W8.

Előzmény: petike23 (61227)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.06.22 0 0 61229

Sajnos nem értek a gázkazánokhoz, de gondolom hollandis, azokat kell letekerned, de új tömítésgarnitúra nélkül tényleg ne kezdj neki. Meg nem tudom, hogy milyen a meghajtója menetes gondolom az is?

Előzmény: petike23 (61227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!