Úgy kell kialakítani a keverőkört, hogy kettős keverő kapcsolás legyen, itt a háromjáratú bay-pass-án kívül van még egy rövidzár van a körben. Azért jó így csinállni, mert ha tényleg valami baja lenne a kerverőszelepnek, akkor is mindig kevert vizet kap a padlófűtés a másik rövidzár miatt. Am meg csak érdekességképpen tennék fel egy képet, hogy mitörténik a betonba az ötrétegű csővel, ha 100 fokos víz éri. nem Photo-shop, tudom, mert én csinálltam a képet.
Kell hozzá egy torx(?) kulcs talán, meg egy csavarhúzó, azokat a fényes lapkákat kihúzogatva bonthatóak a rézcsövek, a HMV hőcserélőről meg le kell csavarozni. Előtte azt a fényes nagy bigyót, meg az abba menő csöveket ne bántsd, mert az meg a gázszelep. A vizes részét tuti, hogy egy kis kísérletezéssel ki lehet cserélni. A csapokat persze zárd el a cirko előtt, mert különben elönt a víz.
Padlofutes csovek temakorben egy kis felhomalyositasra lenne szuksegem: padlofutescso nev alatt mind tobbretegu oxigendiffuziomentes muanyagcsovet talalok az inerneten. Ezzel szemben a szerelo, akivel szobaalltam, azt mondja, hogy o pex-al csovet ajanlana inkabb, mert az magasabb homersekletet is kibir a benne levo aluminiumreteg miatt, es ha netan egyszer a keveroszelep elromlana es tul magas homersekletu eloremenot kapna a rendszer, akkor azt elviseli, mig a sima muanyag csovek nem. Higgyem el neki, hogy jobban jarok ha pexal-t hasznalok vagy vehetem nyugodtan a gyartok altal ajanlott termeket?
hogy jobb legyen, meg muanyag oszto gyujtot is talaltam (uponor), ami elso hallasra nekem legalabbis furcsa, de ha mar gyartjak es forgalmazzak, akkor megbizhato kell legyen . Segitseg, teljesen le vagyok tevedve... Adjatok tippet megbizhato, jo minosegu, nem elszallt aru darabra . Privatban is jo, ha valaki a forumra nem szeretne markanevet beirni.
igazad van, mert az egyik gyarto oldalan (FIV) irja hogy minden termekuk nikkelezett kivitelu. Igaz nem irja mi van a bevonat alatt, en vasra tippelek, de igazabol mindegy.
most mar inkabb az erekelne, hogy ha az anyaga mellekes, akkor mire kell vigyazni az oszto-gyujto vasarlasanal, illetve hat mi indokolja a nagy arkulonbsegeket? 9 koros szerelt valtozatot keresek padlofuteshez. Az aramlasmerovel, homerovel, kezi szabalyzoval, golyoscsappal es legtelenitovel szerelt darabok netes arlistakon ugy 60.000-100.000 Ft kozott mozognak (az elozokben emlitett ICMA pl 59000 Ft, Oventrop 86000 Ft, Pipelife 98000 Ft). Ezek realis arak, vagy lehet jo minoseget olcsobban is venni?
Bizony nem, de a szakember is melléfoghat néha. A jó öreg Astra classikomon 2 éve az első jobb kerék nagyon vert - akár a géppuska. Na ennek fele se tréfa elvittem az ismerős szerelőhöz. Felemelte nézegette, majd monja, hogy valószinű a sebeségváltóval lesz a gond.
Az lenne 140 eft - szereléssel, anélkül már nem emlékszem. Hazamentem, majd figyeltem . Hol ütött, hol nem. Majd másfél hónap múlva összefutottam a sógorral, akinek jött haza az unokája nagy kétségbe esve , hogy tönkre ment akocsi. Valóban a kereke tönkre ment.
Szálszakadásos volt a gumi , sőt kiderült az enyémnek is.
Pedig az a gumi csak 4 e km tett meg addig. Nyári , így nyáron óvatós vagyok, nem megyek 80 -nál többel soha az autó pályát kerülöm és inkább a téli gumit használom. De a sebességváltónak semmi baja.
Bizony nem, de a szakember is melléfoghat néha. A jó öreg Astra classikomon 2 éve az első jobb kerék nagyon vert - akár a géppuska. Na ennek fele se tréfa elvittem az ismerős szerelőhöz. Felemelte nézegette, majd monja, hogy valószinű a sebeségváltóval lesz a gond.
Az lenne 140 eft - szereléssel, anélkül már nem emlékszem. Hazamentem, majd figyeltem . Hol ütött, hol nem. Majd másfél hónap múlva összefutottam a sógorral, akinek jött haza az unokája nagy kétségbe esve , hogy tönkre ment akocsi. Valóban a kereke tönkre ment.
Szálszakadásos volt a gumi , sőt kiderült az enyémnek is.
Pedig az a gumi csak 4 e km tett meg addig. Nyári , így nyáron óvatós vagyok, nem megyek 80 -nál többel soha az autó pályát kerülöm és inkább a téli gumit használom. De a sebességváltónak semmi baja.
"OFF: egyszer nekem is koccant a kocsin hátulról; a sarokelem horpadt be.
A márkaszervizben kapásból cserélték volna az adott alkatrészen kívűl a lökhárítót, és a belső merevítőjét, 150e Ft-ért; én rendeltem egy gyári karosszériadarabot (10e Ft), és színre fújatva beszereltettem (másik 10e Ft)."
A gyár előírásai szerint koccanáskor a fenti belső merevítőt és a lököst cserélni kell. nem a szépség miatt, hanem ha legközelebb a nyergesvontató talál telibe, az a bent hagyott elem nem biztos hogy a korábbi kocc miatt mm-eket nem deformálódott vagy picit hajszálrepedt, a lökös nem tartja fenn, és a hátsó ülésen lakó gyereketen keresztülnyomja a csomitartóban a babakocsit (brr)
Szerencsére nem vagyok rászorulva arra, hogy embereket becsapjak.
"Teljesen "normális" ma Magyarországon, hogy a szervizek ácsceruzával írják a számlát, vagy kicserélik a fél autót, ha tudják, hogy a biztosító fizet..."
Aztán ezt mindennayian fizetjük a biztosítási díjakban.. :-(
Tegyél fel róla fotót (mármint a 3járatú szelepről), bár, még meggondolom, hogy ide bármit is felírjak, mert még a végén megint 18-an esnek nekem XD
A másik:
Teljesen "normális" ma Magyarországon, hogy a szervizek ácsceruzával írják a számlát, vagy kicserélik a fél autót, ha tudják, hogy a biztosító fizet... Én pl. egy hátsó ajtóra nem tartok reálisnak 320.000.-Ft-ot, főleg, hogy szerintem egy kalapács nyéllel kinyomták az ajtókárpit lebontása után, de ez van. :D
a rezet tudtomal nem szoktak kadmizalni, nem hiszem sok ertelme lenne, kulonben is sargas a kadmizalt felulet. Inkabb az lehet, hogy sima vas, es az kapott fenyes bevonatot, ha mar bevonatosnak kell lennie. Ezt jo lenne tudni, mert sokkal jobb, ha nem csak a bevonat ellenallo.
Nekem a szerelő telefonban utólag beismerte, hogy igazából nem kellett volna kicserélni azt az alkatrészt (biztonsági szelep); és hogy ha legközelebb jön, visszateszi az eredetit, és visszaadja a cseredarab árának egy részét.
OFF: egyszer nekem is koccant a kocsin hátulról; a sarokelem horpadt be.
A márkaszervizben kapásból cserélték volna az adott alkatrészen kívűl a lökhárítót, és a belső merevítőjét, 150e Ft-ért; én rendeltem egy gyári karosszériadarabot (10e Ft), és színre fújatva beszereltettem (másik 10e Ft).
Magyarul a lököst és a merevítőt teljesen fölöslegesen cserélték volna (vagy lehet, hogy csak papíron...), a biztosító 130e Ft-ján..
Sajnos a szakemberek egy (szerenécsre: kis) része kihasználja a vevő/kuncsaft hozzá nem értését, és igyekszik megvezetni.
Ezért kérte, hogy aki tudja, írja le legyen szives a háromjáratú szelep cseréjét; mérnök vagyok, szereltem már sok mindent az életemben, ha meg végképp nem megy, ráérek akkor szerelőt hívni.. :-)
Hat pl. ilyenre, de tobbet is talaltam. Arfekvesben pedig ugy latom nem meghatarozo az anyag, erdekel ha netan inoxot talalok jobb arban, van-e valami hatulutoje.
padlofutes oszto-gyujto temakorban: van valmilyen jelentosege, hogy rez vagy nemesacel az anyaga? Netan a racsatlakozo alkatreszekkel megegyezo anyagu kell legyen valamilyen okbol (pl. hotagulasi kulonbsegek)?
No persze azt én sem tudtam megítélni, mennyire volt szükséges annak a bizonyos alkatrésznek a cseréje. Az is előfordulhat, hogy csak alibi csere volt, hogy indokoltnak látsszék a 18.000 Ft-os végszámla. Az mindenesetre fontos körülmény volt, hogy télen beinduljon a kazán.
Azért nem kérek még gondolatban sem elnézést a szerelőtől az előbbi feltételezésért, mert már megéltem hasonlót, igaz más szakmaterületen egy szgk. koccanáskor. Hátulról belém jöttek, álltam egy lámpánál. Nem volt nagy koccanás, a nyomát is "szinte nagyítóval" kellett keresni, de azért elvittem a márkaszervízbe, nem keletkezett-e valami rejtett hiba. Mivel a biztosító fizetett, gondolom ezért, olyan szép kerek számla kerekedett ki a végére, hogy majd el hűltem: 220.000 Ft. Mondom, nagyítóval kellet keresni a hibát. Kicserélték a hátsó karosszéria elemet, a vonóhorgot és még sok egyebet. W8.
Egyszer, úgy 3 éve én is úgy éreztem, hogy 18.000 Ft-ot fizettem a majdnem semmiért. Ez egy télen leállt kombikazán újraindításáért történt (1 db. alkatrész csere azért volt), és ha már itt volt a mester, "átnézettem" a kazánt (olyan biztonsági felülvizsgálatot kértem). W8.
Ha nincs gyakorlatod hasonló szerelgetésekben, akkor jobban teszed, ha áldozol rá és kihívsz egy mesterembert. Ha ilyet nem ismersz, akkor egy szakszervízt. Vélhetően nem lesz olcsó, de legalább jól lesz megcsinálva.
Látatlanban, egy ilyen fórumon nem kaphatsz használható segítséget, ha eddig nem szereltél semmit sem.W8.
Sajnos nem értek a gázkazánokhoz, de gondolom hollandis, azokat kell letekerned, de új tömítésgarnitúra nélkül tényleg ne kezdj neki. Meg nem tudom, hogy milyen a meghajtója menetes gondolom az is?