Ha, amikor a hibát "észrevették", javították volna a főtengelyt is, és bizonyos ponttól már a jót építenék be, felülírná a cikkszám a régit, aztán eldöntené a tulaj, mit lép, blokk ki és másik tengely, vagy csak láncot cserél, aztán karistol- ameddig.
Japán márkák sem vállalhatóak? Ja, drágább, és nem is mind olyan már, mint valaha, de ha nem robban a pofámba a motor 200e-nél, már megéri a -használtan- vételnél is többet költeni.
Éspersze, amit soha nem szabadott volna, és tűzzelvassal irtani, az a 30ezer km olajcsere történet.
Azért ez nem mindegy se a gyártónak, sem a kisembernek aki pl. bmw-t szeretne venni.
Ha egy egyszerű lánccserével megoldható lenne a dolog, akkor senki sem aggódna.
De sajnos a főtengely lánckerék a probléma okozója. A valódi gyógyír gazdasági totálkárt jelentene a gyárnak és a tulajoknak is.
Inkább terveztek új láncot ami optimális esetben 2x annyít bír mint az előzők, így a fontosabb piacokon visszaszorították a botrányokat.
Csak az ilyen évek óta tartó műhiba sorozatoknak az lett az eredménye, hogy a használt autóra szorulók 2008-2015 évjárat között nem találnak olyan vállalható márkát amiben ne kegyegne legalább egy, de inkább három időzített bomba.
Láttam már pár csupaszon 1-2 mostanihoz hasonló zivataros hónapra ereszalatt kinthagyott blokkot, ahol az aljában lényegében telivolt a forgattyúsház esővízzel.
Nyilván más a viszkozitása, és az olaj az lepergetni igyekszik, amig van a hengerfalon, de azért ha pl nyomatja a slaggal, miközben csodálkozik, jé, miért van ez igy elduggulva, jé, ....na nyomom még kicsiit...
így elég hamar lemegy az.
Nekem mindegy, tettem már tönkre elég motort saját káromra, mire meg is tudom javítani, ki-ki ahogy érzi.
Turbós autónál különösen hamar vége a történetnek, ha a legkevesebb víz is körbeszalad a kenési körben, a turbóban rögtön gőzzé válik, és pápá.
Köszönöm a jó tanácsokat!A turbót is persze átfújattam kompresszorral,nem maradt benne víz .Az izzító gyertya nem jutott eszembe ,kicsit azért megijedtem.Összeraktam a gépet és már meg is tettem vele néhány kilométert,úgy tűnik ,rendben van.Nagy kő esett le a szívemről.
Egy-kéthónapja feltettem egy képet törött Rocky főtngelyről.A autó előtte volt adagoló javításon.A hiba utána kb.1 hétre következett be.Kollegám hívta fel a figyelmemet,hogy NAGYON jól állítsam az előtöltést főtengelycsere után mert szerinte a nagy előtöltéstől el tud törni.Nem tudom csak kérdezem...
Tegnap iccaka állok a pirosnál, és elment a töltés, meg a szervókormány. Elügettem vele a következő város benzinkútjáig, s ott is hagytam. Mostanában mennék vissza érte, és egy gyors kérdésem lenne. Szerintetek milyen hibával találkozhatok a motortérben?
Kiszedtem az izzító gyertyákat ,sebességbe raktam tologattam ,előre,hátra.kidobott elég sok vizet.Simán hallom ahogy a dugattyúk járnak,nem akadozott egyáltalán .Kérdés ha már nem látok belőle kijönni vizet meddig hagyjam még esetleg száradni ? Tegnap már nem köpködött semmit sem. Hagyjam még száradni?
NemFőnök, a móricka azt képzeli, hogy a XXI. században egy nyomorult lánckerék, ami egy eléggé alap gépészeti elem, az nem gyártható le tűrésen belüli méretben, hogy jó legyen.
Az, hogy a minosegbiztositas kozel sem olyan egyszeru feladat, mint azt sokan hiszik.
De mint a lanckerek peldaja is mutatja, a tomeggyartasban nem feltetlenul lesz ezredmillimeterre azonos az osszes x millio legyartott peldany. Foleg, ha az eletciklus soran valtoztatasokat eszkozolnek (akar az alkatreszen, akar a gyartasban), koltseget csokkentenek vagy beszallitot valtanak.
Nem kell, hogy kihagyjanak vagy elszamoljanak barmit is.
A gyartas soran millio dolog tortenhet, egy hibas szeriahoz mar az is eleg, ha nem eleg nagy a tisztasag.
Szaporíthatjuk itt a szót, a lényeg valahol mégiscsak az, hogy egy alkatrész, melynek tömeggyártása 40 évvel ezelőtt is megoldott volt már, jóval egyszerűbb gépekkel, az manapság néha már nem megy, ilyenolyan indokokkal, holott sokkal jobb minőségű, pontosságú gépeken megy a gyártás, valamint a végellenőrzési módszerek is inkább javultak, mint romlottak a hetvenes évekhez képest.