Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151604

 

 

akinek az utszelen megall a tocsija,. annak mindegy hogy lanc, vagy lanckerek. 

az mar megallt.  

----------------

De sajnos a főtengely lánckerék a probléma okozója../..

Inkább terveztek új láncot ami optimális esetben 2x annyít bír mint az előzők, ""

 

LOL.

 

Előzmény: diagnet (151602)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151603

Miért, főtengelyt nem lehet cserélni?

 

Ha, amikor a hibát "észrevették", javították volna a főtengelyt is, és bizonyos ponttól már a jót építenék be, felülírná a cikkszám a régit, aztán eldöntené a tulaj, mit lép, blokk ki és másik tengely, vagy csak láncot cserél, aztán karistol- ameddig.

 

Japán márkák sem vállalhatóak? Ja, drágább, és nem is mind olyan már, mint valaha, de ha nem robban a pofámba a motor 200e-nél, már megéri a -használtan- vételnél is többet költeni.

 

Éspersze, amit soha nem szabadott volna, és tűzzelvassal irtani, az a 30ezer km olajcsere történet.

 

 

Előzmény: diagnet (151602)
diagnet Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151602

"kit erdekel a lanc, vagy a lanckerek miatt ? 

szet hullik, es pont. "

 

Azért ez nem mindegy se a gyártónak, sem a kisembernek aki pl. bmw-t szeretne venni.

Ha egy egyszerű lánccserével megoldható lenne a dolog, akkor senki sem aggódna.

De sajnos a főtengely lánckerék a probléma okozója. A valódi  gyógyír gazdasági totálkárt jelentene a gyárnak és a tulajoknak is.

Inkább terveztek új láncot ami optimális esetben 2x annyít bír mint az előzők, így a fontosabb piacokon visszaszorították a botrányokat.

 

Csak az ilyen évek óta tartó műhiba sorozatoknak az lett az eredménye, hogy a használt autóra szorulók 2008-2015 évjárat között nem találnak olyan vállalható márkát amiben ne kegyegne legalább egy, de inkább három időzített bomba.

 

Előzmény: cam aro (151579)
Quattroman Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151601

nos ha követted a fonalat,

nem volt hónapokig a felhőszakadásban kint hagyva.

kiforgatta nyitott hengerekkel.

azóta beindult és megy.

innentől a Ha ez történt volna című rémtörténetek aktualitásukat vesztették.

 

Előzmény: Törölt nick (151600)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151600

Láttam már pár csupaszon 1-2 mostanihoz hasonló zivataros hónapra ereszalatt kinthagyott blokkot, ahol az aljában lényegében telivolt a forgattyúsház esővízzel.

 

Nyilván más a viszkozitása, és az olaj az lepergetni igyekszik, amig van a hengerfalon, de azért ha pl nyomatja a slaggal, miközben csodálkozik, jé, miért van ez igy elduggulva, jé, ....na nyomom még kicsiit...

így elég hamar lemegy az.

 

Nekem mindegy, tettem már tönkre elég motort saját káromra, mire meg is tudom javítani, ki-ki ahogy érzi.

 

Turbós autónál különösen hamar vége a történetnek, ha a legkevesebb víz is körbeszalad a kenési körben, a turbóban rögtön gőzzé válik, és pápá.

 

 

Előzmény: Quattroman (151599)
Quattroman Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151599

tudod hogy mennyivel nehezebben megy át a víz a hengerfalnál mint a gázolaj? és ha átjut, milyen kis mennyiségben?

Előzmény: Törölt nick (151597)
Quattroman Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151598

hová???

 

annyi volt hogy látott egy lukat ahová beslagozott. ez történetesen a szivónyílás volt.

innen hol megy be az olajba?

Előzmény: Törölt nick (151597)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151597

Lefolyik a hengerből, mint pl a túldúsított dízeleknél a gázolaj.

Pláne, ha nyomással is küldöd, pl odaszorítod a slagot percekig.

 

 

Előzmény: Quattroman (151595)
Bárk_i Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151596

Köszönöm a jó tanácsokat!A turbót is persze átfújattam kompresszorral,nem maradt benne víz .Az izzító gyertya nem jutott eszembe ,kicsit azért megijedtem.Összeraktam a gépet és már meg is tettem vele néhány kilométert,úgy tűnik ,rendben van.Nagy kő esett le a szívemről.

Quattroman Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151595

honnan szívna az olajba vizet?

azért nincs minden luk közt átjárás

Előzmény: Törölt nick (151592)
vé6 Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151594

Köszönöm a kimerítő választ!!   A "bendelye"  tehát a szilika állomány!!  :)

Előzmény: Quattroman (151574)
zsoltmester Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151593

Egy-kéthónapja feltettem egy képet törött Rocky főtngelyről.A autó előtte volt adagoló javításon.A hiba utána kb.1 hétre következett be.Kollegám hívta fel a figyelmemet,hogy NAGYON jól állítsam az előtöltést főtengelycsere után mert szerinte a nagy előtöltéstől el tud törni.Nem tudom csak kérdezem...

Előzmény: mica-r (151591)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151592

Olajba mennyi víz mehetett le? Nem lenne érdemes legalább a szintet ellenőrizni?

Magátol előbb összeüt, mint beszív liternyi vizet, de ha tényleg slaggal nyomta a vizet a szívóoldalba...

Ha most meg a kenési kör is vizet szív, a motort lassan ki lehet dobni tényleg.

 

Előzmény: Quattroman (151587)
mica-r Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151591

Attól nem nagyon. esetleg meg lehet tudni, miről érdeklődsz?

Előzmény: zsoltmester (151590)
zsoltmester Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151590

Szisztok Mesterek!

Találkozott már valaki olyanal,hogy diesel motor nagy előtöltés miatt eltörik a főtengely?

iMarc Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151589

A körülmények nem tették lehetővé

Előzmény: mica-r (151586)
Paco155 Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151588

Én még előtte átfújnám a turbo részt is kompreszorral,  Ki tudja abban mennyi víz maradt?

Előzmény: Quattroman (151587)
Quattroman Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151587

ha átforog akkor forgasd meg párszor önindítóval is, utána tedd vissza az izzítógyertyákat és indítsd be.

Előzmény: Bárk_i (151583)
mica-r Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151586

Érdemes lett volna kinyitni a géptetőt!

Előzmény: iMarc (151585)
iMarc Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151585

Sziasztok!

 

Adott egy 2001. Mercedes C 200CDI

Tegnap iccaka állok a pirosnál, és elment a töltés, meg a szervókormány. Elügettem vele a következő város benzinkútjáig, s ott is hagytam. Mostanában mennék vissza érte, és egy gyors kérdésem lenne. Szerintetek milyen hibával találkozhatok a motortérben?

 

Én a hosszbordás szíjra gyanakszom.

mica-r Creative Commons License 2016.06.12 0 1 151584

Nem száradni fog, hanem összerohadni!

Előzmény: Bárk_i (151583)
Bárk_i Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151583

A motor nem tudott átfordulni.

Kiszedtem az izzító gyertyákat ,sebességbe raktam tologattam ,előre,hátra.kidobott elég sok vizet.Simán hallom ahogy a dugattyúk járnak,nem akadozott egyáltalán .Kérdés ha már nem látok belőle kijönni vizet meddig hagyjam még esetleg száradni ? Tegnap már nem köpködött semmit sem. Hagyjam még száradni?

Előzmény: mica-r (151564)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151582

megtisztitani/javitani + falazni nem lehet?

 

(ha adott lenne a szerszamozottsagod, akkor inkabb hexben ölnem meg... me1.5.5 vagy vmi delco?)

Előzmény: Lasse68 (151551)
novothauto Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151581

218 e km van a 2.5-ös 18 éves BMW-mben. Nagyjából reális, mert sokáig volt vezetve

a szervizkönyv. Bontatlan motor. Nagyjából ugyanakkora eséllyel megyek el még

100 e kilométert hiba nélkül, mint amelyik BMW-t holnap adnak át nullkilométeresen.

Sőt, szerintem jobbak a kilátásaim.

Az N47-nél szerintem viccnek szánták az alsó fogaskerék "rögzítését", pedig összességében

az nem egy rossz motor.

FEBI lánc alkatrészben gyári minőségűnek mondható.

Előzmény: cam aro (151521)
Lacika71 Creative Commons License 2016.06.12 0 0 151580

A megmunkálásban ez így van,de és most jön a DE:

A mostani másodpercre kiszámított megmunkálási idők miatt nincs rendes minőség,mert nem jut rá gépidő.

Nemrégen a kezemben volt egy opel meriva oldaldeklije,az olajpumpás.

Egy cnc mart alu öntvény.

Hát nekem is van cnc maróm,de nagyon csúnyán néznének az ügyfeleim,ha ilyen minőségű alkatrészek kapnának...

És ez a fő baj!

A beszállítókat versenyeztetik,hogy ki tudja 1-2-3 másodperccel rövidebb idő alatt megcsinálni az adott alkatrészt,az ára ugye gépidő függő.

És akkor jönnek a trükkök az új,kifejezetten ilyen célokra fejlesztett szerszámok,amikkel a drága időt lehet megspórolni.

Csak az anyag vajon mit kap ilyenkor?

Szerintem a fő okok között ezek is erősen szerepelnek elég sok alkatrésznél,mert a profit mindenek előtt...

Előzmény: kormi07 (151578)
cam aro Creative Commons License 2016.06.11 0 0 151579

ket darab cserelheto lanckerek van az n47-ben. 

illetve van egy harmadik is, de az a fotengely. 

 

a ket cserelheto lanckerek sulyra cirka 20 deka. 

megmunkalas atlagos, semmi turpissag nincs benne. 

igy gondolom az ara sem lehet valami ordogtol elrugaszkodott. 

 

szvsz szerintem nincs ember a foldon aki fizetos munkara bevallal -csak- lanc cseret. 

ugyhogy feleslegesnek tartom -SK- az ezen rugozast. 

 

de maradjunk a tenyeknel. 

szethullik a vezerles. 

kit erdekel a lanc, vagy a lanckerek miatt ? 

szet hullik, es pont. 

 

Tehat a gyarto a hulye, ""  < ide is pontot tennek. . :) 

 

Előzmény: Törölt nick (151568)
kormi07 Creative Commons License 2016.06.11 0 0 151578

Inkabb ahogy azt Moricka elkepzeli.

 

LOL

 

NemFőnök, a móricka azt képzeli, hogy a XXI. században egy nyomorult lánckerék, ami egy eléggé alap gépészeti elem, az nem gyártható le tűrésen belüli méretben, hogy jó legyen.

 

Az, hogy a minosegbiztositas kozel sem olyan egyszeru feladat, mint azt sokan hiszik.

 

De mint a lanckerek peldaja is mutatja, a tomeggyartasban nem feltetlenul lesz ezredmillimeterre azonos az osszes x millio legyartott peldany. Foleg, ha az eletciklus soran valtoztatasokat eszkozolnek (akar az alkatreszen, akar a gyartasban), koltseget csokkentenek vagy beszallitot valtanak.

 

Nem kell, hogy kihagyjanak vagy elszamoljanak barmit is.

A gyartas soran millio dolog tortenhet, egy hibas szeriahoz mar az is eleg, ha nem eleg nagy a tisztasag.

 

Szaporíthatjuk itt a szót, a lényeg valahol mégiscsak az, hogy egy alkatrész, melynek tömeggyártása 40 évvel ezelőtt is megoldott volt már, jóval egyszerűbb gépekkel, az manapság néha már nem megy, ilyenolyan indokokkal, holott sokkal jobb minőségű, pontosságú gépeken megy a gyártás, valamint a végellenőrzési módszerek is inkább javultak, mint romlottak a hetvenes évekhez képest.

 

Hagyjuk.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (151565)
Joco-c202 Creative Commons License 2016.06.11 0 0 151577

Nem kell ahhoz külsö behatás, a tdci motor a saját mocskát felszivva, hugyozva hajtogatja szépen lassan össze a saját belét...

Előzmény: lacipécs (151575)
mica-r Creative Commons License 2016.06.11 0 0 151576

Előfordul, de én Fordokkal nem sokat dolgozom :-)

Előzmény: 409 (151569)
lacipécs Creative Commons License 2016.06.11 0 0 151575

Igen.Különösen nagy esőzések után.Nagy tócsááán mentünk át.Lefulladt,de újra indult...........

"Hidegen 2-3 hengerezik,de melegen kisimul.....  " :))))

De a legjobb,hogy ezt az esőben lefulladást elfelejtik elmondani,csak ha kérdezed,egy nap diag után.

Azért az valószínű,hogy nem a sűrű vidéki levegőtől görbül a hajtókar.

 

 

 

Előzmény: Joco-c202 (151572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!