Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 1999.11.05 0 0 245
Epp ez a dolog rakfeneje. Ha 2 perc van adva a masfel km-re a varoson belul, azert meg nem csukjak le a menetrendest, mert benne van az 50 km/h sebbessegkorlatozas. Mas dolog, hogy a valosagban tarthatatlan. Legfeljebb kifele kb. 2 perccel kesobb indul a busz (pl a Szarvas, foiskola mh-rol), de a kovetkezo faluba mar pontosan er. Nincs kerem itt senki sem atverve. Az imperialistak viszont, hat nekik jol tuljartunk az eszukon. Nem szeretnek most a helyukben lenni...
Előzmény: pulp (244)
pulp Creative Commons License 1999.11.05 0 0 244
Egy dolog, hogy egy csomó BKV-járaton vannak úgy megadva a menetidők, hogy két perc alatt négy-öt megállót kell menniük, de a Volán-menetrendben sem ritka, főleg elővárosi szakaszon, hogy másfél kilométeres távra 1, max 2 percet adnak. (Pl. Szarvas- kollégium, ha jól rémlik, de nem biztos) Egy csepp odafigyelés hiányzik, de mindenki lesz..ja.
Carpy Creative Commons License 1999.11.04 0 0 243
En szerencsere tudom, hogy mikeppen szamoljak a menetidot a buszoknal, talan epp ebben a topicban le is irtam kicsivel lejjebb. Elmeletileg eleg bonyolult, a gyakorlatban lenyegesen egyszerubb. Tudok olyan jaratrol, aminek a menetidejet 25 evvel ezelott a letezo osszes szabalyt betartva kiszamitottak, es azota aszerint kozlekedik.
Elvileg figyelembe kell venni a megengedett legnagyobb sebesseget, a lejtoket, emelkedoket, iveket, varhato utasforgalmat, a sofor munka es pihenoidejet, stb. Bizonyos jaratoknal erdemes torkedni a viszonylag kerek indulasi idopontokra, neadjisten utemes kozlekedesre, mas esetekben a csatlakozasokra kell kulonos figyelemmel lenni. Van egy nyomtatvany, ha jol remlik, rendkivul kreativ modon "menetidoszamitasi lap"-nak nevezik, de persze csak az igazi oreg rokak emlekeznek ra, a tankonyvek is altalaban emlitik, de manapsag mar nem nagyon hasznaljak. Meg annyira emlekszem, hogy nagyon csunyan nez ki, es korulmenyes kitolteni.
Ma egy-egy jarat menetrendjenek tervezesekor altalaban a mar meglevo jaratok menetrendi adataibol vagjak ossze az ujet. Uj szamitasra ritkan van szukseg. Ezenkivul vannak meg tarsasagonkent eltero elvek, de ami nagyon lenyeges: van egy bizonyos minimum menetido, amin belulre senki nem mer menni, illetve csak nagyon extrem esetben. Ugyanis ha egy szukre szabott menetideju jarat balesetezik, es a sofor a szuk menetrendre fogja a gyorshajtast, akkor a menetrendeseket veszik elo, es ezt senki nem meri felvallalni. Igy adodik az 1 ora 50 perc a Bp-Veszprem vonalra, ami lehet, hogy igazabol 1.47 lenne, de akkor mar legyen kerek, igy lett 1.50. A Tempo100 bevezetese eseten nemi gyorsulas remelheto.
Meg egy fontos dolog: napszaktol altalaban fuggetlen a dolog, a menetido legtobbszor a fent emlitet minimum korul van, ugye versenyezni kell a vasuttal, egyebek, a soforok tobbnyire igy is idon belul erkeznek travolsagi jaratokon. Mivel naprol napra mas es mas az utasforgalom, ezert elofordulkhatnak elteresek, egyik nap keses, a masik nap korabbi erkezes. A helykozi jaratok pedig egesz nap ugyanazon "menetrendi valtozat" alapjan kozlekednek, azaz A varosbol B faluba reggel 5.30-kor idulo teljesen ures jaratnak tobbnyire ugyanannyi a menetideje, mint egy 14.40-esnek tele muszakos dolgozokkal es diakokkal. Egyes jaratokra esetlegesen beiktatott extra allasidok segithetnek, ezek a keses behozasat szolgalhatjak. Izelitonek ennyit talan eleg irnom, mas es mas szempontokat szokas figyelembe venni nagyobb sullyal helykozi es tavolsagi forgalomban, versenyhelyzetben, muszakos feladatopk ellatasakor, stb., de a helyszini meres, a nyert adatok alapjan atlag es szoras szamitas ritkan hasznalatos, epp a fent emlitett felelossegi problemak miatt.
Előzmény: SzigDani (239)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 242
Erdemes megnezni az ejszakai jaratok pontos megallohelyre lebontott menetrendjet es a valosagot: a 3E-n es a 49E-n csak akkor tud menetrend szerint menni a busz, ha a megallok nagy reszeben nem all meg a busz. Ez persze tukrozi a valosagot.
Előzmény: Gáborkácska (240)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.02 0 0 241
Sejtettem, hogy igy, csak azt nem tudom, mekkora a minta, milyen modszerrel, stb. Gondoltam, hatha tudod. Egyebkent azt mondd meg, ha tudod, hogy forgalmi busszal, vagy kulonjaratban, illetve a forgalmi buszok adataibol hogyan, es miert nem helyesbitenek?
Koszi!

SzigDani

Előzmény: Gáborkácska (240)
Gáborkácska Creative Commons License 1999.11.02 0 0 240
SzigDani !

Szerinted hogy állapítják meg a menetidőt, a hasukra csapnak ? Hát nem !
Én ebben nem vagyok kompetens, de azt tudom, hogy többszőr bejárják busszal, az adott vonalat, reggel, délben, este, stb, és így átlagot számolnak, ami persze soha nem lehet pontos, vagy évente egyszer-kétszer, hiszen a forgalmi viszonyok soha nem ugyanolyanok !

SzigDani Creative Commons License 1999.11.02 0 0 239
Kérdés: meg lehet-e azt oldani, hogy méréssel állapítsuk meg a menetidőt? Mondjuk úgy, hogy lemérünk lehetőleg sok járatot, és elemezzük a kapott adatokat. (Lehet, hogy hülyeséget kérdeztem, ilyet nekem még nem tanítottak, vagy nem tanultam meg:)))
Előzmény: Gáborkácska (237)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.29 0 0 238
Az összes utas reklamált volna, hogy hogy lehet az hogy reggel 1:45 alatt ér be, délben pedig 1:30 !

Pedig a BKV-nal van ilyen menetrendtabla: Menetido napkozben 21 perc, 20 ora utan 18 perc (Polus-jarat)

Előzmény: Gáborkácska (237)
Gáborkácska Creative Commons License 1999.10.29 0 0 237
Forgalmi vonalon dolgozok !
Nem a Volánbuszok lassúlnak, hanem a közlekedés!
Évről-évre nő az autósok száma, éppen ezért egyre több a dugó, lassabb az átlagsebesség!
Nagy gondot is okozott ez a Volánbusznak, mivel az új menetidők kiszámolása gondot okozott!
Az összes utas reklamált volna, hogy hogy lehet az hogy reggel 1:45 alatt ér be, délben pedig 1:30 !
Nyugodtan kérdezetek, ha tudok válaszolok !
Carpy Creative Commons License 1999.10.29 0 0 236
Remek! Milyen minosegben dolgozol a Volanbusznal? Eleg annyi, hogy forgalmi vagy muszaki vonalon. Aztan csutortoktol zuditom a kerdeseimet... :)
Előzmény: Gáborkácska (234)
névtelen Creative Commons License 1999.10.28 0 0 235
Öröm, hogy bennfentestől kérdezhetek!

Veszprém-Bp járat, 17:15-ös gyors (illetve Bp-Ve: 6:45)
Régen 1:40-1:43 alatt letekerte a távot, sőt mégrégebbről 1:30 körüli időket is hallok.
Mostanában ez 1:45-1:55 (hivatalos menet: 1:50).
kérdés: miért lassul évről-évre a Volánbusz..??

Előzmény: Gáborkácska (234)
Gáborkácska Creative Commons License 1999.10.28 0 0 234
Én a VOLÁNBUSZ Rt.-nél dolgozom és szívesen olvasnám erről a vállalatról is a véleményeket, lehet szókimondó, durva szöveg is.
Gáborkácska Creative Commons License 1999.10.28 0 0 233
Én a VOLÁNBUSZ Rt.-nél dolgozom és szívesen olvasnám erről a vállalatról is a véleményeket, lehet szókimondó, durva szöveg is.
cska Creative Commons License 1999.10.28 0 0 232
Senki nincs itt a Bag-Tura vonalról?
division by zero Creative Commons License 1999.10.28 0 0 231
ciki lenne ezeket nem hivni senkinek, és a többit BKV- nak hivni...
Előzmény: SzigDani (230)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.28 0 0 230
A BKV+ nem emelt szolgáltatás, hanem a leendő alap. Azt mutatják meg, milyen lesz majd eccer...
Előzmény: Carpy (228)
division by zero Creative Commons License 1999.10.28 0 0 229
ma is 13 percbe telt mire jött a 5-7 percenként járó busz, púposodó oldalakkal, minden megállóban tömegverekedés a leszállni akarók, a fentmaradni akarók, és a felszállni akarók között...
Előzmény: Carpy (228)
Carpy Creative Commons License 1999.10.28 0 0 228
Dani! Ez a 13-14 perc csak nem hagy nyugodni. Azt megegyenesen butasagnak tartom, hogy az alapjan csoportositjak at a jarmuveket esemeny eseten, hogy melyiknek van reszletezett menetrendje. Odaig OK, hogy konnyebb kivenni egy kocsit 10 kozul, mint a 4 kozul, de ez nem lehet magyarazat arra, hogy altalaban, amikor nincs esemeny, es szerencsere ez a jellemzo, szoval olyankor sem lehet tudni, hogy mikor jon a villamos/busz/troli stb.

En azt tapasztaltam a BKV-nal, hogy ha kiesik egy kocsi valamilyen oknal fogva, akkor az kiesett es kesz, nem potoljak, egyszeruen aznap eggyel, kettovel... kevesebb kocsi vegzi a feladatot. Ezt konkretan egy 22-es buszon hallottam a sofortol, akit anyaztak rendesen az utasok, hogy miert nem indul el a Moszkvarol, hiszen mar egy legy se fer fel. Mondta, hogy del ota mar 2-vel kevesebb busz jar, borult a menetrend, o sajnalja, nem tehet rola, ne ot szidjak, o se szeret puposodo olodalu busszal furikazni. Este 8-kor volt mindez.

A Volan ilyenkor beallit tartalekot, megpedig nagyon gyorsan. Kiveve a reggel 6.30 es 7.30 kozotti idoszakot, amikor ez gyakorlatilag lehetetlen.

Itt tennek meg fel egy altalanos kerdest is: Mi a velemenyetek a markavedjegyes jaratokrol? Azaz azokrol, amiket valamilyen oknal fogva kiemelnek a tobbi kozul, es valamivel magasabb szinvonalu szolgaltatast nyujtanak. Gondolok itt a MAV InterCityre es InterPicire, a BKV+-ra, egytes Volanok InterCity buszaira, Szabolcs Volan Busz Cityjere, stb.

Egesz pontosan mi az a BKV+?

Azert jut eszembe a kerdes, mert a Huvosvolgyi vegallomas atadasakor azt olvastam, hogy a BKV+ azt jelenti, hogy az ilyen jaratok mindig pontosan kozlekednek, tobbszor takaritjak oket, korszeru az utastajekoztatas, stb. Felment rogton az pumpa bennem: ez nem extra szolgaltatas, hanem a minimum!
Es meg egy dolog, hogy ha BKV+-os jarat hibasodik meg, akkor azt rogton potoljak egy nem BKV+-os jarat rovasara, am BKV+-os kocsit nem iranyithatnak el nem BKV+-os jarat potlasara.
Ez megint egy nagy arcatlansag, hiszen mivel er tobbet az az utas, aki BKV+-os jarat mellett lakik annal, aki nem. Ugyanannyit fizetnek a jegyert, berletert, megis aki nem BKV+, az tobbszor turelmetlenkedhet a megalloban, mert ezzel durvan megketszerezodott annak az eselye, hogy kimarad a jarata.

A MAV Inter-cityjerol, IP-jerol is sok szo volt mar, hogy nemegyszer sima BZ megy IP-kent, vagy B, Bo, jobb esetben A, Ao IC-kent. Es ez a markavedjegyes kozlekedes meg tobbe is kerul. Mi a velemenyetek?

Előzmény: SzigDani (223)
Carpy Creative Commons License 1999.10.28 0 0 227
Kerlek tajekoztass a tovabbi fejlemenyekrol is! Koszi!
Előzmény: nori (226)
nori Creative Commons License 1999.10.28 0 0 226
Megjött a válasz, az van benne, amire számítottam. A Volán által kibocsátott bérletek csak a mellékelt igazolványon feltüntetett vonalon érvényesek. Ha váltok igazolványt arra a vonalra, ami Tétény felé megy akkor arra mehetek 10 km-es bérlettel. Az nem világos a válaszból, de valószínű, hogy ez egy másik kell legyen, nem jó a 20 km-es, ami a 7-es és 6-os útra jó. Nekem a szabállyal van bajom majd megpróbálom ezt megírni
nori
Előzmény: Carpy (221)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 225
erről még nem hallottam...

de ha tényleg ez történt, akkor is én kb 1.5 órával az eset elött vártam annyit, ráadásul nem egyszer-kétszer történik hanem majd minden nap, de csak kb augusztus óta, előtte viszonylag türhető volt, mondjuk 2-3 perc plusz akkor gyakori volt...

Előzmény: Törölt nick (224)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.27 0 0 224
Állítólag felborult Újpesten egy 30-as tegnap (10.26.) délelőtt, lehet hogy ez is közre játszott!
Ha valaki tudna róla bővebbet irja meg.
Előzmény: division by zero (215)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 223
Menetrend: Azert 13-14 perc, mert valamilyen mas, kotott jarat is van arrafele. Ha azt kell inditani, akkor a jaratsuruseggel jellemzett jaratot modositjak. Ilyen a 23-24-es villamos. A 24-est babraljak a 23 miatt. Amikor meg nem jararra mas, akkor valoban a lustak vagyunk kiirni mod jon be. Ja, ma ez elvileg lement 10 percre...
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 222
Ahogy mondod, ennel nagyobb mocsoksagot nem lehet elkepzelni.
Nekem sajat tapasztalatom volt a 78-as busz menetrendjet illetoen, hogy 20.35-tol 23.10-ig negyed orankent indult a Keletibol, es en ezt tudtam, es mindig idore mentem. Nagyon jol ki lehetett hasznalni.
Viszont nem minden megalloban volt reszletezve, valahol csak be volt biggyesztve, hogy kov. ido 15 perc. Ez 94 korul volt.
Nekem az a velemenyem, hogy azert ez a kovetesi idos titkolozas, hogy ne lehessen szamonkerni a menetrendet a cegen. Es ez felhaborito.
Előzmény: NZA (218)
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 221
Ugye tajekoztatsz a fejlemenyekrol? Bizzal a cimben, nekem korrekt valaszt kuldtek nemreg. Egyeb anomaliakkal is fordulj oda. Minel kesobb jon a valasz, annal alaposabb kivizsgalast lehet remelni...
Előzmény: nori (220)
nori Creative Commons License 1999.10.27 0 0 220
Nem sajnos, pedig sokunkat bosszantja az ügy, ma is ezt tárgyaltuk a tárnoki buszon, vannak egyéb anomáliák is, a Volán, sajnos járathoz köti a bérletet, ami Érden, ahol meglehetősen sok járat van, fura helyzeteket teremt
nori
Előzmény: Carpy (217)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.27 0 0 219
Mostanaban elvileg "10 percnel nagyobb kovetesi idokoznel az indulasi idoket meghirdetik"
Előzmény: NZA (218)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 218
13-14 perc: allitolag korabban azert szerttek alkalmazni ezt a kovetesi idot, mert 15 perc feletti kovetesi idokozben mar ki kellene irni a pontos indulasokat. De tenyleg, ennel nagyobb mocsoksagot nehez elkepzelni. A ceg becsuletere legyen mondva, hogy tudomasom szerint az ilyen menetrendeket azota megvaltoztattak (konkretan a 69-es villamos napkozbeni es a 7A hetvegi menetrendjerol tudom, hogy ilyen volt kiirva, de ez azota rendes kotott metrendu jaratok lettek).
Előzmény: Carpy (214)
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 217
nori!

Meg nem valaszolt a "diszpecser"?

Carpy Creative Commons License 1999.10.26 0 0 216
Sehova...

En is igy vagyok vele: egyszeruen nem hiszem el, hogy ennek igy kell lennie. Annyi varosban kepesek a menetrendszeru kozlekedesre, BP-en nem...

Jomagam a 22-es vonalon szoktam valoban aldatlan allapotokat tapasztalni. A nepszaboban van egy ujsagiro, aki mar a sokadik glosszat irta a 60-as buszrol es arrol, hogy nagy ivben leejtettek a panaszat a vegallomason, es az mondtak, vezerigazagtoi utasitasra cselekszenek, illetve nem cselekszenek... Talan meg is tudom talalni azt a cikket...

Előzmény: division by zero (215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!