Családon belül megörököltem egy 2003-as 1.9-es PD TDI Comfort Superbet. Szeretném lelkiismeretesen leszervizeltetni, de sajnos nem ismerek típusspecifikus szerelőt. Tudná valaki ajánlani nekem ilyet?
Sziasztok. Lassan autóvásárlás elé kerülök. Én 2013-tól nézegetek 2.0 cr tdi manuális Superb-ket. Nem igazán gondolkozok másik kocsiba. Légyszíves írjatok hogy mit tudtok ezekről az autókról. mik lehetnek a buktatók? Nagy e a fenntartási költsége?
Az olajszint növekedését okozhatja a tandempumpa is, de arra nem jellemző ettől a nehezen indulás.
Miután ez a PD elemek ki/beszerelése után jött elő, erős a gyanú, hogy ott a baj. Mihamarabb meg kell nézni, mert ilyenkor a hidrotőkére folyik a gázolaj, lemossa a kenőolajat és pillanatok alatt szétrágódik a tőke meg a veztengely is.
Le kell húzni a tandem két üzacsövét. A visszatérőt lezárni. A betáp oldalra levegőnyomást pumpálni. 0.2bar-onkét növelve max 1.1 bar-ig. Az egyes nyomásértékeknél lezárni a betápoldalt és figyelni a nyomást. 1 perc alatt semmit sem eshet a nyomás. Ha a nyomás esik, akkor szelepfedél le és megkeresni, hogy hol enged.
Nem emlékszem, hogy mennyiért perselyeznek, de szerintem ennél sokkal kevesebbe kerül.
Hát baj van! Szaporodik a motorolaj. -Ami az utolsó beírásom óta történt: Beépítettek egy szelepet az üzemanyag vezetékbe, hogy "ne tudja visszaengedni a gázolajat". A levegősödés továbbra is megmaradt, de random módon. Néha egyből indul reggel, néha 20-30 másodperces önindítózás után. Most miután észrevettem az olajmennyiség növekedését (felső nívó felett 1 cm.), mondták hogy kicserélik a tandemszivattyút. Nem tudom hogy annak a hibája okozhatja e, én azt gondolom hogy inkább az általad említett ok lehet a háttérben. Írtad, hogy lehet mérni a tömítettséget. Fel is hívtam egy ismerős szerelőt a márkaszervizben, de ő azt mondta, hogy megbontják a motort. Ezt nem merem bevállalni, mert horror ára lenne. Tudnál esetleg ebben segíteni, hogy hol tudnák ezt megcsinálni? És ha tényleg bebizonyosodik hogy a fészek sérült, akkor milyen lehetőségek vannak? Azt hallottam, hogy hengerenként 20-25 e. Ft, hogy perselyezzék. Vegyek egy új hengerfejet?
Adott egy 2006-os Skoda Superb 1(3U) 2.5TDI amihez kapcsolási rajzot keresnék az ajtókhoz, ha valakinek esetleg lenne az ajtókról, vagy esetleg az egész autóról, érdekelne, természetesen nem ingyen. Nem tudom számít e a felszereltség de az összes ajtóban ami van: 2 hangszóró, ablakemelő, kilincs világítás, központi zár. Előre is köszönöm!
megnéztem őket és mindegyik rendben van. lehetséges hogy ha a tükörállító panel nem volt beszerelve éppen (mert újra lett húzva bőrrel szakadás miatt) és úgy azt érzékelte hogy hiba van és esetleg letiltott egy hibakód miatt?
Egy 2008-as Superb segíti ki a családot nálunk, azonban az a probléma merült fel hogy az elektromos tükrök becsukódtak, viszont amikor gyújtásra teszem akkor már nem nyílnak ki. Ha kézzel próbálnám akkor sem kattan vissza a helyére. Tudna valaki segíteni nekem? előre is köszönöm.
Az a kérdés, ez mit jelent. A PD fészkeket is javították, vagy marad a 400 valahány ezret futott állapot. Ha az utóbbi, akkor gyanítom, sosem lesz jó. Amúgy van erre mérési metódus, ellenőrizhető a tömörsége szétszedés nélkül is. Igazán baj akkor van, ha szaporodik a motorolaj. Ami ugye úgy lehetséges, hogy belefolyik az üzemanyag.
Hengerfej gépműhely, tömítés, szimering 35*48*10 teflon,fedél tömítés, hf. csavar készlet, vezérműtengely csapágy,szívó, kipufogó sor tömítés, csavar pd elem,tömítéskészlet pd elem,tömítés tandem pumpa, ezen kívül fűtőradiátor csere, klíma feszítő görgő, klíma töltés, fagyálló, olajcsere, összes szűrő, t csatlakozó csere, ja, meg egy turbó cső csere. Nagyjából ennyi, persze volt még más is ezen kívül pl. fék javítás, ja meg kivették a tuning boxot. Most ott hagytam az autót,azt mondták hogy beépítenek az üzemanyag rendszerbe valahová egy szelepet hogy ne tudjon visszafolyni a gázolaj. Nem örülök neki, mert azt gondolom (persze teljesen laikusként), hogy az eddig sem volt benne, akkor nem így kéne gányolni, hanem a hiba okát megkeresni.
"Korábban ugye már leírtam hogy mik történtek az autóval."
??? Annyit írtál, hogy hengerfejes lett és akkor már vezérlést is cseréltettél. Hogy ez konkrétan mit jelent, mit rendeltél meg, mit cseréltek, javítottak, szedtek szét, arról nem tudunk.
"Fogyasztóvédelem nem játszik?"
Ha magánszemély a tulajdonos és nem taxi az autó, akkor esetleg. (ha valóban a szerviz a hunyó)
Gondolom egy ilyen hibafeltárásnak egy márkaszervízben komoly költségvonzata van, és ezt nekem kéne hiteleznem, a végén pedig polgári per, gondolom. -Húú! A hideg kiráz.
A javításra szavatosságot kell vállalnia. El kell vinned egy olyan szervízbe, aki elvégzi hivatalosan a hibafeltárást. Ők adjanak egy hibalistát. Ha olyan hibák vannak, amiket elvileg javított, akkor visszakövetelheted a munkadíjjat, vagy kérheted a kijavítást, de az ilyen hozzáállású szerelőnél ez utóbbit hagynám.
Bocs a sűrűségért, de gondolom van itt a fórumon szerelő, meg tulaj is, így talán tudtok tanácsot adni, hogy mitévő legyek. Korábban ugye már leírtam hogy mik történtek az autóval. Most miután harmadszor is visszavittem mert a hiba továbbra is fenn áll, azt mondták hogy vigyem a Skoda Menteshez, mert ők nem foglalkoznak vele tovább. Eddig összesen négy kilót hagytam ott, és van egy autóm, amit még eladni sem tudnék így. Azzal próbáltak lerázni, hogy azt a hibát amivel odavittem, elhárították. -Most ha én elviszem egy szakszervízbe, egy milla alatt nem úsznám meg, és nem valószínű, hogy rajtuk be tudnám hajtani. Mit lehet tenni ilyen esetben?
Valószínűleg valamelyik PDelem tömítése enged át. Ezzel az a baj, ha az elem fészke ki van verődve, akkor szinte lehetetlen úgy visszatenni az elemet, hogy a fészekkopás ne csípje ki az O gyűrűt.
A +1liter fogyasztást okozhatja a főtengely/vezérműtengely rosszul beállított szinkronszöge is.
Kössz az infót. Hengerfejes lett az autó, így természetesen -mivel amúgy is 90 ezer km. volt a vezérlésben -azt is cseréltettem. Azóta állandóan lelevegősödik, visszavittem a szerelőhöz, aki azt mondta, hogy amiatt nem indul az autó hidegen. Azóta már cserélt gázolajszűrőt, t szelepet, de sajnos a hiba továbbra is megvan. Most otthagytam az autót, hogy ő is lássa hogy tényleg nem indul, de azzal akar lerázni, hogy nála pöcc-röff, ami biztos hogy nem igaz, mert itthon tízből tízszer csak miután önindítóval légteleníti magát indul be. Én arra gondolok hogy a porlasztóknál csesztek el valamit, és nincs kedve újból szétszedni, hiszen a lóvé már zsebben van.
Nem tesz mást, mint a melegnek hazudott gázolaj miatt (aminek jelentősen kisebb lenne a viszkozitása és ez okból a résveszteségként visszafolyó mennyisége) ~30%-kal növeli a befecskendezési időt (mennyiséget) az ECU. Ennek következtében elveszik az 1-2 fokozati nyomatékkorlátozás és szétrángatja a hajtásláncot.
Hosszútávon lényegesen olcsóbb egy valódi chip tuning.
A box kivétele nem esett(közel) egybe egy vezérlés cserével?
Köszönöm. Nekem hat éve volt benne. Most hogy ki lett véve, egy literrel nőtt a fogyasztásom (város 7.00), és sokkal többször kell visszaváltanom. A hátránya, hát igen a kettőstömegű. 430000km alatt háromszor lett cserélve, és a turbó egyszer tisztítva. (városban használom).
Nem tudja valaki hogy a Tuningboxban mekkora az ellenállás értéke? Az enyémről lekopott a festék, és szerintem valami nem stimmel, mert 120 fokos gázolaj hőmérsékletet mutat a computer. Úgy emlékszem hogy mikor berakták, kilencvenet mutatott.
Szakmai kérdésben szükségem lenne egy hozzáértő segítségére..
Elment a hátsó hidam, (Superb 1.) De annyira hogy látszik is rajta, és megeszi a gumikat.. vissza lehet e huzatni, hogy jó legyen, vagy híd csere? Ha hidcsere, akkor a legfontosabb kérdés, hogy a passat5, vagy 5.5 hídja ugyanaz-e mint a superbé, ezt hallottam, nemtudom igaz e vagy sem.