Veszprém:
Nem tudom, hogy a Volán vihet-e trolibuszt, de
nem kötelező az önkormányzatnak a Volánnal megoldatnia a helyi közlekedést.
Amúgy a buszmenetrend precízen szerkesztett.
(papíron) A valóságban viszont tarthatatlan az elsőajtózás miatt! Ráadásul hétvégén és este alig kószál néhány járat. (30-60 percenként)
Aki utazzott már ki az egyetemről csúcsidőben a vasútállomásra, az tudja miről beszélek.
Kellene néhány gyorsjárat!
A Volán-társaságok jövôre 450 új autóbuszt vásárolnak, ami 80-nal több, mint az idei beszerzés közölte Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten tudósított az MTI.
Az új autóbuszok beszerzésére a Volán-társaságok saját forrásból várhatóan 8,2 milliárd forintot költenek. A jövô évi központi költségvetésben 2,7 milliárd forintot irányoztak elô autóbuszrekonstrukcióra, az ÁPV Rt. reorganizációs keretébôl pedig további 2,5 milliárd forintos támogatásra lehet számítani.
A Volán helyközi forgalmában várhatóan hatszázalékos tarifaemelésre kerül sor. A Volán jövôre 10,8 százalékos költségnövekedéssel számol, ezért javaslatában 9,8 százalékos tarifaemelésre tett javaslatot.
En az eredetileg kiirt Kosztolanyis 18:10-es indulashoz kepest gondoltam a 10-12 perces kesest. Igy Bp. Bartok Bela ut, es Gyor, Vagongyar IV. porta kozott tobb mint 80-as atlag jon ki.
Tapasztalatom alapjan a gyakorlati menetido Bp-Gyor kozott 1 ora 40 perc. A Bartok B uti megallobol az indulas gondolom azert pont 10 perccel van az Erzsebet teri utan, mert ennyi ido szinte mindig kell, es hogy kerek legyen. Ha par percet meg is kesik a busz, kesobb behozhatja, senki sem veszit, tekintve hogy kesve erkezo leszallo nincs a megalloban.
Es mit szoltok akkor a Gyor-Budapest (125,6 Km)kozotti 1 ora 50 perces menetidohoz? A 18:00-s autobusz a Kosztolanyira mar minimum 10-12 perccel kesobb er. Utana sofor legyen a talpan, aki papiron 19:51-el tovabbindul Mosonmagyarovar-ra. Raadasul mind a ket busz utba ejti ezt a megallot. Ez a Tempo 100 egy nagyon jo otlet.
Tehat az M5-on menne be? OK. Nem tudom mennyien vannak, akik del-Budarol, erdrol ennyire Del-Pestre jarnak, mindenesetre ha ra lehetne terhelni nemi helyi forgalmat, akkor nem rossz az otlet! BKSZ utan...
A Csepeli meghosszabbításának nincs sok értelme, de én arra gondoltam, hogy az M5-ig és onnan Köki
pl. Csepelen át nagyon lassú lenne, azt nem érdemes hosszabbítani
Elso hallasra nem hangzik rosszul, de sajnos nem vagyok ismeros arrafele, igy nem tudok velemenyt mondani. Nem tartom biztosnak, hogy lenyegesen gyorsabb lenne, raadasul maceras a pesti bevezetes is.
Azonkivul tudtommal van orankent ilyen jarat Csepelre, annal bentebb vinni meg nem hiszem, hogy kozlekedespolitikailag megfontolt lenne.
Kosz a felhozast! :)
Epp ez a dolog rakfeneje. Ha 2 perc van adva a masfel km-re a varoson belul, azert meg nem csukjak le a menetrendest, mert benne van az 50 km/h sebbessegkorlatozas. Mas dolog, hogy a valosagban tarthatatlan. Legfeljebb kifele kb. 2 perccel kesobb indul a busz (pl a Szarvas, foiskola mh-rol), de a kovetkezo faluba mar pontosan er. Nincs kerem itt senki sem atverve. Az imperialistak viszont, hat nekik jol tuljartunk az eszukon. Nem szeretnek most a helyukben lenni...
Egy dolog, hogy egy csomó BKV-járaton vannak úgy megadva a menetidők, hogy két perc alatt négy-öt megállót kell menniük, de a Volán-menetrendben sem ritka, főleg elővárosi szakaszon, hogy másfél kilométeres távra 1, max 2 percet adnak. (Pl. Szarvas- kollégium, ha jól rémlik, de nem biztos) Egy csepp odafigyelés hiányzik, de mindenki lesz..ja.
En szerencsere tudom, hogy mikeppen szamoljak a menetidot a buszoknal, talan epp ebben a topicban le is irtam kicsivel lejjebb. Elmeletileg eleg bonyolult, a gyakorlatban lenyegesen egyszerubb. Tudok olyan jaratrol, aminek a menetidejet 25 evvel ezelott a letezo osszes szabalyt betartva kiszamitottak, es azota aszerint kozlekedik.
Elvileg figyelembe kell venni a megengedett legnagyobb sebesseget, a lejtoket, emelkedoket, iveket, varhato utasforgalmat, a sofor munka es pihenoidejet, stb. Bizonyos jaratoknal erdemes torkedni a viszonylag kerek indulasi idopontokra, neadjisten utemes kozlekedesre, mas esetekben a csatlakozasokra kell kulonos figyelemmel lenni. Van egy nyomtatvany, ha jol remlik, rendkivul kreativ modon "menetidoszamitasi lap"-nak nevezik, de persze csak az igazi oreg rokak emlekeznek ra, a tankonyvek is altalaban emlitik, de manapsag mar nem nagyon hasznaljak. Meg annyira emlekszem, hogy nagyon csunyan nez ki, es korulmenyes kitolteni.
Ma egy-egy jarat menetrendjenek tervezesekor altalaban a mar meglevo jaratok menetrendi adataibol vagjak ossze az ujet. Uj szamitasra ritkan van szukseg. Ezenkivul vannak meg tarsasagonkent eltero elvek, de ami nagyon lenyeges: van egy bizonyos minimum menetido, amin belulre senki nem mer menni, illetve csak nagyon extrem esetben. Ugyanis ha egy szukre szabott menetideju jarat balesetezik, es a sofor a szuk menetrendre fogja a gyorshajtast, akkor a menetrendeseket veszik elo, es ezt senki nem meri felvallalni. Igy adodik az 1 ora 50 perc a Bp-Veszprem vonalra, ami lehet, hogy igazabol 1.47 lenne, de akkor mar legyen kerek, igy lett 1.50. A Tempo100 bevezetese eseten nemi gyorsulas remelheto.
Meg egy fontos dolog: napszaktol altalaban fuggetlen a dolog, a menetido legtobbszor a fent emlitet minimum korul van, ugye versenyezni kell a vasuttal, egyebek, a soforok tobbnyire igy is idon belul erkeznek travolsagi jaratokon. Mivel naprol napra mas es mas az utasforgalom, ezert elofordulkhatnak elteresek, egyik nap keses, a masik nap korabbi erkezes. A helykozi jaratok pedig egesz nap ugyanazon "menetrendi valtozat" alapjan kozlekednek, azaz A varosbol B faluba reggel 5.30-kor idulo teljesen ures jaratnak tobbnyire ugyanannyi a menetideje, mint egy 14.40-esnek tele muszakos dolgozokkal es diakokkal. Egyes jaratokra esetlegesen beiktatott extra allasidok segithetnek, ezek a keses behozasat szolgalhatjak. Izelitonek ennyit talan eleg irnom, mas es mas szempontokat szokas figyelembe venni nagyobb sullyal helykozi es tavolsagi forgalomban, versenyhelyzetben, muszakos feladatopk ellatasakor, stb., de a helyszini meres, a nyert adatok alapjan atlag es szoras szamitas ritkan hasznalatos, epp a fent emlitett felelossegi problemak miatt.
Erdemes megnezni az ejszakai jaratok pontos megallohelyre lebontott menetrendjet es a valosagot: a 3E-n es a 49E-n csak akkor tud menetrend szerint menni a busz, ha a megallok nagy reszeben nem all meg a busz. Ez persze tukrozi a valosagot.
Sejtettem, hogy igy, csak azt nem tudom, mekkora a minta, milyen modszerrel, stb. Gondoltam, hatha tudod. Egyebkent azt mondd meg, ha tudod, hogy forgalmi busszal, vagy kulonjaratban, illetve a forgalmi buszok adataibol hogyan, es miert nem helyesbitenek?
Koszi!
Szerinted hogy állapítják meg a menetidőt, a hasukra csapnak ? Hát nem !
Én ebben nem vagyok kompetens, de azt tudom, hogy többszőr bejárják busszal, az adott vonalat, reggel, délben, este, stb, és így átlagot számolnak, ami persze soha nem lehet pontos, vagy évente egyszer-kétszer, hiszen a forgalmi viszonyok soha nem ugyanolyanok !
Kérdés: meg lehet-e azt oldani, hogy méréssel állapítsuk meg a menetidőt? Mondjuk úgy, hogy lemérünk lehetőleg sok járatot, és elemezzük a kapott adatokat. (Lehet, hogy hülyeséget kérdeztem, ilyet nekem még nem tanítottak, vagy nem tanultam meg:)))
Forgalmi vonalon dolgozok !
Nem a Volánbuszok lassúlnak, hanem a közlekedés!
Évről-évre nő az autósok száma, éppen ezért egyre több a dugó, lassabb az átlagsebesség!
Nagy gondot is okozott ez a Volánbusznak, mivel az új menetidők kiszámolása gondot okozott!
Az összes utas reklamált volna, hogy hogy lehet az hogy reggel 1:45 alatt ér be, délben pedig 1:30 !
Nyugodtan kérdezetek, ha tudok válaszolok !
Veszprém-Bp járat, 17:15-ös gyors (illetve Bp-Ve: 6:45)
Régen 1:40-1:43 alatt letekerte a távot, sőt mégrégebbről 1:30 körüli időket is hallok.
Mostanában ez 1:45-1:55 (hivatalos menet: 1:50).
kérdés: miért lassul évről-évre a Volánbusz..??
ma is 13 percbe telt mire jött a 5-7 percenként járó busz, púposodó oldalakkal, minden megállóban tömegverekedés a leszállni akarók, a fentmaradni akarók, és a felszállni akarók között...