Igazából az eszemfuttatás nem erről szól, hanem pusztán arról az elvi kérdésről, hogy az akkori tiltás vonatkozik-e a mostani jogutódra, tehát kitől kell engedélyt kérnie a MÁV-HÉV Zrt.-nek, hogy tehervonatozzon, és nekiállhasson a jogi procedúrának.
A megfejtés persze valszeg az, hogy a tulajdonos MÁV Zrt.-től, a fővárosi önkormányzatnak ehhez már nem sok köze lehet. (Amúgy meg nyilván a MÁV-HÉV sohasem fog piaci alapon tehervonatokat közlekedtetni, ha egyszer előfordulna ilyen a hálózatán, akkor az egy tehervasúti társaság lenne. Persze nyílt hozzáférés esetén szét kellene választani az infrát és a személyszállítást is. Tehervonatilag hosszú távon is be kell érni a munkavonatokkal.)
Biztosan érdekes, de pusztán elvi síkon. A valóságban közben jelentősen megváltozott a jogi környezet, a MÁV-HÉV Zrt.-nek pedig nincsen engedélye a vasúti teherszállításra. A jelenlegi jogszabályban előírt jogosítványokat akkor is be kellett volna (be kellene) szereznie a cégnek, ha egyébként anno (jogilag) nem szüntetik meg a teherszállítást, csak mondjuk elmaradnak a fuvaroztatók. De ha folyamatos lett volna a teherszállítási tevékenység, az új jogszabályok életbe lépésével szintén meg kellett volna szerezni ezeket a jogosítványokat.
Megvan a jogtár, de valszeg kellene hozzá egy WINDOWS 95 is, meg sem nyikkan.:-)
Mivel a rendelet vagy határozat emlékeim szerint úgy szólt, hogy a BKV-HÉV hálózatán szüntette be a teherszállítást, nem pedig a BKV részére tiltotta meg, ezért érdekes jogi kérdés, hogy egy fővárosi önkormányzati döntés hatályos-e a jogutód, de nem önkormányzati hatáskörbe tartozó infraüzemeltető vonatkozásában.
Érdekes kérdés. Mivel egy fővárosi közgyűlési(?) határozat szüntette meg a teherforgalmat, ezért az nyilván nem kötelezi semmire az új infrastruktúra üzemeltetőt. Másrészt viszont a BKV mentességet kért és kapott a nyílt hozzáférés alól, azt viszont nem tudom, hogy az a BKV-ra vagy magára a hálózatra vonatkozik. Gyanítom, hogy jelenleg a VPE semmit nem tudna kezdeni egy menetvonal igényléssel, másrészt meg nagyjából teljesen leépült az iparvágány hálózat, és az állomások közül sem hiszem, hogy sok olyan lenne, ami alkalmas az áruforgalomra történő megnyitásra. Az a sejtésem, hogy e tekintetben nincs sok jelentősége az üzemeltetőváltásnak.
Egy elméleti kérdés, ha már a HÉV át/visszakerült a MÁV-hoz, megvalósítható lenne a teherszállítás, ha igény volna rá? A HÉV használhatná a MÁV UIC számát?
A növekvő zuglói családiház-építkezésekre tekintettel a Kerepesi út és a Fehér út keresztezésében 1932. szeptember 15-től a rákosszentmihályi vonatok részére "Fehér út-kertváros" (a kettő között ún. nagykötőjel! JH) néven új megállóhelyet létesítettek.
Idézet vége, többször átolvasva, betűhelyesen. A zöld füzet 37. oldalán, közvetlenül egy szép MVII-PXIII kép alatt - bár a képalá helytelenül M.VIII.-at mond... ;-)
Szerintem az eredeti, még megállóhely elnevezésűt. 1970-ben a rövidítés végállomása kapott új nevet. Mintha nekem 1937 rémlene, akkor létesítették magát a megállót azon a néven, de fejből nem vagyok biztos benne. A "Háromkötetesben" biztosan benne van.
Sziasztok! A budapesti helyiérdekű vasutak története 1887-1987 c. könyvben szerepel egy napra pontos dátum, hogy mikor adták át a Fehér út - Kertváros nevű megállót, ami ma az Örs vezér tere. Ha valakinek megvan ez a könyv, és megtenné, hogy beírja ide a pontos dátumot, meg hogy hányadik oldalon találni az infót, megköszönném. (Meg azt is, hogy mi volt az eredeti állomásnév: kell-e kötőjel, mi kisbetű, mi nagybetű.)
A H5-ös HÉV 2017. szeptembert 9-én és 10-én (szombaton és vasárnap) rövidített útvonalon, Békásmegyer és Szentendre között jár felsővezeték-, és pályakarbantartás miatt – közölte a BKK hétfőn. A Batthyány tér M+H és Békásmegyer H között pótlóbusz szállítja az utasokat, amelyen lehet majd biciklit is szállítani.
A H6-os HÉV-en szintén módosul a menetrend a hétvégén, ott karbantartás miatt csak 2017. szeptember 9-én 7:00 és szeptember 10-én 20:00 között a Dunaharaszti külső és Szigetszentmiklós-Gyártelep állomás között egy vágányon fog haladni a közlekedés.
Közvágóhíd és Ráckeve között közlekedő vonatok Szigetszentmiklós-Gyártelep és Dunaharaszti külső között mindkét irányban a Ráckeve irányú vágányon közlekednek az alapmenetrendtől eltérő indulási időpontokkal.
Közvágóhíd és Tököl között közlekedő vonatok esetében a József Attila-telepen túl utazóknak József Attila-telep állomáson át kell szállni egy másik, átszállás után tovább induló szerelvényre. József Attila-telepen a Közvágóhíd felől érkező vonatok a Tököl irányú vágány melletti peronnál, a Tököl felől érkező vonatok pedig a Közvágóhíd irányú vágány mellett levő peronnál állnak meg. Majd utascsere után onnan is indulnak vissza Közvágóhíd és Tököl felé.
Tudod mit, akkor nem biztos! Bár a tűzhöz eléggé közeli ismerős mondta nekem. Amúgy meg logikus lenne, mert 13 kocsiból ki lehet adni jelenleg 11-et, és holnaptól meg indul a 6 perces követési idő, amihez 6 nagy-egység kell.