Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.07 0 0 43919

H6. áramellátási gondok, pótlóbusz Közvágóhíd és Soroksár között (Híradó)

paca664 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 43918

(ez itt a képen éppen vezérlőkocsis)

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (43884)
FOMA Creative Commons License 2017.09.06 0 0 43917

Igazából az eszemfuttatás nem erről szól, hanem pusztán arról az elvi kérdésről, hogy az akkori tiltás vonatkozik-e a mostani jogutódra, tehát kitől kell engedélyt kérnie a MÁV-HÉV Zrt.-nek, hogy tehervonatozzon, és nekiállhasson a jogi procedúrának.

 

A megfejtés persze valszeg az, hogy a tulajdonos MÁV Zrt.-től, a fővárosi önkormányzatnak ehhez már nem sok köze lehet. (Amúgy meg nyilván a MÁV-HÉV sohasem fog piaci alapon tehervonatokat közlekedtetni, ha egyszer előfordulna ilyen a hálózatán, akkor az egy tehervasúti társaság lenne. Persze nyílt hozzáférés esetén szét kellene választani az infrát és a személyszállítást is. Tehervonatilag hosszú távon is be kell érni a munkavonatokkal.)

Előzmény: Áthaladójelző (43916)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.09.06 0 0 43916

Biztosan érdekes, de pusztán elvi síkon. A valóságban közben jelentősen megváltozott a jogi környezet, a MÁV-HÉV Zrt.-nek pedig nincsen engedélye a vasúti teherszállításra. A jelenlegi jogszabályban előírt jogosítványokat akkor is be kellett volna (be kellene) szereznie a cégnek, ha egyébként anno (jogilag) nem szüntetik meg a teherszállítást, csak mondjuk elmaradnak a fuvaroztatók. De ha folyamatos lett volna a teherszállítási tevékenység, az új jogszabályok életbe lépésével szintén meg kellett volna szerezni ezeket a jogosítványokat.

Előzmény: FOMA (43915)
FOMA Creative Commons License 2017.09.05 0 1 43915

Megvan a jogtár, de valszeg kellene hozzá egy WINDOWS 95 is, meg sem nyikkan.:-)

 

Mivel a rendelet vagy határozat emlékeim szerint úgy szólt, hogy a BKV-HÉV hálózatán szüntette be a teherszállítást, nem pedig a BKV részére tiltotta meg, ezért érdekes jogi kérdés, hogy egy fővárosi önkormányzati döntés hatályos-e a jogutód, de nem önkormányzati hatáskörbe tartozó infraüzemeltető vonatkozásában.

Előzmény: FOMA (43914)
FOMA Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43914

Emlékszik még valaki, hogy rendelet volt vagy határozat?

Előzmény: FOMA (43913)
FOMA Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43913

Ez nem a közigazgatási határozat. Előkeresem, valamelyik régi Complex CD-jogtárban megvan.

Előzmény: Komor4 (43911)
További magyar hang Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43912

Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Komor4 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43911

Előzmény: FOMA (43908)
V46 021 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43910

 

Csak személyszállításra van jogosítványa a cégnek:

 

9.A cég tevékenységi köre(i)

9/1.

4931'08
Városi, elővárosi szárazföldi személyszállítás
Főtevékenység
Bejegyzés kelte: 2016.11.07.
Hatályos: 2016.11.07. - ...
Közzétéve: 2016.11.09.

Előzmény: További magyar hang (43907)
FOMA Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43909

"A HÉV használhatná a MÁV UIC számát?"

 

Nincs már külön MÁV UIC szám.

 

Előzmény: További magyar hang (43907)
FOMA Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43908

Érdekes kérdés. Mivel egy fővárosi közgyűlési(?) határozat szüntette meg a teherforgalmat, ezért az nyilván nem kötelezi semmire az új infrastruktúra üzemeltetőt. Másrészt viszont a BKV mentességet kért és kapott a nyílt hozzáférés alól, azt viszont nem tudom, hogy az a BKV-ra vagy magára a hálózatra vonatkozik. Gyanítom, hogy jelenleg a VPE semmit nem tudna kezdeni egy menetvonal igényléssel, másrészt meg nagyjából teljesen leépült az iparvágány hálózat, és az állomások közül sem hiszem, hogy sok olyan lenne, ami alkalmas az áruforgalomra történő megnyitásra. Az a sejtésem, hogy e tekintetben nincs sok jelentősége az üzemeltetőváltásnak.

Előzmény: További magyar hang (43907)
További magyar hang Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43907

Egy elméleti kérdés, ha már a HÉV át/visszakerült a MÁV-hoz, megvalósítható lenne a teherszállítás, ha igény volna rá? A HÉV használhatná a MÁV UIC számát?

Palotabarát Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43906

Kösz azért, hogy megnézted, ezt is és a J. H. által kinézett dátumot is bevéstem a Wikipédiába, most már nem vész el az adat :)

Előzmény: trizs77 (43901)
Palotabarát Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43905

Ezer hála és köszönet!

Előzmény: John Howard (43904)
John Howard Creative Commons License 2017.09.05 0 2 43904

Nakérem, idézet következik:

 

A növekvő zuglói családiház-építkezésekre tekintettel a Kerepesi út és a Fehér út keresztezésében 1932. szeptember 15-től a rákosszentmihályi vonatok részére "Fehér út-kertváros" (a kettő között ún. nagykötőjel! JH) néven új megállóhelyet létesítettek.

 

Idézet vége, többször átolvasva, betűhelyesen. A zöld füzet 37. oldalán, közvetlenül egy szép MVII-PXIII kép alatt - bár a képalá helytelenül M.VIII.-at mond... ;-)

 

Előzmény: Palotabarát (43903)
Palotabarát Creative Commons License 2017.09.05 0 0 43903

Nem, nem, köszönöm. Azt keresem, hogy mikor nyílt a Fehér út Kertváros megállóhely. Ez valamikor az 1930-as években lehetett.

 

John: Howard: sajnos nincs benne, megnéztem. Én eddig itt és csak itt olvastam (a zöld füzetben)

Előzmény: trizs77 (43901)
John Howard Creative Commons License 2017.09.04 0 0 43902

Szerintem az eredeti, még megállóhely elnevezésűt. 1970-ben a rövidítés végállomása kapott új nevet. Mintha nekem 1937 rémlene, akkor létesítették magát a megállót azon a néven, de fejből nem vagyok biztos benne. A "Háromkötetesben" biztosan benne van.

Előzmény: trizs77 (43901)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 43901

a 63. oldal alján az van, hogy az Örs vezér tere végállomást, 1970.04.02-án adták át.

 

Ezt kerested ?

 

Előzmény: Palotabarát (43900)
Palotabarát Creative Commons License 2017.09.04 0 2 43900

Sziasztok! A budapesti helyiérdekű vasutak története 1887-1987 c. könyvben szerepel egy napra pontos dátum, hogy mikor adták át a Fehér út - Kertváros nevű megállót, ami ma az Örs vezér tere. Ha valakinek megvan ez a könyv, és megtenné, hogy beírja ide a pontos dátumot, meg hogy hányadik oldalon találni az infót, megköszönném. (Meg azt is, hogy mi volt az eredeti állomásnév: kell-e kötőjel, mi kisbetű, mi nagybetű.)

trizs77 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 43899

 

 

 

A H5-ös HÉV 2017. szeptembert 9-én és 10-én (szombaton és vasárnap) rövidített útvonalon, Békásmegyer és Szentendre között jár felsővezeték-, és pályakarbantartás miatt – közölte a BKK hétfőn. A Batthyány tér M+H és Békásmegyer H között pótlóbusz szállítja az utasokat, amelyen lehet majd biciklit is szállítani. 

 

Arról, hogy a pótlóbuszok pontosan mely megállókban állnak meg, a BKK oldalán részletesen lehet tájékozódni.

 

A H6-os HÉV-en szintén módosul a menetrend a hétvégén, ott karbantartás miatt csak 2017. szeptember 9-én 7:00 és szeptember 10-én 20:00 között a Dunaharaszti külső és Szigetszentmiklós-Gyártelep állomás között egy vágányon fog haladni a közlekedés.

  • Közvágóhíd és Ráckeve között közlekedő vonatok Szigetszentmiklós-Gyártelep és Dunaharaszti külső között mindkét irányban a Ráckeve irányú vágányon közlekednek az alapmenetrendtől eltérő indulási időpontokkal.
  • Közvágóhíd és Tököl között közlekedő vonatok esetében a József Attila-telepen túl utazóknak József Attila-telep állomáson át kell szállni egy másik, átszállás után tovább induló szerelvényre. József Attila-telepen a Közvágóhíd felől érkező vonatok a Tököl irányú vágány melletti peronnál, a Tököl felől érkező vonatok pedig a Közvágóhíd irányú vágány mellett levő peronnál állnak meg. Majd utascsere után onnan is indulnak vissza Közvágóhíd és Tököl felé.

 

r_tamas Creative Commons License 2017.09.03 0 1 43898
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.31 0 1 43897

Elég éSZSZerűtlen kivétel volt amúgy. :))

Előzmény: Szakadáskapcsoló (43896)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2017.08.31 0 2 43896

OFF

A tegnapi hozzászólás után néztem utána, és 2015-től tényleg észszerű, tehát már nem él többé a kivétel.

Előzmény: Törölt nick (43893)
Viko88 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 43895

Tudod mit, akkor nem biztos! Bár a tűzhöz eléggé közeli ismerős mondta nekem. Amúgy meg logikus lenne, mert 13 kocsiból ki lehet adni jelenleg 11-et, és holnaptól meg indul a 6 perces követési idő, amihez 6 nagy-egység kell.

Előzmény: M.VIII (43892)
r1232 Creative Commons License 2017.08.31 0 3 43894

T5C5 gyártva 1978-1984 között.

MXA 1975-1983.

 

Szóval én azt mondanám, nagyjából egyidősek.

Előzmény: kristoof (43885)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 1 43893

OFF

Ráhibáztál. Az "ésszerű" valamiért kivétel. Jól írtad. :D

Előzmény: EMD sound is music (43888)
M.VIII Creative Commons License 2017.08.30 -1 0 43892

Minek írsz valótlanságokat? 

Előzmény: Viko88 (43877)
siófoki35 Creative Commons License 2017.08.30 0 2 43891

Igen, utána én is gondolkodtam hogy vajon hol lehetne vele értelmesen közlekedni, de nem nagyon tudom...  

Max hétvégente pár vonat Szentendréig, de úgy hogy a belseje is retró legyen ;)

 

Ezért lett volna jobb az OFF UV azzal lehetett volna mászkálni akár a 2-esen is, vagy a fonódón.

Előzmény: batar1987 (43890)
batar1987 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 43890

Gerincvonalakon? Egy szigeten fekvő külkerület egyetlen értelmes viszonylatán a belváros felé? Lehet nem pont ott kéne a nosztalgiabizniszt erőltetni.

Előzmény: siófoki35 (43889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!