Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1009
1:A 3. része pedig túl nagy nyomásnál lekapcsolja a kompresszort.
2:Ha küldenél róla képet vagy a típusát akkor talán könnyebben lehetne segíteni.
Diavia rajzom nincs.
Előzmény: DT 20-61 (1001)
xmbela Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1008
Sajnos a keresett modelszámút nem találtam.Szerintem keress egy hozzád közeli szakit és szerintem ő majd megoldja más számúból is.
Előzmény: vec (999)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1007
OK értem én, de nekem csak egy sebességes ventillátorom van, akkor ott nincsen alap sebesség meg maximális sebesség csak vagy megy vagy nem. A kérdésem tulajdonképpen arra irányult volna, hogy mikapcsolja be a ventillátort ALAP sebességre ott, ahol az kétsebességes pl. Nálad. És nem gond-e, hogy ha rákötöm az én autóm kiegészítő ventillátorát a nyomáskapcsolóra, akkor csak úgy fog egyáltalán elindulni (azon az EGY sebességén), amikor eléri a kritikus nyomást. Magyarul a rendszer állandóan a kritikus nyomáson fog üzemelni (azon a határon fog ki-be kapcsolni a ventillátor), ha az autó lassan megy vagy araszolok pl. dugóban. Mert az OK, hogy nagyobb sebességnél, ha már a menetszél is hűteni kezdi, akkor majd ncsökken a nyomás és ki fog kapcsolni a venti.

A kapcsolási rajz főként nem is a fenti problémához kellene, hanem a motortérben a többi 2-3 vezeték funkciójának a belövéséhez. Van-e kapcsolódás pl. a hűtőrendszer hőfokadójához, van-e (kell-e) külső hőfokmérő, stb. stb.
Előzmény: Janibacsi (1005)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1006
Latom, itt Te valaszolsz, es mindenki mas kerdez vagy beszol. Toltoszelepes gazazonositashoz En vagyok pl. a kivetel. Errol akarok kerdezni is. Aszonta egy szakembernek latszo ember, hogy az en klimam ugy szar, ahogy van, mert nem lehet 12-es rendszerbe 134-et hasznalni. Vegigkerdezett mindent, en meg valaszltam. Elpar szelep uj, diavia-nal vettem, aszontak mindket gazhoz jo, kompresszort szetszedtuk, jonak tunk, es 134-es olajjal tettuk ossze, szuro vadiuj, a csoveket meg en mostam ki tiszta alkohollal. Ezutan mar ugy tunt megbekelt a 134-es gazzal. Megmerte, aszonta normalis esetben a nyomooldal 9Bar korulre lemegy, nalam meg 15-12. Aszongya, vagy a kopresszor szar, vagy hamisgaz van a rendszerben. (mukodik, hut, de szerintem 60-80%-at teljesiti, mint amit tudna) Kerdeseim: 1. Van-e kulonbseg a ket gaz kozott olyan ertelemben, hogy mas szerkezeti elem kell az egyikhez es a masikhoz? Fel lehet-e toteni egy szuz rendszert barmelyikkel? Pl. mas nyomason parolog, vagy valami ilyesmi fizikai fo kulonbsegre gondolok. 2. Egy kezben levo (akar szetszedett) kompresszorrol meg lehet-e allapitani, hogy jo? Ki lehet-e zarni a kompresszor hibat, le lehet-e tesztelni valahogy a kiszerelt allapotban, vagy teljes rendszer osszerak, feltolt, aztan talalgatas, hogy most vajon mi nem jo. 3. Hamisgaz ujravakuumolas-toltessel kizarhato-e, vagy beszorulhat-e a randszerbe valahol valamennyi valami, ami "hamisit"? Akar pl. 12-es olajmaradvany, mert pl. megsem jol mostam ki.
Előzmény: xmbela (985)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1005
"Jójó, de valami csak kapcsolja" Ezt most nem ertem... Persze hogy kapcsolja valami, hiszen a kombinalt nyomaskapcsolorol beszelunk, nemde? Ennek a magas nyomasra kapcsolodo erintkezoparja vezerel egy relet, az meg meginditja a ventilatort maxon. Nem olyan bonyolult ez... Az osszes mechanikus klimanak kb. ugyanaz a kapcsolasa, szerintem. JAno
Előzmény: DT 20-61 (1003)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1004
Netán hőérzékelő... pont ezért lenne jó egy kapcsolási rajz hozzá.
Előzmény: DT 20-61 (1003)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1003
Jójó, de valami csak kapcsolja. Másik nyomáskapcsoló, sebességérzékelő, menetszél vagy mittomén.
Előzmény: Janibacsi (1002)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1002
"Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba" En voltam:o) VW-nel ez igy van, Mercirol foggalmam nincs. Ellenben nem megy az allandoan, csak ha szukseg van ra:o) JAno
Előzmény: DT 20-61 (1001)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1001
Sziasztok!
Múlt nyáron vettem a Mercedes W124 250D-t, amelyben egy szaxerűen beépített (legalább is nekem úgy tűnik) utólagos Diavia klíma van. A motortérben az előző tulaj(ok) valamelyikének köszönhetően viszont elég nagy káosz uralkodott. Mostanra jutottam el oda, hogy mindent rendbe tettem, csak a klíma körül fogalmazódott meg 1-2 kérdés mielőtt feltöltetem. (Persze a fűtőradiátort is ki kellett cserénem a hétvégén, hogy ne legyen túl nagy az örömöm.)
Szóval:
1. A rendszerben van ugyebár egy kombinált nyomáskapcsoló, amit két nyomás vezérel: az egyik az alacsony nyomás része, ami a kompresszor vezérlő körébe van kötve, ez tiszta. A másik nagy nyomásra kapcsol, de nem tudom mit. Vagy ez is a kompresszor vezérlő körében van és a kompresszort kapcsolja le túlnyomás esetén, vagy a kiegészítő ventillátort kapcsolja be? Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba, de az a baj, hogy csak egy sebességes ventillátor van benne. Azt meg nem akarnám, hogy pl. a horvát tengerpartig menjen a venti egyfolytában a zótópályán, ahol egyébként a menetszél is elvégzi a dolgot.

2. A klímkompresszor oldalán van egy kis kör alakú gomba szerű kidudorodás, amiből kilóg-na két vezeték, ha el nem lenne vágva tőből. Kérdésem, hogy az mi? Netán az lenne a rendszerleállításért felelős túlnyomáskapcsoló?

Általános kérdésem/kérésem pedig az lenne, hogy ha valaki megdobna egy kapcsolási rajzzal vagy linkkel a Mercedes 124D/Diavia combo-hoz, ugyanis a motortérben találtam még 1-2 el nem varrott drótot, ami a Diavia-s kábelkötegből lóg ki, de nem tudom hová kötni. A köteg másik fele a műszerfal alatt látszólag eredeti rend szerint megbontás nélkül van bekötve szám szerint 3 elektronika dobozba. Még hiba-LED is van az egyiken. Legalább is gondolom az.

Köszönttel: DT 20-61
AlarmPeti Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1000
1000 :-)
vec Creative Commons License 2005.06.29 0 0 999
RENDI VAGY!:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: xmbela (998)
xmbela Creative Commons License 2005.06.29 0 0 998
Holnap nézem.
Előzmény: vec (997)
vec Creative Commons License 2005.06.29 0 0 997
Hello! Megnéztem és ezek vannak rajta,Model no:1135019,Code no:S.A.E. J.639,öt rovátkás a tárcsa,átmérője 140mm-er,szélessége 21mm-er.Van a kompresszoron egy kb. 1,5cm-es matrica csík,ezek az adatok ott voltak feltüntetve.Ja! és a matrica végén van egy zöld csík amin 019 van feltüntetve. Előre is köszi a segitséget! U.I.:olyan is szerepel,hogy Herisson Division de azt hiszem ez mindegyiken fel van írva(amiket néztem azon rajta volt).
Előzmény: xmbela (988)
bojo Creative Commons License 2005.06.29 0 0 996
Szeretnék én érdeklődni, hogy egy időszakos klímavizsgálat és karbantartás miből áll.
Bellini Creative Commons License 2005.06.29 0 0 995
Opel Corsa C-be szeretnék utólagosan klímát szerelni . Hol lehetséges ez ?
xmbela Creative Commons License 2005.06.29 0 0 994
Nos,most már az adatokból kiderül,hogy egyértelműen R134a a belevaló.Én 9k-ért töltöm.
Előzmény: PÍT (993)
PÍT Creative Commons License 2005.06.29 0 0 993
Köszönöm. Majd megvizslatom. De véleményed szerint egy 1999-es G Astrában lévő Diavia klímában milyen gázok lehetnek? És azokból kb. mennyibe kerül 1 kg? Köszönettel:c20xe
Előzmény: xmbela (985)
bela8 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 992
Köszönöm válaszod! Ezirányban próbálok mozdulni mivel nállam kb. 17 bar van a rendszerben, szóval a hiba körvonalazódik. üdv, Béláim az Úrban!
Előzmény: xmbela (986)
raider Creative Commons License 2005.06.28 0 0 991
Értem, köszönöm, akkor valamit félreérthettem.
Előzmény: xmbela (987)
raider Creative Commons License 2005.06.28 0 0 990
Köszönöm!
Előzmény: csabais (984)
Roy.K Creative Commons License 2005.06.28 0 0 989
Keresek '89-es A Omegába való klímát. (Motorkód: C20NE) Bontott, működőképes is érdekel!
xmbela Creative Commons License 2005.06.28 0 0 988
Mint ahogy a 919-ben írtam,lehet,hogy tudok segíteni,de kellenének az adatok ;-)
Előzmény: vec (983)
xmbela Creative Commons License 2005.06.28 0 0 987
Ha szakszerűen volt szerelve és töltve akkor csak a kompresszorból kerülhet szennyeződés a kondenzátorba( a körfolyamatból következik).De ez nem lehet olyan mennyiségű,hogy ez befolyásolná a hűtőteljesítményt.
Előzmény: raider (982)
xmbela Creative Commons License 2005.06.28 0 0 986
Tehát elméleti síkon:1,5-2 bar rendszernyomás alatt nem indul a kompresszor.
"Töltésnél szaki jelzi, hogy nagyon szutykos a kondenzátor.Töltés után kompresszor el sem indult. Kondi alapos kimosása után minden rendben."
A mosásnak ehhez semmi köze nem volt.Valószinű kontakhiba vagy nyomáskapcsoló probléma lesz.
Magasnyomású kapcsoló 20-24 barnál kapcsolja le a rendszert.Ennyi az elmélet.
De az igazi megoldást csak a gyakorlatban lehet megtalálni.
Előzmény: bela8 (980)
xmbela Creative Commons License 2005.06.28 0 0 985
Európai autógyártók 93-ig használtak R12-öt.Távolkeletiek kicsit tovább.Attól ,hogy Diavia még nem lehet beazonosítani,hogy melyik típus való bele.Keress Diaviás matricát azon rajt szokott lenni,vagy a töltőszelepből lehet következtetni.
Előzmény: PÍT (978)
csabais Creative Commons License 2005.06.28 0 0 984
Kocsis Kálmán
06309496291
2760520
Előzmény: raider (974)
vec Creative Commons License 2005.06.28 0 0 983
KÖSZÖNÖM! Ha nem sikerül szereznem esetleg tudnál segiteni ebben az ügyben?
Előzmény: xmbela (975)
raider Creative Commons License 2005.06.28 0 0 982
Igen.
Előzmény: xmbela (977)
PÍT Creative Commons License 2005.06.28 0 0 981
Gondolom a diavia csak szűkiti a lehetőséget. De kösz minősítést...:o)
Előzmény: Janibacsi (979)
bela8 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 980
Ötlet esetleg elméleti síkon a 953 hsz-hoz?
Előzmény: bela8 (953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!