1:A 3. része pedig túl nagy nyomásnál lekapcsolja a kompresszort. 2:Ha küldenél róla képet vagy a típusát akkor talán könnyebben lehetne segíteni. Diavia rajzom nincs.
OK értem én, de nekem csak egy sebességes ventillátorom van, akkor ott nincsen alap sebesség meg maximális sebesség csak vagy megy vagy nem. A kérdésem tulajdonképpen arra irányult volna, hogy mikapcsolja be a ventillátort ALAP sebességre ott, ahol az kétsebességes pl. Nálad. És nem gond-e, hogy ha rákötöm az én autóm kiegészítő ventillátorát a nyomáskapcsolóra, akkor csak úgy fog egyáltalán elindulni (azon az EGY sebességén), amikor eléri a kritikus nyomást. Magyarul a rendszer állandóan a kritikus nyomáson fog üzemelni (azon a határon fog ki-be kapcsolni a ventillátor), ha az autó lassan megy vagy araszolok pl. dugóban. Mert az OK, hogy nagyobb sebességnél, ha már a menetszél is hűteni kezdi, akkor majd ncsökken a nyomás és ki fog kapcsolni a venti.
A kapcsolási rajz főként nem is a fenti problémához kellene, hanem a motortérben a többi 2-3 vezeték funkciójának a belövéséhez. Van-e kapcsolódás pl. a hűtőrendszer hőfokadójához, van-e (kell-e) külső hőfokmérő, stb. stb.
Latom, itt Te valaszolsz, es mindenki mas kerdez vagy beszol. Toltoszelepes gazazonositashoz En vagyok pl. a kivetel. Errol akarok kerdezni is.
Aszonta egy szakembernek latszo ember, hogy az en klimam ugy szar, ahogy van, mert nem lehet 12-es rendszerbe 134-et hasznalni. Vegigkerdezett mindent, en meg valaszltam. Elpar szelep uj, diavia-nal vettem, aszontak mindket gazhoz jo, kompresszort szetszedtuk, jonak tunk, es 134-es olajjal tettuk ossze, szuro vadiuj, a csoveket meg en mostam ki tiszta alkohollal. Ezutan mar ugy tunt megbekelt a 134-es gazzal. Megmerte, aszonta normalis esetben a nyomooldal 9Bar korulre lemegy, nalam meg 15-12. Aszongya, vagy a kopresszor szar, vagy hamisgaz van a rendszerben. (mukodik, hut, de szerintem 60-80%-at teljesiti, mint amit tudna)
Kerdeseim:
1. Van-e kulonbseg a ket gaz kozott olyan ertelemben, hogy mas szerkezeti elem kell az egyikhez es a masikhoz? Fel lehet-e toteni egy szuz rendszert barmelyikkel? Pl. mas nyomason parolog, vagy valami ilyesmi fizikai fo kulonbsegre gondolok.
2. Egy kezben levo (akar szetszedett) kompresszorrol meg lehet-e allapitani, hogy jo? Ki lehet-e zarni a kompresszor hibat, le lehet-e tesztelni valahogy a kiszerelt allapotban, vagy teljes rendszer osszerak, feltolt, aztan talalgatas, hogy most vajon mi nem jo.
3. Hamisgaz ujravakuumolas-toltessel kizarhato-e, vagy beszorulhat-e a randszerbe valahol valamennyi valami, ami "hamisit"? Akar pl. 12-es olajmaradvany, mert pl. megsem jol mostam ki.
"Jójó, de valami csak kapcsolja"
Ezt most nem ertem... Persze hogy kapcsolja valami, hiszen a kombinalt nyomaskapcsolorol beszelunk, nemde? Ennek a magas nyomasra kapcsolodo erintkezoparja vezerel egy relet, az meg meginditja a ventilatort maxon. Nem olyan bonyolult ez... Az osszes mechanikus klimanak kb. ugyanaz a kapcsolasa, szerintem.
JAno
"Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba"
En voltam:o) VW-nel ez igy van, Mercirol foggalmam nincs. Ellenben nem megy az allandoan, csak ha szukseg van ra:o)
JAno
Sziasztok! Múlt nyáron vettem a Mercedes W124 250D-t, amelyben egy szaxerűen beépített (legalább is nekem úgy tűnik) utólagos Diavia klíma van. A motortérben az előző tulaj(ok) valamelyikének köszönhetően viszont elég nagy káosz uralkodott. Mostanra jutottam el oda, hogy mindent rendbe tettem, csak a klíma körül fogalmazódott meg 1-2 kérdés mielőtt feltöltetem. (Persze a fűtőradiátort is ki kellett cserénem a hétvégén, hogy ne legyen túl nagy az örömöm.) Szóval: 1. A rendszerben van ugyebár egy kombinált nyomáskapcsoló, amit két nyomás vezérel: az egyik az alacsony nyomás része, ami a kompresszor vezérlő körébe van kötve, ez tiszta. A másik nagy nyomásra kapcsol, de nem tudom mit. Vagy ez is a kompresszor vezérlő körében van és a kompresszort kapcsolja le túlnyomás esetén, vagy a kiegészítő ventillátort kapcsolja be? Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba, de az a baj, hogy csak egy sebességes ventillátor van benne. Azt meg nem akarnám, hogy pl. a horvát tengerpartig menjen a venti egyfolytában a zótópályán, ahol egyébként a menetszél is elvégzi a dolgot.
2. A klímkompresszor oldalán van egy kis kör alakú gomba szerű kidudorodás, amiből kilóg-na két vezeték, ha el nem lenne vágva tőből. Kérdésem, hogy az mi? Netán az lenne a rendszerleállításért felelős túlnyomáskapcsoló?
Általános kérdésem/kérésem pedig az lenne, hogy ha valaki megdobna egy kapcsolási rajzzal vagy linkkel a Mercedes 124D/Diavia combo-hoz, ugyanis a motortérben találtam még 1-2 el nem varrott drótot, ami a Diavia-s kábelkötegből lóg ki, de nem tudom hová kötni. A köteg másik fele a műszerfal alatt látszólag eredeti rend szerint megbontás nélkül van bekötve szám szerint 3 elektronika dobozba. Még hiba-LED is van az egyiken. Legalább is gondolom az.
Hello!
Megnéztem és ezek vannak rajta,Model no:1135019,Code no:S.A.E. J.639,öt rovátkás a tárcsa,átmérője 140mm-er,szélessége 21mm-er.Van a kompresszoron egy kb. 1,5cm-es matrica csík,ezek az adatok ott voltak feltüntetve.Ja! és a matrica végén van egy zöld csík amin 019 van feltüntetve.
Előre is köszi a segitséget!
U.I.:olyan is szerepel,hogy Herisson Division de azt hiszem ez mindegyiken fel van írva(amiket néztem azon rajta volt).
Köszönöm. Majd megvizslatom. De véleményed szerint egy 1999-es G Astrában lévő Diavia klímában milyen gázok lehetnek? És azokból kb. mennyibe kerül 1 kg?
Köszönettel:c20xe
Ha szakszerűen volt szerelve és töltve akkor csak a kompresszorból kerülhet szennyeződés a kondenzátorba( a körfolyamatból következik).De ez nem lehet olyan mennyiségű,hogy ez befolyásolná a hűtőteljesítményt.
Tehát elméleti síkon:1,5-2 bar rendszernyomás alatt nem indul a kompresszor. "Töltésnél szaki jelzi, hogy nagyon szutykos a kondenzátor.Töltés után kompresszor el sem indult. Kondi alapos kimosása után minden rendben." A mosásnak ehhez semmi köze nem volt.Valószinű kontakhiba vagy nyomáskapcsoló probléma lesz. Magasnyomású kapcsoló 20-24 barnál kapcsolja le a rendszert.Ennyi az elmélet. De az igazi megoldást csak a gyakorlatban lehet megtalálni.
Európai autógyártók 93-ig használtak R12-öt.Távolkeletiek kicsit tovább.Attól ,hogy Diavia még nem lehet beazonosítani,hogy melyik típus való bele.Keress Diaviás matricát azon rajt szokott lenni,vagy a töltőszelepből lehet következtetni.