A régi, 2011 előtti esztergomi menetrendben két teljesen különböző 1-es járat volt: volt a "kis 1-es" amit szóló vitt, és a Vasútállomástól a Munkaügyi kirendeltségen és a Bánomi ltp.-en keresztül a Vaskapuig közlekedett, meg a csuklós "nagy 1-es" ami végig a főúton ment és csak a Vasúttól a Bánomig járt. Mindenféle külön jelölés nélkül...
Mi értelme van annak hogy egy kisvárosban összesen 29(!!!) vonal van, ráadásul a hétvégiek külön számozva, és minden vonalon jár max 4 járat, de azok sem teljesen azonos útirányon? Ki tudja ezt megjegyezni? https://www.kmkk.hu/82-balassagyarmat-helyi-menetrendje
Amit rögtön nem értek, hogy minek az I MSZ WM jelölés? Ezekre léteznek az egységes jelzések, amit mindenki mindnehol használ. Ráadásul a menetrendben kisbetű, a magyarázatban pedig nagybetű.
Az 1, 'b' oszlopa szerintem nem is lehetne 1-es jelzésű, hanem 1/a vissza a 'b' oszlop is hogyan lehet 1-es, ha nem 100% azonos útvonalon közlekedik?
Aztán ott van a differenciált menetidő. Van az alap mennetidő, amit nem jelölök külön (ez most az 'a') aztán van az a néhány eltérő amit meg jelölök, ezzel a sok felesleges 'a' jelzést meg is spóroltam.
Aztán azt mondja, hogy munkanapokon, erre ott vannak az indulási idők az iskolai előadási napokra, a munkanap és az iskola előadási nap nem feltételen egyezik meg. Hogyan lehet besorolni ezeket együtt még ha külön jelzéseket is kap?
Az átszállásos opciókra annyi kritikám lenne, hogy nincs rá magyarázat, hogy mit akar a kis buszocska jelenteni.
Lehet, hogy ehhez egy számoszlopos menetrend tanítási nap-taszünet-szombat-vasárnap oszolopokkal szerencsésebb lenne, a csonkamenetre meg elég lenne csak egy utalást tenni a megjegyzések között. A megállóhelyeken is ez a formátum van kirakva?
Igazán belegyúrhatták volna a munkanapi járatok közé a hétvégit is, kevesebb karaktert kellett volna kiírni...
Komolyra fordítva: ezen látszik a szándék - ami értékelendő -, hogy a lehető legrészletesebb információkkal szerették volna ellátni az utasokat, így az átszállási lehetőségeket is föltüntették. De túllőttek a célon.
Szét lehetett volna szedni az iskolai előadások napi a tanszünetes járatokat külön kupacba. A leghosszabb útvonalat feltüntetni alapértelmezettként, és amik nem a vonal teljes hosszán mennek végig, csak azokat jelezni külön. A "c" oszlopos időadatokhoz meg beírni, amit kb. 10 éve láttam a PK-nál: a kora reggeli és késő esti időszakban a gyér forgalom miatt előfordulhat, hogy az egyes megállókat hamarabb érintik a járatok.
Az, hogy a DAKK-nak egy áttekinthetetlen gagyi oldala lett a régi Kunság Volánhoz képest, már megszoktuk, évek óta nem nagyon akarnak változtatni rajta (seggbe is kéne rúgni már pár embert emiatt)
De az, hogy már a helyi menetrend értelmezéséhez is lassan már diploma kell a sok krixkraxok miatt az már egyre bosszantóbb.
Nembeszélve pl a 3-as járatról ami körbetekereg a fél városon és Széchenyi tér - Széchenyi tér van feltüntetve. Miért nem szedik szét Műkertváros - Széchenyi tér (érk / ind ) - Széchenyiváros úvonalra?
Gondolom, lehet köze ennek az elővárosi járatbeszámozósdinak. Nem tudom, van-e konkrétan valami Pest környéki vonal 600-asnak számozva a kijelzőn és a volanbusz.hu-n, ami lánykorában 26xx vonalszámon volt ismertebb. Talán azért írták oda az 1100-at, hogy egyértelmű legyen, ez nem az a 600-as, amire az elővárosi forgalomban ingázók gondolnának. Talán, de ez csak az én tippem.
A nemzetközi járatot engedélyeztetni kell minden érintett országban, tehát a szerbeknek is meg kell adniuk az engedélyt ahhoz, hogy útvonalat vagy megállási rendet módosíts. A Volánbusz részéről nem tűnne logikusnak Mórahalmon a félholdas megállási rend, ebből én valami "svédszerbcsavarra" gondolnék...
A kérdés az, és ez tényleg szokatlan, hogy ha ezek a nemzetközi járatok a 600-as vonal járatai (elvileg így van), akkor az 1100-as mezőben miért "saját" járatként szerepelnek, miért nem a 600-as mezőre való hivatkozással.
Az Mátra Volán , Gyöngyös volt és Debrecen-Hajdúszoboszló-Debrecen járat volt.
Sok utas jelentkezése esetén , beszállítási sorrendet lehet ill. kell alkalmazni, akkor az utazik aki jegyét előre megváltotta és minél messzebbre megy annál inkább beszállításkor előrébb sorolódik...