Hogy milyen stratégiával készül, az mind1. (Egyébként a stratégia jónak tűnik).
A képek 1 pixel = 10 cm méretaránnyal készülnek.
Néhány típushoz lehet, hogy a megfelelő BKV buszok is jó kiindulási alapot adnak - de a mai típuskavalkádot már ilyen egyszerű módon, hogy néhány ráncajtó helyett ablakot kell rajzoolni, nem lehet követni.
Én tudnék segíteni, ha a következő módon megfelel:
beszkennelek egy jellegrajzot, kicsinyítek-nagyítok, majd kiszinezem. Ilyen módon már elkészült egy IK 386-os Bakony Volán.
A vasútmániások már ismerik ezt a képernyőkímélőt - de ez nem kizárólag vasút: villamosok, trolik meg buszok is szaladgálnak benne. A jelenleg különböző forrásokból összehordott járműkészlet - böngészhető formában is megtekinthető. Fájdalmasan hiányoznak a magyar távolsági buszok, miközben - ha nem is teljesen, de a villamosok, BKV buszok elég jól képviselve vannak a MÁV mai állománya mellett.
Nincsenek közöttünk rajzos kedvű ráérőek ?
Takilaci!
Én nem erre irtam a Blikk-es választ, hanem arra a válaszodra , amit Bagojj-nak írtál.
Téma : vonat-ra váró buszok, munkamegosztás a közlekedési alágazatok között.
A kifogásom csak annyi volt - igazán alapos okom nem volt rá- hogy egy két dolgot eltúlozva "csipőből tüzelve" -jellegűnek éreztem a választ, ami idáig nem volt a Te jellegzetességed.
Kice
Nemzetkozi jaratok:
Volt szerencsem a Volanbusz Bp.-Strasbourg-Metz-Paris
jaratan utazni most januarban. Hivatalosan nem all meg
csak Gyorben (ott nem volt utas), aztan csak Strasbourgban.
Harom soforrel mentek, a harmadik tagot Linz-ben szedtek ossze. Szerintetek ott berel a volanbusz hivatalos szallast a
soforjeinek? Amugy 4 orankent valtottak, es lazan siettek
Strasbourgban 1 orat, ugy hogy semmi gyorshajtas es ket harom 10 helyett 20 perces piheno.
Szerencsere nem volt teljesen tele a busz, igy egy dupla
ulesen tudtam horpasztani.
Kár, azt hittem tudsz valami konkrétumot. Egyébként a stuttgarti volt előbb, ami elég ésszerű útvonalon közlekedik, amit bizonyít, hogy Sopronig belföldi utasok is akadnak. Ha jól emlékszem, akkor 1993-ban indult a járat egy 396-ossal, a "Dutra"-val, ami egyetlen példányban létezik a Pannonnál, jelenleg különjárati kocsi. Később vettek egy 397-est, aztán egy E99-t, ami kb. egyéves. Most ez a két kocsi járja felváltva a két vonalon a heti három járatot, időnként kiegészülve egy E98-al, akinek a személyzete várományos a leendő drezdai járatra. Mivel úgy értesültem, hogy folyamatban van egy újabb E99 beszerzése, ebből gondoltam, hogy közel a járat indulása. Az útvonal pedig azért lenne Szlovákia, mert a sógorok ennek sem akarják megengedni, hogy megálljon náluk.
Hat igen, a regi szep KGST jaratok... Meg egyaltalan, a troszti idok, a kalauzos jaratok, a mobil nelkuli vilag...
FOMA:
A drezdai jaratrol pontosan annyit tudok, amennyit Te. Konkretan a stuttgarti jaratra gondoltam.
Az Obanyas/Ofalus megjegyzesemmel en is arra kivantam utalni, hogy en nem tekergetnek meg egy nemzetkozi jaratot, foleg ha olyan jo a kapcsolat, mint amilyen Bonyhad-Pecs kozott. A kiteronek inkabb az lehetett az oka, hogy igy valamivel tobb utas volt remelheto. Aztan a jarat bejott, ezt bizonyitjak legalabbis az ujabbak, amik mar nem is kerulnek ekkorat.
Amugy en a Pannon Volan helyeben a belfoldi tavolsagi poziciomat is erositenem.
"Pont ilyeneket tanitottak az 1950-53 -as (oroszból forditott) közlekedési tankönyvek"
Ezen ma csak nevetunk, de sajnos az a tapasztalatom, hogy sok helyutt meg ma is az a generacio van vezeto beosztasban a kozlekedesben, akik ilyen tankonyvekbol tanultak a szakmat...
Amugy sajnos meg ma is elofordul, hogy a Volanok nem tajekoztatjak az utast az egyes -foleg nemzetkozi, es foleg mas Volanok altal kozlekedtetett- jaratokrol. Eleg szomoru, bar egyes esetekben meg tudom erteni. A mai nemzetkozi jaratok sajnos felettebb megbizhatatlanok, a menetrend pedig a legfinomabban szolva sem naprakesz.
"A csúcs az volt amikor egy Gátéri család miatt Cseh kollégáink szó nélkül mentek Kiskunfélegyháza_kistelek-Szeged HELYETT KKfháza-Csongrád-Szeged útirányon. Ugyanakkor az Engels téren mindig azt válaszolták, hogy nem is tudják, meg biztosan nem fog megállni, stb."
Az Engels téren meg az akkori Volán 10. sz. Vállalatnál biztosan infarktust kaptak volna, ha ezt megtudják. Mindenesetreszép példa a rugalmasságra. Kiváncsi lennék, mit szólnának a sógorok, ha mondjuk a Pécs-Stuttgart járat meg merészelne állni valahol Osztrákhonban...
Ha a leendő drezdai járatra gondolsz, akkor szeretném megkérdezni, hogy mit tudsz az útvonaláról? Állítólag Szlovákián keresztűl megy majd, és Pozsonyban is meg fog állni.
takilaci!
Valóban az volt a szándék a frakfurti járattal kapcsolatban, hogy majd a németajkú tolnaiak utaznak rajta, de ez nem jött be igazán. Ugyanakkor a járat 3 órával hosszabb menetidővel közlekedik, aminek a pécsi utasok ( a többség) nem igazán örül. Az meg, hogy a járat mondjuk Döbröközben is megáll, kb. olyan mintha egy Bp-Bécs EC Érd-alsón keresztül közlekedne és Nagytétény-Diósdon is megállna. Az a véleményem, hogy egy nemzetközi járat a lehető legrövidebb (és legolcsóbb) útvonalon, a lehető legrövidebb idő alatt jusson el a célállomásra, a távolabbról utazóknak pedig legyen megfelelő csatlakozásuk. Ez pedig a Pécs-Bonyhád-Szekszárd viszonylaton maximálisan biztosított.
"bagojj stilusa igen karcos (vagy csak volt), de amit a szakmai részről irt az ELSŐRANGÚ volt."
Az általad jelölt hozzászólása valóban találó, de sajnos nem volt ez mindig így. Ráadásul ha jól rémlik, a Blikkes dolgot épp nekem írta, aki szintén nem most jöttem le a falvédőről. :)
Ez a Blikkes dolog egy sokat emlegetett bagojj-klasszikus. Azt nevezte Blikkes ujsagironak, aki szerinte nem szakemberhez méltó módon szólt hozzá a dolgokhoz, hanem szenzációhajhasz, kötekedő firkászként. Na erre lépj valamit...
A Bonyhád érthető, és nincs is ellene különösebb kifogásom. Bemehetne akár Óbányára meg Ófaluba is :))))))
Mindenesetre érdekes, hogy a Pannon új német járata már egész más úton megy a magyarországi szakaszon.
Még az E94-rôl. Valóban 1994-ben készült az elsô, de ez csak véletlen. Az elsô egyébként Békéscsabán közlekedik(EMF-789), de eltér teljesen a jelenlegi társaitól, hiszen elôl teljesen alacsony a padlószintje, azaz lépcsô nélküli. Amúgy az E utáni szám szerintem a busz méreteire utal. Buszok így növekednek: E13, E14, E91, E92, E94, E95, (ik 396), E97, E98, E99.
Volannal es a Kozlekedesi Fofelugyeletnel kell kitalpalni. A Volannak meg kell magyarazni, hogy az miert jo, a Felugyeletnel el kell erni az engedelyezest, a kiepitest onkormanyzati penzbol szoktak, egyedul a tablat helyezi ki a Volan. Nem egyszeru, de ha a polgarmester a kezdemenyezes moge all, megoldhato.
Üdv mindenkinek!
Ha valaki tudja, hogy mi a rendje, s módja annak, hogy egy vonalon (Bp-Dány) megállópárt létesítsünk, legyen olyan kedves tájékoztatni.
BKV-és ellenőrök
A BKV éjszakai járatain minden nap valahol teljestenek szolgálatot, sőt vannak állandó éjszakások is, ezért lehet ugyanazzal a figurával többször is találkozni.
Igen, vannak ilyen mentoangyalok. Kedvenc szorakozasom volt onos eso utan kiallni hajnalban a buszallomasra, es nezni, ahogy a forgalmista vezenyel. Kb 10-15-tel kevesebb busz erkezett be a szokasosnal, es potolnia kellett a kimaradt jaratokat. Nagyon buli volt.
Ugyan már nem teljesen aktuális, de ti mit tapasztaltatok a vasutassztrájk alatt a buszokon?
Az iszonyatosan nagy tömegnyomoron kívül...
Győrből 02.13-án jöt 1600-kor 6! busz. Teljesen telerakva emberrel. Álltunk 20-an a buszon. Az első pirosnál nem is fékezett szinte a sofőr...
Legalábbis úgy tűnt. Átszaladt a vonalon úgy, mint a sicc. Kb a hátsó ajtó alatt lehetett a zebra közelebbi széle.
Szerencsénk volt.
Nagyon durva volt látni a sofőrök arcát. Teljesen elfáradva, kimerülve vezettek, mert el kell ugye vinni az utast. Azért mégis úgy gondolom, hogy a biztonság talán többet ér.
Pozitív élmény: egy vörös hajú, kb. 40-45 éves hölgy. Pénteken láttam Pestem, az hiszem ő volt a menetirányító (nem a tény, hanem a beosztás pontos neve a kérdéses), nagyon poénos volt nézni, amint 5 perc alatt rendet vágott a Deák téren, mert ugye minden sofőr rohant, tülekedett, stb, stb...
Vasárnap állok a rohadt nagy tömegben Győrben, és akkor megjelent a MENTŐANGYAL, a fent említett hölgy. Na, gondoltam, most akkor már semmi baj, biztos a hazaút. Azt nem tudom, hogy Kisalföld, vagy Volánbuszos a hölgy, de jó volt látni dolgozni.