Üdv! Köszönöm az infot, az enyémet sikerült átrugdosni a műszakin, egyelőre napoltam a probléma megoldását. Majd megkérdezem a helyi suzukisoknál, hogy megoldható-e egy ilyen manőver. Amúgy szerviz leírást átböngésztem és ránézésre sok munkaórát igényel a hengerfej leszerelése. A szimering cseréhez járulhat még némi fémmunka is, ha nincs szerencséje az embernek meg sem áll a téma 200alatt. Az adalék témakört is áttanulmányoztam és egyelőre lebeszéltem magam a különféle teflonos vackokról. Jelenleg csak hidegindításkor füstöl és 1000km-en kb 1,5 deci olajat eszik. Üzem-melegen nem füstöl és jól kihajtva az emisszió is ok egyelőre.
Tehát bevallottad, nem mondtam, hogy hülye vagy! Részemről a diskurzust befejeztem veled, mert van egy szint, ami alá nem megyek. Nekem még vannak elveim. Behúzom irányodban a piros ikszet, írj amit akarsz én nem fogom látni!
"Nem akarlak megsérteni, de olyan jellemző a netre, hogy mindenki belebeszél olyan dolgokba, amiről fogalma sincs! Az a bajom, hogy még nem beszéltem olyan emberrel, aki már csinált volna ilyet, a szomszédja látott már, tudom. "
Attól hogy szó szerint nem írod le, konkrétan körbeírtad, hogy fogalmam sincs róla, csak a szomszédom ismerőse már látta, és itt okoskodok == hülye vagyok
Én meg azért, mert jön valaki, aki látott már egyféle (jelen esetben szimmeringet) valamit, és az igaz mindenre.
És mivel egy mezei mosógép szimmeringet ki tud venni, sőt, van olyan kocsi féltengely szmmering is amit ki tudott venni, mert a ladából nem kellett kihúzni a féltengelyt hozzá (renaultnál scenicnél kell) ezért MINDEN szimmering kivehető így
Értem. Ugye nem baj, ha nem?
Kérlek, ezt vedd ki nekem.
Mivel beépítve még ennyit se látsz belőle, súgok, így néz ki:
Szép jó reggelt érdekes ez a szelepszár szimering nekem is ajánlották hogy simán ki lehet cserélni de egy dolog járt a fejembe,egy tizenéves autónál asszem lehet lerakódás is hát nem tévedtem mutatom szóval lehet valakinek megéri így is nekem nem és most tényleg jobban megy :D ,egy kis korom kijött no és nem is beszélve a tömítésekről
Volt egy görbe tűnk, krvajó acélból azt bele ütöttük a gyűrű oldalába és kihúztuk. Mosógépekből csavarhúzóval fordítom ki a simmeringet, a tengelyt csak azért veszem ki előtte, mert nem férnék hozzá! Ha hozzáférnék nem kéne kivenni!
Nem akarlak megsérteni, de olyan jellemző a netre, hogy mindenki belebeszél olyan dolgokba, amiről fogalma sincs! Az a bajom, hogy még nem beszéltem olyan emberrel, aki már csinált volna ilyet, a szomszédja látott már, tudom.
ne ragadj le a mezei szimmeringnél, bár azt nem tudom, egy szelepszár szimmering pontosan milyen kivitelű
Ok, mivel pont nem kell amit kiveszel, nem baj, ha roncsolva veszed ki pl karctűvel, de én a szakmámban sokszor futok bele olyan szimmeringbe, ami vagy a tengelyen, vagy a fészken peremezve vannak, hogy nyomást is bírjon
és azért feltételeztem, hogy főleg egy fel-le járó tengely esetén a szimmering a fészekben rögzítve van, és mivel zeger gyűrűvel nem biztonságos, azt tippeltem, fészek van marva neki
Ambivalens érzésem van, mert nem tételezem fel rólad, hogy nem láttál még simmeringet, de írásaid alapján ezt kell feltételeznem. A simmering külseje hengeres "gumi" fém betéttel, a belseje egy-két ajakos/peremes tömítőgyűrű! Könnyebb kivenni, ha nincs benne a tengely, de nem lehetetlen! Sajnos te sem cseréltél még suzukiban simmeringet, tehát csak a meddő vitát folytathatnánk! :(
Nem vagyok autószerelő, de a zsigulin is cseréltettem szelepszár szimmeringet, ott sem vette le a szerelő a hengerfejet, szerintem. A budakalászi Lenfonóban elég gőzszelep tömszelencében cseréltem tömítést, és érdekes ki tudtuk szerelni egy oldalról! Te magad cseréltél már szimmeringet suzukin?
Bosánat a késői válaszért , de a laptopom kavart be eddig .Valamiért nem kapcsolódott a topikhoz .
Röviden .Most az év elején vettem egy kereskedésben a Wagon R+ GLX-emet .Egy limitált kiadásról van szó .Egy megkímélt járműként .Esztétikai állapota jó . Amikor a kereskedésben néztük semmi füst indításkor .Jelzem februárban vettem . Megtettem a szerintem kötelezőt : kicseréltettem az olajat szűrrőstöl ,ablaktörlőket, meg a vezérmű, a klíma, meg a generátor szíjakat a spanoló görgővel. .Mindezt Suzuki márkaszervízben .Kevés használat után komoly füst és olajfogyasztás lépett fel .Jeleztem a kereskedésnek a problémát és hivatkoztam a vásárlás utáni eladói szavatosságra ami jár csak nem mindenki él vele . Nem akarták elhinni hiszen a jármű műszaki adatlapján ilyen jellegü probléma nem volt feltüntetve egy megkímélt a koránál átlagosnál jobb állapotú jármű szerepelt ott . Gondolom az is szerepet játszott a javamra hogy márkaszervíznél csináltak minden cserét . Ott kellett hagynom a járművet náluk hogy ők is megvizsgálják .Én felajánlottam hogy én is beszállok egy kicsivel ha a hiba jellege olyan . Két napra kaptam a telefont hogy mehetek érte .Elnézést kértek a hibáért , ők is bevették .Valami kotyvalékkal javított a régi gazdája a füstölésen . A friss shell-lel viszont kijött .Kicserélték a szelepszár szimeringeket meg a behajtás szimeringjét és azóta mint írtam patent a fogyasztás . Nekem közös megegyezéssel egy huszasba került . Nem vették le a hengerfejet .Ide is adták a kicserélt szimeringeket . Lehet nem kellett volna beszálnom egy huszassal , de féltem hogy másképp is elsülhet a dolog és akkor kereshettem volna a vásárlói jogaimmal a hágai bíróságot is akkor sem értem volna el semmit . Mostanra lement több mint hétezer km és még a minimum és a maximum jelzés között kétharmadnál van a színt . Előtte ha az emlékeim nem csalnak akkor négyszáz km után fél cm fogyott mikor vittem olajcserére .
Haverom most költ a 3 éves VW-je évi rendes szervizére 250.000 Ft-ot! Én a hallatára lehidaltam! 13 év alatt nem költöttem ennyit a sárga villámra! :)))
Azt nem tudom, de miért fontos ez??? Az 1,3-as sem egy béjemvé :) bár lendületesen lehet haladni vele, de a kis literes szerintem katasztrófa! :( Bár bevallom, nem volt olyanom! DE! Használt ojtót állapotra veszünk, nem színre, bólogató kutyára, meg felszereltségre! Szerintem!
A mi 1,3-asunk új korában 6,5-8,2 liter között fogyasztott, azóta nem mértem! Megyek vele minden nap, kíméletlenül! :)
A miénk 4 éves korában, 9 évvel ezelőtt lett cserélve, tönkre tette a csodálatos áfor benzin, mert akkor még híre sem volt az E85-nek. De én abba hagyom veled a vitát, mert meddő dolgokra sem időm, sem kedvem. :)