Félreértés ne legyen, én is csak azt akarom magyarázni, pont azért ez az ára mert tudja a nagy löketet, a kis löketet, és a kényszerforgást is így mindegyik feladatra alkalmas. És csak egy gépet használsz ahogyan azt megfogalmaztad.
Természetesen van egy csomó gép amit külön-külön megvehetsz, polír, és csiszolók. Véleményem szerint a végére árban ugyanott leszel.
Értem hogy nem véletlen van ilyen ára ,de nem találtam 5mm löketű gépet csak 2 és 2.7mm-est. Jó a levegős gépem is amire használom de idegesít hogy egyfolytában megy tőle a kompresszor ezért kell egy hasonló tudású elektromos gép.
Ez a baj hogy veszek mondjuk egy extolt aztán nem megyek vele semmire az már megint ki dobott pénz. Nekem ez mindenre kéne az előkészítéstől a polírozásik akár.
Minél nagyobb a lökete annál nagyobb az anyag leválasztás, van 7 mm löketű az már inkább famegmunkáló,az 5 mm-est köztes csiszolónak nevezik,a 2.4-3 mm-est finiselő csiszoló.
Én nem találtam csak levegősben 5mm lökettel, elektromosban meg ezt az extol-t ami 2.7mm. Persze komolyabb márkáknál mint a festool, rupes azoknál van, de azok nem nekem valók árban.
Nem vagyok benne biztos ,hogy jó helyre írok de hátha valaki már foglakozott vagy találkozott a témával. Az autóm jelenleg zöld színű a forgalmi szerint is. Szeretnék rá a terepmintát festeni ami a zöld alapszínen kívül + 2 színből állna. Szerintetek milyen módon lehet ezt a forgalmiba bejegyeztetni ? Létezik olyan színkód ,hogy tereptarka vagy hasonló ?
Két éve forgalmazunk Extol termékeket, a gépekkel még nem volt probléma.Se a levegőssel,se az elektromos tipussal.
Ezzel a tipussal egy gond szokott jelentkezni,relativ gyorsan tönkre megy a talpcsapágya. Nem érdemes gyárit cserélni,mert az is kifekszik.A töbség skf csapágyra cseréli és onnan nincs vele semmi probléma.
A 2-mm rotálás nem jó gitt csiszoláshoz,mindegy milyen márka.Szerintem az 5-mm jó mindenhez,kitt,füller,festék...stb.
Nekem a Festool gépek jöttek be legjobban,mert sokkal könnyebb a Bosh-tol,jobb a fogása és nem sokkal drágább.Ha dolgozol velük sokat,akkor érzed igazán a külöbséget ami szerintem nem kicsi.A mühelyben van mindegyikböl igy naponta érzem a külömbséget.
Annyi hogy a bosch 2mm excentritást ír az extol meg 2.7-et. Mennyire nagy különbség ez működésben? Meg azért nem mindegy hogy két extolt lehet kapni egy bosch arán.
Megmondom őszintén én akartam ajánlani pont ezt az Extol gépet,de nem akartalak befolyásolni. Nekem van Extol Craft sarokcsiszoló amit az már kapott és most bedöglene már akkor is megérte az árát,és ez alap kategória az Extol gépeknél. Utána jön az Extol Prémium,és az Extol Industrial. Az én véleményem szerint a vételárát bőven meg fogja szolgálni,ezek Cseh gépek és gondolj a Cseh erőgépekre,a Cseh pillanat forrasztópákára,légpuska,stb hosszú életű gyártmányok.
Sokkal jobban megéri ha veszel drágán egy jó állapotút akár külföldön. Tudom, kevés van belőle de ki kell várni vagy egy újabb autót vegyél ahogy írtad.
Mindenből lehet jót csinálni de újat már nem.Először is legyen egy mester aki megcsinálja normálisan, de az nem aprópénzért vállalja el. Mert van egy mondás,hogy szarból nehéz várat építeni.
Azért nem mindegy ,hogy full szarrá van rohadva a gép vagy például csak le kell cserélni mondjuk a küszöböket. Szerintem érdemesebb kicsit többet áldozni rá. Főleg ha azt akarja az ember hogy 1 év múlva ne rügyezzen újra akkor főleg nem mondanám kis munkának. Ezek a japán autók meg különösképpen le tudnak hervadni.