Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1043

Hmm, akkor ez egy harmadik modszer lehet, az angol eredeti ugyanis kimondottan irja, hogy fix kiszoritasu kompresszorokkal szerelt rendszerek szabalyzasi modja ez.

 

JAno

Előzmény: xmbela (1041)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1042
Én nem tudom mi történt, megálmodtam vagy mi, de ma délután az jutott eszembe, hogy mi van, ha a kiegészítő ventillátor reléjének vezérlő áramköre úgy aktiválódik, hogy az elektronika a testet kapcsolja (nem pedig 12V-ot ad rá, mint a kompresszorvezérlő relére), tekintve, hogy a rózsaszín vezetéken állandó 12V-ot ad. És pont egy barna színű vezetékem lógott még a levegőben. Az autókban meg a barna általában test vezeték szokott lenni. Megnéztem szakadásvizsgálóval, de az nem jelzett a testtel kontaktust. Gondoltam ez akár jó is lehet, mert csak abban az esetben kell a kapcsolat, amikor a ventillátornak működni kell. Lehúzom a motorhőfok mérő stekkerét, így azon a feszültség 0V, azaz megfelel a <1,45V kritériumnak, amikor az elektronika már kapcsolja a ventillátort. Sajnos azonban a szakadásvizsgáló ekkor sem sípolt, hogy testet kapott volna a barna vezeték. Már majdnem elkenődtem, amikor rámértem az ellenállására a barna vezeték és a kaszni között, ami kb. 400ohm volt. Na mondom ez olyan kevés, hogy már majdnem test. :) Hőfokmérő stekker vissza, megint ellenállásmérés: szakadás. Ez jó! Na mondom nézzük csak meg közelebbről: a 400ohm-nak elégnek kell lennie, hogy a relét behúzza. ÉS IGEN! :) Simán működik. És minden kábel a helyére került kivéve a 2 árnyékolt érpárt. Ezek egy olyan dobozba vezetnek, amelyben memória IC-k vannak. Szerintem ezek a hibakód-memória diagnosztikai csatlakozójának kivezetései. Még ezeken agyalok egy kicsit (van olyan tippem, hogy az egyik érpár egy nyomógomb a másik meg egy LED, de ezeknek most nincs nagy jelentőségük számomra) a lényeg az, hogy a kompresszor és a ventillátor vezérlésének a vezetékei a helyükre kerültek és a leírásnak megfelelően működnek. Nemhiába nem volt bekötve eredetileg sem a nyomáskapcsoló magasnyomású ága. Érdekes, hogy a ventillátort nem a nyomás, hanem a motorhőfok vezérli, de remélem a Diavia mérnökei tudták mit csinálnak, amikor a renccert tervezték.
Úgyhogy jövő héten töltés. :)
xmbela Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1041
"Ezt a szakim-dolgot nem ertem? Ki az en szakim??"
Ezt én sem:) Véletlenül egy hasonló nick hozzászólását is Neked tulajdonítottam.
Mint írtam a gyakorlatban még nem csináltam retrofitet,de ha a tanulmányaimból jól emlékszem nagyobb töltetről volt szó.Szerintem amig meglehet oldani másképpen addig nem érdemes ilyen költséges eljárásokban gondolkodni.
A "kiselőadásban"szerintem semmi sértőt nem írtam.
CCOT. Tehát a változtatható hozamú kompresszorokról van szó.A kupplung nem kapcsolgat ki-be,hanem a kompresszorban van egy szabályzószelep és a kompresszorban lévő ferdetárcsa ennek a szabályzása miatt változó szögben áll.Ezáltal a kompresszor szállítási teljesítménye a 0 és a max. érték között változik annak függvényében ,hogy mekkora a hűtőteljesítmény szükséglet.Ezt a szívó és nyomóoldali nyomásokból érzékeli.
Előzmény: Janibacsi (1039)
Stewe16V Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1040

Szevasztok.

 

Milyen gyakran kell tisztíttatni a klímát a kocsiban?és töltetni?

Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1039

Ezt a szakim-dolgot nem ertem? Ki az en szakim??

 

"A töltetnek viszont szerintem nagyobbnak kell lennie ,hogy megmaradjon ugyanaz a hűtőteljesítmény"

 

Ez erdekes, mert kb. 1 eve elegge korbejartam a temat. Eredetileg ugyanis csak egy utangyartott R12-es rendszert tudtam csak szerezni, Sanden kompresszorral. Akkor neztem utana, lehetseges-e es mennyire rentabilis egy retrofit. Ezzel addig mentem, hogy szereztem gyari szervizmanualt a Sandentol, es ott olvastam a lent is idezett dolgokat a tulnyomasrol, nagyobb megterhelesrol(ha mar itt tartunk: az lehet, hogy 5 fok homersekletemelkedes is ennyi nyomasvaltozast okoz. Csak eleve magasabbrol indulunk...). Konkluziokent maga a  manual sem javasolta a retrofitet, de ettol meg leirja mit kell cserelni, mit kell csinalni. Vegul szerencsere kerult egy eleve 134a-s rendszer(raadasul gyari), igy nem volt szukseg a mutatvanyra.

 

Nem mellesleg: ha "tultoltod" a rendszert, elkepzelheto h az eredetileg nem floodoltnak tervezett kondenzatorod ilyen uzemmodba kerul, az meg rossz a kompresszornak is meg a hatasfoknak is, nem? Mondjuk, ez az egesz retrofit-tema nem tul gyakori...

 

Minositesekrol: ne is haragudj, de a kiseloadas az automata/manualis klimarol egy kicsit felpockolt... Addig azt hittem, mar kijottunk a homokozobol, de az a hozzaszolas elbizonytalanitott :o)

 

CCOT: clutch cycling orifice tube - azaz szakaszosan uzemelteti a kompresszort, igy biztositja a megfelelo/szukseges hutokozegmennyiseg-atfolyast az elparban. A kerdesem az, mi alapjan vezerlik a kompit, mikor kapcsoljon ki es mikor vissza be? 

 

JAno

Előzmény: xmbela (1038)
xmbela Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1038
Sokat nem találtam.Mert amire gondoltam,az nem Te voltál hanem a szakid.Ezért szánombánom,hogy azt írtam,hogy többedszerre .Amivel nem értek egyet az a dupla kapcsolású gomba.Az ominózus esetnél trinális volt.És a retrofit nyomásnövekedés problémás voltával.A 10% nyomásnövekedés nem okoz prolémát.Kb ennyit emelkedik 5 fok külső hőmérséklet változáskor is.A töltetnek viszont szerintem nagyobbnak kell lennie ,hogy megmaradjon ugyanaz a hűtőteljesítmény.Én agyakorlatban még nem csináltam retrofitet,mert drága és még ellehet kerülni.Nem szoktam túl misztifikálni a dolgokat,de azért a klíma elektromossága nem mindig zseblámpa szintű.Nyugodtan mondhatod ,hogy nemértek az elktromossághoz,mert ez igaz .Azért a rajzokon eligazodok és ha egy vezérlőegységet nem is tudok megjavítani,a hibás részegységet beazonosítom.
Ha jól emlékszem a 1028-ban Te kezdted a minősítést:"Konnyen lehet, hogy tobbet tudok az automatizalasrol, mint amit te valaha is fogsz..."
Sajnos nem tudom,hogy a "CCOT rendszer" milyen.Ha leírod bővebben,hogy mire gondolsz akkor talán tudok segíteni.
Előzmény: Janibacsi (1034)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1037

A hutes ilyenforman torteno megoldasa szerintem a legtobb, amit ebbol a szettbol kihozhatsz. Jonak kell annak lennie ugy, de ne feledkezz meg arrol, hogy altalaban releken at kapcsoljak a ventilatorokat, a nyomaskapcsolok nem birjak azt az aramot amit egy ilyen venti felvesz!

 

JAno

Előzmény: DT 20-61 (1036)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1036
A Diavia pl. itt használja a motorhőfokot a MB W124-ben:

Engine coolant temperature management (Ta)
• While Ta < 100 °C the condenser fan is OFF (Voltage on Green wire > 1.62 Volt)
• If Ta > 105 °C the condenser fan is switched ON (Voltage on Green wire < 1.45 Volt)
• when Ta > 115 °C the compressor is turned OFF (Voltage on Green wire < 1.15 Volt) When Ta falls below 110 °C, the compressor turns ON again (Voltage on Green wire > 1.31 Volt)

És tényleg használja, mert ma le is teszteltem és úgy is műxik, ahogy le vagyon írva, a "Green wire" is pontosan be van kötve és még a színe is reen". 8~)

Mondjuk azt is sikerült megállapítani, hogy ez teljesen automatikus klíma, mert a hőfokvezérlés is ki van cserélve Diaviá-sra. Figyeli még a külső hőmérsékletet is.

Egyszerűbb (manuális) klímáknál elképzelhető, hogy nincs ennyi macera, csak a szükséges védelmi/biztonsági kiegészítések. Mint pl. fagyásfigyelés a hőcserélőn, meg gáznyomás/gázhőfok figyelések, stb.

Szvsz. ahány ház annyi szo(k/p)ás, csak az elv ugyanaz.

Saját ügyemben arra az elhatározásra jutottam, hogy klímabekapcsnál bekapcsoltatom a motorhűtő ventillátor kuplungját (szerencsére elktronyos, mint a kompresszoré), a kiegészítő ventillátort pedig függővé teszem a nyomásfigyelő kapcsoló magas nyomású állásától. Aztán gázt neki. Vagyis bele. Osztán tesztelem orrba szájba. Majd beszámolok. (Közben meg tarhálok a Diaviánál, hátha megszánnak egy kis infoval vezetékbekötés ügyben.)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1035

Ambator ha nem veszed tolakodasnak, egyuttal feltennek egy kerdest, ami perpillanat nem tiszta nekem.

 

CCOT rendszereknel milyen erzekelo(k) jele(i) alapjan vegzik a kompresszor uzemi ki/be kapcsolasat? Nyomast figyelnek, ha igen, hol? Homersekletet? Vagy ezek kombinacioja?

 

JAno

Előzmény: Janibacsi (1034)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1034

Azert szivesen vennem ha ideznel valamit, ami megteveszto lehet... A masik: nyilvanvalo, hogy jelentosen tobb tapasztalatod van a gyakorlati klimaszerelesbol, mint nekem. De feleslegesen tulmisztifikalsz dolgokat, peldaul a tegnapi, manualis klima elektromossagot. Most akkor mondjam azt, hogy eleg keveset ertesz az elektromossaghoz? Mondhatnam, de en nem minositelek, ellentetben veled.

 

A motorhofokjeladorol valoban leirtad immar negyedszer, hogy van amelyik gyarto hasznalja, van amelyik nem. Csak epp azt nem irtad le, hogy aki hasznalja az _mire_ hasznalja...

 

1031: retrofitrol volt szo, ha jol tevedek. R12-re tervezett rendszer R134a-val valo hasznalata a kompresszor nyomooldali nyomasanak 10-15%-kal valo megemelkedeset hozza magaval. Ezert is kell altalaban 5%-kal kisebb(tomegben) toltet ugyanabba a rendszerbe az uj gazbol az eredeti, R12 helyett. Ez a nyomastobblet magaval hozza a kompresszor magasabb foku es gyorsabb  elhasznalodasat, es termeszetesen a rendszer minden elemere nagyobb terhelest ro.

 

Vagy valamit rosszul tudnek?

 

JAno

Előzmény: xmbela (1033)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1033
Én nem nézek senkit hülyének.De már többedszerre írsz olyan dolgokat meggyőződéssel, ami mást megtéveszthet.Én megpróbálom kijavítani,hogy másoknak hasznára váljon.Lehet,hogy az automatizálásban nagy király vagy,de az autóklímához elég keveset értesz.Bárkinek bármit elmagyaráztam eddig is és ezután is ezt teszem,csak nem tudok egésznap a gép elött ülni.Ha valakinek eddig kérdése volt,akkor rengeteget leveleztem magánban és telefonon segítettem,amit jobban szeretek.DT 20-61 -el is telefonon megbeszéltük.Köszönettel venném ,ha leírnád ,hogy milyen kérdést nem magyaráztam meg.Talán majd páran igazolják akik megvoltak elégedve vagy a tanáccsal vagy a szolgáltatással.
A motorhőfokjeladóról már leírtam,hogy van olyan gyártó aki használja és olyan aki nem.
Ha úgy gondolod,hogy valamelyik hozzászólásom amit a Tiédre reagáltam szakmailag nem megalapozott akkor kérlek jelezd és kész vagyok megvitatni.
Azt hiszem az ilyen dolgok viszik előre a topicot.
A 1031-es hozzászólásodban említett nagyobb nyomást fejtsd ki légyszíves,mert lehet,hogy Nálad van a Tudás és nem nálam.
Előzmény: Janibacsi (1028)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1032
Az R134a kisebb molekulaszerkezetű.Ez biztos,az olajat nem tudom.Tehát a csere a biztos.
Előzmény: laci590401 (1030)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1031

A nagyobb nyomast nem.

 

JAno

Előzmény: laci590401 (1030)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1030
Köszi,én is igy gondoltam,de az osztrák bontóban azzal nyugtatták meg a tulajt hogy teljesen mindegy.Persze a szimering meg a fedél tömítés valóban nem sokáig bírná.( az R134a-s gázt vagy az észterolajat nem bírja az R12-es rendszer?)
Előzmény: xmbela (1027)
vec Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1029

 

Ja!Köszi!

Akkor ha valaki tud 1135019-es számú kompresszort kérem írjon nekem.

Előzmény: xmbela (1026)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1028

Azert aranyos, hogy frankon hulyenek nezel, ami kerdeses azt meg nem magyarazod meg... Konnyen lehet, hogy tobbet tudok az automatizalasrol, mint amit te valaha is fogsz... De azt hiszem kar volna ilyen mederbe terelni a beszelgetest. Csak nem ertem, honnan veszed, hogy nem tudom mi az automata/manual kozti kulonbseg...

 

Szoval, miert kell tudni a motor hofokat? Ugyanis nem vontam ketsegbe h lehet koze hozza, sokkalinkabb szeretnem, ha felvilagositanal, ha mar Te birtokaban vagy a Tudasnak!

 

JAno

Előzmény: xmbela (1020)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1027
Hát,a tömítések elméletileg nem kompatibilisek. És az olajat frankón ki kell mosni belőle.
Előzmény: laci590401 (1025)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1026
Nem az a szám a lényeg,hanem:modell no:1135019!
Előzmény: vec (1023)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1025
Kedves XMBELA!
Ha egy bontott kompresszort hoztak,egy Galantra,de a rendszer R134a-s,de a hozott kompr. R12-es,olajceserével (Pag 100 észter) fel lehet tenni? Természetesen R134a gázzal továbbra is.
Levike Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1024
Hat most ebben a buzi melegben egyaltalan nem gozolog, igaz nem is hut olyan jol :////
A goznek egyebkent semmi szaga nincsen, teljesen szagtalan.
Előzmény: ketmoha (893)
vec Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1023

 

kedves Fórumosok!

Kellene nekem egy Opel (A)vectrába(2.0 16v 150Le,93-as)Klimakompresszor.

A vékony címke végén a zöld mezőben a 019-es szám szerepel.Előre is köszönöm a segitségeteket!

vec Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1022

 

Köszönöm ,hogy foglalkoztál vele!Ja és a tanácsot is!

Előzmény: xmbela (1008)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1021
Sokmindenben tévedésben vagy a műkődést illetően.Sajnos most nincs időm mélyebben belemerülni a válaszolásba,de este talán lesz időm és írok.De ha felhívsz szivesen segítek.20/9678408
Előzmény: DT 20-61 (1018)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1020
Egy 20 éves klíma lehet,hogy úgy működött ment amire gondolsz,de azóta sokat fejlődött a technika.
Lehet bizony köze hozzá.
A manuális klíma azt jelenti,hogy Te állítod be a hideg-meleg levegő arányát manuálisan,míg az autómata klímánál szervómotor csinálja ugyanezt a külső-belső hőmérséklet függvényében.
Előzmény: Janibacsi (1015)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1019
Bár most hogy így jobban belegondolok (külső hőérzékelő, belső keringtetés menedzsment, stb.) elképzelhető, hogy valahogy integrálták a két rendszert.

Csak az bosszant, hogy a műszerfal alatt minden rendben, csak a motortérben kellene rendbe tenni azt a pár kanócot és használni. Így is működne biztosan ahogy most van de ez csak félmegoldás, nem nagyon szeretem az ilyesmit.
Lehet, hogy a végén bepofátlankodok a Diaviához, csak ott meg szvsz nem szívesen osztják az infot puszira, ha otthagyom akkor meg tutti egy vagyon, főleg úgy, hogy magam is meg tudnám csinálni. Hülye egy helyzet. :(
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1018
Ez egy utólag beépített Diavia utángyártott klíma, kifejezetten ebbe a típusba.
Maga a klíma nem automata, mármint automatikus hőfokszabályzás értelemben.
Ezek a "menedzsmentek", amik a leírásban vannak csak a rendszer automatikus védelmét szolgálják.
Azonban a Merci egy érdekes eset, mert ha gyárilag nem is klímás, akkor is oldalankénti automatikus (elektronikusan szabályozott) fűtése van, ami a kinti levegőből a melegvíz-csapok állításával keveri ki az utastér levegőjét. Namost mivel a hőcserélő a fűtőradiátoron kívül van, ezért nyáron is simán beállítható a kedvező hőmérséklet a fűtésszabályzás segítségével. Itt csak annyi a szépséghiba, hogy a klíma nonstop megy, míg a teljesen elektronikus klímánál pl. kikapcsol a kompresszor, ha a kinti hőmérséklet alacsonyabb, mint a beállított érték, kivéve, ha ablakfűtésre/párátlanításra állítjuk a klímavezérlőt, mert akkor folyamatosan megy a kompresszor.

Érdekes, hogy a leírás alapján nem beszél 2 sebességes FAN-ról. És érdekes az is, hogy a kiegészítő ventillátor kapcsolgatását a motorhőmérsékletre bizza. Bár ez nem zárja ki, hogy párhuzamosan nincs bekötve a magasnyomás kapcsoló is.
Előzmény: Janibacsi (1017)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1017
Hmmmm, akkor ez azert valamilyen mertekben automatizalt klima, nem egy egyszeru manualis! Ehhez azert telleg kene egy rajz, hogy mi micsoda. Legalabbis, jelentosen meg tudja gyorsitani a munkat... Vissza lehet kovetkeztetni a vezerlo tanulmanyozasaval is, de az nem 2 perc... Most akkor ez egy gyari cucc, amit kibontottal valahonnan, vagy utolagos univerzalis? JAno
Előzmény: DT 20-61 (1016)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1016
Szóval sztem sem olyan eccerű ez, elnézve az alábbi kis szösszenetet. Ezt sikerült előbányásznom a netről Merci/Diavia ügyben a nem túl nagy választékból. Ebből gondoltam, hogy azért van itt némi összefüggés a motorhőfok, meg a kinti levegő hőfoka, meg egyebek között:


MB W124 - ECU MAN - Troubleshooting

Malfunction
THE COMPRESSOR DOESN´T RUN.
(NEVER supply the Compressor directly from the accumulator.
This can damage the ECU.)

Possible cause: The blower speed selector is on STOP position. Not enough voltage on the BLU wire.
Action: Switch ON the blower speed selector. The voltage on the BLU wire (pos. 13 conn. 26 poles) must be, at least, 11 Volts.

Possible cause: EC key pressed (EC Led ON)
Action: NORMAL condition of compressor OFF

Possible cause: RPM connector (8 poles) connected without installing the Pick-Ups
Action: Disconnect the connector. Turn off the injection key and restart.

Possible cause: The Led on the REC key blinks.
Action: Malfunction of the External temperature or Evaporator temperature sensors (disconnected or in short circuit).

Possible cause: The Led on the EC key blinks.
Action: RPM control defect. Check the right mounting position of Pick-Ups (see fitting manual).

Possible cause: External temperature < 8 °C.
Action: NORMAL condition. (sensor resistance TE > 22 K )

Possible cause: Evaporator temperature < 2 °C.
Action: NORMAL condition. (sensor resistance Tab > 8 K )

Possible cause: Refrigerant pressure too low (P < 3 Bar) Defective pressure switch.
Action: Check the refrigerant charge. NORMAL function if the exernal temperatre is very low (Winter). Check if on the Green Black wire (pos. 18 conn. 26 poles) there is the ground signal coming from the pressure switch.

Possible cause: Engine coolant temperature too high (Ta > 115 °C). Condenser fans alwais ON.
Action: The voltage on Grey Black wire (pos. 7 conn. 26 poles) is below 1.15 Volt. Green wire not right connected to pos. 2 on the original 15 poles round connector (original Green wire).


Functions summary:

External temperature management (TE)
• If TE < 8 °C the compressor is turned OFF (sensor resistance TE > 22 K)
• If TE > 10 °C the compressor is turned ON (sensor resistance TE < 20 K)

Evaporator temperature management (Tab)
• If Tab < 2 °C the compressor is turned OFF (sensor resistance Tab > 8.1 K)
• If Tab > 5 °C the compressor is turned ON (sensor resistance Tab < 6.9 K)

Engine coolant temperature management (Ta)
• While Ta < 100 °C the condenser fan is OFF (Voltage on Green wire > 1.62 Volt)
• If Ta > 105 °C the condenser fan is switched ON (Voltage on Green wire < 1.45 Volt)
• when Ta > 115 °C the compressor is turned OFF (Voltage on Green wire < 1.15 Volt) When Ta falls below 110 °C, the compressor turns ON again (Voltage on Green wire > 1.31 Volt)

Recycle timing management
Once the REC key is pressed (REC led ON), the recycle is automaticly turned OFF:
• after 20 minuts, if the external temperature is > 15 °C (sensor resistance TE < 15.8 K)
• after 5 minuts, if the external temperature is < 15 °C (sensor resistance TE < 15.9 K)
• after 5 minuts, if the compressor is manually switched OFF (EC Led ON) After this the REC Led is switched OFF.


Mellesleg csak a motortérbe az alábbi vezetékek jönnek be a műszarfal alatti elektronikákból:

- 2 db piros (nem tudom mi, be van kötve valszeg egyik a táp)
- 1 db narancs (ez vezérli a kompresszor kapcsoló relét, bekötöttem)
- 1 db barna (nem tudom mi, nincs bekötve)
- 1 db rózsaszín (nem tudom mi, nincs bekötve)
- 1 db barna/sárga (alacsony nyomás kapcsoló egyik szál, be van kötve)
- 1 db barna/fekete (alacsony nyomás kapcsoló másik szál, be van kötve)
- 1 db fekete és kék érpár árnyékolt burkolatban (nem tudom mi, nincs bekötve)
- 1 db sárga és narancs érpár árnyékolt burkolatban (nem tudom mi, nincs bekötve)
A nyomáskapcsoló magasnyomású ága nincs még bekötve. Nekem nincs rajta egy 3. vésznyomás érzékelő. Csak 2-2 szál megy be. A vésznyomáskapcsolóra tippeltem a kompresszoron lévő kiherélt gomba esetében (majd küldök róla fényképet, meg megnézem a típusát).

Jelnleg ott tartok az általam eddig bekötött vezetékek után hogy ha a műszerfalon, megnyomom a hópelyhet ábrázoló gombot, akkor megy a kompresszor (természetesen csak ha rövidre zárom a nyomáskapcsolónál) és a ventillátor.
De azt akarom elérni, hogy a ventillátor ne menjen állandóan.
Arra gondoltam még, hogy esetleg úgy csinálom meg, hogy 1. fokozat gyanánt bekapcsoltatom a motorhűtő ventillátort a klímakompresszorral együtt, de akkor meg az fog menni egyfolytában, mondjuk azt ékszíj hajta, mert viszkós, mint a kompresszor. Tényleg kellene valami sebességérzékelő jel. Nem tudom. Vélemény?
A Ti klímátokban egyébként megy a ventillátor 1. fokozat folyamatosan, még pl. autópályán is.
Előzmény: xmbela (1014)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1015
Probaltam mar, de nincs ra szukseg igazabol. Lefujja egy pillanat alatt hutes nelkul is, felesleges klimaval vacakolni. Motor homerseklet-jeladonak mi koze lehet a klimahoz? Ne feledjuk, manual klimarol beszelunk! Rajz: azt hiszem, felesleges. Manual klima egy darab soros aramkor, slussz. Ja nem, vannak relek is :o) JAno
Előzmény: xmbela (1014)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1014
Kis kiegészítés:
-Van ,hogy nem független a motor hőmérséklet jeladójától.
-"Elvileg szokott lenni egy hokapcsolo, ami valahol a motorterben van elhelyezve. Ez asszem 8 fok kulso homerseklet alatt nem engedi elindulni a rendszert." Ez nem elvi kérdés.Van olyan gyártó aki használ és van amelyik nem.
-" Ha hideg van, hulye lennek klimat kapcsolni" Egyszer próbáld ki a párátlanítást klímával és megfogsz lepődni.
-"az egesz aramkor egy zseblampa bonyolultsagaval vetekszik" Úgy gondolod???Ha érdekel küldök mélben pár rajzot.
Előzmény: Janibacsi (1013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!