bocs, nem 800, csak 700, de még hozzá jön a révész többi verdája, ott sem volt magasabb az átlag 2 évnél, összesen onnan kb 500 autó került át a gyurmához!
az igy saccperkábé 800 autó egy év alatt, nem rossz! Gasolin press-nek arrol nincsenek értesülései hogy mennyit adtak el? Meg az EDY nevezetü román cégröl? Gondolom mindeki látott már EDY-s szerelvényt! Allitolag egesz europa attol parazik ha a romanok belepnek az EU-ba ez a cég letarol mindenkit a piacrol, 60-70 centes aron fuvaroz ( a waberersnél 76 cent a pozitív nulla) és csak vadiuj mega volvóik vannak ugy 1000 darab körül és iszonyat dinamikával fejlödnek!
Na látod Zola, ez veled a gond!!! :))) Én nem foglakoznék olyan kis semmiségekkel, hogy a kormány jobb oldalon van. Ha akadna egy ilyen hely számomra akkor repülnék mint a madár!!! Valaki mondott egy frapáns közmondásféleséget, de nem találom!! Na mindegy!! :))
A Gasolin Press értesülései szerint a Scania igazgatótanácsa egyhangóan visszautasította az MAN újabb 10,3MrdEuro-s felvásárlási ajánlatát (a korábbi ajánlat 9MrdEuro volt). Szintén MAN hír, hogy várhatóan az idén először fogják elérni 1MrdEuro-s nyereséget. És hogy legyen magyar hír is, néhány Waberers információ: A csikszeredai székhelyű Waberers Románia már 150 autóval dolgozik és decemberben további 50 autót kap. A Waberers idén az elsó 9 hónapban 333db Volvo-t, 100db MB és 140db DAF-ot vásárolt és a Révész átvételével további 70db MAN és 60 Renault (idei) beszerzésére került sor.
Mostani infó, hogy hamarosan a TIR tanfolyamot is berakják a támogatható szakképesítések közé(Észak-M-i régió). Kérdezz rá a sulidnál, hogy náluk lesz e rá lehetőség.
Én mondjuk nem röhögnék a helyükben, amikor sofőrhiányuk van.. Sőt, agitálni kéne a srácot, hogy oda menjen. Most hallottam, hogy nálunk a volán megkeresett egy bizonyos autósiskolát, hogy agitálja a C-s emberkéket, menjenek buszsofőrnek, mert hiány van. Ott is kevés a fizu, mennek elfelé az emberek.
Semmi gond, nem vagyok sértődékeny, bár néha tényleg zavar, ha valaki csak azért mert ő pesti, alacsonyabb polcra tesz az indokoltnál (ezt az esetet nem éreztem ilyennek).
Pesten nyílván fuvart is könnyebben szerezne az ember, de az is biztos, hogy nyomottabb árakon, mert többen tartanák a markukat (lásd; egy korábbi hsz. alapján, a kutya is valutáért hajlandó csak vakkantani).
Nem akartalak megsérteni vele,ha mégis sikerült,akkor bocs.Igaz pesten az autósiskolákból jelentős túlkínálat van,valszeg ezért vannak némileg alacsonyabb árak.
Az itteni munkaügyi központ nem támogat semmit. Már márciusban elfogyott a keretük... Egyébként fog indulni C+E kategória, ami támogatva lesz! 2007 októberében :) Addig nem akartam várni. Így is munkanélküliség van.
Én is Kiliti vagyok :) Egyébként voltam az Albánál, mivel körbeérdeklődtem az árak miatt. Ergo nem lett volna gazdaságos másfelé elmenni. Az úriembert Elemérnek hívják és szakmailag nagyon OTT van. Ha az egy százalékát tudnám, amit ő tud, akkor bekötött szemmel és tolatva mennék el Afganisztánig :)
Munkavállalók igényelhetnek 80%-os szakképzési támogatást, vállalkozások 60%-osat. 3 hete adtam be a papírt jogosultsági igazolásra, még nem jött. Így a C 120 helyett kb 25 lenne Miskolcon. (plusz persze egyéb felmerülő költségek)
hülyeség kihagyni, bár nincs az ország egész területén C ill E támogatott oktatás. (lakóhelytől függ, milyen képzést választhatsz... szakács, asztalos,infos stb stb)
Nem titok, csak keveset tudok róla, mert az iskola pályázott a lehetőségre. Gondolom nekik azért jó, mert így nyilván olyanok is mennek, akik egyébként nem tervezték.
Vállalkozásoknak írták ki profilbővítés támogatásaként EU-s forrásból. Jogosítvány kategóriák megszerzésére fordítható, max 80%, és max 250 e Ft erejéig.
Nekem így a D és E kategória 342 e helyett 92 e Ft lesz.
Sajnos a többi (árufuvarozói, TIR, vállalkozói, stb... fizetős)
Fuvarszerzés? Kitapogatom a helyi viszonyokat, tarifákat, és végigházalom a szóbajöhető megrendelőket. Könnyít a helyzeten ha beajánlanak ide-oda, de arra is fel vagyok készülve, hogy főleg eleinte csak alvállalkozói megbízásokat kapok és lefölözik a bevételeimet.
Engem mindig is érdekelt, hogy talál valaki munkát a teherautójának. Pl. veszek egy teherautót, hogy szerzek neki fuvart? Adok fel hirdetést? Vagy a megrendelő hirdet, hogy valamit el kell szállítani? VAgy hogy megy ez?
Úgy kalkuláltam, hogy 8-10 millióval el lehet indulni. Egy része rövidesen meglesz, amiből első lépésként a vontatót meg tudom venni - persze, ha úgy látom, hogy egyáltalán van értelme belevágni.
Mivel a papírjaim csak fél év múlva lesznek meg, tehát akkor tudnék teljes mellszélességgel indulni, addig valahogy meg kéne termeltetni a fennmaradó részt az autóval.
A D kategóriát, és ami kell megcsinálom, ki tudja mikor veszem hasznát, de egyelőre buszos témában nem gondolkodom.
Jah, számolgattam. Amit józan paraszti ésszel meg a régmúlt alapján kalkulálni lehetett azt figyelembe vettem, de gondolom itt kapok még instrukciókat, hogy mennyi az annyi.
Óvatos duhaj vagyok, csak úgy ruházok be, hogy később bukó nélkül szállhassak ki, ha nem jön be a mutatvány.
A nyergesvontató látszik egyelőre biztosnak. A szerelvény majd azon múlik, hogy milyen munkát találok... Magát a traktort rövid időn belül munkába tudnám állítani, ha lenne aki bérbe veszi (egyelőre csak ilyen formában tudnék számlázni).
ADR - előbb a többi: E kat. D kat. belföldi fuvarozó, vállalkozói, TIR, nemzetközi vállalkozói, személyszállító belföldi/nemzetközi...
A D és E kategóriát 80%-ban pályázati pénzből finanszírozom, a többit meg amúgy is jó ha van alapon megcsinálom és remélem használom is majd.
1., 83-ban fuvarozóként kezdtem - régi szép idők, elég volt a B-C kategória és kész - de 95 környékén másfelé sodort az élet.
2., Sok ismerős van, épp tőlük félek, mert amíg általánosan van szó dolgokról, addig megvan a segítőkészség, ha konkrétum kerül szóba már más a helyzet. Inkább idegennel, üzleti alapon...
Azért próbálom itt is tesztelni az elképzelést, hogy ne vakugrás legyen.
Másrészt a vállalkozói világban viszonylag jól feltalálom magam, de ez most ennyi idő után, ahogy írod valóban az "ismeretlen".
Úgyhogy kérdéseken nem röhögni! Mindenki kritikáját, ötleteit várom!