a kerdes az, hogy volt-e a homersekletingadozas valaha jo? ha igen, akkor mikor romlott el? meg kell keresni ami valtozott, es kesz is.
ha sosem volt jo, az egy tok mas problema.
ha a hidrofort felpumpalod, akkor sokkal ritkabban fog kapcsolgatni a szivattyu, ettol egybol jobb lesz egy kicsit. mi csinalja a melegvizet? villanyboyler? atfolyos gazkazan? utobbi eseten sosem lesz igazan jo a kis hidroforral.
Fúrott kútról megy a vízellátásom, Pedrollo 80-as szivattyúval. Ha kinyitom a csapot, pár mp-re rá már indul is a szivattyú, és kb. 30 mp-enként ki-be kapcsol, aminek az eredménye, hogy nem tudok normális vízhőmérséklelet beállítani, mert állandóan hidegvíz-melegvíz-kis nyomással langyos-nagy nyomással hideg-nagy nyomással forró stb,stb,stb váltakozik. Van megoldás? Nagyon fontos lenne! Köszi előre is!
nekem olyan van, ami nem gegecso, hanem mezei feher gumi/muanyag slag. (direkt zuhanycsonek gyartottak azert :-) most kb 4.5 eves, 3-an, majd 5-en hasznaljak naponta. van akinek nem tetszik, de en meg nem szeretem a csillogo femet a lakasban. az uj furdoben feherek lesznek a csaptelepek :-)
Olyan kérdésem lenne, hogy van-e olyan zuhanycső, ami nem lyukad ki 1-2 év alatt a hajlatoknál? Mostanság csak ilyennel áldott meg a sors, 5 év alatt a 3. lett kuka. Vagy ez természetes, fogadjam el kopó alkatrészként?
STAR Primus ZF 420A fali cirkóm van, az utóbbi napokban elkezdett szórakozni. Hiába nyitom meg a melegvizet nem indul el a kazán, rosszabb esetben zuhanyzás közben kikapcsol. A víznyomás csökkent a rendszerben mióta szárazság van :-(
köszönöm szépen a részletes leírást, elgondolkodtató... Amúgy azon is gondolkodom hogyan teszik fel a jókora napcella tömegeket a tetőre a népek, ahhoz micsoda kábelezés kell... 20 m-en 10% esés uhm. Gondoltam hogy esik vmennyit, de ekkorát...
Végig kell gondolnom mert lehet hogy tényleg lebeszéltetek róla :P
egy 1 ohmos az 230V-rol 53KW, es ritka. egy 2kW futosza az 26.5 ohm, az meg tul sok. hat a gyari halozati futoszalak kozott nem lesz megfelelo...
-- mas --
ha torpefeszrol beszelunk, akkor nem kell a futoszalat a viztol elszigetelni. ergo barmibol csinalhatsz egy futoszalat, ami nem mergezo, es remelhetoleg nem oxidalodik es nem oldodik fel a vizben. rozsdamentes huzal tunik realisnak. fel kell tekerni valami hoallora, megoldani a vizmentes atvezetest (akar a gyari futoszal szetbarmolasaval), es kesz is.
a bojler nem fürdésre kell hanem előmelegíteni kézmosó vizet (30L körüli kisméretű Hajdú, és végül is tökmindegy hogy 30 vagy 60 fokos a víz (felhőtől függően))
Az a baj hogy a vízvételi hely >20m-re van a jelenlegi bojlertől, és nem szeretnék csap alá szerelhető zárt rendszerű bojlert mert műanyag és nem bízom benne.
kb 200W-osat szeretnék 12V-osat, vagy 100W-os 24V-osat. (+/- 20W nem számít)
18A azért nem olyan sok, 4-es vezeték elég rá. Azt tervezem hogy egy kisegítő bojlert üzemeltetnék napcellára kötött fűtőszállal, tehát ezért nem fontos a dolog. Sokat óvtak hogy ne, de én kipróbálnám :)
b) alternatíva 500W-os fűtőszál (230V-os) és egy gagyi négyszöges inverter.
ami ötleteim voltak: lakóautó alkatrészek, de ez sok helyen nyitott rendszerű (átfolyós), autóba való vízforralót valahogyan nyomásállóra alakítani.
mindenesetre megadhatnad, hogy hany wattosra gondolsz. par tiz wattosnak nincs sok ertelme, mondjuk 200W-hoz meg kell 12V 18A. Olyan vezetek, amin el tudsz vinni 18A-t nemketto meterre, es nem megy el rajta 10-20W, az meg annyi penz, hogy ertelmetlenne valik az egesz.
Végig kellene vésnem a falat ott, ahol a turbós kémény kb. 10 centire megy a fal előtt. Azon gondolkodom, hogy szétszedhetem-e a kéményt, és van-e esélyem újra szakszerűen összerakni? Vagy véssem körbe kézi vésővel?
A másik kérdésem, hogy felfedeztem a 23-as réz előremenő vezetékben egy 18-as könyököt, amit a "mester" valamilyen okból helyesnek látott odatenni. Ez okozhat észrevehető problémát? Pontosabban lesz érzékelhető javulás, ha kicserélem? Úgy látom, vissza kell bontani a kazánig vagy másfél métert miatta, mert elég girbe-gurba a hálózat ott :s
Köszönöm, de milyen hőpaszta kell oda? Én villamosmérnök vagyok, eddig olyanokkal találkoztam, amiket a melegedő alkatrészek és a hűtőbordák közé kennek. Ez valami vékony, folyós cucc, ide meg valami gyurmaszerű kellene, mert félcentit vagy többet kell kitölteni.
Az iszapleválasztónak nyilván van kezelési utasítása, aszerint járj el. Ha még sincs, akkor szerintem a fűtési szezon vége előtt egyszer mindenképpen nyisd meg. Fogod látni, hogy mennyire tiszta, vagy zavaros lesz a kifolyó víz. Ekkor el tudod távolítani a szezon alatt összegyűlt szennyezőket. W8.
A hővezető paszta azért szükséges, hogy a két felület között jó legyen a kontatktus. A környezeti hőmérséklet külső, nemkivánatos zavaró hatását akkor tudod csökkenteni, ha valamilyen jól szigetelő anyaggal körbeszigeteled az érzékelő és a cső találkozását, természetesen úgy, hogy a hőmérsékleti értéket még le tudd olvasni. W8.
- A rugós rögzítésű hőmérőket csak fel kell rugóval erősíteni a csőre, vagy kell még valami (hővezető paszta?) hogy jól mérjen? Jól látom, hogy csak függőleges csőre lehet őket tenni, vagy elfordíthatóak (eddig nem erőltettem)
- Az iszapleválasztónak (pl FL**CO) van valami kezelési módja? Vagy csak egyszerűen megnyitom a csapot néha? Mennyire néha?