Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61465

 Miért , most nem egyszerű ?

 Bizonyos követelményeknek meg kell felelni a rendszernek.

 Így a levegő utánpótlás, a gáztömör szerelés, a biztonságos égéstermék elvezetés, némi érintésvédelmi feltételek.

 Valóban nem egyszerű mivel nincs olyan ember aki papírok fedezete nélkül ebben állást foglalna.

Előzmény: vtmgq8 (61464)
vtmgq8 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61464
-sanci- Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61463

Köszi. Majd akkor megkurtítom fater slagját :)

Előzmény: halaloszto (61456)
halaloszto Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61462

a kerdes az, hogy volt-e a homersekletingadozas valaha jo? ha igen, akkor mikor romlott el? meg kell keresni ami valtozott, es kesz is.

 

ha sosem volt jo, az egy tok mas problema.

 

ha a hidrofort felpumpalod, akkor sokkal ritkabban fog kapcsolgatni a szivattyu, ettol egybol jobb lesz egy kicsit. mi csinalja a melegvizet? villanyboyler? atfolyos gazkazan? utobbi eseten sosem lesz igazan jo a kis hidroforral.

 

Vajk

Előzmény: mani21 (61461)
mani21 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61461

Van tartály. De mi fogja megoldani a hőmérséklet-ingadozást???

Előzmény: pajaci (61460)
pajaci Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61460

Hidrofór tartály van a szivattyúhoz?

Ha van, fel kell pumpálni levegővel.

Ha nincs, be kell szerezned egy tartályt.

Előzmény: mani21 (61459)
mani21 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 61459

Sziasztok! Tudnátok segíteni?

Fúrott kútról megy a vízellátásom, Pedrollo 80-as szivattyúval. Ha kinyitom a csapot, pár mp-re rá már indul is a szivattyú, és kb. 30 mp-enként ki-be kapcsol, aminek az eredménye, hogy nem tudok normális vízhőmérséklelet beállítani, mert állandóan hidegvíz-melegvíz-kis nyomással langyos-nagy nyomással hideg-nagy nyomással forró stb,stb,stb váltakozik. Van megoldás? Nagyon fontos lenne! Köszi előre is!

receiver Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61458

Csatlakozom ez az egyetlen ami bírja a strapát.

Előzmény: halaloszto (61456)
Szunyó Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61457

Ugyanilyen szolgál nálunk is 8 éve, ötünket, semmi baja sincs. :)

Előzmény: halaloszto (61456)
halaloszto Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61456

nekem olyan van, ami nem gegecso, hanem mezei feher gumi/muanyag slag. (direkt zuhanycsonek gyartottak azert :-) most kb 4.5 eves, 3-an, majd 5-en hasznaljak naponta. van akinek nem tetszik, de en meg nem szeretem a csillogo femet a lakasban. az uj furdoben feherek lesznek a csaptelepek :-)

 

Vajk

Előzmény: -sanci- (61455)
-sanci- Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61455

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy van-e olyan zuhanycső, ami nem lyukad ki 1-2 év alatt a hajlatoknál? Mostanság csak ilyennel áldott meg a sors, 5 év alatt a 3. lett kuka. Vagy ez természetes, fogadjam el kopó alkatrészként?

Üdv,

Sanci

ezvara Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61454

Sziasztok!

 

STAR Primus ZF 420A fali cirkóm van, az utóbbi napokban elkezdett szórakozni. Hiába nyitom meg a melegvizet nem indul el a kazán, rosszabb esetben zuhanyzás közben kikapcsol.  A víznyomás csökkent a rendszerben mióta szárazság van :-(

Van valami tippetek?

pajaci Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61453

Ha több cellád van, akkor a sorbakötéssel emelhető a feszültség, így csökken a vezeték keresztmetszet, és a veszteség.

Előzmény: zordonC3 (61452)
zordonC3 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61452

köszönöm szépen a részletes leírást, elgondolkodtató... Amúgy azon is gondolkodom hogyan teszik fel a jókora napcella tömegeket a tetőre a népek, ahhoz micsoda kábelezés kell... 20 m-en 10% esés uhm. Gondoltam hogy esik vmennyit, de ekkorát...

 

Végig kell gondolnom mert lehet hogy tényleg lebeszéltetek róla :P

 

köszi még1x a fáradozást.

Előzmény: halaloszto (61451)
halaloszto Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61451

tegyuk fel, hogy az aramforras es a boyler kozott 10m a hossz. tovabba hogy 12V a forras, es 200W futest akarsz. Ez ugye 16.7A aram.

 

rez fajlagos ellenallasa 1.7E-8 Ohm*m

a 4mm2 vezeteked akkor 4.25E-3  ohm/m

lesz belole 20 meter, az 0.085ohm. az annyi mint 23.7watt fog hove alakulni a vezeteken. 10.6V jut a boylerre.

 

-- mas --

 

12V 200W hoz kellene neked egy melegen 0.72ohmos futoszal. 24V 100W-hoz 5.76 ohmos. szoval 1-5 ohmos ellenallasu futes kellene.

 

egy 1 ohmos az 230V-rol 53KW, es ritka. egy 2kW futosza az 26.5 ohm, az meg tul sok. hat a gyari halozati futoszalak kozott nem lesz megfelelo...

 

 

-- mas --

 

ha torpefeszrol beszelunk, akkor nem kell a futoszalat a viztol elszigetelni. ergo barmibol csinalhatsz egy futoszalat, ami nem mergezo, es remelhetoleg nem oxidalodik es nem oldodik fel a vizben. rozsdamentes huzal tunik realisnak. fel kell tekerni valami hoallora, megoldani a vizmentes atvezetest (akar a gyari futoszal szetbarmolasaval), es kesz is.

 

vajk

Előzmény: zordonC3 (61449)
zordonC3 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61450

a bojler nem fürdésre kell hanem előmelegíteni kézmosó vizet (30L körüli kisméretű Hajdú, és végül is tökmindegy hogy 30 vagy 60 fokos a víz (felhőtől függően))

 

Az a baj hogy a vízvételi hely >20m-re van a jelenlegi bojlertől, és nem szeretnék csap alá szerelhető zárt rendszerű bojlert mert műanyag és nem bízom benne.

Előzmény: zordonC3 (61449)
zordonC3 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61449

Szia

 

kb 200W-osat szeretnék 12V-osat, vagy 100W-os 24V-osat. (+/- 20W nem számít)

 

18A azért nem olyan sok, 4-es vezeték elég rá. Azt tervezem hogy egy kisegítő bojlert üzemeltetnék napcellára kötött fűtőszállal, tehát ezért nem fontos a dolog. Sokat óvtak hogy ne, de én kipróbálnám :)

 

b) alternatíva 500W-os fűtőszál (230V-os) és egy gagyi négyszöges inverter.

 

ami ötleteim voltak: lakóautó alkatrészek, de ez sok helyen nyitott rendszerű (átfolyós), autóba való vízforralót valahogyan nyomásállóra alakítani.

Előzmény: halaloszto (61448)
halaloszto Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61448

en nem lattam. es szkeptikus is vagyok. 

 

mindenesetre megadhatnad, hogy hany wattosra gondolsz. par tiz wattosnak nincs sok ertelme, mondjuk 200W-hoz meg kell 12V 18A. Olyan vezetek, amin el tudsz vinni 18A-t nemketto meterre, es nem megy el rajta 10-20W, az meg annyi penz, hogy ertelmetlenne valik az egesz.

 

vajk

Előzmény: zordonC3 (61446)
pajaci Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61447

12V 100A? Elég érdekes lehet, ha létezik egyáltalán.

Előzmény: zordonC3 (61446)
zordonC3 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61446

Sziasztok

 

61412-esre esetleg valaki tudna segíteni? (vagy hagyjam elsüllyedni mert úgyse senki :P:P:P)

 

Köszi szépen

Előzmény: zordonC3 (61412)
xtl Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61445

Sziasztok!

 

Végig kellene vésnem a falat ott, ahol a turbós kémény kb. 10 centire megy a fal előtt. Azon gondolkodom, hogy szétszedhetem-e a kéményt, és van-e esélyem újra szakszerűen összerakni? Vagy véssem körbe kézi vésővel?

 

A másik kérdésem, hogy felfedeztem a 23-as réz előremenő vezetékben egy 18-as könyököt, amit a "mester" valamilyen okból helyesnek látott odatenni. Ez okozhat észrevehető problémát? Pontosabban lesz érzékelhető javulás, ha kicserélem? Úgy látom, vissza kell bontani a kazánig vagy másfél métert miatta, mert elég girbe-gurba a hálózat ott :s

 

Köszönöm.

hAnd1 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61444

Köszönöm, de milyen hőpaszta kell oda? Én villamosmérnök vagyok, eddig olyanokkal találkoztam, amiket a melegedő alkatrészek és a hűtőbordák közé kennek. Ez valami vékony, folyós cucc, ide meg valami gyurmaszerű kellene, mert félcentit vagy többet kell kitölteni.

 

Előzmény: Wassernyolcas (61440)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.17 0 0 61443

 Csak ennyi ??

 Egy zártégésterű kazán égéstermék elszivórendszerénél ??

Előzmény: Wassernyolcas (61442)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61442

Szerintem csak arra ügyelj, hogy otthon legyél. Ha baj van, amiről Te nem tudsz, jó ha észreveszik. W8.

Előzmény: Törölt nick (61438)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61441

Az iszapleválasztónak nyilván van kezelési utasítása, aszerint járj el. Ha még sincs, akkor szerintem a fűtési szezon vége előtt egyszer mindenképpen nyisd meg. Fogod látni, hogy mennyire tiszta, vagy zavaros lesz a kifolyó víz. Ekkor el tudod távolítani a szezon alatt összegyűlt szennyezőket. W8.

Előzmény: hAnd1 (61439)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61440

A hővezető paszta azért szükséges, hogy a két felület között jó legyen a kontatktus. A környezeti hőmérséklet külső, nemkivánatos zavaró hatását akkor tudod csökkenteni, ha valamilyen jól szigetelő anyaggal körbeszigeteled az érzékelő és a cső találkozását, természetesen úgy, hogy a hőmérsékleti értéket még le tudd olvasni. W8.

 

Előzmény: hAnd1 (61439)
hAnd1 Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61439

Sziasztok,

 

Kérdeznék két rövidet

 

- A rugós rögzítésű hőmérőket csak fel kell rugóval erősíteni a csőre, vagy kell még valami (hővezető paszta?) hogy jól mérjen? Jól látom, hogy csak függőleges csőre lehet őket tenni, vagy elfordíthatóak (eddig nem erőltettem)

 

- Az iszapleválasztónak (pl FL**CO) van valami kezelési módja? Vagy csak egyszerűen megnyitom a csapot néha? Mennyire néha?

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61438

 Sziasztok !

 Szerdán lesz egy zártégésterű kazán kéményének a  szokásos évi ellenőrzése.

 Mit vizsgálnak , mire ügyeljek ?

  G.

hAnd1 Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61437

OK, elküldtem.

Előzmény: norbinator (61436)
norbinator Creative Commons License 2012.07.16 0 0 61436

Köszönöm a választ.

Légyszíves erre az email címre írd meg, hogy hol szoktad venni:

polgarn@gmail.com

 

Előre is köszönöm.

 

Előzmény: hAnd1 (61435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!