Hopp, erre most döbbentem rá igazán.
Igaz a régi füzet szerint még a (leendő) Ferihegy 2 területén is kalandozott a jel. Akkor ez a mozgalom már majdnem 20 éves! A Ferihegy 2 1987-re kész lett.
Bocsánat, hogy közbevágok, már délután ezzel akartam kezdeni, csak úgy belefeledkeztem a KDP-be meg az Ormánsági kékbe... szóval: én is kérnék egy CD-t, a költségeket természetesen vállalom.
Hát ezt jól megrendezted, bedobni és eltűnni! Klasszul hangzik, de ebben az időpontban esélytelen csatlakozni. Milyen infrastruktúra, mennyi cipelés lesz benne?
Látom, van most téma bőven, de lassan indulnom kell a ToJáS rendezői megbeszélésre, és ezt a hozzászólást mindenképp ma akartam írni :)
D_laci, akivel egy ideje kapcsolatban vagyok már, kérdezte is múlt héten, hogy mikor írom már be, mondtam, hogy még várok egy kicsit :)
Na szóval: Tudom, a legtöbbeknek némi meglepetést okozok (vegyétek akár a Mikulás ajándékának :), néhányaknak nem, mert innen vagy onnan mégis tudnak róla, de akkor most hivatalosan is bejelentem:
Jövő tavasszal egy társammal 80 nap alatt végig akarjuk járni a NAGY KÉK KÖRT, egyben, végig gyalog, elsőkként ebben a formában! Az indulás a mai naptól számított 80 nap múlva, február 29-én vasárnap reggel lesz Budapestről, Hűvösvölgyből, melyre minden topiktársat szerettel várunk!
A Pest Megyei Piros-at pár éve végigjártam. Akkor még csak a régi igazolófüzet létezett. Abban is az volt, hogy több mint 300 km, de az én mérésem szerint 260 km volt csak. Igaz a régi füzet szerint még a (leendő) Ferihegy 2 területén is kalandozott a jel.
Villányból indul, végig megy a Villányi hegységen, majd lemegy a Drávához, bizonyos Majláth-pusztához. Majd tovább megy Sellyére, onnan pedig északra fordul, Szigetvár felé.
És ha sikerül "jól lobbyznom", Sellye után lesz egy kitérő nyugatra, Tótújfaluba, ahol kitűnő pecsételő hely lehetne a Vendégházunk.
Szár-Oroszlány-Mór-Balinka-Fehérvárcsurgó-Burok-völgy-Várpalota-Alsópere-Eplény-Hárskút, majd indul a "kunkor" az óra járásával egyirányban, szinte végig az egykori kisvasút nyomvonalán (Móricháza, stb.), majd a Cuha-völgyön át vissza Zircig. Innen - a mai nap információi szerint - nem kunkorodik tovább Pénzesgyőr felé. Nos: mindehhez Tihany kicsit nehezen köthető - szerintem.
Na ez a legújabb a mai napban.
Hogy mik vannak! :)
HEV!
Te hallottál már a Tihany - Füzér Országos Piros tervezetről?
Épp arról filóztunk pár hozzászólással lejjebb, hogy szántódi kompozással a DDP is része lehetne ennek.
A DDP és az Eszak-Dunántuli Piros összekötése már el van döntve a két érintett megye, Somogy és Veszprém Természetbarát Szövetségeinek illetékesei intézik, az összekötés Tihany és Szántód között lesz. Valószinüleg komplett igazoló füzet csak akkor lesz ha az alföldön keresztül be lehet zárni a kört , addig maradnak a résztávok füzetei és jelványei /?/.
Na, akkor már "csak" Várpalota és Fehérvércsurgó között kell kialakítani egy összeköttetést, és kész is lesz Szárig, a Vértes túlvégéig a folyamatos piros jelzés!
A Bakony (észak) térképem szerint még Veszprém (és a Balaton-felvidék) felől jön a Piros Papodra, Papod - Eplény P+, és Papodtól megy az általad leírt útvonalon Zircig (pontosabban Pénzesgyőrig még, de ez már azóta Z). Ezért gondoltam, hogy Zirc és Eplény között hiányzik a folytatás (Eplénytől keletre megvan a P)!
Viszont!
A Bakony (dél) térképem szerint már cserélt a Papod - Veszprém szakasz P+ -re, így nyilván a Papod - Eplény a P!
Összegzés:
A Közép-dunántúli Piros Zirc és Várpalota között húzódik jelenleg.
Helytálló, amit mondasz Paloznakkal kapcsolatban, akkor már csak onnan kéne egy rövid lekötés Alsóörsre.
Hátránya ennek a megoldásnak a "DDP vége Szántód - KDP kezdete Tihany"-hoz képest, hogy a hajó rövidebb időszakban (talán májustól augusztusig) és naponta jóval kevesebbszer jár, mint a szántód-tihanyi autókomp!
A Pest megyei Piros nincs beletervezve az Országos Pirosba, az útvonal a hegyeken át vezetne, magába foglalva az eddig nem említett Börzsönyi Pirosat is! A többi tájegységben kisebb pirosak vannak, ezeket kéne összekötni.
Összehozzak egy topiktalit a Jani bácsival?
Én már egyszer láttam a kéziratos tervezetet anno!
Kár, hogy HEV nincs "jelen", biztos beírná, hogy van, vagy 10 DDP-t teljesítő, több, mint 5 év alatt:o(
Amíg itt volt, beírta, hogy készül a Siófok - Szántód közötti útonal, hogy össze lehessen kötni a két piros túrát. Sokan nem jelentkeztek festeni, legalábbis nyilvánosan nem. Én sem, de én nem vagyok türelmetlen.
Egy kicsit netsoviniszták vagyunk, azt hiszem. A többség azért még nem a neten fellelhető információk alapján túrázik. Bízzuk a szervezőkre, hogy mikor indítják a mozgalmat!
Sajnos, mostanában, az év vége közeledtével nincs sok időm, ezért Felazso-nak sem tudok segíteni, pedig szándékomban áll.
Van egy lista a neten (ha lesz időm, megkeresem), melyben egy Veszprém megyei társunk összegyűjtötte az élő mozgalmakat.
Azóta rengeteg új van, és ez így természetes.
A "KÖR" után én kicsit más szemmel nézem a mozgalmakat. Nem a távolság leküzdése a legfontosabb. Sőt.
Zete!
Nem érdemes megvenni a Zempén-dél térképet. Egy útvonal van mindössze (ld. 2002-es Kossuth emléktúra, VadMalac ott volt). Az, úgy emlékszem P-.
bocsi, valamit nem értek. miért van szükség a KDP-n Eplény-Zirc átkötésre????
Eplény után megy tovább piros csík a Papod felé, majd Hárskút, Középső-Hajag, a Hajszabarna és Pápavár között keresztezi az OKT-t, Királykapu, Vinye, Cuhavölgy, Zirc
mivel a Zirc-Pénzesgyőr már zöld sáv lett, ezért tényleg Zirc a vége, de Eplény után még van egy kis kunkor:)