Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trakeszv6 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35248

Olyan kérdéssel terhelném a forumot még,hogy adott egy motor amibe 5w30 vagy 10W40  ACEA A/1 szabványu olaj kell bele . ezekbe bele lehet rakni a

ACEA A/2,,A3,,A4 ,,A/5 szabványu olajokat?

C20NE Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35247

A Mobil1 5w50 10.000ft körül van 4 liter. Én ezt nem gondolom drágának, én is ezt az olajat használom.

Előzmény: kisp113 (35246)
kisp113 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35246

Cifra egy helyzet.

Előzmény: lapar (35245)
lapar Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35245

Ez nagyon érdekes, hogy 5W-50-est ír, ami viszonylag ritka, és nem olcsó, ehhez képest egyfokozatút is enged (ami szerintem már nincs is) Vagy igen?

Hajtóműbe, ezeket a franc se tudja, gondolom arra számítanak, hogy úgyis elfelejti a tulaj, vagy mittudomén. Mindenesetre a mkp-oknál is általában 6000 km a csereintervallaum, de ott egyben van a váltó, meg a motorolaj (meg a kuplung) De hogy robinál miért 2000 km azt nem lehet tudni.

Előzmény: kisp113 (35240)
oLayos Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35244

Az utolsó két mondat természetesen a motorolaj és annak cseréje "fejezethez" tartozik ...

Előzmény: oLayos (35243)
oLayos Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35243

Ha már a gyártó (nem ritka) csak ellenőrzést ír elő, akkor nem keresek okot. Az Opel (is) már nagyon régen nem ad csereintervallumot a váltóihoz. Ha meg ellenőrzéskor - mert azt jelez - kevés a mennyiség, akkor nem pótolni kell, hanem cserélni.

 

A robogóknál a végkihajtásnál néha kérnek limited slip olajat, de nálad még a márkát sem tudom. A SAE 90 meg nem jelent automatikusan gyenge minőséget.

 

... és mint írtam, nem tudom a robogód márkáját, de nagyon soknál nincs olajszűrő és ez (is) indokolhatja a gyakoribb cserét. 

Ahol olajfürdős a kuplung ott koszolódik is rendesen, bár ha a manual 5w-50-et ír akkor valószínű nem az.

Előzmény: kisp113 (35240)
Adm Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35242

Váltó felépítése, feltöltési mennyiség mindenképpen számít.

 

Én is csak azért "cserélek" a váltóban, mert az egyik szimeringnél elfolyt valamennyi, és akkor már csere...

Előzmény: kisp113 (35240)
Adm Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35241

Köszönöm, ez egy korrekt válasz.

 

Szerintem érezhető volt, hogy nem az a kérdés, gyári olajat hol kapok hozzá, ahhoz felesleges kérdezni, google fél perc alatt kiír egy csomó találatot.

Előzmény: oLayos (35239)
kisp113 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35240

Ha már szóbajöttek a hajtóműolajak:

Annak mi lehet az oka, hogy pl. nekem is F17 váltóval szerelt H Astrához nincs előírva egyáltalán váltóolaj csere (most jár 200 ezernél), addíg a 250-es robogómban 4 ezer kilométerenként cserélendő?

Nem gondolnám hogy akkora igénybevételt kaphat 20 lóerőtől. Az lehet az igazi ok hogy gyenge specifikációra szabták az intervallumot? (az előírás SAE 90, semmi több)

A motorolajjal egyébként ugyanez a helyzet, 2000km a csereintervallum, míg előírt az 5W-50 API SJ de megengedett akár az egyfokozatú is a gépkönyv szerint. 

 

 

Előzmény: oLayos (35239)
oLayos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 35239

... mondjuk azért ezt kérdezted:

 

" ... Tudnátok segíteni, mit öntsek bele ... "

 

Erre végül is választ kaptál. Max. nem nyerte el a tetszésed, de ettől a válasz még válasz ám!

 

A váltóba javítás után 1,9 l belemegy, cserekor csak 1,6 l. A 93165290 GM csomagolású, Opel 1940182 OEM váltóolaj pedig API GL4, SAE 75W-85.

 

Szervóba én is ajánlanám a gyárit - maradok ennél -, bár több gyártónak is van ajánlata, amely szerintük megfelel a gyártómű által ajánlott 93160548 szervóolajnak. Állításukat én nem vitathatom. Teljes töltés - bár ez csak saját tapasztalat - 1,1 liter.

... még valami?

Előzmény: Adm (35238)
Adm Creative Commons License 2016.11.10 0 1 35238

Nem ez volt a kérdés, hogy hol találok gyári olajat, bár tőled mást nem is várhattam volna...

Előzmény: mantec (35237)
mantec Creative Commons License 2016.11.10 0 0 35237
Előzmény: Adm (35236)
Adm Creative Commons License 2016.11.10 0 0 35236

Astra G Y17DT-ben kellene váltóolajat cserélnem. Az olajválasztók egyik fele GL4-et ír, a másik GL-5-öt, az autó könyve csak a gyári olajat ajánlja hozzá. Tudnátok segíteni, mit öntsek bele? Ugyanez lenne a kérdésem a kormányszervó folyadékával is.

 

Köszi

zoli07 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35235

Valvoline SynPower 10W40 ez egy újfajta olajuk lenne? Mert ilyen olajjal még nem találkoztam a Valvoline termék skáláján.

technoid34 Creative Commons License 2016.10.26 0 1 35234

Sziasztok!

 

A vezess.hu-ra felkerült egy cikk egy régi Fabiáról, amelyik 1,3 millió km-t futott. Van egy ilyen mondat a cikkben:

 

"A kilométer-milliomos Fabia nem a fix 15 ezres, hanem a rugalmas szervizintervallummal futott és a longlife-olajat csak a ciklus legfelső határát elérve, 30 000 kilométerenként cserélte a márkaszerviz."

 

Ez is azt az álláspontot erősíti, hogy aki normál üzemben , de főleg aki sokat fut autópályán, annak elegendő betartani a gyári 20 ezer vagy akár gyári 30 ezres periódust. Természetesen megfelelő olajjal.

 

A sűrített olajcsere - ilyen esetben - pénzkidobás és fölösleges környezetszennyezés.

 

üdv

gi_anni Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35233

Igen Pajeroba lesz - végül maradtam a 10w40-nél. Bónuszként MANN filtert kap - mert megérdemli:)))

Előzmény: oLayos (35229)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35232

Ők az Autoteile Meile Németországból, mindenféle leányvállalatokkal és tematikus webshopokkal mindenféle országban.

Komoly cég, vásároltunk már tőlük mi is nagyobb mennyiséget, csak hát az informatikájuk érdekes. Én egyszer elküldtem nekik egy rendelést egy termékből 1260db-ra, el is utaltam, és kiküldtek 127db-ot, mert rosszul volt konfigolva az adatbázisban a mező. Ez került a számlára is, kiszállítani viszont már 132db-ot sikerült, mert úgy jött ki kerek kartonra. Amikor jeleztem, azt mondták, lehetetlen, hát itt írja a gép, hogy 127db van kiadva. Azóta kiderült, hogy az is programhiba volt. Végül megoldottuk, de nem volt egyszerű sztori.

 

 

Szóval nagy cég, tuti, nem hamis cuccokkal, de elég sok a hibalehetőség náluk, figyelj oda minden részletre! :)

Előzmény: cápaFeri (35231)
cápaFeri Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35231

A Reifendirekt.at-től jön az olaj. Látszatra megbízható európai hálózatú cég. Magyar honlapjukon (gumik.hu) érdekes módon csak gumikkal foglalkoznak. Itt van olaj, hólánc, egyéb autós tartozék is. Venném én otthon is, ahogy tettem az előző években, de itt kint dolgozom, élek, itt tudom csak átvenni.

Köszi a tanácsot. Üdv!

Előzmény: -prokee- (35225)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35230

Nyugodtan használd, keverd, nem lesz gond belőle. Nincs érdemi különbség régi és új csomagolás között, legalábbis az nem jelent különbséget, hogy közben kaptak egy új VW-minősítést.

 

Előzmény: gi_anni (35228)
oLayos Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35229

Ha Pajero-ba használod, az nem foglalkozik a német VW szabvány benzines változatával sem.

 

Előzmény: gi_anni (35228)
gi_anni Creative Commons License 2016.10.26 0 0 35228

Sziasztok!

Magnatec Diesel 10w40 B4 motorolajat vásároltam, melynek fele az előző, fele az legújabb csomagolásban érkezett. Állítják - u.a. mindkettő, mégis meglepve látom, hogy az új némely szabvány teljesítésében különbözik az előzőtől (pl. a régi csak a VW 501 00 - et teljesíti, az új a VW 502 00-t) stb.

 

Merjem együtt használni a kettőt? 

-prokee- Creative Commons License 2016.10.25 0 0 35227

Látod, te is "hivatalos"nak mondod azt, amikor a magyar vezető importőrtől vásárol a kereskedő. Pedig ez nem egy jogi kategória. A kereskedő megveheti azt a pozsonyi Tescoban is, vagy egy spanyol kiskereskedőtől, a dán importőrtől, sőt, a perui benzinkútról is, ha arról számla van és az áfa rendben meg van fizetve utána. Az eltérő árképzések miatt bármelyik megérheti még szállítással is (persze inkább EUn belül).

És bizony a dán, szlovák, német Castrol is Castrol.

Előzmény: Törölt nick (35226)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 35226

Hamis olajjak kb 10 éve találkoztam,az akkor elhíresült Opel gyári olaj néven.Feltűnhetett volna nekem és sokaknak,hogy miért kerül 3 E Ft-ba 5L,na mind1. 1 v 2 csereperiódust nálam is lefutott gond nélkül dízelbe.

Az hogy a nagy szervek valamire rámondják hogy Hamis,az általában azért van mert nem fizette be utána a befizetendőt vagy megkerülte a hivatalos beszerzési utat az eladó.Attól még nem hamis az olaj.

 

Előzmény: cápaFeri (35224)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.25 0 0 35225

Nem is olyan könnyű ám hamis olajba belefutni. Megértem a kétségeidet, mert tényleg annyira nyomják az ember arcába mindenhonnan, de ez alaposan túl van fújva.

 

Azt tudom javasolni, hogy olyan cégtől vásárolj, aki megtalálható fizikailag is, nem csak egy garázscég van a webshop mögött, és nem tegnapelőtt jegyezték be. Mondanám, hogy például tőlünk, de persze van egy csomó más korrekt cég is a piacon.

Előzmény: cápaFeri (35224)
cápaFeri Creative Commons License 2016.10.25 0 0 35224

Csak nem szeretnék hamis olajba belefutni....

Előzmény: -prokee- (35222)
Kope180 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 35223

Toyota/Lexus váltóolaj témához.

 

Ahogy korábban írtam, van egy 75w egyfokozatú Toyota váltóolaj, amely márkatársi tapasztalatok alapján igen jótékonyan viselkedik Toyota váltókban. Én találtam egy Ravenol 75w MTF3 nevű olajat, amelyet a gyártó ajánlott a Toyotás cikkszámú olajjal szerelt gépekhez (is).

Kb. 2 napja van a Lexus IS 200-ban és meggyőzőnek tűnik. A lényeg, hogy hidegen, közvetlenül indulás után, illetve félhidegen sem tapasztalom a váltó akadását, melegen pedig érzetre, lényegében megegyezik a 75w90 tulajdonságokkal (előtte kemény 1700km-en keresztül Eneos 75w90 volt benne).

 

Előzmény: Soma.01 (35027)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.24 0 0 35222

Mert az olaj gyártója különböző piacokra különböző kiszerelésben szállítja. Valószínűleg felmérték a piacot, és kiszámolták, melyik célországban mire lesz inkább kereslet.

Előzmény: cápaFeri (35221)
cápaFeri Creative Commons License 2016.10.22 0 0 35221

Miért van az, hogy magyar honlapon ugyanazt az olajat 4 literes kiszerelésben találom, a külföldi oldalakon meg 5 literesben?

márne Creative Commons License 2016.10.20 0 0 35220

 Köszi!

 

Legfeljebb, ha legközelebb arra járok majd lövök róluk képet.

Előzmény: SLX-350 (35219)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 35219

Így látatlanban elég nehéz bármi okosságot is mondani, hülyeségből pedig amúgy is van bőven, azt inkább nem szaporítom.

Annyit sejtek hogy eltérő üzemekben és eltérő időpontokban készült olajokról lehet szó.

Az utóbbi egy évben a hologramot már nem alkalmazzuk mivel a kupak és a zárószalag között áthúzódó Castrol felirat és a kupak alatti zárófólia megbízhatóbb védelmi eszközök.

Előzmény: márne (35217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!