Részemről épp visszafogott vagyok, nem is tudod, mennyire...
Ha a politika durván, amatőr módon és rosszul beleszól a szakmánkba, tán tehetünk észrevételt a dolog ellen. A magyar repülés ügye rég állt olyan szarul, mint ma.
Nem értesz. Az volt a szösszenetem lényege, hogy ha nem csinálunk kicsi de NORMÁLIS légierőt, akkor kár volt a Gripenekért is, ahogy kár minden más beruházásért (pl. EC135) ha nem akarunk belőle működő, hatékony dolgot csinálni, hanem egyszerűen csak sorvasztunk spóriolás címen.
Ez is logika, de akkor kár volt a Gripenekért is...
"Segíts magadon, a NATO is megsegít". Ezzel teljesítjük legolcsóbban ezt a minimumot és még van benne némi "fejlesztési tartalék" is :-)
A légtérszuverenitás megörzését jelen földrajzi és politikai környezetben egy ekkora országnak magának kell arányosan megoldani, a még kisebbet (Szlovénia, Luxemburg, balti államok) a más formában nyújtott ellenszolgáltatásért kisegítik a többiek.
Majd ha a NATO-nak az ország területén kívül nagyobb feladatokra magyar pilótára lesz szüksége, olcsóbban átképez egy századot kölcsöngépekre, mintha itthon képezne fölös kapacitást. (Ld. az AWACS-ra kerülő magyarok)
Nem viccnek szántam. Lehet, hogy még nem vagyok elég pesszimista, de szerintem minden kupi élére lenne megfelelő madám, hamár épp qrva országnak vagyunk titulálva...
Vicces vagy. Aki ertett vmihez, azt a tobbi eluzte mar regen. Amig a fejekben nincs rend, addig mashol sem lesz az. Majd 20 eve moralis valsag van. Oka van, hogy miert sirjak egyesek vissza a regi rendszert ami 1980-1983 fele volt, mert az akkor konszolidalt volt. Nezz meg egy regi filmet, pl Lindat. Mindenhol rend es tisztasag. Amikor az emberek kb azert tettek ezt/azt, mert azt ugy kell es nem azert mert elkaphatjak/ nem kaphatjak rajta oket.
Off: Ha az a hadsereg kicsivé, de harapóssá lenne szervezve, szerintem nem volna vele gond. Ha nagy és töketlen, tele van lepusztult tachnikával és vezetőkkel, egy nyamvadt hosszútávú repülést "nagy szakmai kihívásnak" minősítő légierővel arra inkább ne költsünk. Ez is logika, de akkor kár volt a Gripenekért is...
Pont ugyanez érvényes az EÜ, a rendfenntartás és egyéb állami fennhatóságú intézmények esetében.
Most reform címen csinálunk kis csóró kuplerájt a nagy csóró kuplerájból valódi szakmai reformok nélkül. A megoldás először a Madám(-ok) cseréje lenne egy szakmailag hozzáértőre... Mingyá menne a bót... vagy legalábbis jó kupi lenne... :)
Pontosan, ilyen alapon epitik LE a tudatlan majmok a hadsereget, a legierot, es mindent ami csak penzbe kerul, mert kihasznalatlan. Valoban, 1945 ota nem volt Magyarorszagon haboru, nem is ertem, hogy ez a kihasznalatlansag masoknak, joval elobb meg nem jutott eszebe.
Volt egy video nemrég, ahol hasonlóképpen ugrott az őrült. Csak az ő szétnyitható merev szárnya alatt 4 (!!) db kis sugárhajtómű volt. Pont ugyanúgy meredek hegyek közt próbálta. Csak időnként ment felfelé mint egy MIG. De túlélte, meg se pörkölődött.
Nem biztonságos légitársaságok: frissített uniós lista
Két társaságot levett, ötöt hozzáadott az Európai Bizottság az Európai Unióban betiltott légitársaságok listájára, amelynek frissített változatát hétfőn tette közzé Brüsszelben.
Jacques Barrot közlekedési biztos szerint a thaiföldi Phuket Air és az ugandai DAS Air Cargo / Dairo Air Services levétele azt "jelzi, hogy listánk nem csupán alapvető védelmet nyújt a nem biztonságos működés ellen, de erőteljesen és hatékonyan ösztönzi is a nemzetközi biztonsági normáktól eltérő vállalatokat a hibák kiküszöbölésére". A repülésbiztonsági bizottság szakértőinek egyhangú véleménye szerint az említett légitársaságok "igazolták, hogy pótolták azokat a súlyos biztonsági hiányosságokat, amelyek korábban kitiltásukhoz vezettek".
Összesen 49 légi további fuvarozó nevét azért vették le a listáról azért, mert működésük megszűnt. Az újonnan felkerült társaságok a Kirgiz Köztársaságban, Egyenlítői-Guineában és a Kongói Köztársaságban alakultak. A Pakistan International Airlines ezentúl korlátozott működést folytathat, azaz az EU területén kizárólag Boeing 777 repülőgépével szolgáltathat.
A bizottság egyúttal megerősítette Bulgária azon döntését, hogy öt bolgár légi fuvarozónak (Air Sofia, Bright Aviation Services, Heli Air Services, Skorpion Air és Vega Airlines) megtiltotta a más EU tagállamokba, valamint Írországba, Norvégiába és Svájcba irányuló szolgáltatásait. Oroszország február 12-én ugyancsak jelezte, hogy kilenc nemzeti légi fuvarozó – az Aero Rent, a Tatarstan, az Atlant Soyuz, az Aviakon Zitotrans, a Centre Avia, a Gazpromavia, a Lukoil, a Russian Sky és az Utair – számára megtiltotta egyedi és charterjáratok működtetését az EU területére.
Ha a nagyobb tömegű gép ugyanolyan távolságra siklik, mint a könnyű, de nagyobb sebességgel teszi, akkor ha tíz csomós szembeszél van, jobb nekünk ha nagyobb tömegű a gép, mert a földfeletti sebességünk nagyobb marad így meszebbre jutunk, és így jöttek rá felség, hogy a föld banán alakú :-)
Hogy a probléma még összetettebb legyen: Esetleg milyen átlagemelésekre számíthatunk? Mert ugye a polárisokhoz húzott érintőket az is el tudja tologatni :-)