Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

thomika155 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1056
 Ok.Köszi! :) Kb mibe fog fájni?
Előzmény: franciaautok (1055)
franciaautok Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1055

Szia !

A XVIII ker Madách Imre utca 34 alatt megcsináljuk.Tel 296 0306 8-18ig.

Üdv.Gabi

Előzmény: thomika155 (1054)
thomika155 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1054

Srácok, kérlek segítsetek!

 

 Egy 92-es  évj.  155ös Alfa Romao klímáját szeretném feltöltetni, úgy tudom, ebbe méga régi fajta (R12 ???) gáz való. hol lehet Budapesten ilyen helyet találni? Sürgős lenne!!!

 

 Előre is köszi!

 

 Üdv: Thomika

xmbela Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1053
A hang általában azért van ,mert kevés a hűtőközeg.Az expanziósszelep csökkenti a folyékony hűtözeg nyomását és szabályozza az elpárologtatóba engedett folyadékot.
Előzmény: Levike (1052)
Levike Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1052
upszupsz...mi ez a szelep tulajdonkeppen ? Illetve mi lehet a halk futyulo-sziszego-suvito hang ?
Előzmény: xmbela (1051)
xmbela Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1051
A szakid fejtse le, aztán beszéljen az expanziósszelepről.
Előzmény: Levike (1048)
xmbela Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1050
Attól függ,hogy milyen hűtőközegből mennyi kell.Ha kb 2 bar alatt van a nyomás a rendszerben akkor biztonsági okból nem indul a kompresszor.
Előzmény: rugo- (1047)
xmbela Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1049
Igen ,van.Én erre gondoltam.
Még nem hallottam ilyenről.Amilyen rendszereket ismerek az az állandó szállítású teljesítményű ,amit jégérzékelő szabályoz és a változó szállítású teljesítményű amit a kompresszorban lévő szelep szabályoz.
Előzmény: Janibacsi (1046)
Levike Creative Commons License 2005.07.04 0 0 1048
Ugy tunik elhalt a klimam.
Az utobbi hetekben feltunt, hogy kevesbe hut, de a meleg szamlajara irtam a dolgot.
Penteken mikor bekapcsoltam, mar csak valami halk sipito-sziszego hangra futotta tole, meg egy kis huvoskes levegore.
A szakim valami expanzios szelepet emlegetett, meg hogy elment a gaz valahol szerinte.
Mi a velemenyetek ?
rugo- Creative Commons License 2005.07.03 0 0 1047

Tudna valaki  egy kb árat mondani hogy mibe kerül manapság egy klima feltöltés?

(némi büvészkedés árán sikerült elengedni az összes gázt ami csak volt benne, most persze nem hűt, sőt úgy názem a kompressor be sem kapcsol)

 

Kösz!

 

Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1046

Az mar a veszlekapcsolas, olyan mindegyikben van, nem?

 

JAno

 

p.s: nem tudsz semmit akkor ezekrol a szakaszos mukodesu cuccokrol?

Előzmény: xmbela (1045)
xmbela Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1045
Szerintem figyeli.Mégpedig az az ág amelyik 2 bar körül zár,viszont 25bar körül nyit.
Előzmény: Janibacsi (1044)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1044

Igen, az Open Collectoros meghajtas egy elegge elterjedt telj. elektronikai megoldas :o)

 

Kicsit furcsa valoban, hogy nem figyelik a rendszer tulnyomasat, de bizzunk benne :o))

 

Jano

Előzmény: DT 20-61 (1042)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1043

Hmm, akkor ez egy harmadik modszer lehet, az angol eredeti ugyanis kimondottan irja, hogy fix kiszoritasu kompresszorokkal szerelt rendszerek szabalyzasi modja ez.

 

JAno

Előzmény: xmbela (1041)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1042
Én nem tudom mi történt, megálmodtam vagy mi, de ma délután az jutott eszembe, hogy mi van, ha a kiegészítő ventillátor reléjének vezérlő áramköre úgy aktiválódik, hogy az elektronika a testet kapcsolja (nem pedig 12V-ot ad rá, mint a kompresszorvezérlő relére), tekintve, hogy a rózsaszín vezetéken állandó 12V-ot ad. És pont egy barna színű vezetékem lógott még a levegőben. Az autókban meg a barna általában test vezeték szokott lenni. Megnéztem szakadásvizsgálóval, de az nem jelzett a testtel kontaktust. Gondoltam ez akár jó is lehet, mert csak abban az esetben kell a kapcsolat, amikor a ventillátornak működni kell. Lehúzom a motorhőfok mérő stekkerét, így azon a feszültség 0V, azaz megfelel a <1,45V kritériumnak, amikor az elektronika már kapcsolja a ventillátort. Sajnos azonban a szakadásvizsgáló ekkor sem sípolt, hogy testet kapott volna a barna vezeték. Már majdnem elkenődtem, amikor rámértem az ellenállására a barna vezeték és a kaszni között, ami kb. 400ohm volt. Na mondom ez olyan kevés, hogy már majdnem test. :) Hőfokmérő stekker vissza, megint ellenállásmérés: szakadás. Ez jó! Na mondom nézzük csak meg közelebbről: a 400ohm-nak elégnek kell lennie, hogy a relét behúzza. ÉS IGEN! :) Simán működik. És minden kábel a helyére került kivéve a 2 árnyékolt érpárt. Ezek egy olyan dobozba vezetnek, amelyben memória IC-k vannak. Szerintem ezek a hibakód-memória diagnosztikai csatlakozójának kivezetései. Még ezeken agyalok egy kicsit (van olyan tippem, hogy az egyik érpár egy nyomógomb a másik meg egy LED, de ezeknek most nincs nagy jelentőségük számomra) a lényeg az, hogy a kompresszor és a ventillátor vezérlésének a vezetékei a helyükre kerültek és a leírásnak megfelelően működnek. Nemhiába nem volt bekötve eredetileg sem a nyomáskapcsoló magasnyomású ága. Érdekes, hogy a ventillátort nem a nyomás, hanem a motorhőfok vezérli, de remélem a Diavia mérnökei tudták mit csinálnak, amikor a renccert tervezték.
Úgyhogy jövő héten töltés. :)
xmbela Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1041
"Ezt a szakim-dolgot nem ertem? Ki az en szakim??"
Ezt én sem:) Véletlenül egy hasonló nick hozzászólását is Neked tulajdonítottam.
Mint írtam a gyakorlatban még nem csináltam retrofitet,de ha a tanulmányaimból jól emlékszem nagyobb töltetről volt szó.Szerintem amig meglehet oldani másképpen addig nem érdemes ilyen költséges eljárásokban gondolkodni.
A "kiselőadásban"szerintem semmi sértőt nem írtam.
CCOT. Tehát a változtatható hozamú kompresszorokról van szó.A kupplung nem kapcsolgat ki-be,hanem a kompresszorban van egy szabályzószelep és a kompresszorban lévő ferdetárcsa ennek a szabályzása miatt változó szögben áll.Ezáltal a kompresszor szállítási teljesítménye a 0 és a max. érték között változik annak függvényében ,hogy mekkora a hűtőteljesítmény szükséglet.Ezt a szívó és nyomóoldali nyomásokból érzékeli.
Előzmény: Janibacsi (1039)
Stewe16V Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1040

Szevasztok.

 

Milyen gyakran kell tisztíttatni a klímát a kocsiban?és töltetni?

Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1039

Ezt a szakim-dolgot nem ertem? Ki az en szakim??

 

"A töltetnek viszont szerintem nagyobbnak kell lennie ,hogy megmaradjon ugyanaz a hűtőteljesítmény"

 

Ez erdekes, mert kb. 1 eve elegge korbejartam a temat. Eredetileg ugyanis csak egy utangyartott R12-es rendszert tudtam csak szerezni, Sanden kompresszorral. Akkor neztem utana, lehetseges-e es mennyire rentabilis egy retrofit. Ezzel addig mentem, hogy szereztem gyari szervizmanualt a Sandentol, es ott olvastam a lent is idezett dolgokat a tulnyomasrol, nagyobb megterhelesrol(ha mar itt tartunk: az lehet, hogy 5 fok homersekletemelkedes is ennyi nyomasvaltozast okoz. Csak eleve magasabbrol indulunk...). Konkluziokent maga a  manual sem javasolta a retrofitet, de ettol meg leirja mit kell cserelni, mit kell csinalni. Vegul szerencsere kerult egy eleve 134a-s rendszer(raadasul gyari), igy nem volt szukseg a mutatvanyra.

 

Nem mellesleg: ha "tultoltod" a rendszert, elkepzelheto h az eredetileg nem floodoltnak tervezett kondenzatorod ilyen uzemmodba kerul, az meg rossz a kompresszornak is meg a hatasfoknak is, nem? Mondjuk, ez az egesz retrofit-tema nem tul gyakori...

 

Minositesekrol: ne is haragudj, de a kiseloadas az automata/manualis klimarol egy kicsit felpockolt... Addig azt hittem, mar kijottunk a homokozobol, de az a hozzaszolas elbizonytalanitott :o)

 

CCOT: clutch cycling orifice tube - azaz szakaszosan uzemelteti a kompresszort, igy biztositja a megfelelo/szukseges hutokozegmennyiseg-atfolyast az elparban. A kerdesem az, mi alapjan vezerlik a kompit, mikor kapcsoljon ki es mikor vissza be? 

 

JAno

Előzmény: xmbela (1038)
xmbela Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1038
Sokat nem találtam.Mert amire gondoltam,az nem Te voltál hanem a szakid.Ezért szánombánom,hogy azt írtam,hogy többedszerre .Amivel nem értek egyet az a dupla kapcsolású gomba.Az ominózus esetnél trinális volt.És a retrofit nyomásnövekedés problémás voltával.A 10% nyomásnövekedés nem okoz prolémát.Kb ennyit emelkedik 5 fok külső hőmérséklet változáskor is.A töltetnek viszont szerintem nagyobbnak kell lennie ,hogy megmaradjon ugyanaz a hűtőteljesítmény.Én agyakorlatban még nem csináltam retrofitet,mert drága és még ellehet kerülni.Nem szoktam túl misztifikálni a dolgokat,de azért a klíma elektromossága nem mindig zseblámpa szintű.Nyugodtan mondhatod ,hogy nemértek az elktromossághoz,mert ez igaz .Azért a rajzokon eligazodok és ha egy vezérlőegységet nem is tudok megjavítani,a hibás részegységet beazonosítom.
Ha jól emlékszem a 1028-ban Te kezdted a minősítést:"Konnyen lehet, hogy tobbet tudok az automatizalasrol, mint amit te valaha is fogsz..."
Sajnos nem tudom,hogy a "CCOT rendszer" milyen.Ha leírod bővebben,hogy mire gondolsz akkor talán tudok segíteni.
Előzmény: Janibacsi (1034)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1037

A hutes ilyenforman torteno megoldasa szerintem a legtobb, amit ebbol a szettbol kihozhatsz. Jonak kell annak lennie ugy, de ne feledkezz meg arrol, hogy altalaban releken at kapcsoljak a ventilatorokat, a nyomaskapcsolok nem birjak azt az aramot amit egy ilyen venti felvesz!

 

JAno

Előzmény: DT 20-61 (1036)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1036
A Diavia pl. itt használja a motorhőfokot a MB W124-ben:

Engine coolant temperature management (Ta)
• While Ta < 100 °C the condenser fan is OFF (Voltage on Green wire > 1.62 Volt)
• If Ta > 105 °C the condenser fan is switched ON (Voltage on Green wire < 1.45 Volt)
• when Ta > 115 °C the compressor is turned OFF (Voltage on Green wire < 1.15 Volt) When Ta falls below 110 °C, the compressor turns ON again (Voltage on Green wire > 1.31 Volt)

És tényleg használja, mert ma le is teszteltem és úgy is műxik, ahogy le vagyon írva, a "Green wire" is pontosan be van kötve és még a színe is reen". 8~)

Mondjuk azt is sikerült megállapítani, hogy ez teljesen automatikus klíma, mert a hőfokvezérlés is ki van cserélve Diaviá-sra. Figyeli még a külső hőmérsékletet is.

Egyszerűbb (manuális) klímáknál elképzelhető, hogy nincs ennyi macera, csak a szükséges védelmi/biztonsági kiegészítések. Mint pl. fagyásfigyelés a hőcserélőn, meg gáznyomás/gázhőfok figyelések, stb.

Szvsz. ahány ház annyi szo(k/p)ás, csak az elv ugyanaz.

Saját ügyemben arra az elhatározásra jutottam, hogy klímabekapcsnál bekapcsoltatom a motorhűtő ventillátor kuplungját (szerencsére elktronyos, mint a kompresszoré), a kiegészítő ventillátort pedig függővé teszem a nyomásfigyelő kapcsoló magas nyomású állásától. Aztán gázt neki. Vagyis bele. Osztán tesztelem orrba szájba. Majd beszámolok. (Közben meg tarhálok a Diaviánál, hátha megszánnak egy kis infoval vezetékbekötés ügyben.)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1035

Ambator ha nem veszed tolakodasnak, egyuttal feltennek egy kerdest, ami perpillanat nem tiszta nekem.

 

CCOT rendszereknel milyen erzekelo(k) jele(i) alapjan vegzik a kompresszor uzemi ki/be kapcsolasat? Nyomast figyelnek, ha igen, hol? Homersekletet? Vagy ezek kombinacioja?

 

JAno

Előzmény: Janibacsi (1034)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.02 0 0 1034

Azert szivesen vennem ha ideznel valamit, ami megteveszto lehet... A masik: nyilvanvalo, hogy jelentosen tobb tapasztalatod van a gyakorlati klimaszerelesbol, mint nekem. De feleslegesen tulmisztifikalsz dolgokat, peldaul a tegnapi, manualis klima elektromossagot. Most akkor mondjam azt, hogy eleg keveset ertesz az elektromossaghoz? Mondhatnam, de en nem minositelek, ellentetben veled.

 

A motorhofokjeladorol valoban leirtad immar negyedszer, hogy van amelyik gyarto hasznalja, van amelyik nem. Csak epp azt nem irtad le, hogy aki hasznalja az _mire_ hasznalja...

 

1031: retrofitrol volt szo, ha jol tevedek. R12-re tervezett rendszer R134a-val valo hasznalata a kompresszor nyomooldali nyomasanak 10-15%-kal valo megemelkedeset hozza magaval. Ezert is kell altalaban 5%-kal kisebb(tomegben) toltet ugyanabba a rendszerbe az uj gazbol az eredeti, R12 helyett. Ez a nyomastobblet magaval hozza a kompresszor magasabb foku es gyorsabb  elhasznalodasat, es termeszetesen a rendszer minden elemere nagyobb terhelest ro.

 

Vagy valamit rosszul tudnek?

 

JAno

Előzmény: xmbela (1033)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1033
Én nem nézek senkit hülyének.De már többedszerre írsz olyan dolgokat meggyőződéssel, ami mást megtéveszthet.Én megpróbálom kijavítani,hogy másoknak hasznára váljon.Lehet,hogy az automatizálásban nagy király vagy,de az autóklímához elég keveset értesz.Bárkinek bármit elmagyaráztam eddig is és ezután is ezt teszem,csak nem tudok egésznap a gép elött ülni.Ha valakinek eddig kérdése volt,akkor rengeteget leveleztem magánban és telefonon segítettem,amit jobban szeretek.DT 20-61 -el is telefonon megbeszéltük.Köszönettel venném ,ha leírnád ,hogy milyen kérdést nem magyaráztam meg.Talán majd páran igazolják akik megvoltak elégedve vagy a tanáccsal vagy a szolgáltatással.
A motorhőfokjeladóról már leírtam,hogy van olyan gyártó aki használja és olyan aki nem.
Ha úgy gondolod,hogy valamelyik hozzászólásom amit a Tiédre reagáltam szakmailag nem megalapozott akkor kérlek jelezd és kész vagyok megvitatni.
Azt hiszem az ilyen dolgok viszik előre a topicot.
A 1031-es hozzászólásodban említett nagyobb nyomást fejtsd ki légyszíves,mert lehet,hogy Nálad van a Tudás és nem nálam.
Előzmény: Janibacsi (1028)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1032
Az R134a kisebb molekulaszerkezetű.Ez biztos,az olajat nem tudom.Tehát a csere a biztos.
Előzmény: laci590401 (1030)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1031

A nagyobb nyomast nem.

 

JAno

Előzmény: laci590401 (1030)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1030
Köszi,én is igy gondoltam,de az osztrák bontóban azzal nyugtatták meg a tulajt hogy teljesen mindegy.Persze a szimering meg a fedél tömítés valóban nem sokáig bírná.( az R134a-s gázt vagy az észterolajat nem bírja az R12-es rendszer?)
Előzmény: xmbela (1027)
vec Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1029

 

Ja!Köszi!

Akkor ha valaki tud 1135019-es számú kompresszort kérem írjon nekem.

Előzmény: xmbela (1026)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1028

Azert aranyos, hogy frankon hulyenek nezel, ami kerdeses azt meg nem magyarazod meg... Konnyen lehet, hogy tobbet tudok az automatizalasrol, mint amit te valaha is fogsz... De azt hiszem kar volna ilyen mederbe terelni a beszelgetest. Csak nem ertem, honnan veszed, hogy nem tudom mi az automata/manual kozti kulonbseg...

 

Szoval, miert kell tudni a motor hofokat? Ugyanis nem vontam ketsegbe h lehet koze hozza, sokkalinkabb szeretnem, ha felvilagositanal, ha mar Te birtokaban vagy a Tudasnak!

 

JAno

Előzmény: xmbela (1020)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1027
Hát,a tömítések elméletileg nem kompatibilisek. És az olajat frankón ki kell mosni belőle.
Előzmény: laci590401 (1025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!