(> ha megy a kompresszor menjen a venti is, ekkor azonban kevésbé hűtött a klíma)
Ez szerintem lehetetlen. Meresi/erzekelesi hiba lehet az eredmeny. Vagy tevedek?
A ventillátor kapcsolását nekem egy nyomáskapcsoló végzi, kb olyan 20-22 bar körül kapcsol és visszahűti 17 körülire.
A múltkor megijedtem h elromlott ezért átkötöttem, h ha megy a kompresszor menjen a venti is, ekkor azonban kevésbé hűtött a klíma.
Utána visszakötöttem az eredeti variációra, működő klímánál vártam hogy mikor kapcsol, egy idő után kapcsolt is, csak akkor már nagyon forró volt a cső, de jól hűt és látszólag minden OK. (azt nem tudom milyen nyomások lehetnek)
Kérdésem az lenne mennyire forrósodhat fel a hűtő?
(én azt vettem észre hogy minnél melegebb az egyik oldal annál hidegebb a másik, persze azért a hőt le is kell adni...)
Az 1057 ben említettem hogy a Würth-nek van egy szivárgásgátló folyadékja amit bele kell nyomni a rendszerbe,(kb 50ml) az ilyen két-három hónap alatt elszivárgott gáz megállítására jó. Persze a kompresszor tömszelencénél,vagy cső sérülésnél nem segít.
Én egy Ford Galaxyba raktam eddig csak,ami egy hónap alatt engedte el tavaly. Most
május óta van benne,azóta jó. Kiszakaszoltam,és az elpárologtató engedi el.Esetleg próbáld meg hátha bejön. (ha jól emlékszem 2500 ft)
A 944. bejegyzesben irtam egy linket, azt olvasd el, nezd meg a kepeket! En ennyit tudok segiteni.
Esetleg kerdezz ra a Skodalistan: [link1] (http://groups.yahoo.com/group/skodaklub/messages) Itt van egy tag (talan Fresi), akinek Felicia klima van a Favoritjaban. Feliciahoz mar van bele gyartott klima, elotte csak a kokanyolas marad, mint ahogy en csinaltam.
Éppen csak beleolvastam a topikba, és látva az Ön hozzászólását, arra gondoltam, hogy Ön talán tudna nekem abban segíteni, hogy ha a Skoda Feliciámba ('95, 1.3 Lx) szeretnék klímát olcsón beszereltetni, hová fordulhatnék?
Figyu! Mennyibe kerul a regi tipusu csonkra (kerekszelep, de vastagabb menet) egy csatlakozo? Mert ha van parezerert, akkor veszek, teszek ra 1-1 nyomasmerot (kallodnak ilyenek otthon), es akkor en is tudom ellenorizni a nyomast. Hol lehet ilyeneket kapni? Nem mintha fater nem tudna esztergalni nekem ingyen, ha nem tudok szerezni, de megiscsak egyszerubb megvenni, inkabb pihenjen az oreg. :-)
Hat nemtom, lehet nincs ilyenje. Ami tortent, hogy radugott egy ket meromuszerbol, es 3 kabelbol allo szerkezetet a rendszerre. Ket kabel a kocsiba ment, egyik egy csore, a masik a kondenzatorra, a harmadik kabelbe meg a palack kerult bedugasra.
Mukodes kozben a kondenzatornal levo muszeren a mutato folment 15 barig, ekkor bekapcsoltak a ventik, es csokkent a nyomas...es igy tovabb.
No voltam a klimasnal. Elment a nyomas valahol, de azt mondta ha 2-3 honap alatt megy el, az nagyon csekely, nem latszik sehol, egyelore utan lett toltve, majd meglatjuk legkozelebb.
Amit kurvara nem szeretnek az az, hogy az elparologtatonal legyen a baj.....
És működik akkor is, ha nem megy a klíma. Csak holnap megyek töltetni, és ma pl. minkor jöttem haza, amíg kinyitottam a kaput, addig be is kapcsolt egy rövid időre. 102 foknál kapcsol az ékszíjas ventillátor kuplungja, és 105 foknál a kiegészítő ventillátoré. Van egy kis tehetetlensége az eredeti hűtésnek és így gyorsan besegített. Vissza is zavarta a hűtővizet 100 fok alá, míg beálltam az udvarra. :) Tök jó.
> És érdekes az is, hogy a kiegészítő ventillátor kapcsolgatását a motorhőmérsékletre bizza Jo ez, mert altalaban ugyis akkor melegszik fel a motor, ha nincs menetszel, akkor meg a klimanak sincs menetszele.
Hat a mar betett linken irottaknal tobben nem tudok hozzafuzni. Veletlenul 134-es olajat tettunk bele a 12-es gaz melle, nem csinalt semmit, rendszermosas, akkor mar legyen benne 134.
Mas. Ha leveszem az elparszelep hoerzekelojet az elpar kimeneti csoverol (meleg marad az erzekelo), akkor is hut, de lathatoan korbemegy benne az anyag, mert nincsenek olyan homersekletkulnonbsegek, mint egyebkent. A nyomooldal sem forro, csak langyos.
Én soha nem próbáltam ilyeneket és nem is tudom ,hogy milyen elven működnek.De ha a Würth a nevét adta hozzá akkor talán hosszútávon sincs hátránya. Én magamnak nem tenném bele. :-P
Kedves XMBELA ! Mi a véleményed a WÜRTH szivárgásgátlóról ? Tudom klímások nem nagyon szeretik,de gondolom egy enyhe szivárgásnál (pl. elpárologtatónál, amit nem egy álom cserélni) ahol 1 hónap alatt megy el a gáz 50%-a gondolom meg lehetne próbálni.
Egy 92-es évj. 155ös Alfa Romao klímáját szeretném feltöltetni, úgy tudom, ebbe méga régi fajta (R12 ???) gáz való. hol lehet Budapesten ilyen helyet találni? Sürgős lenne!!!
A hang általában azért van ,mert kevés a hűtőközeg.Az expanziósszelep csökkenti a folyékony hűtözeg nyomását és szabályozza az elpárologtatóba engedett folyadékot.
Igen ,van.Én erre gondoltam. Még nem hallottam ilyenről.Amilyen rendszereket ismerek az az állandó szállítású teljesítményű ,amit jégérzékelő szabályoz és a változó szállítású teljesítményű amit a kompresszorban lévő szelep szabályoz.
Ugy tunik elhalt a klimam. Az utobbi hetekben feltunt, hogy kevesbe hut, de a meleg szamlajara irtam a dolgot. Penteken mikor bekapcsoltam, mar csak valami halk sipito-sziszego hangra futotta tole, meg egy kis huvoskes levegore. A szakim valami expanzios szelepet emlegetett, meg hogy elment a gaz valahol szerinte. Mi a velemenyetek ?
Hmm, akkor ez egy harmadik modszer lehet, az angol eredeti ugyanis kimondottan irja, hogy fix kiszoritasu kompresszorokkal szerelt rendszerek szabalyzasi modja ez.