Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 35267

" ... A Xado alapvetően remetalizáló olajadalékot gyárt, abban (már ha az ember alapvetően hisz benne, hogy ez egy jó, hasznos technológia lehet) ... "

 

Szvsz ez nem hit hanem fizika és kémia kérdése. A  rendelkezésemre álló információk szerint a  motor üzemi hőmérsékletén a fém sehogy sem képes beépülni a hengerfalba és máshova sem.

Előzmény: -prokee- (35265)
rijir Creative Commons License 2016.11.14 0 0 35266

Köszönöm szépen!

Előzmény: -prokee- (35265)
-prokee- Creative Commons License 2016.11.13 0 0 35265

A Xado alapvetően remetalizáló olajadalékot gyárt, abban (már ha az ember alapvetően hisz benne, hogy ez egy jó, hasznos technológia lehet) elég jók és nevesen a mi kis közép-kelet-Európai régiónkban.

 

Emelett egyfajta árukapcsolásként saját márkás dobozba csomagoltatnak valakivel motorolajakat is, de nagyjából ennyit lehet tudni hitelesen erről. Arról, hogy kinek az olaja, pletykák vannak, de nem tudni biztosat.

 

Eredetileg egyébként ukrán cég, de mára az EU-ban is van egy székhelyük, nyilván a könnyebb piacnyerés miatt.

Előzmény: rijir (35264)
rijir Creative Commons License 2016.11.13 0 0 35264

Sziasztok!

Mit lehet tudni a Xado olajakról? Még sosem hallottam róluk. Persze ez az én hibám, de mondjuk nincs is túlreklámozva.

mantec Creative Commons License 2016.11.13 0 0 35263

T gyuba 2!

 

ACEA A3, SAE 5W-40:

 

olajmarket.hu,

opieoils.co.uk,

mytyres.co.uk,

idealo.de.

 

Természetesen a csomagolócégek termékeit kivéve.

 

 

Előzmény: gyuba 2 (35262)
gyuba 2 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 35262

Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt segítő szándékkal,de még azt modjátok meg, hogy

mílyen 150-200000 km.-t futott motorba tehető esetleges kár nélkül.

Üdv. Gyuba2.

Előzmény: Törölt nick (35261)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.13 0 0 35261

Szerintem ismerősi körben add vagy ajándékozd el.Az olaj sem áll el sok évig.Gyártási ideje jobb esetben fellelhető a dobozán.

Előzmény: gyuba 2 (35258)
SLX-350 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35260

" .... örököltem 5l bontatlan Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 5L szintetikus olajat.
Használhatom-e a lada motorba ... "

 

Az már kiderült hogy ennek az olajnak a (valós) minősítései meglehetősen.... hmmm .... sok kérdést vetnek fel.

Meggyőződésem hogy a motor létre tudná ugyan hozni a megfelelő olajnyomást viszont az olaj csekély (6 mgKOH/g) TBN értéke szvsz nem passzol a Lada motor "lelkivilágához" mivel a nagyobb illesztési hézagok miatt ennek az olajnak az adalékai viszonylag gyorsan kimerülnének.

Válassz inkább egy valóban ACEA A3/B4 minősítésű, ideális esetben 10-12 mgKOH/g értékű motorolajat - ha ez stimmel akkor lehet akár 5W-30-as is.

Előzmény: gyuba 2 (35249)
SLX-350 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35259

" ... Az A1 helyett használhatsz A3-at, de az A5 a legmegfelelőbb megoldás ... "

 

Az ACEA A1 és az A3 minősítések elvétve csereszabatosak egymással.

Előzmény: 40-0832-2 (35256)
gyuba 2 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35258

Köszönöm a választ.
Azt hiszem maradok a már eddig is használt olajnál és megvárom vele mig lesz egy Euro IV- es
Audi vagy VW autóm. :-)
Üdv!Gyuba2

Előzmény: 40-0832-2 (35252)
mantec Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35257

T trakeszv6!

 

SAE 5W-30, ACEA A1:

 

idealo.de

Előzmény: trakeszv6 (35248)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35256

Igen,

Az A1 helyett használhatsz A3-at, de az A5 a legmegfelelőbb megoldás, mert már elvétve találsz A1-et.

A2 és A4 nem létező szabvány.

Előzmény: trakeszv6 (35248)
johnkarul Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35255

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323/3706-TopTec42005W-30-30.0-en.pdf

Mert nem cserélték le az ACEA változással, az egy 2004-es kiadás, azaz 12éves pdf...

http://www.fuchs-oil.hu/egyeb/acea-ajanlasok-frissitese/

Kell nekik írni...

 

Előzmény: SLX-350 (35253)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35254

Egyszer használtam ezen gyártó olaját,hát azon kívül hogy marha drága volt meg csak ennél volt olajzabálás egyéb tapasztalatot nem szereztem.Inkább a Mannol.  :-)

 

Előzmény: 40-0832-2 (35252)
SLX-350 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35253

" ... Már szinte csodával határos, mi mindennek felel meg ez az olaj...  "

 

Számomra a kérdés inkább úgy szól hogy egyáltalán megfelel-e bárminek is ez az olaj?

Az adatlap szerint a TBN értéke 6.0 mgKOH/g és megvan az ACEA A3/B4 valamint az A5/B5 minősítése is.

Az ACEA érvényben lévő tesztkövetelményei szerint az ACEA A3/B4 minősítés egyik követelménye a min. 10.0, az A5/B5 minősítésnél pedig a min. 8.0 mgKOH/g TBN érték.

Előzmény: 40-0832-2 (35252)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35252

Már szinte csodával határos, mi mindennek felel meg ez az olaj...

 

http://www.liqui-moly.hu/wp-content/uploads/2014/08/TOP-TEC-4200-5W30.pdf

 

De nagy általánosságban az 5W30 A5 olajok és a Lada motor nem egy ligában játszanak.

Szerintem nem volna bölcs döntés használni. Valószínűleg hamar elfogyna.

Nem a kopás a fő ok, inkább az illesztés. Magas olaj hőmérsékletnél lehetnek gondok.

Előzmény: gyuba 2 (35249)
-prokee- Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35251

Az A5-öt nyugodtan, a többit nem javaslom.

Előzmény: trakeszv6 (35248)
kisp113 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35250

Pontosan azzal hajtom én is. 

Évente 3 liter kell...  Nem az ár volt az érdekes hanem az ajánlott és a megengedett közötti szórás. 

Előzmény: C20NE (35247)
gyuba 2 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35249

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit!
Most fordulok elő nálatok elősször.Szeretném megkérdezni, hogy van egy öreg 2107-es Ladám /23 év/
ami olajcserére vár.Nem az a gondom, hogy mílyen olajat használjak mert ezt eddig is megoldottam.
Viszont örököltem 5l bontatlan Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 5L szintetikus olajat.
Használhatom-e a lada motorba, mivel többen állítják, hogy a motor tönkre megy mert a
kopások végett nem alakul ki megfelelő olajnyomás a higabb és alacsonyabb viszkozitás végett.
Egy szakszerű választ szeretnék kapni.
Köszönöm.

trakeszv6 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35248

Olyan kérdéssel terhelném a forumot még,hogy adott egy motor amibe 5w30 vagy 10W40  ACEA A/1 szabványu olaj kell bele . ezekbe bele lehet rakni a

ACEA A/2,,A3,,A4 ,,A/5 szabványu olajokat?

C20NE Creative Commons License 2016.11.12 0 0 35247

A Mobil1 5w50 10.000ft körül van 4 liter. Én ezt nem gondolom drágának, én is ezt az olajat használom.

Előzmény: kisp113 (35246)
kisp113 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35246

Cifra egy helyzet.

Előzmény: lapar (35245)
lapar Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35245

Ez nagyon érdekes, hogy 5W-50-est ír, ami viszonylag ritka, és nem olcsó, ehhez képest egyfokozatút is enged (ami szerintem már nincs is) Vagy igen?

Hajtóműbe, ezeket a franc se tudja, gondolom arra számítanak, hogy úgyis elfelejti a tulaj, vagy mittudomén. Mindenesetre a mkp-oknál is általában 6000 km a csereintervallaum, de ott egyben van a váltó, meg a motorolaj (meg a kuplung) De hogy robinál miért 2000 km azt nem lehet tudni.

Előzmény: kisp113 (35240)
oLayos Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35244

Az utolsó két mondat természetesen a motorolaj és annak cseréje "fejezethez" tartozik ...

Előzmény: oLayos (35243)
oLayos Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35243

Ha már a gyártó (nem ritka) csak ellenőrzést ír elő, akkor nem keresek okot. Az Opel (is) már nagyon régen nem ad csereintervallumot a váltóihoz. Ha meg ellenőrzéskor - mert azt jelez - kevés a mennyiség, akkor nem pótolni kell, hanem cserélni.

 

A robogóknál a végkihajtásnál néha kérnek limited slip olajat, de nálad még a márkát sem tudom. A SAE 90 meg nem jelent automatikusan gyenge minőséget.

 

... és mint írtam, nem tudom a robogód márkáját, de nagyon soknál nincs olajszűrő és ez (is) indokolhatja a gyakoribb cserét. 

Ahol olajfürdős a kuplung ott koszolódik is rendesen, bár ha a manual 5w-50-et ír akkor valószínű nem az.

Előzmény: kisp113 (35240)
Adm Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35242

Váltó felépítése, feltöltési mennyiség mindenképpen számít.

 

Én is csak azért "cserélek" a váltóban, mert az egyik szimeringnél elfolyt valamennyi, és akkor már csere...

Előzmény: kisp113 (35240)
Adm Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35241

Köszönöm, ez egy korrekt válasz.

 

Szerintem érezhető volt, hogy nem az a kérdés, gyári olajat hol kapok hozzá, ahhoz felesleges kérdezni, google fél perc alatt kiír egy csomó találatot.

Előzmény: oLayos (35239)
kisp113 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 35240

Ha már szóbajöttek a hajtóműolajak:

Annak mi lehet az oka, hogy pl. nekem is F17 váltóval szerelt H Astrához nincs előírva egyáltalán váltóolaj csere (most jár 200 ezernél), addíg a 250-es robogómban 4 ezer kilométerenként cserélendő?

Nem gondolnám hogy akkora igénybevételt kaphat 20 lóerőtől. Az lehet az igazi ok hogy gyenge specifikációra szabták az intervallumot? (az előírás SAE 90, semmi több)

A motorolajjal egyébként ugyanez a helyzet, 2000km a csereintervallum, míg előírt az 5W-50 API SJ de megengedett akár az egyfokozatú is a gépkönyv szerint. 

 

 

Előzmény: oLayos (35239)
oLayos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 35239

... mondjuk azért ezt kérdezted:

 

" ... Tudnátok segíteni, mit öntsek bele ... "

 

Erre végül is választ kaptál. Max. nem nyerte el a tetszésed, de ettől a válasz még válasz ám!

 

A váltóba javítás után 1,9 l belemegy, cserekor csak 1,6 l. A 93165290 GM csomagolású, Opel 1940182 OEM váltóolaj pedig API GL4, SAE 75W-85.

 

Szervóba én is ajánlanám a gyárit - maradok ennél -, bár több gyártónak is van ajánlata, amely szerintük megfelel a gyártómű által ajánlott 93160548 szervóolajnak. Állításukat én nem vitathatom. Teljes töltés - bár ez csak saját tapasztalat - 1,1 liter.

... még valami?

Előzmény: Adm (35238)
Adm Creative Commons License 2016.11.10 0 1 35238

Nem ez volt a kérdés, hogy hol találok gyári olajat, bár tőled mást nem is várhattam volna...

Előzmény: mantec (35237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!