A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A klíma légcsatorna nem azért rossz, mert PKD módon rakták össze.
A V187-esnek van előd nullszéria az ARC csuklósok formájában, amik ugyanazzal a műszaki tartalommal készültek, a 187-es csak a szükséges újat kapta meg, pl E5 motor.
A hazai autóbuszgyárak, tudod a hivatalosak, nem pedig egyes üzemeltetők garázsáról beszélek, na azok is mind a sufni kategóriásak a többi gyárhoz képest.
Na azokhoz képest is lejjebb van egy buszgarázsban összerakott valami, mintha én holnap elkezdenék a lakótelepi garázsomban Jaguar XJ-ket összerakni úgy, hogy dobozban mindent ideszállít nekem a gyártó. Soha sem lesz olyan jól összerakva, mint egy rendes gyárban.
Másfelől a BKK folyamatosan bizonyítja a mai napig, hogy járművet specifikálni egyáltalán nem tud, még szerencse, hogy ezt a tendert a BKV írta ki, és csak remélni lehet, hogy azok a BKK alkalmazottak, akiknek már rég az állásukkal kellett volna felelniük a tudatlanságukért, hogy nem tudnak egy jármű-specifikációt összeállítani, a tenderkiírás közelébe sem kerülhettek.
A PKD buszok klímájáról most jelent meg Zahnrad tollából egy kisebb írás, a nagy klímateszt kapcsán.
Az egy szem V187-ből meg ne induljunk ki, az nem egy sorozatgyártott, kipróbált termék, az egy prototípus darab, amit normális helyeken egy nullszéria követ, aztán a nullszéria után annak tapasztalatainak felhasználásával a sorozat kocsik.
De nem, a BKV a BKK-val karöltve láthatóan 75 db + 100% opció nullszériás kocsit akar összerakni.
Továbbá a BKV által összerakott PKD kocsik mindegyikén eléggé érződik (csak a süket és vak nem veszi észre), hogy finoman szólva milyen korlátozottak a lehetőségek és a megfelelési kényszer, plusz egyéb tényezők hatására a minősége milyen egy igazi buszgyárban készült kocsihoz képest.
A metrópótlás meg ugye a jelen állás szerint kb. úgy indul, hogy minimum 120-150 közötti forgalmi kocsi kell, tehát 95%-os kiadással számolva is több kell majd, mint a meghirdetett mennyiség.
Elhiszem, ha véded a mundér becsületét és azt is tudom, hogy nem lehet szarból várat építeni. Ezt nem is tartom nagy bajnak, de én általában az olyan hibákat jegyzem meg, amik egy kis odafigyeléssel nem jelentkeztek volna. (Két példát hirtelen máris tudok mondani: az egyik az igénytelen SIKÁ-zás, kitüremkedik, láthatóan annyira sem tellett, hogy elhúzzák a tetejét, a másik pedig a LOV-ok burkolatain a megfojt festék... stb. Ha egy kicsit gondolkodom számos hasonlót tudok még mondani. Sajnos)
Elég közelről ismerem a helyzetet. Szarból nem lehet várat építeni (vö: A használt busz honosításnál nem leehet elvárni, hogy úgy nézzen ki mint ami a szalagról gördült le. Illetve lehet, ha a megrendelő megfizeti. Ha nem azt kéri, akkor viszont nem fog úgy kinézni.)
Az elmúlt éveket figyelembe véve azt kell mondanom, hogy Kelenföld után az következik ba rangsorban. (Kőbánya egy kicsit talán jobb, de ott inkább foglalkozzanak a trokikkal ;) )
Jármű összeszerelésben lehet van tapasztalat, de ha autóbusz kerül a kezeik közé, akkor attól isten mentsen! Egyáltalán utaztál te már VJSZ által felújított busszal? Ritka undorító munkát végeznek!
Egyébként itt Cinkotán egész sok helyen elmenne 3ajtós csuklós. A keresztúri expreszek (-202E) és a 85/85E kivételével szerintem bárhol. 276E necces, de erre is lenne egy megoldás...
Nehogy már azt gondold, hogy ők a mi Ikarus 405-ös midibuszainkat akarnák megvenni. Annyira azért ők sem hülyék. Max. a DUH-okat vennék meg, mert azok tényleg jók, de a többi LZZ-328 kivételével mindegyik mehet a sittre.
A használt buszos oldalakon ki lehet fogni Solaris Alpinot, Van Hool midit is. Nem hinném, hogy Ikarus 405-t vennének, bár legyen inkább igazad! :)
405-ös selejtezés várható mostanában? Nem lenne rossz, ha sikerülne elboltolni az MVKval, amilyen gány az a cég, már csak egy midijük maradt, ha az kifekszik, egy teljes vonal (és így városrész) kiesik a szolgáltatásból. (Bár, egyébként oda bármilyen kocsi jól jönne, hiszen lassan megérkeznek a gázbuszaik, de gázkútjuk még nincs, meg utána is pótolni kell majd a gázflotta egyre nagyobb részét)