Neked meg a lottózóban kellene lenned, és nyomnod százassával a gépi lottókat, lentebb olvastam valami ráutalást ha nyernél, úgyhogy gondoltam picit bíztatlak, ennyivel hozzájárulhatok én is a sikerhez, úgyhogy hajrá 100db alatt hozzá sem fogj :))
Feleségemnek Peugeot 307 HDI-je van,és ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni tőletek. Mitől van az,hogy télen indításkor nem indul elsőre,elkapja-rázkódik-leáll. Olyan mintha nem lenne alapjárat. Utánna a 2-3. indításra elindul,jár a motor, és egész nap bírja,pöcre indul. Másnap reggel minden kezdődik előről. Ha beáll a garázsba az enyém helyett,akkor megszűnik a probléma. Volt már ilyen problémátok?
Jaja, pénteken mentem már vele egy kört országúton is - 130-ra nem tudtam felvinni, egyszerűen túl nagy volt a forgalom és se rendszem se biztosítás rajta... - a vonóhorog és az összes tartozék már rajta van, még a PUG Hungáriának ki kell adni a papírokat és akkor egy nap alatt műszaki. Nagyon szép volt a verda második látásra is.
Vagyis elvileg csütörtökre vagy péntekre már lehetne átadás, de én csak utána keddre fogom kérni (optimista vagyok) mert a gyerekeket is el akarom vinni az átadásra, lássák azt milyen egy új autót átvenni a telepen. Én még most is emlékszem arra, amikor a szüleim elvittek a Merkur telepre Győrbe az új Lada átvételére és némi pénzzel be kellett 'zsírozni' a színválasztásaba :-))
Szóval tökéletesre tervezem azt a napot, utána egy kis autókázással és valami különleges gyerekprogrammal.
Ádinak érdekesség - hátralévő kilométer számlálásnál a fedkomp már nem áll meg a harmincas értéknél, még a hat kilométert is kijelezte és nem engedett intenzív gyorsítást, hanem kiírta hogy ehhez túl kevés a fuel level. Vagyis volt némi evolúció a nyolc év alatt!
Lefényképeztem az a csövet a turbónál, ami tiszta korom. Ebből fakadóan lehet hogy nem látszik jól, de talán tudtok rá mondani valamit, hogy kell-e foglalkozni a dologgal.
Na. Írhattam volna ez után is az előzőt. Benzines, dízel? A bemutatkozáshoz az adatlapon odaírhatnád - ha egy hozzászólásom sem volt értelmes soha, de ez az ötletem anno szerintem jó volt - a paramétereket és akkor több segítséget kaphatsz. Kábel is csúszhatott le, esetleg levegősödhetett a rendszer - ha dízel -, bár ez olajcserélénél nem, üza.szűrő cserénél annál inkább előfordulhat. Okozhatja rossz minőségű üzemanyag is, gyertya hiba, hidrotőke is, gyújtótrafó is, és még sok más. "Csak tunni kéne, mi hajcsa"...
Ez azt jelenti, hogy beindítod kiírja, leállítod és újraindítod már nem írja? Próbáltad már visszakapcsolni? Úgy is kiírja?
Bocsi, ha hülyeségeket kérdeznék, de úgy feltenni kérdést, hogy sejted talán a "hiba kijelzés" okát, de nem csekkolod le a problémát, így nem fogsz pontos választ kapni. Vonatkozik az előző turbó hibára is.
Néhány napja vmi gondom van az autóm légzsákjával (2002, 307SW). Ahogy elindulok az autóval kb. 10km után kiírja, hogy AIRBAG FAULT és az autó újra indításáig nem tünik el. Mi lehet a probléma? Volt már vkinek hasonló tapasztalata? Lehet köze ahhoz, hogy néhány hónapja ki van kapcsolva a jobb oldali légzsák a baba miatt?
Húsvét óta küzködünk a klímával. Már vagy 3-szor voltunk klímásnál, mire harmadjára megállapította, hogy elöl, az anyós ülés felöli oldalon szélen egy henger alaku "valaminél" szivárgott a gáz, de sikerült eltömíteni. Ez egy hónapig tartott, mert most újra elment a gáz, bár lehet azóta már máshol lyukas a rendszer. Akkor azt mondták, ha megint elmegy a gáz, akkor ennek a henger alakú alkatrésznek a cseréje 30 ezer. Hát most úgy néz ki ez következik. :( :( :( Lassan vége a nyárnak, de mindig azt kell fülelnem, hogy mikor fog elmenni teljesen a gáz.
A másik idegesító dolog a túrbó. Ott is szivárog valami fekete szutyok egy fém színű csőnél, bár ennél hibát nem észlelünk.
Most a klímát tuti megcsináltatom, mert nagyon hamar felforrósodik a kocsi, gondolom az üvegtető miatt. De mit csináljak a turbóval? Lassan el szeretnénk menni egy hétre külföldre, igaz, csak valamelyik szomszédos országba gondoltuk, de jó lenne úgy kimenni, hogy tudtunkkal semmi baja a kocsinak.
Sajna én is csak egy napra tudok menni. Jó 5letnek tartom, hogy összehozz egy kis kvíz műsort:-) A "szokásos" ajándékkal remélem ez idén is tudok örömet szerezni, ha meglepetést már nem is:-)
Arra, hogy mennyi időre tervezem a kocsit - ha nekem is szólt a kérdés -, hát ezt nem tudom. Akkor sem adtam volna el (max. ajándékba Jenának), ha megütöm az ötöst a múlthéten:-) Akkor is PUG-ot vettem volna, csak egy RCZ és 5008 állna már az udvaron full extrával:-) Kiskoromban sokat hallottam nagyapámtól, hogy a háborúban elvették a család Peugeotját (és Fiatját, az első volt az "úri" kocsi, a másik furgon jellegű) és ha megtehetné, akkor csak Peugeotot venne. Attól függetlenül, hogy a '60-as - talán '70-es? - évek autóskártyáján a Colombo - Isten nyugosztalja - autója is talán olyan volt és nem az volt a legjobb, de Ő mindig azt választotta magának, és talán ezért nekem is kedves maradt ez a márka. A fia - nagybátyám - is eljutott odáig, hogy Peugeotja legyen, de talán a legnagyobb fan én lettem. Néhai meggyilkolt ügyvéd barátom autóját (604) is gyakran nyúztam még az ősidőkben, aztán nekem is megadatott. Trianon ide, vagy oda, én csipázom a Pözsót. Szóval ezt végkimerülésig nyúzom, mert bagóért el nem adnám. Másikat venni meg abszolút nincs kilátás, lányaim életét igyekeznék könnyebbé tenni, ha egy kis pénz állna a házhoz.
Igen, időközben én is rálestem egy kárpitosra..Eszembejutott, hogy minden nap mellettük megyek el. Igazából a 206kormánya csak azért volt vonzó, mert sport darab. A légzsákos magyarázat jó volt, bár én személy szerint sosem tulajdonítottam neki kifejezetten nagy szerepet, de ettől függetlenül jó ha van. Remélem nem köveztek meg érte.:) A lényeg, hogy írtam a kárpitosnak és akkor már a váltót is bebőröztetem. (Kompletten, nem csak a szoknyát).
És még csak egy kérdés. A faceliftes hátsó lámpájá jó a régibe? (Break)
Zafira: 15 rugóért valódi (nem gyárti darált fos) bőrrel pesten, vidéken 10-ért bebőrözik a kormány. Van ahol ennyiért még a váltót is. kormánybőrözés gugli. Én nem trükköznék más kormánnyal és légzsákkal, mert hátha a légzsák nem kompatibilis és amikor rájössz esetleg ez lesz az utolsó előtti dolog, ami átvillan a fejeden. Az utolsó meg a kormány. Bocs, ha morbid volt de sajnos pont erről van szó, ez nem lámpa ledesítés kategória.
Deee, az időpont fix. Mondjuk elégé nem beszéltünk más helyszínről, úgyhogy mivel már kevesebb mint egy hónap van vissza, szerintem a Balatonalmádi-t vehetjük alapul. A pontos kezdő helyszín nincs még meg, meg a tervezett "programok"... gondolom megint a jóbarátok halasnál végezhetünk :-) Én egész évben várom azt a finom hekket :-)
Csinálok majd megint topiktotót, ha tetszett, vagy ha szeretne valaki más, akkor az is ok.
Én úgy vettem észre, hogy minden évben valaki kicsit kiemelkedett a szervezésben, hozott "díjakat", tavaj gondoltam "rajtam a sor"...
Még csiszoljuk a pontos programot, tehát nincs megszervezve, de az idő és a hely asszem fixnek mondható :-)
Én spec nagyon sajnálom hogy én és a kis családom nem tudunk jönni már szombaton :-( talán majd jövőre...
Egyébként más is "megtervezi" az autó élettartamát? Mármint hogy medig tulajdonolja? Nekem a 307SW 2015-2016-ig kell hogy szolgáljon, és már rég tudom, hogy mit szeretnék utána venni, talán már mondtam is a korábbi talik valamelyikén. Az előző 3 autónál sikerült is betartani...