Faterom múlt hónapban 13800km-t ment a Révésznél, erre kapott 345ezret + a minimál bért, az asszem 53ezer vagy mennyi, tehát durvan 4kilo! De most mondott fel mert januartol a Waberer ott is leviszi a fizut, 15-én kezd egy masik cégnél, kap egy 0km-s Mercit, 3 hét meló, egy hét pihi itthon, fix 350ezer + 80ezerre vannak bejelentve, ha nem valtózik, tehat ha 3 hetente nem veszi ki az egy hetet akkor a 350-re még rájön valami km pénz + év végen prémiumban fizetik az üzemanyagmegtakaritást!
A C" kategoria volt 150 körül de ott a 40%-ot visszaigényelhetem, E" kb 90 lett volna ha a forgózsámolyos pótkocsi rutinnál úgy kanyarodik tolatáskor ahogy én szerettem volna. a TIR 45 körül, Páv II 8310ft, EÜ II 5000 azthiszem. Lehet én is megpróbálom a Gartnert bár Pestről elég messze van.
Az bizony......de valahol érthető volt, kólát terítettünk és szinte minden bolt készpénzes volt. Amit persze mi kezeltünk, így több százezer, néha millió volt nálunk a nap végén. Persze ehhez képest az a pár tízezer elenyésző, de mégis valami. Egy idő után rájöttünk, hogy az utolsó fuvarral ráérünk elszámolni másnap az első fuvar után, így aztán a kóla pénzéből tankoltunk. De ez se volt jó, mert míg a sajátunkból ment a tankolás, legalább az a pénz megvolt. De így egyszer csak azt vettem észre, hogy elment az a pénz is, és ha hirtelen megszűnt volna a kólás-tankolás, akkor nem tudtam volna saját pénzből......:)
Hidd el, személyesen tapasztaltam ezt a dolgot! Igaz ez a szitu júniusban volt, akkor megvoltak szorulva emberekkel és felkellett venniük úgymond mindenkit. Most meg már lehet, hogy megengedhetik maguknak a választás lehetőségét!
Olvasgattam a kaucióról meg károkozásról véleményeket. Többségben igazat adok Nektek. 12 éve kezdtem alkalmazottként, ott a kaució az volt, hogy nekünk kellett tankolni a teherautóba kb. havi 70-80000 Ft értékben, amit a köv. hónapban a fizetéssel együtt megkaptunk. Nem örültünk neki, de hát ez volt. Most, hogy már van 3 saját autóm, jobban fáj a dolog, ugyanis az általam elvégzett munkáért járó pénzt a munkaközvetítőm 2 hónap átfutási idő alatt utalja, míg ő megkapja 21 nap múlva. (jó esetben, mivel náluk is van csúszás néha) Nekem 3 autónál a havi tankolás 1 millió, a két srác fizuja 500 ezer, plusz még egyéb költségek, így közel egy év kell, hogy az ember rendesen éljen, sőt még mindig vannak nehézségek. És egy évig csak arra keres, hogy a fuvarszervezőnél ott áll a már megkeresett pénz...:( Nálunk tehát ilyen, nem kauciónak nevezett kaució van.....Ez majd akkor lesz jó, ha egyszer abbahagyom, akkor még két hónapig jön a pénz. De persze még 40 évig nem akarom abbahagyni. A károkozásról: a szándékosságot nem tudom elképzelni, akkor egyértelműen lapát+per. A véletlenről: nálunk kétszer volt, mindkétszer álltam a felét. Más tészta, ha áruból van hiány, erre is volt példa, akkor nem vállaltam részt benne, mivel kötelességünk tételesen átvenni az árut. Miért nem figyelt oda? Egyébként én úgy tudom, hogy az alkalmazott csak a nettó fizetésének harmadáig büntethető levonással, függetlenül a kár nagyságától. Tehát hiába lenne jogos milliókat behajtani, csak a 33%-ig lehet. Hogy ez aztán évekig eltarthat és akkor már nem annyit ér a pénz, az senkit nem érdekel. Tovább is lehet vinni a követelést, ha esetleg máshová menne dolgozni. Persze ez elég szívás a munkáltatónak, de ez benne van, mikor valaki foglalkoztat, sajnos.
Zola, Ezaz. Nálunk 200 és Lambachban mennyi (szinte az összes Thermo Expresses autóján az a telephely van)? Meg most néztem a honlapot van még jópár telephelye németben is. És ugyanaz a cég.
Gas, Oké ezt eddig is tudtam, de ez a 2000Euro durván a duplája az itthoni pénzeknek és egy német sofőr biztos nem tölt 1 hétnél több időt az autóban (kevesebb kiadással jár).
Éppen ma beszélgettem a sráccal! Nincs neki velük semmi baja, dolgozik szorgalmassan, megy általában havonta 13.000-14.000 km-et, kapja érte korrekten a fizuját ami jár. A cégnél kérdezték tőle, hogy akar-e csinálni ADR-t, ők fizetnék, de akkor egy évet alá kell írnia, hogy mindenféleképpen ott marad. Elvállalta, minek hagyja ott őket, mikor jó neki?
Most januárban lesz majd egy kis stop az autójának, olajcsere, fékbetét csere, meg ilyesmik. De biztos hajthat majd azidő alatt másik szekeret ideiglenesen. Röviden ezek a friss hírek! :))
Az van, hogy nálunk mindig minden cégtulajdonos 2 év alatt akar nagyon gazdag lenni, ha meg ezt elérte, akkor ebből már nem akar engedni úgyhogy az alkalmazott fizetésén sporól. A nyugati vállakozó meg a keleti közt a legnagyobb baj a szemléletbeli különbség. Egy német szaklapban szokott lenni cégportré és az ottani cégek mindig fizetik a sofőrnek a nálunk napidíjnak nevezett dolgot amiből ő vehet magának ha akar meleg kaját, vagy elmehet belőle szállásra ha akar, ha meg nem akarja akkor megtarthatja magának az összeget.
Ahogy Zola javasolta, így én is ezt teszem: GARTNER Zalaegerszegi cég, szerintem szimpatikus banda, nem egy marha nagy cég, ezért jobban oda tudnak figyelni az emberre! Ami nagyon mellettük szól az az, hogy export-import fuvarozást végeznek, tehát nincs 3-4 hét európában kódorgás. Az mondjuk benne van a pakilban, hogy 1-2 hétvégén kinn ragadsz, de ez a fuvarszervezéstől függ, és ezt el is mondják a felvételinél.
Amúgy egyik barátom ott dolgozik náluk a nyár óta, akkor neki sem volt semmi vezett km a tarsolyában, de zokszó nélkül felvették! Én azt javaslom, hogy tegyél egy próbát, annyit megér a dolog! Sok sikert!!
MEly cégeknél próbálkoztál? AMúgy ezt be kell vállalni, ha nemzetköziben akarod. Ami még jobb, az a Gartner, ott állítólag max 2 hetet vagy oda. De ezt csak mesélték.
Én is azt mondom, azért kockázatot vállalni kell mindenkinek, ha pénzt akar, tehát a tulajnak is be kell vállalnia azt a kockázatot, hogy esetleg megsérül a verda. Erre van a biztosítás. Úgyhogy én kib@szott nagy szemétségnek tartom ezt a kauciót.